Mitä tykkäätte ?

outo-on-kysymys

KU ihminen on kiimassa,
eikä tiedä mitä tehdä, kuinka päästä pälkähästä ?

raamatussa on sanottu " auta kiimaista naista " mitähän se oikeesti tarkottaa,

mitä mieltä olette, varsinki kun kyseisen tyyppinen henkilö kiinnittää kaiken huomion naapurin urokseen jolla on perhe,

57

616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä-uros-tietää

Ei luulisi sinun huolen olevan, sillä aivan varppina tämä naapurin uros tietää, mitä silloin tulee tehdä. DD

ps. älä lue Raamattua, koska siellä on myös "sillä iloista antajaa Jumala rakastaa.

• hämmästyttävä-yhteisö

TÄH,
        käsittääkseni käytös aihettaa mustasukkaisuutta ja avioeroja,
        mitä pappi sanoo asiasta,
        kuinka selittää,
        pitääkö toimia salaa,
        todellisuudessa ihmiset yrittää toimia salaa siinä onnistumatta ikinä,
        asia paljastuu aina tavalla tai toisella,
        siksikö suomi on maailman avio-ero-rikkain maa,
        no mitä mieltä olet
        aviossa oleva piirittää vuosia naapurin kaunista rouvaa, siinä onnistumatta,
        ei anna periksi, yrittää uudelleen ja uudelleen, aina vaan uudelleen, ei koskaan kyllästy yrittämiseen, heh
        eikä hänen oma puolio muka tiedä asiasta mitään,
        joka on hyvin epätodennäköstä

• New-age

Onko sääntöjenvastaista viitata raamattuun näin: älä himoitse lähimmäisesi puolisoa.
        Ja totesin, että jo on maailma pieni, jos se on taloyhtiön kokoinen.
        Jos väitänkin, että nainen on vain sosiaalinen ja seurallinen.
        Jos kyselin, onko hän hän vai sähän?

Aloittajako poistatti, kun ei tullut sopivaa vastausta vai RR?

• En-kommentoi-uusiksi

Tilannekoomiset vastaukset poistuu, näemmä.
        Tosin enpä muista mitä lohkaisin päivällä.

• ei-kiva-juttu
        En-kommentoi-uusiksi kirjoitti:

Tilannekoomiset vastaukset poistuu, näemmä.
        Tosin enpä muista mitä lohkaisin päivällä.

Ei saa puhua tuhmia, pitää vastata asiallisesti,
        ongelma näyttää olevan suuri nyky yhteiskunnassamme, ero määristä päätellen,
        entä onko kukaan ajatellu, miltä kyseisen miehen vaimosta tilanne tuntuu,

• New-age

Nyt mä tiedän, viittasin verhojen heilutteluun. Täällähän aikoinaan käytiin kiihkeä keskustelu siitä.
        Tästä vois kehitellä pekulointia taas....

• New-age
        ei-kiva-juttu kirjoitti:

Ei saa puhua tuhmia, pitää vastata asiallisesti,
        ongelma näyttää olevan suuri nyky yhteiskunnassamme, ero määristä päätellen,
        entä onko kukaan ajatellu, miltä kyseisen miehen vaimosta tilanne tuntuu,

Siihenpä vaimon rooliin viittasin. Mutta, jos pariskunnalla on hyvä me-henki,
        osaavat nauraa asialle yhdessä ja osoittaa kaapin paikan tyrkylle. Haloo!

• O-Orvokki

Mitä se kiimaisuus käytännössä tarkoittaa?

Jos kyse on suuresta eroottisesta halusta ja tyydytyksen tarpeesta, ehdottaisin varmaan sooloseksin opiskelemista ja harjoittelua, ehkä myös leikkikalujen hankintaa..

Jos tunteet kohdistuvat potentiaaliseen leikkikaveriin tai sellaisen etsimiseen, sanoisin varmaan, että ryhdy toimimaan aktiivisesti. Varmasti löytyy ja saattaa löytyä lähempää kuin arvaakaan. Sinkkuja on paljon. - Saattaisin ehkä myös varoittaa, ettei kannata ryhtyä harkitsematta ihan kenen kanssa tahansa leikkimään. Seuraukset voivat olla monenlaisia ja piinallisiakin, jossain tapauksissa.

Ehkä saattaisin muistuttaa myös, että sukupuolitaudeilta suojautuminen on tärkeää, vaikkei lisääntymisestä tarvitse enää tässä iässä huolehtia - ei miestenkään, jos saman ikäluokan leikkikavereiden kanssa viihtyy.

• New-age

Tässä asiassa on sellainen puoli, että on ihmisiä, jotka haluavat keräillä. Ja on henkilöitä, jotka haluavat kuulua kokoelmiin, vaikka tietävät, mitä O-O kirjoitti.
        On vain niin omituisia persoonallisuuksia, jotka haluavat leimautua jakorasioiksi. Jotkut käyttävät sanaa "vapaamielinen".

• JakoMieliJaJakoK

Ovatko miehetkin jakorasioita?

• mirrijamusti

Mä en ole tiennyt et ihmiselläkin on kiima aika. Kissalla ja koiralla , mut en ihmisellä.

• se-on-luonnonlaki
        mirrijamusti kirjoitti:

Mä en ole tiennyt et ihmiselläkin on kiima aika. Kissalla ja koiralla , mut en ihmisellä.

Tietääkseni ihminen on kiimassa kaikenaikaa,
        joskus voimakkaammin,
        varsinki naisilla kiima ( siis halun voimakkuus ) usein liittyy kuukautiskieroon,
        miehet on kokoajan kiimassa,
        juoksisivat kaikien naisten perässä
        ellei sivistys määräisi voimakkaasti käyttäytymistä,

• ei-ihminen-poikkeus-
        mirrijamusti kirjoitti:

Kyllä ihmisellä on kiima-aika. Keväällä sen huomaa, jos tunnet itsesi. Luonto on varmasti sen hoitanut niin, että kevät on kaikilla kasvun aikaa.

• New-age
        JakoMieliJaJakoK kirjoitti:

Ovatko miehetkin jakorasioita?

Virtapiirejä ovat.

• tunkeutujalle-kenkää

Paras juttu ihmiselle on oma parisuhde,
      vieraissa käynti on kiellettyä,
      jos käy tai sortuu josskivaiheessa elämää houkutukseen,
      siitä p i t ä ä aina keskustella oman puolison kanssa,
      salaaminen on kaikkein pahin rike,
      joka vamasti särkee onnellisen hyvänki avioliiton,

• hmpff

Mun mielestä, jos toinen pettää kerran, niin ei ole mikään pakko kertoa. Päin vastoin, mä en itse haluaisi tietää. Se on se hekti eteenpäin joka on tärkeä, ei se mitä toinen on tehnyt, vaan se päätös palata.

Luin joskus jutun, jossa puitiin näitä. Sen kirjoituksen mukaan, petetty usein jättää antamatta anteeksi vaikka pettäjä pyytääkin. Se epäluottamus jää, eikä päästä koskaan enää toista niin ihon alle.

• ehdottomastiToistamieltä
        hmpff kirjoitti:

Mun mielestä, jos toinen pettää kerran, niin ei ole mikään pakko kertoa. Päin vastoin, mä en itse haluaisi tietää. Se on se hekti eteenpäin joka on tärkeä, ei se mitä toinen on tehnyt, vaan se päätös palata.

Luin joskus jutun, jossa puitiin näitä. Sen kirjoituksen mukaan, petetty usein jättää antamatta anteeksi vaikka pettäjä pyytääkin. Se epäluottamus jää, eikä päästä koskaan enää toista niin ihon alle.

hmpff : TÅYSIN TOISTAMIELTÄ ! SALAAMINEN ON SUURTA TYHMYYTTÄ ja RIKOS yksistään jos sinäänsä !

MUTTA vaikka pettää yhdenkerran,
        se varmasti tuntuu pettäjän o m a s s a tunnossa ikuisesti,
        sitäpaitsi kun pettää kerran pettää varmasti toisenki kerran,
        salaaminen on pahin mahdollinen rikos omaa puolisoa kohtaan,
        koska jos omalta puolisolta salataan rikos,
        se merkitsee oman puolison a l i -a r v i o i n t i a , halveksintaa, otetaan pois mahdollisuus sanoa mielipiteensä,
        yksinkertasesti omalta puolisolta otetaan pois puolison mielipide ja arvostelukyky,
        aivan kuin oma puoliso ei osaisi arvostella minkälainen oikeesti on ihmisluonto,
        otetaan pois myös päätösvalta siitä mitä oma puoliso oikeesti tuntee petturia kohtaan
        ja h a l u a a k o kaikesta huolimatta jatkaa yhteistä elämää, se nimmittäin on mahdollista, sillä oikea kypsä rakkaus kestää kaiken kun ollaan rehellisiä ja avoimia, ja sitoutuneita oikeesti yhteiseen elämään, ja yhdessä kamppaillaan hyvän elämän puolesta oman perheen ja lasten menestyksen puolesta, sillä oikeassa parisuhteessa kaikki on yhteistä ja molemmat tunteevastuuta koko perheestä ja sen toimeentulosta,
        sitäpaitsi, avoimuus , rehellisyys, ja luottamus ON kaikkein tärkein ominaisuus aina puolisossa,
        oli sitten tehny harhahypyn tai ei,
        sitäpaitsi, jos kertoo omalle puolisolle asiasta rehellisesti anteeksipyytäen oikeesti tunteella,
        SE ON VALTAVA luottamuksen osotus omaa puolisoa kohtaan,
        silloin avioliitto on arvokas kun ARVOSTAA omaa puolisoaan niinpaljon
        että uskaltaa kertoa oman heikousen ja tehdyn tyhmyyden avoimesti,

olen itse kaiken kokenu yli viiskyt vuoden avio-kokemuksella, yhdessä elettiin myrskyistä huolimatta aivan loppuun asti, kunnes luoja kutsui rakkaani pois,

kirj.virh.ei-jaksa korjata SORI

• EnHyväksyUskotto

Oletko siis tosiaa ollut yli 50 vuotta aviossa?

Kertaluonteisen lipsahduksen saisi oma kumppanini mieluummin unohtaa itsekin. En haluaisi tietää. Jos parittelut toisten kanssa kuuluisivat kumppanini vakikuvioihin, lemmenleikit minun kanssani loppuisivat kokonaan ja luultavasti ero seuraisi tai suhteen päättyminen.

• kirput-heinäladossa
        ehdottomastiToistamieltä kirjoitti:

hmpff : TÅYSIN TOISTAMIELTÄ ! SALAAMINEN ON SUURTA TYHMYYTTÄ ja RIKOS yksistään jos sinäänsä !

MUTTA vaikka pettää yhdenkerran,
        se varmasti tuntuu pettäjän o m a s s a tunnossa ikuisesti,
        sitäpaitsi kun pettää kerran pettää varmasti toisenki kerran,
        salaaminen on pahin mahdollinen rikos omaa puolisoa kohtaan,
        koska jos omalta puolisolta salataan rikos,
        se merkitsee oman puolison a l i -a r v i o i n t i a , halveksintaa, otetaan pois mahdollisuus sanoa mielipiteensä,
        yksinkertasesti omalta puolisolta otetaan pois puolison mielipide ja arvostelukyky,
        aivan kuin oma puoliso ei osaisi arvostella minkälainen oikeesti on ihmisluonto,
        otetaan pois myös päätösvalta siitä mitä oma puoliso oikeesti tuntee petturia kohtaan
        ja h a l u a a k o kaikesta huolimatta jatkaa yhteistä elämää, se nimmittäin on mahdollista, sillä oikea kypsä rakkaus kestää kaiken kun ollaan rehellisiä ja avoimia, ja sitoutuneita oikeesti yhteiseen elämään, ja yhdessä kamppaillaan hyvän elämän puolesta oman perheen ja lasten menestyksen puolesta, sillä oikeassa parisuhteessa kaikki on yhteistä ja molemmat tunteevastuuta koko perheestä ja sen toimeentulosta,
        sitäpaitsi, avoimuus , rehellisyys, ja luottamus ON kaikkein tärkein ominaisuus aina puolisossa,
        oli sitten tehny harhahypyn tai ei,
        sitäpaitsi, jos kertoo omalle puolisolle asiasta rehellisesti anteeksipyytäen oikeesti tunteella,
        SE ON VALTAVA luottamuksen osotus omaa puolisoa kohtaan,
        silloin avioliitto on arvokas kun ARVOSTAA omaa puolisoaan niinpaljon
        että uskaltaa kertoa oman heikousen ja tehdyn tyhmyyden avoimesti,

olen itse kaiken kokenu yli viiskyt vuoden avio-kokemuksella, yhdessä elettiin myrskyistä huolimatta aivan loppuun asti, kunnes luoja kutsui rakkaani pois,

kirj.virh.ei-jaksa korjata SORI

"ehdottomastiToistamieltä"

Minä taas sinun kanssa ehdottomasti toista mieltä.

Jaa, tuohon ehti jo toinenkin kertoa kokemuksensa:EnHyväksyUskotto

Koska en halua puuttua toisten tekemisiin ja ratkaisuihin, niin kerron vain omastani, olkoonkin sitä, minä,minä, minä.

Olin 20-v ja mieheni 28-v, kun menimme vihille ja edelleen olemme aviossa, joten se siitä. Molemmilla oli jo sitä kokemusta, jonka tiesimme!D Asumme edelleen pääkaupunkiseudulla ja sillä lienee joku merkitys siihen, kuinka uskollisuutta arvostellaan, sillä on aivan eri asia, jos asut jossain maaseudulla, tai pikku kaupungissa.

Kyllä huomasin aika pian, että en ollut "kaksin" avioliitossamme, mutta iloinen olin siitä, koska mieheni firman kaverit oli ihmetelleet, että olet (mieheni) ensimmäinen, joka ei ole ns. "pakkoaviossa", joten ymmärsin hyvin nämä "matkarakastajat rajut"miehet. Pari vuotta, kun eka lapsi syntyi meille.

Asia valkeni myöhemmin, kun olin itse firmassa, jossa oli suurin osa näitä "matkarakastajia" ja minä aikainen, kuin Galliankukko, olin heille aina kahvit keittämässä ja siellä nämä uroot kertoi kokemuksiaan.

Heillä oli aivan sopimukset keskenään ja eri nimet määrättyihin Hotelleihin mennessä, joista he sitten vertailivat näitä naisiaan. Kyllä siinä naisen ominaisuudet määriteltiin aika tarkkaan ja oli suosikit ja ketä ei kannattanut ottaa!:((

Koskaan en usko miehen uskollisuuteen, jonka olen kokenut aivan omakohtaisesti, sillä jokainen pettää, aivan varmasti, kun tilaisuus vain tulee. Toisille se tulee vain harvemmin.

ps.tuo oli yllätys, että Raamattu täytyy osata ulkoa, kunnes naimaan alkaa, kun ennen se oli vain Katekismus rippikoulussa!D

• tulipahan-paasattua
        EnHyväksyUskotto kirjoitti:

Oletko siis tosiaa ollut yli 50 vuotta aviossa?

Kertaluonteisen lipsahduksen saisi oma kumppanini mieluummin unohtaa itsekin. En haluaisi tietää. Jos parittelut toisten kanssa kuuluisivat kumppanini vakikuvioihin, lemmenleikit minun kanssani loppuisivat kokonaan ja luultavasti ero seuraisi tai suhteen päättyminen.

Todellaki oli 54 v avioliitossa,
        kunnes kuolema vei hänet,
        mutta avio ei ollut pelkkää päivänpaistetta, oli kaikenlaista tyyntä ja myrskyä, hyvää ja pahaa, kuten elämä yleensä on,
        vuosi puoliso väitti mun vain luulevan vieraista,
        sano jopa rumia sanoja että olen hullu,
        mutta sitten kun todella kyllästyin luuloihin ja sanoin nyt menen minä,
        ja menin,
        hän pyysi ja rukoili , tule takasi, nooh aikaa kului alle vuosi,
        palasin entiseen,
        silloin hän tunnusti että olin ollu kokoajan oikeassa,
        kertoi jopa yhden kaikkein kiusallisimman ja sinnikkäimmän roikkujan nimenki,
        oli kyllä monta muitaki , tiesin niistä , jonkun näin omin silmin,
        joten on kokemusta asiasta,
        rehellisyys ja avoimuus on ainoa keino pitää avioliitto kasassa,
        ja puhuminen, puhuminen totuuden puhuminen,
        totuus pitää kertoa aina silloin kun toinen kysyy,
        älä ikinä sorru valehtelemaan että toinen luulee vaan,
        jokainen tervejärkinen tietää että ihminen on heikko kiusauksille,
        varsiki miehet sortuu herkemmin vieraisiin,
        mutta nainen kun saa tarpeekseen sekin lähtee
        ja se vasta koskee aviomiehen kunniaan,
        suosittelenki kaikille ensin avioliitto koulutusta, enen avioitumista, elämä ku ei ole pelkkäöä paivänpaistetta, rakkauski on tahdon asia,
        toistensa kunnioittaminen ja rehellisyys on A ja O aviossa,
        raamatussaki sanotaan " liha on heikko " siis kaikki jossainvaiheessa elämää sortuu vieraisiin jossain määrin, joten ihmisen pitää tehdä itseleen selväksi mikä elämässä on tärkeintä, ja toimia sen mukaan rehellisesti aina omaa kumppaniaan kohtaan,
        rakkaus kestää harhahyppyjäki,
        mutta se vaatii tehellistä keskustelua asiasta,

• sori-
        tulipahan-paasattua kirjoitti:

Todellaki oli 54 v avioliitossa,
        kunnes kuolema vei hänet,
        mutta avio ei ollut pelkkää päivänpaistetta, oli kaikenlaista tyyntä ja myrskyä, hyvää ja pahaa, kuten elämä yleensä on,
        vuosi puoliso väitti mun vain luulevan vieraista,
        sano jopa rumia sanoja että olen hullu,
        mutta sitten kun todella kyllästyin luuloihin ja sanoin nyt menen minä,
        ja menin,
        hän pyysi ja rukoili , tule takasi, nooh aikaa kului alle vuosi,
        palasin entiseen,
        silloin hän tunnusti että olin ollu kokoajan oikeassa,
        kertoi jopa yhden kaikkein kiusallisimman ja sinnikkäimmän roikkujan nimenki,
        oli kyllä monta muitaki , tiesin niistä , jonkun näin omin silmin,
        joten on kokemusta asiasta,
        rehellisyys ja avoimuus on ainoa keino pitää avioliitto kasassa,
        ja puhuminen, puhuminen totuuden puhuminen,
        totuus pitää kertoa aina silloin kun toinen kysyy,
        älä ikinä sorru valehtelemaan että toinen luulee vaan,
        jokainen tervejärkinen tietää että ihminen on heikko kiusauksille,
        varsiki miehet sortuu herkemmin vieraisiin,
        mutta nainen kun saa tarpeekseen sekin lähtee
        ja se vasta koskee aviomiehen kunniaan,
        suosittelenki kaikille ensin avioliitto koulutusta, enen avioitumista, elämä ku ei ole pelkkäöä paivänpaistetta, rakkauski on tahdon asia,
        toistensa kunnioittaminen ja rehellisyys on A ja O aviossa,
        raamatussaki sanotaan " liha on heikko " siis kaikki jossainvaiheessa elämää sortuu vieraisiin jossain määrin, joten ihmisen pitää tehdä itseleen selväksi mikä elämässä on tärkeintä, ja toimia sen mukaan rehellisesti aina omaa kumppaniaan kohtaan,
        rakkaus kestää harhahyppyjäki,
        mutta se vaatii tehellistä keskustelua asiasta,

sori kirj.virheet,

lopussaki " rehellistä keskustelua,

• kirput-heinäladossa kirjoitti:

"ehdottomastiToistamieltä"

Minä taas sinun kanssa ehdottomasti toista mieltä.

Jaa, tuohon ehti jo toinenkin kertoa kokemuksensa:EnHyväksyUskotto

Koska en halua puuttua toisten tekemisiin ja ratkaisuihin, niin kerron vain omastani, olkoonkin sitä, minä,minä, minä.

Olin 20-v ja mieheni 28-v, kun menimme vihille ja edelleen olemme aviossa, joten se siitä. Molemmilla oli jo sitä kokemusta, jonka tiesimme!D Asumme edelleen pääkaupunkiseudulla ja sillä lienee joku merkitys siihen, kuinka uskollisuutta arvostellaan, sillä on aivan eri asia, jos asut jossain maaseudulla, tai pikku kaupungissa.

Kyllä huomasin aika pian, että en ollut "kaksin" avioliitossamme, mutta iloinen olin siitä, koska mieheni firman kaverit oli ihmetelleet, että olet (mieheni) ensimmäinen, joka ei ole ns. "pakkoaviossa", joten ymmärsin hyvin nämä "matkarakastajat rajut"miehet. Pari vuotta, kun eka lapsi syntyi meille.

Asia valkeni myöhemmin, kun olin itse firmassa, jossa oli suurin osa näitä "matkarakastajia" ja minä aikainen, kuin Galliankukko, olin heille aina kahvit keittämässä ja siellä nämä uroot kertoi kokemuksiaan.

Heillä oli aivan sopimukset keskenään ja eri nimet määrättyihin Hotelleihin mennessä, joista he sitten vertailivat näitä naisiaan. Kyllä siinä naisen ominaisuudet määriteltiin aika tarkkaan ja oli suosikit ja ketä ei kannattanut ottaa!:((

Koskaan en usko miehen uskollisuuteen, jonka olen kokenut aivan omakohtaisesti, sillä jokainen pettää, aivan varmasti, kun tilaisuus vain tulee. Toisille se tulee vain harvemmin.

ps.tuo oli yllätys, että Raamattu täytyy osata ulkoa, kunnes naimaan alkaa, kun ennen se oli vain Katekismus rippikoulussa!D

Jokainen ei todellakaan halua pettää omassa sitoutuneessa parisuhteessaan. Kun olen suurimman isan elämästäni liikkunut tasa-arvoisena miesten maailmassa, on tullut kuultua ja koettua myös monenlaista luottamuksellisesti. Luottamuksellisia keskusteluja on tullut käydyksi sekä miesten että naisten kanssa. Alkuun päästyään moni halusi kertoa kokemuksistaan turhankin paljon. Kun tietää voivansa luottaa kuuntelijaan, saattaa tulla suuri houkutus puhua asioistaan ja ehkä kokea jonkinlaista helpotustakin katuvassa mielessään.

Tiedän useampiakin miehiä, joille ei tulisi mieleenkään pettää puolisoaan, vaikka olisi väliaikainen kriisikin päällä. Samoin tiedän useita vaimoja, jotka ovat valmiita harrastamaan luvattomia leikkejä vieraiden kanssa aina tilaisuuden tullen. Jotkut saattavat vokotella jopa sisarustensa tai hyvän ystävänsä puolisoa. - Oma aviomiehenikin oli hyvinä vuosina useampienkin vokottelujen kohteina, samoin minä itsekin välillä, joskus jopa omassa kodissa juhliessamme. - Joskus saatoimme kertoa kokemuksista toisillemme ja joskus totesimme varmaan molemmat omassa mielessämme, että on parempi vaieta asiasta.

Tunnen useampia ihmisiä, jotka eivät voisi uneksiakaan syrjähypyistä. Toiset rakastavat ja nauttivat kaikesta hyvästä oman rakkaansa kanssa, ja jotkut ihmiset eivät edes tiedä, mitä rakkaus on, eivätkä ole sellaista koskaan kokeneet. Siksi he eivät myöskään ymmärrä, miksi pitäisi sitoutua, kun maailmalla on tarjolla monenlaista tyydytystä kaikille halukkaille. Me olemme erilaisia ja elämä kuljettaa meitä erilaisia teitä.

• hmpff

Ennen vanhaan oli lääkäreitä jotka hoitivat tällaisia naisia. "Hysteria" oli muistaakseni taudin nimi, eikä kiima. Miehet ne sai temmeltää missä huvitti, heitähän ei mikään hysteeria vaiva.

• miesten.huvit

Miehethän "hakevat ja keräävät kokemuksia", tyydyttääkseen himonsa.
        Eräs tuttu väitti ettei hän kuulu fb:n, kuinka ollakkaan löysin hänen profiilinsa.
        Ei mitään omia kuvia eikä tietoja, kavereina nuoria vähäpukeisia, jopa alastomia neitoa. Vaikuttivat ilotytöiltä.
        Käyhän se niinkin seuran hakeminen, tilaa sieltä mieleisensä lystiä pitämään.

• hmpff
        miesten.huvit kirjoitti:

Eräs tuttu väitti ettei hän kuulu fb:n, kuinka ollakkaan löysin hänen profiilinsa.
        Ei mitään omia kuvia eikä tietoja, kavereina nuoria vähäpukeisia, jopa alastomia neitoa. Vaikuttivat ilotytöiltä.

On niitäkin miehiä, en epäile hetkeäkään. Mutta on niitäkin, jotka ei keräile mitään.

Seksistäkin voi olla riippuvainen. Luulen että se toimii kuin mikä tahansa addiktio, ettei ite oikein huomaa olevansa nalkissa. Nykyisin kun porno on ihan napin takana, se vie varmaan monia. Tuo jo vähän kuulostaa sellaiselta. Siis jos pitää valehdella asiasta, tai se loukkaisi muita. Elää pilotettua elämää.

• SALAAMINEN-ON-TYHMÄÄ
        hmpff kirjoitti:

On niitäkin miehiä, en epäile hetkeäkään. Mutta on niitäkin, jotka ei keräile mitään.

Seksistäkin voi olla riippuvainen. Luulen että se toimii kuin mikä tahansa addiktio, ettei ite oikein huomaa olevansa nalkissa. Nykyisin kun porno on ihan napin takana, se vie varmaan monia. Tuo jo vähän kuulostaa sellaiselta. Siis jos pitää valehdella asiasta, tai se loukkaisi muita. Elää pilotettua elämää.

Halooooo,,,,

miksi tuomita ketään pornon katselusta,
        voihan avio-pari yhdessäkin katsella pornoa,
        jo on kumma jos kuvien katseluki on aviorikos, niin no tioetenki jos itse tekee siitä rikoksen SALAMALLA mielihalunsa,

muistan enenvanhaan kun kylän miehet keskenään lueskeli pornolehtiä, jopa meidät lapsetki laitettiin lehti viemään seuraavaan napuriin, eiä kylällä ollu uskottomuutta VAIN yhden peheen kohdalla tapahtui JULKINEN uskottomuus siten että koko kylä tiesi tapahtumasta ja näki kun ukko meni päivittäin kylilemään erään sotalesken luo,
        ukon oma vaimo oli sanonu ettei häntä seksi kiinosta että pukkikoon vaikka tuota sägyn reunaa, noooh, rehellisyys ja julkisuus on parasta avio-elämässä.
        salaaminen on pahin rikos
        ja varmasti johtaa avio-eroon,

• New-age

Pjornosta sanoisin, että jos se on molemmille ok ja instrumentit saa noin vireeseen, ei kuulu muille, en paheksu. Mutta, jos se on toiselle vastenmielistä, ei pidä alistaa.

Salailusta: jos on kerran haksahdus ja ei sen koommin eikä halua parisuhdettaan päättää, kärvistelköön omantuntonsa ja salailunsa kanssa.
        Mutta jos parisuhde vetelee viimeisiä, on vakavan keskustelun paikka.
        Kumpi vaatii enemmän uskallusta: se vakavampi.
        Mitä mennä vikisemään toiselle, jos on mokanut ja ei käy tavaksi.
        Jos tuttavapiiristä joku saisi tietää ennen kumppania tuollaisen käväisyn, kandeis etukäteen, todella etukäteen, punnata elämän vaa'assa, millä on merkitystä ja entä jos puoliso kuittaisi samoin. Ei mitään, kuka eka leikkiä..
        On avoimia suhteita, joten sama sabluuna ei toimi kaikkeen.
        Mutta valtaosa tykkää luottamuksesta, luulisin.

• näin-vaan-on
        New-age kirjoitti:

Pjornosta sanoisin, että jos se on molemmille ok ja instrumentit saa noin vireeseen, ei kuulu muille, en paheksu. Mutta, jos se on toiselle vastenmielistä, ei pidä alistaa.

Salailusta: jos on kerran haksahdus ja ei sen koommin eikä halua parisuhdettaan päättää, kärvistelköön omantuntonsa ja salailunsa kanssa.
        Mutta jos parisuhde vetelee viimeisiä, on vakavan keskustelun paikka.
        Kumpi vaatii enemmän uskallusta: se vakavampi.
        Mitä mennä vikisemään toiselle, jos on mokanut ja ei käy tavaksi.
        Jos tuttavapiiristä joku saisi tietää ennen kumppania tuollaisen käväisyn, kandeis etukäteen, todella etukäteen, punnata elämän vaa'assa, millä on merkitystä ja entä jos puoliso kuittaisi samoin. Ei mitään, kuka eka leikkiä..
        On avoimia suhteita, joten sama sabluuna ei toimi kaikkeen.
        Mutta valtaosa tykkää luottamuksesta, luulisin.

Kun asiasta ollaan monta mieltä,
        tuli tuossa mieleen ,
        jos halutaan avioliiton pysyvän rehellisenä terveenä toisiinsa luottaen,
        niin sitten kun toinen osapuoli on alkanu epäillä onko puoliso uskollinen,
        SIINÄ VAIHEESSA PITÄÄ OLLA REHELLINEN,
        kannataa alkaa keskustella avoimesti asiasta,
        salata EI saa tekoaan
        vaan viisautta jumalata pyytäen kertoa totuus,
        jos ja kun luottaa omaan puolisoonsa ihminen pystyy olemaan myös rehellinen
        ja täysin vastuullinen yhteisestä elämästä,
        johon kuuluu myös avoimuus,
        ei kuitenkaan siten että suunapäänä HETI on tunnustamssa, nyt kävin vieraissa,
        vaan siinä vaiheessa kun toinen alkaa epäillä uskottomuutta,
        SILLÄ varsinki NAINEN huomaa , aavistaa HETI jos mies on ollu uskoton tai tehny jotain jota haluaa salata omalta puolisoltaan,
        se on kumma juttu, mutta niin vaan on,
        nainen aina tietää heti jos avio-mies on käyny vieraissa, vaikka sitä ei sanoiskaa,

siinä vaiheessa kun nainen on alkanu epäilemään uskottomuutta
        EI IKINÄ saa valehdella
        ja sanoa että vaimo vaan kuvittelee, eikä vähätellä,
        se on suurin tyhmyys jonka mies ikinä voi vaimolleen lausua,

• kumpa-ihmiset-oopis-

JUUUUU,
        tuo oliki ennenvanhaan miesten keino YRITTÄÄ alistaa vaimo tahtoonsa,
        sanoa vaimoa hysteeriseksi,
        todella loukkaava ilmaisu tervejärkistä vaimoa kohtaan,
        kun ukko on jääny kiinni uskottomuudesta,
        se vaan ihmetyttää
        MIKSI EI USKALLETA OLLA REHELLISIÄ ja AVOIMIA omaa puolisoa kohtaan ,
        kun OIKEA rakkaus kuitenki ymmärtää kaiken elämästä,

raamatussakin on sanottu
        RAKKAUS ON SUURIN KAIKISTA,

kumpa ihmiset oppis olemaan vihdoin rehellisiä avio-erojakaa ei tulis niin valtavasti,
        ku se tavara ei ole muualla sen parempaa kuin kotonakaa,
        vastuullisuutta elämään pitää opiskella kaikkien,
        perheet ja lapsetkaa ei kasvaisi kieroon jos perheessä olisi oikeaa rehellisyyttä ja rakkautta,

• New-age

Ihmisen uskottomuuteen en jumalia sotkisi.
        Kyllä tekoset ovat ihan omia, päätäntä omaa.
        Vastuullisuus on hyvä sana monessakin mielessä.
        Mitä sillä naisenvaistolla tekee sitten, kun on pissat housussa.
        Olisihan sen vaiston pitänyt kilkuttaa kelloja, jos parisuhde on pielessä, sillä pielessähän se on, jos loikkii muualla. On siis kyse myös t u n t e i s t a.
        Niitähän kukaan toinen ei voi määräillä.

• hmpff
        SALAAMINEN-ON-TYHMÄÄ kirjoitti:

Halooooo,,,,

miksi tuomita ketään pornon katselusta,
        voihan avio-pari yhdessäkin katsella pornoa,
        jo on kumma jos kuvien katseluki on aviorikos, niin no tioetenki jos itse tekee siitä rikoksen SALAMALLA mielihalunsa,

muistan enenvanhaan kun kylän miehet keskenään lueskeli pornolehtiä, jopa meidät lapsetki laitettiin lehti viemään seuraavaan napuriin, eiä kylällä ollu uskottomuutta VAIN yhden peheen kohdalla tapahtui JULKINEN uskottomuus siten että koko kylä tiesi tapahtumasta ja näki kun ukko meni päivittäin kylilemään erään sotalesken luo,
        ukon oma vaimo oli sanonu ettei häntä seksi kiinosta että pukkikoon vaikka tuota sägyn reunaa, noooh, rehellisyys ja julkisuus on parasta avio-elämässä.
        salaaminen on pahin rikos
        ja varmasti johtaa avio-eroon,

No on pornoa ja on pornoa. Vaikken nyt siitä puhunutkaan muuten, kuin seksiaddiktin välineenä... Jos nyt oikein muistelen niitä lehtiä, niin se oli viattomampaa, jos nyt seksi sitä voi olla. Ootko tutkaillut netin tarjontaa? Naisten alistamista se on, miesten väline tyydytykseen, ja se näkyy myös miesten käyttäymisessä livessä.

Olen todistanut sen itse, ja tyttäreni oli järkyttynyt joidenkin miesten käytöksestä kun hän ekan kerran meni tyttöporukassa baariin. Miesten käytös oli hyökkäävä, seksi-viritteistä, tiikeriuroksia gasellien kimpussa. Jouduttiin moneen kertaan keskustelemaan asiasta, tytön kuva miehistä sai kovan kolahduksen.

Lisäksi olen huomannut että porno toimii kuin mikä tahansa huume, mikäli joku addiktoituu, hän tarvii aina vaan kovempia aineita, koska sama "annos" ei enää anna sitä kiksiä. Ei mulla sinänsä pornoa vastaan mitään ole, jos se on kumpaakin osapuolta kunnioittavaa. Harvemmin on.

Mitä tulee tuohon lasten käyttämistä pornoposteljoonina, niin oli minusta erittäin ajattelematonta. Lasten pitää saada itse herätä omaa tahtiaan tuohon maailmaan! Niitä ei pidä tuputtaa mihinkään suuntaan.

• järkeä-suhteeseen
        hmpff kirjoitti:

No on pornoa ja on pornoa. Vaikken nyt siitä puhunutkaan muuten, kuin seksiaddiktin välineenä... Jos nyt oikein muistelen niitä lehtiä, niin se oli viattomampaa, jos nyt seksi sitä voi olla. Ootko tutkaillut netin tarjontaa? Naisten alistamista se on, miesten väline tyydytykseen, ja se näkyy myös miesten käyttäymisessä livessä.

Olen todistanut sen itse, ja tyttäreni oli järkyttynyt joidenkin miesten käytöksestä kun hän ekan kerran meni tyttöporukassa baariin. Miesten käytös oli hyökkäävä, seksi-viritteistä, tiikeriuroksia gasellien kimpussa. Jouduttiin moneen kertaan keskustelemaan asiasta, tytön kuva miehistä sai kovan kolahduksen.

Lisäksi olen huomannut että porno toimii kuin mikä tahansa huume, mikäli joku addiktoituu, hän tarvii aina vaan kovempia aineita, koska sama "annos" ei enää anna sitä kiksiä. Ei mulla sinänsä pornoa vastaan mitään ole, jos se on kumpaakin osapuolta kunnioittavaa. Harvemmin on.

Mitä tulee tuohon lasten käyttämistä pornoposteljoonina, niin oli minusta erittäin ajattelematonta. Lasten pitää saada itse herätä omaa tahtiaan tuohon maailmaan! Niitä ei pidä tuputtaa mihinkään suuntaan.

Olin siihen aikaan niin lapsellinen , ettei edes tullu mieleen vilkasta lehteä,
        toimitin sen tunnollisesti sinne mihin se piti viedä, heh, nyt hymyilyttää,

toisaaltaan kun miettii koneelta katsottua seksiä tai olkoon nimi vaikka pornoa,
        jos molemmat sen hyväksyy se ei pitäisi tuottaa minkäänlaista ongelmaa parisuhteeseen, päinvastoin voi ijäkkäämmille antaa uutta intoa parisuhteeseen,

niin ja eikös kaiken tarkotus ole kuitenki että parisuhteet, siis avioliitot pysyy mieluummin kasassa toisiaan rakastaen,
        kun nyky elämän meno melkosta tohelointia
        jossa erot tulee aivan liian herkästi
        ajattelematta oikeesti sen surkeaa seurausta,
        seurauksia varsinki lapsiperheille,
        kuten tuolla aikasemmin jo joku mainitsi,
        rakkaus on suurin kaikesta, kaiken se kestää, kärsii, ymmärtää
        miten se menikää
        mutta
        jos on oikeaa rakkutta ON myös viisautta,

• MitenTunnistit
        miesten.huvit kirjoitti:

Oliko tuttavasi omalla nimellään ja/tai kuvallaan fb:ssa vai miten löysit hänet?

• kirput-heinäladossa
        järkeä-suhteeseen kirjoitti:

Olin siihen aikaan niin lapsellinen , ettei edes tullu mieleen vilkasta lehteä,
        toimitin sen tunnollisesti sinne mihin se piti viedä, heh, nyt hymyilyttää,

toisaaltaan kun miettii koneelta katsottua seksiä tai olkoon nimi vaikka pornoa,
        jos molemmat sen hyväksyy se ei pitäisi tuottaa minkäänlaista ongelmaa parisuhteeseen, päinvastoin voi ijäkkäämmille antaa uutta intoa parisuhteeseen,

niin ja eikös kaiken tarkotus ole kuitenki että parisuhteet, siis avioliitot pysyy mieluummin kasassa toisiaan rakastaen,
        kun nyky elämän meno melkosta tohelointia
        jossa erot tulee aivan liian herkästi
        ajattelematta oikeesti sen surkeaa seurausta,
        seurauksia varsinki lapsiperheille,
        kuten tuolla aikasemmin jo joku mainitsi,
        rakkaus on suurin kaikesta, kaiken se kestää, kärsii, ymmärtää
        miten se menikää
        mutta
        jos on oikeaa rakkutta ON myös viisautta,

"niin ja eikös kaiken tarkotus ole kuitenki että parisuhteet, siis avioliitot pysyy mieluummin kasassa toisiaan rakastaen," ???

Kuinka sinä määrittelisit tuon Rakkauden?

Mielestäni se Rakkaus, jota kutsuisin intohimoksi, mikä saa yleensä pariutumaan(luonnonlaki) ja joku taisi mainita kiimaksikin, hälvenee aika pian, kun avioituu ja perheeseen tulee lapsia.

Ennen, kun naisilla ei ollut tuloja, tai varallisuutta, oli vain pakko olla vaikka kuinkakin epäsuhtaisessa liitossa, mutta nykyisin, kun toimeentulonsa on turvattu Valtion taholta, niin helpompi on erota, kun huomaavat, että silloin saa paremmat tuet yhteiskunnan varoilla.

• äläValehtelOleRehellinen
        New-age kirjoitti:

Ihmisen uskottomuuteen en jumalia sotkisi.
        Kyllä tekoset ovat ihan omia, päätäntä omaa.
        Vastuullisuus on hyvä sana monessakin mielessä.
        Mitä sillä naisenvaistolla tekee sitten, kun on pissat housussa.
        Olisihan sen vaiston pitänyt kilkuttaa kelloja, jos parisuhde on pielessä, sillä pielessähän se on, jos loikkii muualla. On siis kyse myös t u n t e i s t a.
        Niitähän kukaan toinen ei voi määräillä.

Heh, aivan liian suppea näkemys avioliitosta,
        sinulla ei ole kokemusta oikeasta avioliitosta asiasta,
        olet ilmeisesti VAIN se komas pyörä, '
        siis viihdyke jonkun avioliitossa roikkuja,
        joka syö muruja salaa pöydän alla, heh, sori,
        tai olet hyvin hyvin hyvin rajottunu tietoisuudesta ihminen on vain ihminen ja heikko houkutuksille,
        se on luonnonlaki,
        kukaan ei pitkässä avioliitossa ole niinsanotusti puhtoinen,
        EIKÄ avioliitto ole ollenkaa pielessä jos kaksi ÄLYKÄSTÄ täysin tervejärkistä rehellistä avointa ihmistä elää normaalia ihmisen elämää nautintoineen KUNNIOITTAIN TOISIAAN kaikessa eniten,
        etkö vieläkää tiedä
        rakkaus on tahdon asia,
        se vaatii toistensa kunnioittamista, rehellisyyttä , luottamista, avoimuutta,
        joka ikinen ihminen sortuu joskus houkutuksiin,
        joilleki on kolmaspyöräki vuosia viihdykkeenä
        eikä se haittaa avioliitta ja pariskunnan rakkautta toisiaan ja omaa perhettä kohtaan,
        tämä on totuus ihmisestä,

• opi-elämään-oikein
        kirput-heinäladossa kirjoitti:

"niin ja eikös kaiken tarkotus ole kuitenki että parisuhteet, siis avioliitot pysyy mieluummin kasassa toisiaan rakastaen," ???

Mielestäni se Rakkaus, jota kutsuisin intohimoksi, mikä saa yleensä pariutumaan(luonnonlaki) ja joku taisi mainita kiimaksikin, hälvenee aika pian, kun avioituu ja perheeseen tulee lapsia.

Ennen, kun naisilla ei ollut tuloja, tai varallisuutta, oli vain pakko olla vaikka kuinkakin epäsuhtaisessa liitossa, mutta nykyisin, kun toimeentulonsa on turvattu Valtion taholta, niin helpompi on erota, kun huomaavat, että silloin saa paremmat tuet yhteiskunnan varoilla.

Oletpa lyhytnäköinen, suppea ihminen,
        ei jaksa paasta enää ihmisenä olemisesta,
        lue ketju siellä on näkemystä aivan tavallisista raadollisista kunniallisista tavallisista älykkäistä ihmisistä vikoineen,
        kukaan ku ei täällä maanpäällä ole täydellinen,
        ihminen voi vain tehdä parhaansa
        kaikein paras ohjenuora on kun tekee kaikkensa ja kunnioitta 10 käskyä,
        kukaan ihminen ei sitäkää täysin pysty kilvoittelemaan,
        mutta se ON paras ohje ja opetus hyvän elämän saavuttamiseen,
        anteeksianto ja ihmisen vajavuuden ymmärtäminen on jo paljon ihmiseltä
        jos siihen jotenki pytyny ja oppinu,
        sitäpaitsi " rakkaus ON tahdonasia " avioliitossa tarvitaan pitkää pinnaa ja viisautta,

• ItseMaksetuOnEläkekin
        kirput-heinäladossa kirjoitti:

Eivät läheskään kaikki täällä elä yhteiskunnan varoin, vaan luultavasti suurin osa ihan itse ansaituin varoin ja tuloin.

• työtä-on-tehty
        ItseMaksetuOnEläkekin kirjoitti:

Eivät läheskään kaikki täällä elä yhteiskunnan varoin, vaan luultavasti suurin osa ihan itse ansaituin varoin ja tuloin.

Ei todellakaa kaikki ole yhteikunnan elättejä,,
        meillä molemmilla oli ja on neljänkymmen vuoden työeläke,
        toinen vaan nyt nukkuu nurmenalla
        joten saan osan hänen eläkkeestä leskeneläkkeenä oman työeläkkeen lisäksi,

• New-age
        äläValehtelOleRehellinen kirjoitti:

tai olet hyvin hyvin hyvin rajottunu tietoisuudesta ihminen on vain ihminen ja heikko houkutuksille,
        se on luonnonlaki,
        EIKÄ avioliitto ole ollenkaa pielessä jos kaksi ÄLYKÄSTÄ täysin tervejärkistä rehellistä avointa ihmistä elää normaalia ihmisen elämää nautintoineen KUNNIOITTAIN TOISIAAN kaikessa eniten,
        etkö vieläkää tiedä
        rakkaus on tahdon asia,
        eikä se haittaa avioliitta ja pariskunnan rakkautta toisiaan ja omaa perhettä kohtaan,

Täysin vääriä olettamuksia. Kaksi pitkää liittoa. Olen aina kunnioittanut toisten parisuhdetta. Kolmannen pyörän asemaan en ole koskaan sortunut.
        En voi ikinä mennä takuuseen miesteni uskollisuudesta. Mutta päätin luottaa.
        En ole pettänyt heitä. Oikeastaan minun ei tarvitsisi tämän vakimerkin takaa tilittää kenellekään yhtään mitään täällä.
        Ei ole ollut tarvetta tuhlata energiaa ulkopuolisiin. Kotoa sain, mitä tarvitsin.
        Joten kirjoituksesi oli tyhmistä tyhmin. Et osaa lukea oikein saatikka tutkia tarkoituksia tai merkityksiä.

Kirjoittaja on todella ahdasmielinen syyttelijä. Tuollaisesta sormi ojossa määräilijästä ja öykkäristä ei taida kumppanisikaan pitää. Mitä pelkäät. Etkö riitä. Muiden muruihin ei ole todellakaan tarvinnut kajota. Mutta tiedostan, etten omista ketään. Tiedostan, että jokaisella on omat tunteensa. Et sinäkään voi niitä määräillä.

Ja mikä h:tin luonnon laki sanoo, ettei kukaan ole puhtoinen. Mikäs sammakko sinulta pääsi. Minä olen ollut puhtoinen.

Tekstisi jakautuu kahtia. Tuomitset minut ihan älyhoi tekaistuin keksityin jutuin. Et sinä tunne minua yhtään.
        Sitten loppuosassa armahdat itsesi, kun ilmeisesti olet itse pettänyt tai puolisosi.
        Rakkaus ei ole tahdon asia. Rakkaus on tunne.
        Et vaikuta kovin rakastavaiselta.

Yök. Mitä skeidaa.

• 1lesken
        äläValehtelOleRehellinen kirjoitti:

se on luonnonlaki,
        etkö vieläkää tiedä
        rakkaus on tahdon asia,

äläValehtele
        Olin kolmas pyörä. Minä mitään muruja syönyt pöydän alta, kummallinen vertauskuva. Asumusero astui voimaan. Aviopari oli keskustellut avoimesti ja tullut siihen tulokseen, että lusikat jakoon. Kaikki asuivat hetken omissa asunnoissan. Avioparilla oli miettimisaikaa, erotako vai palatako. Lopputulos. Pariakunnalle avioero. meille avoliitto ja myöhemmin avioliitto. Mikä ratkaisi tämän kolmiodraaman. Veikkaan, että minä ja aviomieheni olimme sielunkumppaneita. Exä ei sittenkään ollut se oikea. Lesken

• New-age

No elämässä voi käydä noin. Jokin päättyy, jokin alkaa.
        En lähtisi kuitenkaan sinua morkkaamaan tai tuomaroimaan, vaikken ole kokenut samaa.
        Toivottavasti tuo, joka väittää tietävänsä parisuhteen totuuden, ei kirjoita sinulle skeidaa.

• juttuasi-ei-usko-kukaan-
        New-age kirjoitti:

Täysin vääriä olettamuksia. Kaksi pitkää liittoa. Olen aina kunnioittanut toisten parisuhdetta. Kolmannen pyörän asemaan en ole koskaan sortunut.
        En voi ikinä mennä takuuseen miesteni uskollisuudesta. Mutta päätin luottaa.
        En ole pettänyt heitä. Oikeastaan minun ei tarvitsisi tämän vakimerkin takaa tilittää kenellekään yhtään mitään täällä.
        Ei ole ollut tarvetta tuhlata energiaa ulkopuolisiin. Kotoa sain, mitä tarvitsin.
        Joten kirjoituksesi oli tyhmistä tyhmin. Et osaa lukea oikein saatikka tutkia tarkoituksia tai merkityksiä.

Kirjoittaja on todella ahdasmielinen syyttelijä. Tuollaisesta sormi ojossa määräilijästä ja öykkäristä ei taida kumppanisikaan pitää. Mitä pelkäät. Etkö riitä. Muiden muruihin ei ole todellakaan tarvinnut kajota. Mutta tiedostan, etten omista ketään. Tiedostan, että jokaisella on omat tunteensa. Et sinäkään voi niitä määräillä.

Ja mikä h:tin luonnon laki sanoo, ettei kukaan ole puhtoinen. Mikäs sammakko sinulta pääsi. Minä olen ollut puhtoinen.

Tekstisi jakautuu kahtia. Tuomitset minut ihan älyhoi tekaistuin keksityin jutuin. Et sinä tunne minua yhtään.
        Sitten loppuosassa armahdat itsesi, kun ilmeisesti olet itse pettänyt tai puolisosi.
        Rakkaus ei ole tahdon asia. Rakkaus on tunne.
        Et vaikuta kovin rakastavaiselta.

Yök. Mitä skeidaa.

Valehtelet,
        nokka heiluu , heh,
        juttusi on kaukana totuudesta,
        omapa on asiasi,
        puhtoista ihmistä ei ole syntynykkää,
        se on tosi,

• New-age

Oletko joku perverssi ilkeilijä? Peräti Perkele.
        No ihan sama minulle, mitä sinä uskot. Ehkä siellä landella päätellään noin.
        Vaikkei kukaan tällä palstalla uskoisi, ihan sama.
        Minä tiedän, mikä on totuus itsestäni (kuten kirjoitin), joku väittää tietävänsä totuuden ihmisestä. Minä en tiedä totuutta ihmisestä.

Ja sen minä tiedän, että sinä olet tyhmä! Olet tyhmä kosket tiedä etkä usko totuuttani. Kopaisepa ne lantakokkareet saappaistasi. S i i v o a mielesi.

Ja jos nimimerkkisi on juttuasi-ei-usko-kukaan, niin kuinka monen suulla tai puolesta puhut tai katsot oikeudeksesi puhua?
        Mitäs muut höpinästäsi tykkää.

Ommmm.

• älä-viitti-valehdella-
        New-age kirjoitti:

Oletko joku perverssi ilkeilijä? Peräti Perkele.
        No ihan sama minulle, mitä sinä uskot. Ehkä siellä landella päätellään noin.
        Vaikkei kukaan tällä palstalla uskoisi, ihan sama.
        Minä tiedän, mikä on totuus itsestäni (kuten kirjoitin), joku väittää tietävänsä totuuden ihmisestä. Minä en tiedä totuutta ihmisestä.

Ja sen minä tiedän, että sinä olet tyhmä! Olet tyhmä kosket tiedä etkä usko totuuttani. Kopaisepa ne lantakokkareet saappaistasi. S i i v o a mielesi.

Ja jos nimimerkkisi on juttuasi-ei-usko-kukaan, niin kuinka monen suulla tai puolesta puhut tai katsot oikeudeksesi puhua?
        Mitäs muut höpinästäsi tykkää.

Ommmm.

sori heh, kolahti kalikka nilkaan,
        nooh sitä sattuu paremmissaki perheissä,
        kato ku raamatussaki sanotaan ettei täydellistä " puhtoista " ihmistä ole olemassakaan, uskon enemmän raamatun sanaan kuin sinun sanaasi,
        älä viitti valehdella katsoppa totuutta silmiin,
        ei tarvi tänne tulla tunnustamaan,
        me tiedämme sen jo,

• New-age

Ei kolahtanut mitenkään. Olet ilmeisesti joku vakinikki, todennäköisesti reppuriikka, ainakin tyyli täsmää. Tellukkaankin täsmäisi. Ja Isohoo syyttelee
        aina muita valehtelemisesta. Ja Siilenä.
        Ehkä saat tästä riekkumisesta orkun. Tai jos olet äijänkäppänä, niin lerpattaa.
        Olet harhoissasi: luepas tämä (ja toivon, että älysi riittää): voin kirjoittaa asioista miten hillittömästi tahansa, voin nauraa rivoillekin vitseille, mutta ei se tarkoita, että elän niin. Jos kirjoitan yleisellä tasolla, millaisia ihmisiä voi olla, ei se tarkoitan, että kirjoitan itsestäni. Jos ei tätä ymmärrä on aika h:tin yksinkertainen. Tämä palstailu on fictiota.
        Nauranut koko iltapäivän kippurassa, kun jollain on jäänyt levy päälle.
        Ileysviettisi on aikas vimmainen. Et sä saa enää?

Olen puhdas. S i i v o a mielesi.

• on-tietoo-ja-kokemusta
        New-age kirjoitti:

Ei kolahtanut mitenkään. Olet ilmeisesti joku vakinikki, todennäköisesti reppuriikka, ainakin tyyli täsmää. Tellukkaankin täsmäisi. Ja Isohoo syyttelee
        aina muita valehtelemisesta. Ja Siilenä.
        Ehkä saat tästä riekkumisesta orkun. Tai jos olet äijänkäppänä, niin lerpattaa.
        Olet harhoissasi: luepas tämä (ja toivon, että älysi riittää): voin kirjoittaa asioista miten hillittömästi tahansa, voin nauraa rivoillekin vitseille, mutta ei se tarkoita, että elän niin. Jos kirjoitan yleisellä tasolla, millaisia ihmisiä voi olla, ei se tarkoitan, että kirjoitan itsestäni. Jos ei tätä ymmärrä on aika h:tin yksinkertainen. Tämä palstailu on fictiota.
        Nauranut koko iltapäivän kippurassa, kun jollain on jäänyt levy päälle.
        Ileysviettisi on aikas vimmainen. Et sä saa enää?

Olen puhdas. S i i v o a mielesi.

JOOOO, sitä sattuu paremmissaki perheissä,

• New-age

Olen päättänyt ottaa kaksi miestä: Puuha-Peten ja Sielun-Veljen.
        Joku nuori mies elää kahden naisen kanssa.
        Miksei vanha nainen voisi elää kahden ukkelin kanssa.
        Pojat vois välillä tehdä poikien juttuja, kun tarvitsen omaa laatuaikaa.

Voin tosin muuttaa mieltäni.

• reppuriika

Ihminen joka ei ole lukenut Raamattua, niin luulee tietävänsä sen sisällön. Tuota lausetta " auta kiimaista naista "ei takuulla löydy Raamatusta. Se on sinne yritetty vängätä "luulojen kirjasta." Jos epäilee niin väitän vastaan, niin voi googlettaa ja etsiä vaikka Raamatun hakukoneen kautta. Paljon Raamattua lukeneet ja tutkineet eivät voi tätä kohtaa löytää.'

Joten minä yritän vastata mikäli aloittaja hakee ja etsii Raamatusta tämän lausekkeen?

• tietääkseni-se-on-ollu

reppuriika ,,,

raamttu on painettu moneen, moneen moneen kertaan uusiksi satojen vuosien aikana, kielenkäyttöki on muuttunu usein,
        ja on totta raamatusta on jätetty myös jotain pois,
        joten jossakivaiheessa raamatussa on ollu alotuksen teksi olemassa,
        ei ole ilmasta temmattu,
        olen minäki sen joskus vuosien varrella kuulu,
        en vaan osaa sanoa missä painoksessa se on ollu,
        ilmeisesti jossaki hyvin vanhanssa teoksessa,
        mutta väliäkö sillä ,
        lause on eläny kauan vuosikymmenia jos ei peräti satoja vuosia,

jotenki alitajunnassa tunnen että itteki olen nuoruudessani tai lapsena sen tekstin nähny,
        mutta siitä ooooooooooooooonnnnnnnnn kauan kauan ,

• Oliko.näin

Raamatussa, luomisen jälkeen ensimmäiset ihmiset olivat sisäsiittoisia, kunnes Kai kai lähti vieraille maille vieraisiin naisiin.

• henrjii

aloitus köyhäkin voi herkutella osulan parasta ennen tuotteilla
      on jo tehty

• New-age

Oletko "autettava" p:tar?
        Toisessa ketjussa tämänkaltaista.

• mimmimum-..mi

Kun lueskelin tätä ketjua....mieleeni tuli yksi laulu....kuin kertomus...inhimillinen tarina jonka kaltaista on varmaan tapahtunutkin....todellisuudessakin.... Kaikkea ei aina voi hallita.....kaikkea emme voi tuomita ja moralisoida...

https://www.youtube.com/watch?v=bxcfVh5EZXo

• 1lesken

mimmi
        Mene renkutiketjuun. Täällä keskustellaan. Lesken

• mimmimum-..mi

Keskustella ja keskustellakin voi niin monella tavalla....

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. PropsApp Koodi

Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset
      2
      3843
    2. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      82
      3564
    3. Persut yrittävät epätoivon vimmalla

kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a
      Maailman menoa
      105
      3488
    4. Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät

Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa
      Maailman menoa
      55
      3197
    5. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      102
      3094
    6. IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n

eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-
      Maailman menoa
      68
      2768
    7. Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen

Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.
      Maailman menoa
      104
      2579
    8. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      33
      2517
    9. Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa

Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.
      Maailman menoa
      27
      2266
    10. Jari Sillanpää isossa leikkauksessa - Paljastaa, mitä uralle tapahtuu!

Palaako Siltsu keikoille? Artisti, ex-tangokuningas Jari Sillanpää on ollut lonkkaleikkauksessa ja kotiinpaluu on edessä
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1734
    Aihe