Huono kokemus

Palasin eilen Berliinistä neljän päivän lomalta. Olin ensimmäistä ja varmaan viimeistä kertaa Saksassa. Tuli nimittäin monta pettymystä tuolta reissulta.

Monet saksalaiset Berliinissä eivät olleet avuliaita ja ystävällisiä, jos mentiin kysymään neuvoja ja opastusta johonkin. Vaikka puhuin parhaani mukaan saksaakin, ei silti tullut kunnolla apua. Monet ihmiset tuolla eivät puhu oikein englantia. Yksi bussikuski oli todella töykeä. Jäykkää meininkiä!

Yhteydenpito Suomeen ei toiminut hyvin. Parina päivänä tekstiviestit eivät lähteneet perille Suomeen. Soitettaessa Suomeen linjoissa pätki. Netin käyttö oli hotellissa kallista omalla puhelimella ja ostoskeskuksissa netti ei toiminut wifi-alueillakaan. Surkeaa toimintaa!

Ruokatarjonta oli yksipuolista siellä. Lähinnä tuli syötyä etnisiä ruokia, kebabia ja thairuokaa. Ei ollut pahemmin valinnanvaraa. Saksalaisilla ei ole kunnon ruokakulttuuria.

Sää oli kehno koko loman. Sadetta tuli joka päivä enemmän tai vähemmän. Aurinkoa ei juurikaan näkynyt. Tämä toki ei ole maan ja sen kansalaisten vika, vaan oli silkkaa huonoa tuuria.

Kuitenkin nämä pettymykset aiheuttivat sen, että ei tee mieli mennä enää Berliiniin tai Saksaan ylipäänsä. Tämä lomamatka oli yksi huonoimpia, joissa olen ollut. Turistina ei jäänyt hyvää fiilistä maasta ja paikasta. En suosittele!
Ilmoita

Samoja pettymyksiä tulee silloin tällöin kotimaassa, mutta niitä ei rekisteröidä sen kummemmin. Kun ne sattuvat ulkomailla niin lomakohde on sitten paskamaa.
2 VASTAUSTA:
Ei puhuta nyt ihan samasta asiasta. Et täysin ymmärtänyt, mitä tarkoitan. Kyllähän nämä pettymykset harmittavat suuresti, kun lähtee matkalle ulkomaille. Tämäkin matka varattiin huhtikuussa ja siitä tietysti maksetaan ja käytät rahaa ulkomailla. Minä en muutenkaan matkusta niin usein nykyään. Kuitenkin takana on paljon kokemusta matkailusta. Sitten kun menen ekaa kertaa kyseiseen maahan ja tulee tällaisia ikäviä juttuja, kyllä se kuule ottaa päähän. Suomessa asuneena tiedän kyllä tämän maan hyvät ja huonot puolet. Nyt puhuinkin huonosta matkakokemuksesta!
Ruokakohta ihmetyttää. Ei ole olemassa saksalaista ruokakulttuuria, mutta on olemassa preussilainen, baijerilainen, jne. Missä ihmeessä olet etsinyt ruokapaikkoja?
+Lisää kommentti
Taas yksi joka ei ole tehnyt kotiläksyjänsä...
Ei tarvitse yleensä kysellä keltään mitään, kun selvittää asiat netistä etukäteen ja hieman plan Btä.
Hotelliksikin voi valita sellaisen missä netti kuuluu hintaan.
Ruokapaikkoja on joka lähtöön ja niitäkin voi netistä tutkiskella etukäteen, tosin itse pidän Baijerin suunnan tarjonnasta enemmän.

Ja sää on sitten se mikä sattuu, kuten täällä kotomaassa. Meillä oli Berliinin reissulla liian kuuma...
eikä sen puoleen ole yleensä mitään yhteydenpitotarvetta kotiinpäin tai mihinkään muuallekkaan muutaman päivän reissussa. Sitä kun on tottunut reissaamaan ilman mitään puhelimia jo 15 v ikäisenä saman ikäisten kaverien kanssa.
Ilmoita
Valitettavasti et sitten tainnut juurikaan syödä saksalaista ruokaa, vaan tyydyit pikaruokaan. Siten et tiedo ruokakulttuurista juuri yhtään mitään.
Ilmoita
Berliini on mahtava paikka. Olen käynyt v. 1988 asti. Kaikki ovat olleet ystävällisiä ja auttavaisia. Ruoka on ollut todella mahtavaa ja annokset isoja.
Herää kysymys, miten itse olet käyttäytynyt siellä. En ole saanut osakseni epäystävällisyyttä. Lähdemme kesällä taas pohjois-Saksan kiertueelle mm. Berliiniin.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Huono kokemus

Palasin eilen Berliinistä neljän päivän lomalta. Olin ensimmäistä ja varmaan viimeistä kertaa Saksassa. Tuli nimittäin monta pettymystä tuolta reissulta.

Monet saksalaiset Berliinissä eivät olleet avuliaita ja ystävällisiä, jos mentiin kysymään neuvoja ja opastusta johonkin. Vaikka puhuin parhaani mukaan saksaakin, ei silti tullut kunnolla apua. Monet ihmiset tuolla eivät puhu oikein englantia. Yksi bussikuski oli todella töykeä. Jäykkää meininkiä!

Yhteydenpito Suomeen ei toiminut hyvin. Parina päivänä tekstiviestit eivät lähteneet perille Suomeen. Soitettaessa Suomeen linjoissa pätki. Netin käyttö oli hotellissa kallista omalla puhelimella ja ostoskeskuksissa netti ei toiminut wifi-alueillakaan. Surkeaa toimintaa!

Ruokatarjonta oli yksipuolista siellä. Lähinnä tuli syötyä etnisiä ruokia, kebabia ja thairuokaa. Ei ollut pahemmin valinnanvaraa. Saksalaisilla ei ole kunnon ruokakulttuuria.

Sää oli kehno koko loman. Sadetta tuli joka päivä enemmän tai vähemmän. Aurinkoa ei juurikaan näkynyt. Tämä toki ei ole maan ja sen kansalaisten vika, vaan oli silkkaa huonoa tuuria.

Kuitenkin nämä pettymykset aiheuttivat sen, että ei tee mieli mennä enää Berliiniin tai Saksaan ylipäänsä. Tämä lomamatka oli yksi huonoimpia, joissa olen ollut. Turistina ei jäänyt hyvää fiilistä maasta ja paikasta. En suosittele!

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta