Airbag merkkivalo Golf III

IIIGolfari

Moi!
Kyseessä olisi vm -97 Golf 3. Airbagin merkkivalo palaa jatkuvasti. Vikakoodinlukijan mukaan "024D Matkustajan puolen turvatyynyn korkeaohminen komponentti", aiheuttaisi valon palamisen. Ehkä hapettuma jossain liittimessä ??? Onko kokemuksia vastaavanlaisista ja mistä voisi lähteä vikaa etsimään.

5

1543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teknologian kirkon liturgian "korkeaohminen komponentti" selväkielellä tosiaan tarkoittaa sitä, että on jossain piuha poikki tai hapettunut, kuten veikkasit.

Jossain kojelaudan alla se vika on, mutta itse antaisin turvalaitteiden viat valtuutetun ammattimiehen hoidettaviksi.

• Näin_se_on

Joku heikko liitos matkustajan puoleisesta turvatyynystä keskusyksikölle menevässä johdossa. Tai johdin on poikki. Ei siellä ylimääräisiä liittimiä ole käytetty.

• joukoturakka

Korkeaohmista komponenttia nimitetään puhekielessä vastukseksi. Mutta jos on johto poikki, niin vastushan se on sekin. Kannattaa silti laittaa kuntoon. Itselläni oli aikoinaan tuollainen Golf kolmonen, vm 1996. Hyvä auto, yksi niistä, joilla volsun hyvä maine luotiin. Hyvä viimeistely. Sateen ja yökasteen jälkeen kojelaudan valot paloivat omia aikojaan, kunne aurinko ne taas kuivatti. Hyvät muistot jäi tuosta golfista. Aivan jotain muuta, kuin nämä tämän vuosituhannen meksikossa kyhätyt rämisevät vikapommit.

• halpa-liitos

Itse en näistä hommista paljoakaan tiedä, mutta tuttu autosähkömies kertoi muutamasta automerkeistä, joissa tämä vika on yleinen, että istuimen siirtely edes ja takaisin saattaa aiheuttaa vikavalon palamisen. Näissä kyse on usein sen liittimen kontaktin huononemisesta, jota istuimen irroittaminen helpottaa. Siis yleensä se liitin on istuimen alla. Edullisin tapa vian korjaamiseen on pätkäistä liittimet kokonaan irti, ja tinata johdonpäät yhteen.

• singnaali

Niinpä niin ei saa runkata penkkiä, ajonaikana eli siis säädöt kohilleeen ennen nousukiitoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      52
      1181
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      90
      1157
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1030
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      17
      878
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      793
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      112
      758
    7. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      722
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      12
      697
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      609
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      70
      591
    Aihe