UUSI PUHELIN

Eikös se ole niin, että uuden puhelimen ensimmäinen lataus eli ns. esilataus on noin 12h?

9

1380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RobottiSoittelee

      Kun olet kerran ostanut uuden puhelimen, kysy myyjältä. Hänenhän pitää opastaa asiakasta! En uskalla antaa parempaa ohjetta, kun et kerro mallia. Useimmissa uusissa kännyköissä on enemmän tai vähemmän älykäs lataus, se osaa itse lopettaa latauksen ja pyytää irrottamaan latausjohdon energian säästämiseksi. Minusta kehotus kuulostaa naurettavalta, kun tiedän laturin kulutuksen, yleensä alle 5W.

    • borotti

      Onhan sillä merkitystä, jos vaikka valtakunnassa pari miljoonaa laturia on seinässä kiinni ilman, että laturi lataisi. Tai koko maapalloa ajatellen muutamia miljardeja latureita. Aikamoinen hukkateho.

    • afgvbbhnh

      Ihan sama miten lataat. Uusin puhelimien akku on jo puolen vuoden päästä pask... siis kaputt. Itse olen monta puhelinta kokeillut ja monella eri lataustyylillä. Kaikkien akut on huonontuneet 50% n. puolessa vuodessa. N. 1.5 vuoden jälkeen puhelin on vaihtokunnossa akkunsa suhteen. Kas kun monia uusia puhelimia koskee sääntö että akkua ei voi vaihtaa... Järkevää ja luontoystävällistä.... HAH!

      • RobottiSoittelee

        Tjaah. Minulla on jo kolme vuotta vanha akku. Edellisessä kännyssä kesti neljä vuotta. Piti vaihtaa kuitenkin uuteen, kun koko kännykkä putosi pesuainesankoon.


    • turhaa-hommaa

      Noin oli ehkä nicd-nimh akuilla, ei pidä nykyään paikkaansa.

    • czero

      Ne myyjät mitään tiedä... Kyllä litiumakkukin kannattaa sisäänajaa : muutama kerta alussa täydestä aivan tyhjäksi.

      • ennen_oli_ennen

        "... litiumakkukin kannattaa sisäänajaa : muutama kerta alussa täydestä aivan tyhjäksi..."
        No ei. Tuokin ohje on vanhalle Ni-Cd-akulle, ns. muisti-ilmiön minimoimiseksi.
        Mutta löytyy valitettavana kopiona vanhasta käyttöohjeesta uuteen joissakin tapauksissa.
        Li-Ion ja Li-Po-akkuihin pätee melkein sama hoito-ohje, kuin auton akkuunkin, eli ei saisi koskaan ajaa aivan tyhjäksi, eikä saisi yliladata. Ns. älykäs laturi, joka melkein kaikissa litiumakkulaitteissa on, huolehtii onneksi tästä. Lisää infoa vaikkapa tuolta:
        http://batteryuniversity.com/


    • selataakunlataaa

      Kaikki puhelimet lopettaa latauksen kun akku on täynnä, näytöstä näkee kun akku on täynnä, ei ole mitään hyötyä ladata sen pidempään. Laturista riippuen siihen menee yleensä 1-3 tuntia. Mutta voi sitä pitää latauksessa sen 12 tuntiakin tai 24 tuntia, ei siitä mitään haittaa ole.

    • Lehmänhoitaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      54
      2754
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      88
      944
    3. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      11
      925
    4. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      876
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      78
      787
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      751
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      650
    8. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      82
      631
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      85
      586
    10. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      565
    Aihe