Tippaus Sri Lankassa

Matkaantaas

Meillä on Sri Lankan reissu edessä vasta ensi vuoden alussa, mutta kysymys.
Meillä on AI-palvelu hotellissa, mutta toki aina tippaamme siitä huolimatta.
Paljonko olette tipanneet siivoojille, laukkupojille yms.

8

776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tipitön.matka.asiaa

      Kaikkien maiden siivoojat ym. tulee totuttaa siihen, ettei tippejä anneta. Ottakaa mallia saksalaisista. Jos siivooja viihdyttää miesturistia siinä sivussa, on palkitseminen siinä tapauksessa paikallaan.

    • hulihui

      Sri Lankassa ei kuulu tipata.
      Tippaamalla opetat henkilökunnan siihen että ilman tippiä palvelu on surkeaa.

    • pummeille.kovuutta
    • TipitVexJaHeti

      Samaa mieltä.

      Suomalaisten tehtävä on kouluttaa Sri Lankalaiset ja kaikkien mailman muidenkin valtioiden palvelualalla työskentelevät henkilöt tipittömyyteen.

      Sitä vartenhan me suomalaiset matkustelemme.

    • Egciogetjbook

      Yksi vitun pahvi sitten kirjoitti monta paskaa kommenttia.
      Minä tippaan koska en oo tollanen köyhä kusipää

      • RakastanSaksaa

        Olen matkustellut vuosikymmeniä eri maissa ja maanosissa ja parikymmentä vuotta sitten eräs toinen turisti (saksalainen) sanoi mulle Australiassa; "mitä sinä voitat tuolle tippaamisella, et takuulla saa sen parempaa palvelua huomenna kuin minäkään". Silloin aloin kelaamaan tuon tavan älyttömyyttä ja sitä, että jengi funtsii, pitääkö tipata vai ei.


      • Reissulle

        No se saksalainen näytti sillä tyhmyytensä. Minä en tippaa siksi, että, saisin parempaa palvelua vaan siksi, että monissa maissa esim Sri Lankassa noille työntekijöillä on surkea palkka ja pitkät työpäivät. Haluan osaltani auttaa heidän toimeentuloaan tippaamalla.

        Aloittajalle vinkki, itse tippaan 10% ravintolan laskusta jos ei tippejä ole laskettu loppusummaan. Laukunkantajille 100 rupiaa, siivoojille 100-200 rupiaa päivässä, tarjoilijoille tai baarityöntijöille myös sen 100-200 rupiaa.


    • lankalankasrilanka

      Kyllä se on niin, että tippaamalla muutaman roposen siivoojalle, baaripojalle, laukunkantajalle autat koko hänen perhettä.
      Tippaan aina heti saavuttuani kohteeseen siivoojan, tarjoilijan ja palvelu pelaa.
      Olimme etuoikeutettuja lomalla Lankassa, meillä oli altaalla muutaman ystävä pariskunnan kanssa aurinkotuoleille tarjoilu, sakemannit eivät olleet yhtä oikeutettuja, jonottivat janoisina paukkua.
      Sri Lankassa siivoojan kuukausipalkka on noin 250 € (tietenkään ruoka, asunto etc ei ole niin kallista kuin Suomessa, mutta..) Antamalla siivoojalle 10 € on se tuntuva palkanlisä, meille se ei tunnu missään.
      Tippaamalla tarjoilijaa saat aina hyvää palvelua. Ei sillä, että olisi pakko, mutta kun minä olen lomalla halua antaa perheelleni ja tietty itselle parempaa palvelua kuin peruspalvelua, oli moraalisesti teidän mielestä oikein tai ei, näin olen aina tehnyt ja tulen aina tekemään. Ja sitä paitis mitä se minua kiinnostaa mitä mieltä muut ovat, teen niin kuin hyväksi näen, muiden rutinat eivät kiinnosta pätkääkään.
      Tietty jos joku on täysi m.......u, ei tipu tippiä, esim. Tallinnassa jos en saa myyjältä hymyä, ei tule tippiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      125
      9854
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      51
      2881
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2675
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2069
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1826
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1557
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1515
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1498
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1346
    Aihe