Kuka paras asianajaja satakunnassa?

hyväsaa

Kuka on paras asianajaja satakunnassa kosteusvaurio oikeudenkäyntiin? Selvä tapaus! Vakuutusyhtiön oikeusturvakorvauspäätöskin jo saatu!

7

506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saa_paljon_aikaan

      Turussa on AA, VT Meri Vuorio.

    • NickNailer

      Tuollaista kuin "Selvä tapaus!" ei ole olemassa.

      Oikeus on rulettia. Esimerkki: Espoon käräjäoikeus on tuominnut kaksi lähes identtistä rakentamiseen liittyvää riitajuttua päinvastaisilla tavoilla.

      Unohda Selvä tapaus! ja pyri sovintoon => halvempaa ja parempi lopputulos.

    • Aiheestakokemusta

      Samaa mieltä, selvää tapausta ei ole olemassa, eikä silloin menisi oikeuteenkaan.
      Vakuutusyhtiön korvauspäätös koskee ainoastaan vakuutusehtojen ylintä korvaussummaa ja varsin yleisesti 10 000 €. Tämä summa häviää jo ensimmäisessä istunnossa ja sitten maksat itse.
      Hävitessä joudut maksamaan myös vastapuolen kulut ja kallista tulee hyvin herkästi. Pari kertaa kannattaa miettiä mihin ryhtyy !

      • aikapelottavaa

        Tuo 10000 euroa riittää suuriiirtein sovitteluun saakka,eli kun molemmat osapuolet kutsutaan tuomarin kuultavaksi,tässä ei kiistellä vaan sovitaan,jos soimusta ei tule niin sitten edessä oikeuden valmistelut ja käräoikeus istunto.

        Esimmäiseesä käräoikeudessa päivän tai jopa kaksikin epäselvissä tapauksissa kustantaa lähelle 17000 euroa joka on yleensä maksimi oikeuturvassa,on myös muistettva omavastuun osuus joka on eri yhtiössä aina erinlainen,15-20 prosenttia on omavastuu osuus.

        eli kumpistä 2000 e 20000 euron laskulla noin 4 000euroa.

        Eli tässä lyhyesti tuo alku,sitten on varauduttava siihen,kun käräjäoikeus on toimittu esim:vuoden puolentoista päästä,niin vasta puoli valittaa melkosuurella todennäköisyydellä jos voitatte ja odottaminen jatkuu tuolloin kuukauden ajan käräjäoikeuden päätöksestä.

        Jos valittaa vasta puoli vaikka viimeisenä päivänä,niin seuraava oikeusaste on hovioikeus.

        Tuossa vaihessa puhutaan sitten jo kymmenistä tuhansista,häviäjä voi joutua maksamaan hyvinkin ison summan,ainakin molemmat voivat saada laskun kouraan.


    • aikapelottavaa

      Minkälainen kosteuvaurio on kyseessä ja kun te otatte nyt asianajajan niin hän esittää teille kyllä heti tutkimisen näytön,eli kauungin parhaat miehet on oltava oikeudessa sitten todistamassa näyte todisteineen,eli vakuutuksesta maksetaan mahdollisesti myös heidän tutkiminen.

      Todennäköisesti tai mahdollisesti joudutte maksamaan tutkimuksen omasta lompakosta,riippuu nyt siitä kosteusvaurion laajuudesta.

      Kyseessä siis on tuhansia euroja noihin tutkimuksiin,eli mm:mikrobitutkimukset ja aukaisuja ym valokuvaamista.Jos tuosta selviää 5000 eurolla yksistään niin hyvä on,silloin se olisi halpa.

      Lisäksi tulee todistaja palkiot,jotka on 500e-1500e tietämillä,riippuulaskuttajasta.

      Varovaisesti arvioiden teillä voi mennä omaa rahaa noin 10000 euroa ensimmäiseen käräjä oikeuteen noissa kuluissa.(jonka joudutte itse maksamaan)

      Voisitko kertoa hieman tarkemmin minkävuoden talo ja millaisesta teidän mielestä on kyse?

    • aivanoikeinteet

      Turha kuunnella näitä juttuja täällä.

      Jos vastassa on jääräpää, kieroilija tai kepillä kokeilija, niin tottakai pitää selvässä tapauksessa vaatia omat pois eikä alistua. Turha pelätä etukäteen pahimman tapauksen kustannuksia tms. Hommaat vain parhaat avut kaveriksi ja sitten katsotte mihin vastapuoli on valmis. Sovittelu voi tulla halvemmaksi kaikille, mutta aina se ei vain ole mahdollista.

      • NickNailer

        Niin no, itse olen käynyt oikeutta varsin monta kertaa. Seuraavat:

        1. Lopputlos aina epävarma (vaikka voittaisit, niin vastapuoli ei välttämättä koskaan maksa mitään).

        2. Prosessi on kuluttava ja aikaa menee pari vuotta. Jos et ole teräksinen, niin haet unilääkkeet jo ennen prosessia. Jos olet avioliitossa, miti suhteen kestävyys, sillä se joutuu koetukselle.

        3. Käräjäoikeudessa palaa 10.000 ja hovioikeudessa hieman vähemmän, mikäli asiat käsitellään kirjallisena. Suullinen todistelu taas hovissakin tarkoittaa vähintään 10.000 kuluja.

        4. Jos aikomus on voittaa joudut tekemään asianajajan työt itse, sillä kenelläkään muulla ei ole a) aikaa ja b) tietoa omasta jutustasi.

        5. Oikeudessa asianajien tarkoitus on sotkea selvät asiat ja selvittää sotkuiset asiat. Oikeudessa puhutaan etuopäässä pa... kaa. Vaati pokerihermoja olla reagoimatta vastapuolen sotkemisyrityksiin.

        6. Tuomarit tupoaavat olemaan naisia, jotka ovat perehtyneet rakentamiseen sisustuslehtien tasolla. Sen vuoksi tarvitset nimekkäitä todistajia. VTT, professorit ja tavarantarkastajat ovat tarpeen ja kalliita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      102
      3195
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      82
      3106
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      322
      1959
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      90
      1459
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1246
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1155
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      888
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      125
      817
    9. 46
      793
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      757
    Aihe