kävin Tunisiassa keväällä

Peneloope

Kävin keväällä Soussessa. Yksin matkasin ja hyvin meni. Nyt uudelleen lennän Tunisiin syyskuun alkupuolella. Nyt taas jännittää, kun on eri lentoyhtiö , Lufthansa ja Frankfurtin kentällä koneen vaihto. uuuuhh

8

2954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei Peneloope!
      Mites meni reissu? Olen kans lähdössä ja kiinnostais kuulla!

      • Peneloope

        Hei. oikein hyvä reissu oli Hammametiin vaikka etukäteen jännitin. Hammametissa pitkät, ihanat rannat. Lämmintä oli ja meressä kävin monta kertaa. Ikivanhoja esiin kaivettuja rakennuksia ja muureja ihmettelin aikani kuluksi.
        Nyt lähden 30.12. Hammam Sousseen katsomaan miten siellä vuosi vaihtuu.


      • Anon2

        Olen ollut Hammametissa 4 kertaa, menimme siellä naimisiin. Asuimme uudessa turisti kohteessa Mrezkassa Yasmine Marina on hieno paikka, mutta Hammamet ja Hammamet Pohjoinenkn ihan kivoja paikkoja.


    • iufdaökfjöakdj

      Joskus kävin Soussessa ja oli muuten kokolailla karmea kokemus. Jokainen ihminen jonka tapasi, yritti huijata tavalla tai toisella. Mikään summa ei ollut liian pieni huijattavaksi. Jopa pahempi mattokauppamesta kuin Marokko tai Egypti.

      Matkanjärjestäjä kauppasi kohdetta rantalomakohteena, mutta lämpöä oli keskimäärin jotain 10 astetta.

    • Epätoivoinen

      Detur perui juuri tämän syksyn matkat. Nyt pitäisi lähteä yksin pelkillä lennoilla tunisiaan. Onko koneen vaihdot hankalia? Saako apua hyvin? Kumman kautta helpompaa saksan vai ranskan? Kielitaito ei ole mikään paras.

      • Kahvikupillinen

        Kerran olen lentänyt Ranskan kautta,kyllä oli reipas vaihtoväli,yli 2 h. Mutta kävelyreittikin oli kielitaidottomilla hankala.Onneksi törmäsin erääseen suomalaiseen naiseen jonka kanssa selvisin oikealle paikalle.Lentokoneessa oli hyvin ylimielinen lentoemäntä,joka kynäänsä napsutellen tuijotteli pitkin nenänvarttaan. Kahvia pyysin saadakseni lisää,pudisteli vain päätään eikä antanut. Air France : sta jäi todella ikävä mielikuva.


    • Anonyymi

      Hei.

      Harkitsen Tunisian matkaa, monastriniin. Olisin menossa ystäväni kanssa. Aloimme vain miettimään, onko siellä turvallista liikkua kaksi nuorta naista? Onko kenelläkään kokemusta, että olisi viime aikoina matkustanut siellä päin?

      • Anonyymi

        Asun täällä Tunisissa. Viime viikon olin Monastirissa.
        Mielestäni kaupunki on turvallinen. Siisti, kaunis ja tutustumisen arvoinen.
        Historialliset rauniot ja museot hyvin hoidettuja. Presidentin hautamausoleumi hieno.
        Kauppakuja kaupat mielenkiintoisia. Tosin myyjät aika agressiivisia.
        Talvikaudella aktiviteetteja vähemmän kuin kesällä.
        Hintatasoon kaupungin ulkopuolella edullisempi. Hotellissa voi olla kymmenkertaiset turistihinnat. Suosittelen all inclusive täysihoitolomaa. Talvikaudella hyvinkin edullisia.
        Monastirista löytyy hienoja puhtaita hiekkarantoja, mutta jotkut rannat ovat roskaisia, eikä niitä huolleta turistisesongin ulkopuolella.
        Pääkysymys taisi olla turvallisuus. Harkintaa kannattaa käyttää yöllä ulkona liikkuessa ja välttää pimeitä kujia.
        Huijareita riittää ja rahaa yritetään saada kaikin tavoin kaikista palveluista.
        Käsilaukkua ei kannata heilutella kadulla eikä jättää vahtimatta mihinkään.
        Poliiseja on runsaasti kaupungilla ja apua saa jos tarvitsee. Maassa sotatilalaki voimassa. Poliisit raskaasti aseistettuja.
        Humalassa hortoilua ei katsota hyvällä, ja hotellialueen ulkopuolella on hyvä pukeutua peittävämmin. Muslimimaa.
        Terveluloa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      291
      3197
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1591
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe