Treffipalstalla bisse, onko oikeasti?

Bissevailesbo

Vilkaisin tuossa noita treffi- ilmoituksia ja silmään pisti monet bi- naiset jotka etsivät vain naisia. Oikein erikseen oli kielletty miehiä vastaamasta. Niin miksi olette luokitelleet itsenne bisseksi jos ette kerta sitä ole?

18

746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • summernight91

      Itse olen bi-nainen ja tehnyt juurikin tuolla tavalla. Etsin kyseisellä sivustolla tositarkoituksella seuraa vain naisista, sillä ainakin omalla kohdallani on niin, että en voi kuvitella seurustelevani miesten kanssa pitkällä tähtäimellä vaan ehkä etsiessäni hetken huumaa, tykkään kyllä miehistä ulkonäöllisestikin.. Olen itse joutunut petetyksi kahteen otteeseenkin miehen kanssa aiemmin seurusteltuani, joten on luotto siinä mielessä ehkä myös mennyt. Kun taas sitten naisen kanssa seurusteltuani olen kokenut olevani onnellisempi ja rakastuneempi..

    • Riikkaniina

      Koska jos sitä kieltoa ei laita, HUKKUU miesten ja pariskuntien yhteydenottoihin. Miehet ottaa yhteyttä joka tapauksessa ainakin jossain määrin oli kielto tai ei.

      Jos on bi nainen ja haluaa olla ensisijaisesti naisen kanssa, niin auta armias jos määrittelet itsesi lesboksi ja myöhemmin selviää kumppanille että oletkin bi. Se on parempi laittaa sinne bi, että tietyt naiset voi välttää sua. Ei niitä halua bi:t itsekään tavata, koska he on niitä joille on ongelma kun nainen on bi. Tiedä sit miksi näin on mut kaikille parempi olla heti alkuun avoin. Ei tule itselle ainakaan turhia sydänsuruja kun ei ihastu bi-kammoiseen.

      Osalle lesboista bisseys on ok, mut aina parempi olla avoin. :)

    • miksimiksimiksi

      Miehiltä tulee vastauksia silloinkin, vaikka on ilmoittanut profiilissaan olevansa lesbo ja tekstissä lukee selvästi, että etsii vain naisseuraa. En tiedä puuttuuko lukutaito, vai mikä ihme on, kun koko ajan tulee flirttiä ja härskejä ehdotuksia miehiltä...

      • NäinhänSeMenee

        Sama koskee lesbopalstaa. Bi-naiset tulevat kirjoittelemaan biseksuaalisuudesta ja aika ajoin heteromiehet ehdottelemaan seksiä lesbopalstalle. Molemmilta ryhmiltä puuttuu näemmä lukutaito. Huvittavinta, että biseksuaalinaiset tulevat inisemään, että kun eivät kelpaa lesboille, mutta toisaalta itse ovat samanlaisia; binaiselle itselleenkään ei kelpaa bi.

        Jotenkin vaan tosi kovasti puuttuu se lukutaito ja tilannetaju. Ehkä myös kyky asettua muiden asemaan ja empatia muita ihmisiä kohtaan.

        Mutta toisaalta tosi hyvä vaan, että binaiset ilmoittavat olevansa biseksuaaleja eivätkä valehtele olevansa lesboja. Säästyy molempien osapuolten vaivaa ja aikaa vähän samaan tapaan jos ilmoittaja etsisi sporttista ihmistä ja vastaaja valehtelisi olevansa sporttinen, vaikka oikeasti inhoaa liikuntaa yli kaiken ja on oikea sohvaperuna tai toinen ilmoittaisi haluavansa hankkia lapsia ja toinen oikeasti ei ollenkaan. Molempien aikaa ja vaivaa säästyy runsaasti.


      • Riikkaniina

        Nonniin! Vuoroin vieraissa ;) ...
        (luen viestistäsi että olet lesbo).

        Just tässä pari päivää bissejä ajettu lesbo palstalta pois "omalle palstalle" mut eipä tää bi palstakaan nyt taida ihan puhdas bi-palsta olla. ;)

        Ei se mittään, tervetuloa kaikki halukkaat bi palstalle, kyllä tänne mahtuu! :):) :)


      • Riikkaniina

        Ja en kyllä allekirjoita väitettä että bi naiselle ei kelpaa bi nainen. Mut se voi olla jossain määrin totta, että bi naiset etsii enimmäkseen maskuliinista naista (toki tämä on vaan mutua oman kaveripiirissä havaitun kautta, ei mikään pätevä tilasto, kuin myös se, että useammin bi naiset on itse feminiinisiä.)

        Et silloin se et bi "ei kelpaa" bi naiselle, ei johdu bisseydestä, vaan siitä että hän etsii maskuliinisempaa naista kuin moni bi on. Ja siksi voi olla että bi naisen katseet kohdistuu useammin lesbonaisiin, jos just nainen on hakusessa.

        Ja ei kaikille lesboille bi ole kauhistus, suurin osa mun kumppaneista on ollut lesboja.


      • bisse_neiti
        NäinhänSeMenee kirjoitti:

        Sama koskee lesbopalstaa. Bi-naiset tulevat kirjoittelemaan biseksuaalisuudesta ja aika ajoin heteromiehet ehdottelemaan seksiä lesbopalstalle. Molemmilta ryhmiltä puuttuu näemmä lukutaito. Huvittavinta, että biseksuaalinaiset tulevat inisemään, että kun eivät kelpaa lesboille, mutta toisaalta itse ovat samanlaisia; binaiselle itselleenkään ei kelpaa bi.

        Jotenkin vaan tosi kovasti puuttuu se lukutaito ja tilannetaju. Ehkä myös kyky asettua muiden asemaan ja empatia muita ihmisiä kohtaan.

        Mutta toisaalta tosi hyvä vaan, että binaiset ilmoittavat olevansa biseksuaaleja eivätkä valehtele olevansa lesboja. Säästyy molempien osapuolten vaivaa ja aikaa vähän samaan tapaan jos ilmoittaja etsisi sporttista ihmistä ja vastaaja valehtelisi olevansa sporttinen, vaikka oikeasti inhoaa liikuntaa yli kaiken ja on oikea sohvaperuna tai toinen ilmoittaisi haluavansa hankkia lapsia ja toinen oikeasti ei ollenkaan. Molempien aikaa ja vaivaa säästyy runsaasti.

        Mistä olet keksinyt, ettei bi-naiselle kelpaa toinen bi-nainen? Minulle kelpaa kuka vain seksuaaliseen suuntautumiseen katsomatta, jos kemiat muuten kohtaavat. Rajoitteet tulevat muilta (homoseksuaalit miehet, heteroseksuaalit naiset).

        Ps. Tuskin kukaan (tai ainakaan suurin osa) valehtelee suuntauksestaan tarkoituksella. Hieno juttu jos itse olet selvillä suuntauksestasi. Mutta moni on vielä hukassa näiden asioiden kanssa ja hakee itseään esim. juuri eri palstoilla mielipiteitä kyselemällä. Jolloin joku voi joskus kirjoittaa vahingossa "väärälle" palstalle. Toisaalta S24:ssä ei tietääkseni ole kenenkään keskustelua rajattu, jolloin jopa hetero voi kirjoittaa seksuaalivähemmistöt-palstoilla, teisti ateistit-palstalla jne. Toki jokaisella palstalla tulisi kirjoittaa palstan aiheesta, mutta erehdyksiä sattuu. Sen sijaan jos kirjoittaa deittipalstalle, että hakee esim. VAIN naisia tai tietynikäistä seuraa tai hakee seuraa VAIN tositarkoituksella, tai EI HALUA lapsia ym, niin eikös noi ole aika yksiselitteisiä?

        Tietynlaista ymmärrystä kaivataan kaikilta, myös lesboilta (ja monet lesbot ovatkin onneksi ymmärtäväisiä). Ja kyllä, puolestani myös lesbot, kuten muitakin seksuaalisia suuntauksia edustavat saavat kirjoitta bi-palstalla. Se ei ole keneltäkään pois.


    • Stadissatuuleeaina

      Hyvä kysymys ja mulle ajankohtainen. Mä tein jokin aika sitten tänne profiilin juuri noin eli merkkasin itseni biiksi ja haen naista. Miksi jos ja kun en hae miestä? Missään vaiheessa en sitä kuitenkaan kyseenalaistanut. Nyt vasta luettuani täältä viestejä mulle avautui asia jota en ole tiennyt. Missä kuplassa mä olen elänyt kun olen kuitenkin jo nelikymppinen? =)
      Karsiiko bissemaininta niitä naisia joista itse olisin kiinnostunut? Siksikö saan kymmeniä viestejä VAIN heteromiehiltä joista en ole kiinnostunut? Onko lesbojen ja bissejen välillä joku ylittämätön "ei kenenkään maa" jota kukaan ei ylitä?
      Harmi. Toisaalta, psykologinen testi voi olla paikallaan. Poistaisinko sen bissen ja sit tapahtuu mitä?

      • Mietipä__

        Parasta vaan olla rehellinen ja mainita olevansa bisse. Näin säästät molempien osapuolten aikaa ja vaivaa.

        Lesbot saa yhtä paljon tai jopa enemmän viestejä miehiltä. Sinne voi laittaa rajauksen, että salli vain ihannekumppanin sukupuolta ottavan yhteyttä (tähän voit laittaa ihannekumppaniksi vain naisen). Voit myös mainita tekstissäsi, että olet bisse, mutta tällä hetkellä etsit vain naista.

        Ei pahalla, mutta jotenkin tämmöisissä asioissa luulisi ihmisten osaavan käyttää sitä omaa järkeä ja osaavan luoda treffi-ilmoituksen ihan itse. Minkälaisen vaikutelman luot itsestäsi jos et edes itsenäisesti osaa tehdä omaa treffiprofiilia? (Sama koskee ihmisiä, jotka kyselevät miten aloittaa keskustelu ja miten pian ehdottaa tapaamista...)


    • omaasia

      Jokasen ihan oma asia mitä sellaseen laittaa. Jos laittaa et lesbo nii sitten on lesbo. Mitä varten sellaseen kukaan tulee avautuu kun se on vaan oma asia.

    • Riikkaniina

      Pakko palata tähän keskusteluun sen verran, että puhuttiin yhden kaverin kanssa, että hän ei hae miesseuraa ikinä netin kautta, koska miehiä tapaa suht helposti irl. Eli se että bi nainen hakee vain naissseraa, voi johtua siitä että miestä nyt yksinkertaisesti ei tarvitse juuri netistä etsiä, kun niitä on tarjolla helpommin muutenkin. Ja mun mielestä tää on ihan järkeenkäypä selitys. Naisista pitäviä naisia on paljon vähemmän kuin heteromiehiä, ja vielä vähemmän naisia jotka hyväksyvät bisset kumppaniksi. Että jos nyt just sillä hetkellä haluaa naisen, netti voi olla ainoa reitti ja silloin rajaa sen kriteerin vain naisiin. Ja mainitsee että on bi, jos on rehellinen.

      • NäinNäkisinKokisin2

        Oon helposti samaa mieltä siitä, ettei miestä virtuaalisesti tartte ettiä. Mut sit pisti silmään sweet riikkaniina lauseesi; että jos nyt just sillä hetkellä haluaa naisen...
        Ihan vaan aasin siltana sille miks hyvän itsetunnon omaava, fiksu lesbo ei nyt tyrmää bi-misuja, mut saattaa suhtautua hieman skeptisesti.


      • Riikkaniina

        Monilla biseksuaaleilla seksuaalisuus on ikäänkuin liukuvaa. Tarkoittaa, että se voi vaihdella esim iän mukana tai kokemusten mukana (positiiviset vs. negatiiviset kokemukset), ei toki kaikilla. Termi on sexual fluidity.

        Monilla tiettyä sukupuolta netissä hakevalla biseksuaalilla voi olla esim pitkä suhde, joka päättyi ikävästi. Silloin voi olla että tietoisesti haluaa hakea kumppania toisesta/muusta sukupuolen edustajasta kuin ex oli.

        Joillain biseksuaaleilla taas voi olla esim romanttisia tuntemuksia tiettyä sukupuolta olevia kohtaan, mutta tuntee seksuaalista vetovoimaa jotakin muuta sukupuolta olevia kohtaan. Tällöin seuraa hakee ehkä sen perusteella, että haluaako ensisijassa romanttista suhdetta vai seksiä.

        Biseksuaalisuus ei ole mikään vakio tila kaikilla bisseillä, se on tosi liukuvaa, ja eriasteista henkilöstä riippuen. Voi jollain olla tietty aina tilanne että "kaikki käy", mut munkin ystävistä löytyy tosi iso kirjo eri tavalla biseksuaalisia henkilöitä, että 50/50 suhde tai varsinkaan koko elämän pysyvänä tilana on varmaan harvinaista.

        Mut useimmiten kun pitkäaikainen kumppani löytyy, ja varsinkin jos suhde perustuu romanttisille tunteille, on biseksuaalien suhde ihan yhtä kestävä kuin kellä tahansa joka rakastaa kumppaniaan.

        Mä kyllä ymmärrän miksi biseksuaalisuus voi ei-biseksuaaleissa herättää epäilyjä (mm kysymys siitä voiko bi "tyytyä vain yhteen" tai voiko bi olla uskollinen ym) mutta nää kysymykset on yhtä turhia kuin kenen tahansa mitä vaan seksuaalista suuntautumista edustavan kohdalla.
        Kyllä noita samoja kysymyksiä voi kysyä homoseksuaalien tai heterojenkin kohdalla, ja heistä moni on kuitenkin kumppanilleen uskollinen ja toisaalta taas myös moni pettää tai vaihtaa kumppania usein. Riippuu IHMISESTÄ.

        Jos bi on uskoton, hän ei ole uskoton siksi koska on bi. Jos toista rakastaa todella ja ei halua kuin monogamisia suhteita, niin ei bi petä, ellei hän ihmisenä ole pettäjäluonteinen.

        Mut kyllä mua suututtaa kun mua kuvitellaan usein pettäjäksi, vaikka mä en ole koskaan pettänyt. Mua on kyllä petetty. En mä silti leimaa sen perusteella kaikkia lesboja/bissejä/heteromiehiä pettäjiksi. Että tää asia riippuu täysin ihmisestä.


      • Riikkaniina

        Luin siis edellisen kommentin rivien välistä, että se lesbon "skeptisyys" johtuis siitä, että ei ymmärretä miks bi hakee sillä hetkellä naista, ja on pelko siitä, että se "haku" voi vaihtua yhtäkkiä mieheksi.

        Joo voi se vaihtua, ihmisiä on erilaisia, mut jos rakastaa ja suhde on hyvä, ei pettämistä tarvitse pelätä yhtään enempää kuin muidenkaan kohdalla. Ei ainakaan siksi että kumppani on bi. Sitten se on kyllä jo persoona/luonne kysymys jos pettää. Voi se lesbo/bi/heteromieskin alkaa yhtäkkiä katsella ympärilleen ja haluta vaihtaa partneria. On niitä muitakin kriteereitä haluta vaihtaa toiseen/uuteen kuin sukupuoli...


      • NoPikkusenOmastakin

        Tottahan toki tiensä päähän kulkenut suhde ei kanna ja valitettavan usein siihen tavan vuoksi jämähdetään. Niin yksi tapahan on käydä vieraissa siinä sivussa olipa suhteen status mikä tahansa. Ja kun onni kukoistaa niin mustia sukkia tuskin kukaan tarvitsee. Mut en usko siihen, et skeptisyys johtuu menettämisen pelosta vaan ehkä paremminkin luottamuksen puutteellisuudesta plus kallisarvoisesta ajasta. Kommentoin edelleen ainoastaan ky. lauseeseen ja hyvän itsetunnon, fiksun lesbon näkökulmasta:)


      • Anonyymi

        Hyvin sanottu!


    • kuiteskiiii

      On lesbo baarit olemassa ja sitten on jotain tapahtumia kanssa. Et en mä nyt ihan tajua....aika paljon itestä kiini.

      • Anonyymi

        Siis mikä ihmeen lesbobaari...? Homobaareja kyllä löytyy, mutta nehän on miehille tarkoitettu.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2184
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      50
      1714
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      35
      1537
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1456
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe