Ärsyttävimmät myyntityön edustajat

PysyköötPoissa

Mikään ei ole niin ärsyttävää ja häiritsevää, kuin puhelin myyjät ja ovelta ovelle kiertelevät kauppiaat, jotka ovat yleensä remonttialan palveluita tarjoavat kaupparatsut, jotka kiertelevät ovelta ovelle.
Jos tuollaisen myyjän otsassa olisi hintalappu myymälleen tuotteelle, niin se olisi 5000-100 000€ välillä.
Jos ovikello soi ja avaa oven tietämättä, että oven takana on tällainen kaupparatsu ja myyjä alkaa kaupaamaan kodin remonntia, niin näen heti punaista, koska se tietää tuhansien eurojen menetystä, jos menee hyväksymään kaupparatsun kauppaaman remontin.

Meillä on käynyt 2 vuoden sisällä oven takana monenmoista kauppiasta: kattoremontti, lämmitys putki remontti,, käyttövesiremontti, ikkunaremontti, keittiökaappi kauppiasta, salaojakauppiasta, kodin remonttipalvelun tarjoajaa, ilmastointi putkien putsausta tarjoavaa palvelua.
Jos olisi jokaisen kauppiaan palvelun hyväksynyt, niin 150 000€ olisi rahaa niihin huvennut.

Kuvitteleeko ovelta ovelle kirtelevät myyjät, että asiakas ilahtuu ja hyväksyy sopimuksen, kun extempore se tietää asiakkaalle mitään miettimättä välittömästi tuhansien eurojen rahanmenoa.
Noin suuria summia e miettimättä voi hyväksyä. Asia olisi eri, jos olisi lottovoittaja.
Eikä minua kiinnosta alkaa aikaa ovelta ovelle kauppiaan kanssa juttusille, koska en mitään osta ja minulla on muutakin tekemistä.
Jos minä tarvitsen kattoremonttia tai lämminvesijärjestelmän saneerausta, niin kyllä minä otan itse yhteyttä ja vertailen hintoja.
Siinä säästää tuhansia euroja, kuin jos ovelta ovelle kauppiaalta menisi sopimuksen tekemään.

Eri asia ovat ne ovelta ovelle kauppiaat, jotka myyvät muutaman euron käsitöitä tai muuta, heitä vastaan minulla ei ole mitään, mutta aivan eri asia on, kun ovelle ilmestyy kauppias, jonka tuotteet lähtevät 5000€:sta.

Missähän ovat kaikki taulukauppiaat, joita joskus 10 vuotta sitten kiertelivät pakettiautolla ovelta ovelle ja möivät laadukasta taidetta, heitä ei ole enää näkynyt pitkiin aikoihin.

2

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ovelta ovelle kauppias tulee ovellesi siinä toivossa, että suunnittelet aloittavasi jonkun remontin.

      Tällainen hakuammunta on myyjällekin raskasta ja varmaan monesti häntä ottaa yhtä paljon päähän kuin sinua.
      Isot myyntifirmathan eivät tällaista hakuammuntaa harrasta vaan he ovat keränneet jonkinlaiselle ennakkotiedustelulla sellaisten asiakkaiden yhteystiedot joiden voi perustellusti olettaa olevan hankkimassa jotain remonttipalvelua.

      Tuollainen asiakasrekisterin hankinta ei kuitenkaan ole ihan halpaa joten yksittäiset toiminimellä toimivat pienyrittäjät joutuvat turvatumaan juuri tuohon hakuammuntaan koska muut markkinointikeinot ovat kalliitta ja tuo hakuammunta ei varmasti paljoa tuota joten ei ole ihme, että moni rakennusalan pienyrittäjä sinnittelee köyhyysrajalla.

      Tämähän on tietysti sen tulosta, että nykyään työvoimaviranomaiset lähes pakottavat ja joissain julkisuuteen tulleissa tapauksissa ovatkin suorastaan pakottaneet jonkun ryhtymään yrittäjäksi vailla mitään alkupääomaa tai kaupallista koulutusta.

    • Hääriköötä

      Huomaa, että edellisellä kirjoittajalla ei kovin paljon kokemusta on myyntiorganisaatioista. Olen aikaisemmin ollut vastaavassa firmassa töissä ja voin kertoa että ovelta ovelle myynti on yks erittäin tehokas keino saada uusia asiakkaita. Se on totta että se on erittäin raskasta, jonka takia suurin osa soittelee saadakseen asiakkaita. Puhelut eivät ole hakuammuntaa vaan soitot pystytään nykypäivänä kohdistamaan melko tarkkaan valituille alueille/henkilöille. Ihmiset ostavat näiltä ”kulkukauppiailta” pelkästään siitä syystä että ihmiset on pohjimmiltaan laiskoja. Mikäli esimerkiksi katto on ollu mielenpäällä uusia ja joku sattuu soittamaan/ tulemaan ovelle niin moni ostaa helposti siinä vaiheessa. Moni vihaa jatkuvaa soittelua, muttei tee mitää estääkseen sitä. Nykypäivä on erittäin helppo estää yrityksiä saamasta tietoja käsiin. Näkekää pientä vaivaa sen eteen, että tätä kyseistä asiakashankintaa ei kohdistu teihin. Ps. Mainoksetkin voi estää tulemasta kun vaivaa näkee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3218
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1972
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1841
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1528
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1375
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1028
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe