Neliöhinnat romahtaneet Kainuussa

Myyjä98

Nytkö se alko se rommaus? Mikä mielipaha siitä syntyykään jos ei asunnosta saa voittoa, tai edes tehtyjen remonttien hintaa takaisin.

Kauan se onkin kiinteistövälittäjien puhaltama kupla pysynyt pinnalla, mutta nyt ei muuttoliikettä eikä pysyvää laskutrendiä muuta enää mikään.

25

1777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KeskustanAsukasKas

      Parempi olikin ja on ehkä edelleenkin asua vuokralla. Meinasin vuosina 2007 - 2008 ostaa oman yksiön/kaksion. Asuntoon sijoittajan ei kannattanut ostaa Prikaatilta vuokralaiselle asuntoa.

    • Fugees

      Tällä tarjonnalla voi jäädä käsiin mätänemään talot, mikäli hinnoittelee yhtään pieleen. Taannoin näytöllä keskustan huippukolmiossa oli tasan kolme katsojaa, joista takuulla kukaan ei tule olemaan asunnon uusi omistaja. Ostajan markkinat.

    • Myyjäx

      Hyvä kirjoitus tänään Kainarin yläkerrassa asiasta! Porukka todellakin luulee, että asuntokaupoilla pystyy rikastumaan, myös muuttotappioalueilla. Kannattaa vertailla Kajaanin hintoja esim. Pohjois-Savon ja Pohjois-Karjalan vastaaviin, niin huomaa mikä kupla täkäläisissä pyyntihinnoissa on. Eri asia tietty jos on pistää paalua, eikä "pieni" ylihinta haittaa...

    • Askoapina

      Oun Onnellinen hintojen laskusta. Monella velekkoa enmmän kuin asunnon arvo, hHhHHAAAHAaahah, en nura en hhahaa, Kukkaan ei soa myyvyksi talloasa jeättä sinne velekojenne kansa ähäähäähähää.

      • kyrpanaama

        Taisi jäädä asuntolaina saamatta? Olisit yrittänyt tarjota sitä Corollanreuhkaa pantiksi?


    • Cullinpää

      Mielenkiintoista olisi kuulla Kajaanista viime aikoina kiinteistökauppoja tehneiden kokemuksia, eritoten kalliimpien asuntojen osalta. Millä perusteella Kajaanissa on esim. muuttovoittopaikkakuntia Oulua tai Jyväskylää korkeammat hinnat? Mistä löytyy luottamus tulevaan?

    • nuuskaukko

      Suurin osa Kajaanin omakotitaloista on purkukuntoisia.Hometta ja haisee...

    • Unbeflieveable

      Siis sanokaa mulle kuka stana maksaa 70-luvun talosta Kajaanissa yli 100 000 euroa? Tai kuka edes ilkeää pyytää yli 150 000e? Kyllä on mopo karannut käsistä, tai sitten ostajakunta on niin tauno tasalakkia, että ei ymmärrä hintakehityksestä mitään, kunhan on kallista, niin se riittää.

      • ainavoipyytää

        Minäpä sanon.
        Ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa.


    • tiilethommees

      Lohtajalla saa 90 luvun taloja 80000e kyllä on halapoo..

    • KajaaniManhattan

      Eiköhän suurin osa puhalluksesta johdu kiinteistövälittäjistä, jotka puheillaan pitävät keinotekoisesti hintatasoa ylhäällä. Mikään makrotalouden ilmiö Kainuussa ei viittaa hintojen nousuun, vaan täysin päinvastoin. Ainoastaan ympäröivästä maailmasta ja sen hintatasosta täysin tietämätön ostaa näitä ylihintaisia kohteita Kajaanista. "Pakkohan se on jossain asua."

    • Tietäjäiänikuinen

      Miten käy sitten kun korot nousevat? Saanee ottaa nykyisistä hinnoista neliöjuuren.

      • Kellarinkasvatit

        Vuokralla 2013 peruskorjatussa kaksiossa joten ei tarvita neliöjuuria.


      • qw1111

        Paitsi että minä ainakin korotan vuokria joka vuosi. Varsinkin jos asunnon arvo laskee...tai vaikka nousisikin niin silti. Maksa sinä vaan minun asunto. Kiitos.


    • ofpfpf

      Käykäpä huviksenne kyselemässä rakennustarvikkeiden hintoja...vaikka nyt ja vuoden päästä uudestaan. Harvemmin hinnat laskeneet. Kysykääpä pankilta paljonko tarvitsee rahaa uuden talon rakentamiseen.

      Kuka muuten haluaa asua jossain mädäntyneessä valesokkeli talossa taikka ahtaassa 80luvun aravalainatalossa ilman kunnollista ilmanvaihtoa jäähdytyksellä, maalämpöä, kahden auton autotallia jne.

    • Savo-Kainuu

      Elkee, elkee, kohta tulloo akkutehas ja ropleemit poestuu!

    • Ninni1176

      Harmi kun tänne ei rakenneta uutta ollenkaan. Yksi kerrostalotyömaa vain meneillään. Ja ei kaikki kerrostaloa halua.

    • Huijariguijari
    • KallistaIhanaaPskaa

      Mä haluan Lunkalle 300 000 eurolla!

    • kaarlojankko

      Minun mökin hinta on noussut 15% viimevuodesta.
      En tiedä miten on ostajia, kun en ole ajatellut sitä myydäkkään.

      • halpaavaikallista

        Pistä hinnaksi 10 tuhatta niin hinnan nousua tapahtuu 100 %.


    • Hilipatihippa

      Samaa huijausta koko kööri aina kiinteistönvälittäjistä, isännöitsijöihin ja remontintekijöihin saakka. Siitä ne hinnat johtuu, ei mistään muusta. Katsokaa minkälaisilla autoilla nuo em. ryhmät ajaa, niin totuus valkenee.

      • Eitietoa

        Miten autot vaikuttaa asuntojen hintoihin?


    • Dunare

      Oliko kirjoittajan pointti siinä, että ko. ammattiryhmät ajelevat keskitasoa prameammilla kärryillä vai? Työmies lienee elantonsa ansainnut, eikä hölmö ole ikinä se joka pyytää, vaan...

    • Muuttolintu-61

      Oottelen ihan rauhassa hintojen laskua, korot ei kiinnosta kun en tarvii pieneen asuntoon lainaa.
      Kaksion ajattelin ostaa keskustasta, ostan valmiiksi kunhan palaan sitten joskus kotiseudulle niin on asunto valmiina.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe