Huomasin eilen että meidän koirulilla on pippelin päässä ainakin karvoissa vihertävän keltaista aika paksua möhnää. Onkohan nyt sitten kyseessä esinahan tulehdus? Koiran lääkärikirjasta luin että pitäisi puhdistaa laimennetulla Betadinella, mutta mitkä ovat suhteet, paljonko vettä ja betadinea? Koiramme on onneksi lyhyt- ja sileäkarvainen joten aika helppo varmaankin hoitaa. Miten tuo puhditus käytännössä tehdään? Vanuko kostutetaan puhd.aineella ja sillä sitten putsaillaan aukon suulta? Kiitokset jo etukäteen kaikille jotka osaa neuvoa.
Esinahan tulehduksesta
4
1800
Vastaukset
- heartti
menisin ihan lääkäriin, siellä tulokset ja ohjeet ja koirakin saa oikean hoidon jos tarvis..
Oma ajatus...- Jaa-a
Itselläni ei tosta tulehduksesta ole tarkempaa tietoa, mutta luin kirjasta (varmaankin sama kuin alkup. kysyjällä) että jos oireet ei helpotu 4 päivän kuluttua sillä betadinella niin sitten lääkäriin. Vaiva on kuitenkin todella yleinen ja usein kotona hoidettavissa. Toivottavasti joku muu osaa kertoa paremmin puhdistamisesta jne.
- href
Todella laimea liuos betadinesta, noin 10 %. Eli laita kuppiin lämmintä (! ja koiran ruumiiinlämpöhän on korkeampi kuin ihmisen) vettä ja siihen tippoja betadinea. Sitten imet liuosta ruiskuun ja ruiskulla huuhtelet esinahan myös sisäpuolelta. Nahkaa tulee venyttää hieman eteenpäin ennen kuin laittaa ruiskun kärjen sisäpuolelle. Puhdistus kerran tai kaksi päivässä ja jos ei tulehdus mene ohi muutamassa päivässä niin lääkäriin, joka antaa lääkekuurin. Betadinepuhdistusta voi käyttää viikon verran.
- Maxim
Oletteko kokeilleet kukaan maxim esinahan puhdistajaa? Auttaako käyttö alkuoireisiin? Itse törmäsin joskus apteekissa kyseiseen tuotteeseen. Onko helppo käyttää? Pakkauksessahan tulee mukana ruisku, kanyyli ja itse puhdistusaine.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632152Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51815Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381324En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71960Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.88950Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21875Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?146841Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39740- 19736
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93709