eli oon 12-vuotta (kohta 12) ja haluisin kaukasianpaimenkoiran!!!!
tiedättekö miten saan sen suostumaan? :( meidän perheessä on välillä raha ongelmia silleen et on huolta saako ens viikolle ruokaa ja sillee et seki on ongelma et koiralle ruoat pitäs saada :(
mut kertokaas miten voisin saada sen !! :)
Haluisin koiran mutta mun äiti ei suostu
29
500
Vastaukset
kohta 13*
- järkipäähän
Todellakaan tommoseen tilanteeseen mitään koiraa mistä ne rahat siihen sit revitään jos se tarvitsee monien satojen lääkärimaksut ykskaks
- koiiurt
Koiraa ei kannata kitistä, jos vanhemmat eivät halua. He ovat siitä kuitenkin viimekädessä vastuussa ja on väärin ottaa koira kotiin jossa kaikki eivät sitä halua. Lisäksi tuo koira on sen verran iso, ettei 12v. millään saa sitä pidettyä vakaasti hihnassa, vaikka olisi miten hyvin koulutettu aina voi tapahtua jotain äkkinäistä ja yllättävää.
- kyllä.äiti.tietää
Voisitko harkita jotain muuta lemmikkiä,esim marsua.Senkin hoitamiseen on sitouduttava, kuten kaikkien lemmikkien.
- eieläintä
Samalla lailla uppoaisi rahaa niihin marsuihin. Marsuja tarvitaan vähintään kaksi, ja ne vaativat ison häkin. Laadukkaaseen ruokaan ja heinään, vitamiineihin jne menee myös rahaa. Ja yks kaks voi tulla lääkäri tarve johon uppoaa tuhottomasti rahaa, aloittaja kertoi että on raha ongelmia ja toisinaan pitää miettiä että miten saa ostettua edes ruokaa, tohon tilanteeseen ei sovi yksikään lemmikki. Jos sitä rahaa ei perheeltä löydy kun eläin tarvitsee kiireesti apua on paska juttu.
eieläintä kirjoitti:
Samalla lailla uppoaisi rahaa niihin marsuihin. Marsuja tarvitaan vähintään kaksi, ja ne vaativat ison häkin. Laadukkaaseen ruokaan ja heinään, vitamiineihin jne menee myös rahaa. Ja yks kaks voi tulla lääkäri tarve johon uppoaa tuhottomasti rahaa, aloittaja kertoi että on raha ongelmia ja toisinaan pitää miettiä että miten saa ostettua edes ruokaa, tohon tilanteeseen ei sovi yksikään lemmikki. Jos sitä rahaa ei perheeltä löydy kun eläin tarvitsee kiireesti apua on paska juttu.
Enkä ees tykkää marsuista ;-; hyi
- kiukuttelu.ei.auta
perunamuusi12 kirjoitti:
Enkä ees tykkää marsuista ;-; hyi
Neiti voi sitten ottaa vaikka pehmokoiran.
- kyllä.äiti.tietää
eieläintä kirjoitti:
No niinhän se kyllä on.Minkään lemmikin pito ei ole halpaa.
kiukuttelu.ei.auta kirjoitti:
Siis ennen en ees kauheesti tykänny koirista mut näin sellasen leffan vuodelta 2008. sen leffan nimi oli myrsky ja siin oli kaukasianpaimenkoira. ekaks olin sillee no onpa surullista ku noit koirii käytetään sodassa... no meni pari päivää ja ajattelin sitä leffaa ja niitä koiria. Sittet tunsin vaan rakkautta niitä koirii kohtiin joo oon ennenki nähny surulllisii koira leffoja mut en oo saanu niistä mitään erikoista tunnetta paitsi nyt joten en haluu oikeen mitään muuta koiraa! No joo ekaks koiraks vois olla joku pienempi mut sitten jossain vaihees hankin ton :3
- yöllänukutaan
perunamuusi12 kirjoitti:
Siis ennen en ees kauheesti tykänny koirista mut näin sellasen leffan vuodelta 2008. sen leffan nimi oli myrsky ja siin oli kaukasianpaimenkoira. ekaks olin sillee no onpa surullista ku noit koirii käytetään sodassa... no meni pari päivää ja ajattelin sitä leffaa ja niitä koiria. Sittet tunsin vaan rakkautta niitä koirii kohtiin joo oon ennenki nähny surulllisii koira leffoja mut en oo saanu niistä mitään erikoista tunnetta paitsi nyt joten en haluu oikeen mitään muuta koiraa! No joo ekaks koiraks vois olla joku pienempi mut sitten jossain vaihees hankin ton :3
Tietääkö äitisi, että kirjoittelet näitä juttuja öisin, kun pitäisi nukkua.
yöllänukutaan kirjoitti:
Tietääkö äitisi, että kirjoittelet näitä juttuja öisin, kun pitäisi nukkua.
jaa a ei tiedä että kirjottelen näitä ;) mutta ei se mitään kummiski tietää et valvon :) xD
- yöllänukutaan
perunamuusi12 kirjoitti:
jaa a ei tiedä että kirjottelen näitä ;) mutta ei se mitään kummiski tietää et valvon :) xD
Ok.
Eikös koulukin pian ala.Pääset kavereitten kanssa juttelemaan koirista ja muistakin asioista.Asioilla on tapana loksahdella paikoilleen.
Hyvää syksyn jatkoa sinulle. yöllänukutaan kirjoitti:
Ok.
Eikös koulukin pian ala.Pääset kavereitten kanssa juttelemaan koirista ja muistakin asioista.Asioilla on tapana loksahdella paikoilleen.
Hyvää syksyn jatkoa sinulle.Hehe niin :)
Ja samoin :-) xD- Anonyymi
kiukuttelu.ei.auta kirjoitti:
Se ei oo eläväinen 😥
- perustele_juttusi
Kaukasiankoira on varsin haastellinen kasvatettava ihan jo rodun perusluonteen takia. MIeluummin joku pienempi ja helpompi rotu ensimmäiseksi koiraksesi. Keskustele äitisi kanssa. Se on se ainoa mahdollisuus. Jos kodin talous on tiukilla, niin koiran hankinta on iso riski. Koira vaatii monenlaista sitoumista ja vastuuta. Koira ei ole koriste-esine. Onko allergioita ? Pohdi mitä aiot touhuta koiran kanssa. Koiraa on ulkoilutettava joka päivä. Välipäiviä ei ole. Ja useamman kerran. Oletko aamu-uninen. Aamuherätys on aikaisin jos koira tulee taloon. Ethän siirrä ulkoilutus yms juttuja muille perheenjäsenille. Nyt olet 12v, mutta muutaman vuoden päästä olet nuori menevä nainen. Koirasta voi silloin tulla jopa rasite menoillesi ja harrastuksillesi. Fundeeraile asioita joka suunnalta. Kirjaa ne vihkoon ylös. Jos osaat perustella koiran hankinnan muutenkin kuin vain oman "halun" näkökulmasta niin silloin olet vahvoilla. Koiran kanssa touhuaminen voi kehittää vastuunkantoasi. Se voi olla hyvä perustelu. Myös se että saat syyn mennä ulkoilemaan on hyvä perustelu. Ehdotelma sinulle. Onko lähistöllä tuttuja joiden koiraa voit ulkoiluttaa. Saat pienen rahatipin palkaksi ja kokemusta koiran kanssa olemisesta.
Ei oo allergioita ja oon hoitanu yhtä koiraa koska sen tän hetkinen hoitaja ei sitä kunnolla hoida ( ikää sillä on 14-vuotta kohta 15) se on hänenn siskonsa koira. 14v välillä jopa lyö koiraa :( mutta välillä oon antanu koiralle vettä ja ruokaa ja vieny lenkille ku just se ku ei se tän hetkinen hoitaja hoida kunnolla... toivottavasti sait selvää oon huono selittää :/
Varmaan sitten ootan kunnes oon 16 sillä oon suunnitellu parhaan kaverin kanssa et meist tulis kämppiksiä... jooo oon vasta 12 mutta voihan sitä unelmoida ja kummiski tänään tuli sitä itkettyä varmaan 5 tuntia kun tiedän etten tuu saamaan sitä tänne äidin luokse saamaan niin haluun tosissaan sen koiran niin tuun sen kans hankkimaan!! >: D juu ja ei tarvii sanoo et oot liian nuori päättämään mitä vanhempana tapahtuu ja mitä tuun hankkimaan ja mitä en tai sillee... varmaan iskä suostuis mutta siellä on kissoja ja oon joka toinen viikonloppu iskällä niin en usko et haluisnin nähä OMAA koiraa vaan joka toinen vklp :/
- tosihuono
alkaa neuvoo, ku iteki oon 10 vuotta ja haluun myös amerikanstaffin, mut en varmaa saa, ku iskällä on masennus ja äitillä alkoholiongelma. Ei ole rahaa ruokkia sitä ja käyttää lääkärissä. Haluun silti jonku pikkukoiran ainaski..se syö vähempi.
- kotilohullu
Kotilot olis halpoi lemmikei. Terra maksaa jonkuverra mut vanhoi akvaaroit saa halvalla ja niihin voi tehdä ite kannen jos mukana ei tuu. Kesäl ulkoota saa kerätty niil oikeestaan kaiken ruuan talvel sit pitää ostaa vihanneksii ja hedelmii. Turvet saa isois säkeis puutarhaliikkeist halvalla se kestää kauan käytössä siitä siivoaa terran moneen kertaan. Seepiansuomut maksaa muutamia euroja ja myös kotiloita saa ostettua halvalla.
- GronttuNen
Minä olen neljätoistavuotias koiranomistaja, joten voit nyt luottaa etten ole mikään tylsä aikuinen, joka pilaa ilosi. Mutta siis:
1. Kaukkari on ERITTÄIN haastava koira, laumanvartija 100%, eikä todellakaan ensimmäiseksi koiraksi varsinkaa näin nuorelle. Ulkonäön perusteellako koiran valitsit? Mietipä uudelleen. Jos koulutus epäonnistuu, pääset melko varmasti tappajakoiraotsikoihin iltalehteen. Minun eka koirani on Groenendael, ja sekin jo henkilöstä riippuen, kenelle tämän ikäisell sen voi antaa.
2. Jos keskustelisit itse aikuismaisesti ja perustelisit kantasi, ei mitään kinuamista "mutkuu mää haluuuun koiran!" Ja jos mietit miten minä sain koiran: vanhempani ovat koiraihmisiä, isä metsästäjä ja äiti palveluskoiraihminen.
3. Mekään emme ole mitään rikkaita, mutta jos ruoasta on huoli niin koiranhankinnan kannataa antaa vielä odottaa.et tannu silti lukee kaikkii kommentteja en mä vaan sitä ulkonäön takii haluu :3 mutta ymmärrän pointtisi ;) enkä kinu ees xDD mut sillee juttelin et jos saisin sen mut kummiski se raha juttu mut äiti sano näin " jos asuttas isommas kämpäs nii EHKÄ voiss... " mut tiäks isompi kämppä maksaa ja asutaan kerrostalos nii et se koira ois parempi maalle :33 xD
- GronttuNen
No hyvä ettet ihan ulkonäön pohjalta. Mutta kaukkari on kyllä semmonen rotu että sitä ei vaan voi ottaa kerrostaloon, laumanvartijaominaisuuksien takia. Mitä jos ehdottaisit jotain pienempää ja helpompaa rotua?
GronttuNen kirjoitti:
No hyvä ettet ihan ulkonäön pohjalta. Mutta kaukkari on kyllä semmonen rotu että sitä ei vaan voi ottaa kerrostaloon, laumanvartijaominaisuuksien takia. Mitä jos ehdottaisit jotain pienempää ja helpompaa rotua?
No ehkä voisin ehdottaakkin :)
- 12vuotias
Hanki hoitokoira
- jepajepa148
Ison koiran syömiseen menee paljon rahaa, varsinkin kun on kyse suuresta koirasta. Kaukasiankoira ei sovi (varsinkaan lapselle) ensimmäiseksi koiraksi. Itse sain yhdeksän vuotiaana oman koirani, ja aktiivisesti koulutin ja hoidin, mutta silti koulutus meni pilalle, ja nyt kyseinen koira on epäsosiaalinen ja saattaa hyökätä muiden koirien kimppuun, ja nyt kun koulutkin alkoivat, niin en usko että sinulla olisi hirveästi aikaa koiran hoitamiseen, kouluttamiseen ja vieläpä vanhemmillasi rokotusten ja erilaisten asioiden maksamiseen.
Itse olen nyt sinun ikäisesi, ja meille tuli siperianhusky, jonka nyt koulutan ja hoidan täysin itse, ja kun siperianhusky on vielä pienempi ei helpompi koira, pakko sanoa, että jo tämä on haastavaa. - jaaahass
Miten musta tuntuu että tää henkilö on valkannut tämän rodun sen ulkonäön takia. Juu se on söpö ja pörröinen mutta onkos sitten kun käy vieraisiin kiinni. Tämä rotu ei ole todellakaan hyvä ensimmäiseksi koiraksi. Mielummin seurakoira vaikka labradorin- tai kultainennoutaja. En missään nimessä tarkoita tätä pahalla mutta toivottavasti ymmärrät ettei koiria niin vaan hankita. Asiaan perehdytään ja on pitkään harkinnassa. Oletteko valmiita maksamaan ruuat, kipot, hihnat mitä koira tarvitsee. Mitä jos koiralle tulee joku sairaus ja eläinlääkärillä meneekin se 500€. Meillä nimittäin näin kävi mutta onneksi ei ollut mitään rahaongelmia.
- oikeassaoot
Niinhän se on, näki elokuvan jossa kyseisiä koiria on ja sen perusteella valikoitui roduksi.
- Anonyymi
No ala kerää rahaa! Ja tee raha purkki jossa lukee koira ja keräät sinne säästöä ja kun olet saanut sen tietyn määrän (esim. 50€) ni anna se sun vanhemmille ja sano että tällä rahalla koira! Jos se ei suostu ni :( ite yritän äitin suostumaan koiraan :/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_242532Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.581893Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup181544Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua151162Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu3011139- 2591012
- 63975
- 146913
- 51882
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.113847