Pohjois Kypros

xzyäadk

olen katsellut huvila tarjontaa lokakuussa Kyproksella. Huviloiden paras hinta/laatu näyttäis olean pohjoisessa.
Kokemuksia Pojois-kyproksesta? Pääseekö pienellä vaivalla liikkumaan etelän ja pohjoisen välillä? Miten vuokra-autot saako niillä ajaa puolelta toiselle?
Muutoin kokemuksia pohjoisesta? Bilettämään ei olla menossa. Lähinnä lämpöä ja hyvää ruokaa.
Ratsastus ja golf kokemuksia kuulisin myös mielelläni.
Entäs pika-alus Turkkiin onko kuinka hintava ja onko rajamuodollisuudet rasittavat

3

864

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eettinenkulkuri

En kannattaisi turkkilaisten bisneksiä millään tavalla. Saaren pohjoisosa on valloittajan miehittämä, alkuperäiset asukkaat (kyproksenturkkilaiset) ovat siellä enää vähemmistö. Menkää suoraan itsevaltias Erdoganin hallitsemaan Turkkiin, jos islamilainen totalitarismi viehättää. Halvempaakin on kuin Kyprolla.

• xzyäadk

lähinnä toivoisin siellä käyneiltä kokemuksia :). Moniin paikkoihin en itse matkustaisi, mutta en varsinaisesti käy etsimässä keskusteluja näistä paikoista ja mainitsemassa siellä että minä en menisi sinne, se tuskin kiinnostaa ketään

• werks

Useamman kerran olen käynyt pohjoisessa ja suosittelen. Auto kannattaa vuokrata etelästä, mutta parempi etukäteen varmistaa, että sallivatko auton viennin pohjoiseen ja paljonko maksaa jos vie. Pohjoisestakin saa vuokrattua autoja, mutta jos meinaa mennä sillä etelään niin etelässä veloittavat kalliin lisävakuutuksen koska he eivät "tunnista" pohjoisen vakuutusyhtiöiden vakuutuksia. Raja on tosi helppo ylittää ja kokonaisuuddessaan menee vain muutama minuutti kun katsovat passin. Tekemistä pohjoisessa riittää kunhan etukäteen ottaa selvää missä mitäkin. Hienointa minun mielestä pohjoisessa on, että sielä ei ole suuria kauppaketjuja kuten esim mäkkäriä tai hennes & mauritz kauppasaarron takia. Kaikki liikkeet sielä ovat paikallisia. Paikalliset ovat ystävällisiä ja mielestäni vähän rennompia kuin manner Turkissa koska sielä on paljon brittejä ympärivuoden. Kaupungissa Girnessä kallimpaa kuin muualla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      59
      1200
    2. Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle

Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1138
    3. Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?

Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍
      Ikävä
      123
      1085
    4. Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi

Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,
      Suomalaiset julkkikset
      7
      980
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle?

Jos joskus kohtaatte?
      Ikävä
      96
      950
    6. Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?

Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.
      Vain elämää
      5
      785
    7. Sinulle jota kaipaan!

Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista
      Ikävä
      27
      741
    8. Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?

Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it
      Sinkut
      192
      686
    9. Jos oltais joskus samoissa bileissä

Niin lähdettäiskö yhdessä ”jatkoille?”
      Ikävä
      71
      659
    10. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      32