Pohjois Kypros

xzyäadk

olen katsellut huvila tarjontaa lokakuussa Kyproksella. Huviloiden paras hinta/laatu näyttäis olean pohjoisessa.
Kokemuksia Pojois-kyproksesta? Pääseekö pienellä vaivalla liikkumaan etelän ja pohjoisen välillä? Miten vuokra-autot saako niillä ajaa puolelta toiselle?
Muutoin kokemuksia pohjoisesta? Bilettämään ei olla menossa. Lähinnä lämpöä ja hyvää ruokaa.
Ratsastus ja golf kokemuksia kuulisin myös mielelläni.
Entäs pika-alus Turkkiin onko kuinka hintava ja onko rajamuodollisuudet rasittavat

3

752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eettinenkulkuri

      En kannattaisi turkkilaisten bisneksiä millään tavalla. Saaren pohjoisosa on valloittajan miehittämä, alkuperäiset asukkaat (kyproksenturkkilaiset) ovat siellä enää vähemmistö. Menkää suoraan itsevaltias Erdoganin hallitsemaan Turkkiin, jos islamilainen totalitarismi viehättää. Halvempaakin on kuin Kyprolla.

    • xzyäadk

      lähinnä toivoisin siellä käyneiltä kokemuksia :). Moniin paikkoihin en itse matkustaisi, mutta en varsinaisesti käy etsimässä keskusteluja näistä paikoista ja mainitsemassa siellä että minä en menisi sinne, se tuskin kiinnostaa ketään

    • werks

      Useamman kerran olen käynyt pohjoisessa ja suosittelen. Auto kannattaa vuokrata etelästä, mutta parempi etukäteen varmistaa, että sallivatko auton viennin pohjoiseen ja paljonko maksaa jos vie. Pohjoisestakin saa vuokrattua autoja, mutta jos meinaa mennä sillä etelään niin etelässä veloittavat kalliin lisävakuutuksen koska he eivät "tunnista" pohjoisen vakuutusyhtiöiden vakuutuksia. Raja on tosi helppo ylittää ja kokonaisuuddessaan menee vain muutama minuutti kun katsovat passin. Tekemistä pohjoisessa riittää kunhan etukäteen ottaa selvää missä mitäkin. Hienointa minun mielestä pohjoisessa on, että sielä ei ole suuria kauppaketjuja kuten esim mäkkäriä tai hennes & mauritz kauppasaarron takia. Kaikki liikkeet sielä ovat paikallisia. Paikalliset ovat ystävällisiä ja mielestäni vähän rennompia kuin manner Turkissa koska sielä on paljon brittejä ympärivuoden. Kaupungissa Girnessä kallimpaa kuin muualla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe