Labbis 5kk

5kk

Ostimme Tammikuun lopulla syntyneen labbiksen pennun Tiny Temperesses, Sipoosta. Parin päivän sisällä pentu ontui oik. etujalkaa. Ei halunnut liikkua eikä leikkiä. 10.7 Eläinlääkäriin ja kuvaus. Eläinlääkärin tuomio: nivelrikkoa jaloissa ja osteoporoisi. Oik. etujalka kiireellinen leikkaus, luu poikki. Kovat kipulääkkeet kotiin. Ilmoitin kasvattajalle, ei kommentiunut. 12.7. 2 vuorokautta vinkunaa, itkua, valitusta. Päätin laskea pennun kivuista, vihreämmille maille. Olen ollut yhteydessä kasvattajaa viestein, s-postitse, puhel. (ei vastaa), tänää viimeksi. Otin yhteyttä Kenneliib, Kuluttajaasiamiehelle, hän on velvollinen korvaamaan menit (1200€pentu, 1200€lääkäri/kuvaus, 200€ eutanasia. Olen niin vihainen. Ei tommoisia kasvattajia pidä olla, hänellä 8-10 narttua. Haluan hänet vastuuseen. En ottanut vajaaksi 3kk pentua vaan loppuelämäksi meidän perheeseen. Surii on suru

12

349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kennelibsurii

      Kirjoittaisitko saman suomenkielellä. Lukijat ymmärtäisivät paremmin mitä höpötät.

    • sivustaseuraajan

      Kuulostaa kyllä vähän kaljapäissään kirjoitetulta. Mutta harmi että noin kävi :( ihan suhteellisen hyviä terveystuloksia näytti kuitenkin jalostuskoirilla olevan kun vilkaisin koiranetistä. Mistä yhdistelmästä teidän pentunne oli?

    • helluvaa

      Kennelliitto tai kuluttaja-asiamies eivät anna tuomioita. Olipa omistajalta typerä tenpou 10.7. Kuvaus ja sen jälkeen "kiireellinen" leikkaus ja jo 12.7., piikille. Ja toden totta, osteoporoosi on muutaman kuukauden ikäisten pentujen vitsaus. Taisi unohtua mainita, että nivelrikko yleensä on nivelessä. Muista ottaa lääkkeet.

    • eiuskottavaaole

      Jos pentu oli loukannut jalkansa ennen kun ostit sen,miksei se vinkunut silloin,vaikka jalka oli poikki? Jos vinkuna ja itku alkoi vasta parin päivän päästä luonasi,siitä saa käsityksen että pentu on jalkansa poikkaissut vasta sinulle tultuaan,....Onko tiputettu,jätetty pennun jalka johonkin väliin?

      Muutenhan se olisi winkunut ja valittanut ostopäivänä jo niin,että olisit varmasti sen huomanntut,eikö?

      Vai miten selität,että tuli jalka poikkinaisena,ja alkoi sitä itkeä ja valittaa vasta parin päivän päästä?
      Eikö kipu tule heti,ja valitus sen myötä?

      Jos ostaa koiran,jolla on luupoikki,sen varmasti huomaa koirasta ostohetkellä.Hiukan haiskahtaa nyt tuo aloitus.En tunne labbista rotuna,mutta en usko tuohon tarinaan...

      • en.ole.asiantuntija

        Toisaalta,osteoporoosissa luut napsahtelevat helposti poikki milloin vaan.Ainakin ihmisillä.
        Minä sain kirjoitetusta tekstistä selvän, vaikka olen änkyräkännissä.


      • ymmärtääkseni

        Pentu on syntynyt tammikuun lopulla "Tammikuun lopulla syntyneen labbiksen pennun" . Muuten olen kanssasi samaa mieltä, varsinkin helluvaa aukoo päätänsä tosi useassa topikissa usein tosi rumastikin.


      • hoomoila
        en.ole.asiantuntija kirjoitti:

        Toisaalta,osteoporoosissa luut napsahtelevat helposti poikki milloin vaan.Ainakin ihmisillä.
        Minä sain kirjoitetusta tekstistä selvän, vaikka olen änkyräkännissä.

        Mutta tokkopa 5 kk ihmisellä napsahtaa luut poikki osteoporoosin takia.


      • en.ole.asiantuntija
        hoomoila kirjoitti:

        Mutta tokkopa 5 kk ihmisellä napsahtaa luut poikki osteoporoosin takia.

        Vastaa reilun 4 vuotiaan lapsen ikää.


    • Nlykävijä

      Olisko kyseessä ollut osteokondroosi?! On aivan eri juttu kuin osteoporoosi!

      • en.ole.asintuntija

        Siellähän lukee osteoporoosi.


    • ReKaTa

      uli thän on itsellänikin samanlainen juttu. Meidän koira on tällä hetkellä 2,5 vuotta vanha ja voi olosuhtisiin nähden hyvin. Koiran ollessa noin 6kk ikäinen tuli kuvaan ontuminen. Jalka katkaistiin ja luut asetettiin uuteen uskoon . Tällä hetkellä menee OK. Kasvattajaan en ole saanut mitään yhteyttä sen jälkeen kun hankin koiran. Valitin asiasta Kennel liittoon mutta virkailija oli lähinnä närkästynyt vanha lehmä jota ei asia kiinnostanut . Aina puhutaan pentutehtailusta ulkomailla mutta kyllä sitä täälläkin on ja paljon . Itse en luota enää kennel liittoon enkä muuhukaan paskantäkeään sössötykseen sillä minulla on maailman paras koira vaikka vesipää kasvattaja ja kennelliiton kusipäät vanhatpiiat muuta väittävät.

    • KyseOnRikoksista

      Poliisi on oikea taho petoksia tekeville kasvattajille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe