Labbis 5kk

5kk

Ostimme Tammikuun lopulla syntyneen labbiksen pennun Tiny Temperesses, Sipoosta. Parin päivän sisällä pentu ontui oik. etujalkaa. Ei halunnut liikkua eikä leikkiä. 10.7 Eläinlääkäriin ja kuvaus. Eläinlääkärin tuomio: nivelrikkoa jaloissa ja osteoporoisi. Oik. etujalka kiireellinen leikkaus, luu poikki. Kovat kipulääkkeet kotiin. Ilmoitin kasvattajalle, ei kommentiunut. 12.7. 2 vuorokautta vinkunaa, itkua, valitusta. Päätin laskea pennun kivuista, vihreämmille maille. Olen ollut yhteydessä kasvattajaa viestein, s-postitse, puhel. (ei vastaa), tänää viimeksi. Otin yhteyttä Kenneliib, Kuluttajaasiamiehelle, hän on velvollinen korvaamaan menit (1200€pentu, 1200€lääkäri/kuvaus, 200€ eutanasia. Olen niin vihainen. Ei tommoisia kasvattajia pidä olla, hänellä 8-10 narttua. Haluan hänet vastuuseen. En ottanut vajaaksi 3kk pentua vaan loppuelämäksi meidän perheeseen. Surii on suru

12

378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kennelibsurii

Kirjoittaisitko saman suomenkielellä. Lukijat ymmärtäisivät paremmin mitä höpötät.

• sivustaseuraajan

Kuulostaa kyllä vähän kaljapäissään kirjoitetulta. Mutta harmi että noin kävi :( ihan suhteellisen hyviä terveystuloksia näytti kuitenkin jalostuskoirilla olevan kun vilkaisin koiranetistä. Mistä yhdistelmästä teidän pentunne oli?

• helluvaa

Kennelliitto tai kuluttaja-asiamies eivät anna tuomioita. Olipa omistajalta typerä tenpou 10.7. Kuvaus ja sen jälkeen "kiireellinen" leikkaus ja jo 12.7., piikille. Ja toden totta, osteoporoosi on muutaman kuukauden ikäisten pentujen vitsaus. Taisi unohtua mainita, että nivelrikko yleensä on nivelessä. Muista ottaa lääkkeet.

• eiuskottavaaole

Jos pentu oli loukannut jalkansa ennen kun ostit sen,miksei se vinkunut silloin,vaikka jalka oli poikki? Jos vinkuna ja itku alkoi vasta parin päivän päästä luonasi,siitä saa käsityksen että pentu on jalkansa poikkaissut vasta sinulle tultuaan,....Onko tiputettu,jätetty pennun jalka johonkin väliin?

Muutenhan se olisi winkunut ja valittanut ostopäivänä jo niin,että olisit varmasti sen huomanntut,eikö?

Vai miten selität,että tuli jalka poikkinaisena,ja alkoi sitä itkeä ja valittaa vasta parin päivän päästä?
      Eikö kipu tule heti,ja valitus sen myötä?

Jos ostaa koiran,jolla on luupoikki,sen varmasti huomaa koirasta ostohetkellä.Hiukan haiskahtaa nyt tuo aloitus.En tunne labbista rotuna,mutta en usko tuohon tarinaan...

• en.ole.asiantuntija

Toisaalta,osteoporoosissa luut napsahtelevat helposti poikki milloin vaan.Ainakin ihmisillä.
        Minä sain kirjoitetusta tekstistä selvän, vaikka olen änkyräkännissä.

• ymmärtääkseni

Pentu on syntynyt tammikuun lopulla "Tammikuun lopulla syntyneen labbiksen pennun" . Muuten olen kanssasi samaa mieltä, varsinkin helluvaa aukoo päätänsä tosi useassa topikissa usein tosi rumastikin.

• hoomoila
        en.ole.asiantuntija kirjoitti:

Toisaalta,osteoporoosissa luut napsahtelevat helposti poikki milloin vaan.Ainakin ihmisillä.
        Minä sain kirjoitetusta tekstistä selvän, vaikka olen änkyräkännissä.

Mutta tokkopa 5 kk ihmisellä napsahtaa luut poikki osteoporoosin takia.

• en.ole.asiantuntija
        hoomoila kirjoitti:

Mutta tokkopa 5 kk ihmisellä napsahtaa luut poikki osteoporoosin takia.

Vastaa reilun 4 vuotiaan lapsen ikää.

• Nlykävijä

Olisko kyseessä ollut osteokondroosi?! On aivan eri juttu kuin osteoporoosi!

• en.ole.asintuntija

Siellähän lukee osteoporoosi.

• ReKaTa

uli thän on itsellänikin samanlainen juttu. Meidän koira on tällä hetkellä 2,5 vuotta vanha ja voi olosuhtisiin nähden hyvin. Koiran ollessa noin 6kk ikäinen tuli kuvaan ontuminen. Jalka katkaistiin ja luut asetettiin uuteen uskoon . Tällä hetkellä menee OK. Kasvattajaan en ole saanut mitään yhteyttä sen jälkeen kun hankin koiran. Valitin asiasta Kennel liittoon mutta virkailija oli lähinnä närkästynyt vanha lehmä jota ei asia kiinnostanut . Aina puhutaan pentutehtailusta ulkomailla mutta kyllä sitä täälläkin on ja paljon . Itse en luota enää kennel liittoon enkä muuhukaan paskantäkeään sössötykseen sillä minulla on maailman paras koira vaikka vesipää kasvattaja ja kennelliiton kusipäät vanhatpiiat muuta väittävät.

• KyseOnRikoksista

Poliisi on oikea taho petoksia tekeville kasvattajille.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6144
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3172
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2456
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2118
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      351
      1772
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1737
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1666
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1646
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1541
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1384
    Aihe