Olen 15 v tyttö ja koulun terveydenhoitaja hoitaja sanoi näin "haluaisin sinun käyvän verikokeissä,sillä päänsärky väsymys ja maidoneritys voi johtua aivokasvaimesta" olen ihan paniikissa oireita mulla tosiaan on:väsymys jatkuvasti,päänsärky,maidoneritys rinnoinsta,saan semmosia ns."kohtauksia" että tuijjotan eteeni muhun ei saa mitään yhteyttä en ymmärrä mistään mitään ja kohta havahduin todellisuuteen.mulla on muisti huonontunu tosi paljon ja keskittyminen on todella vaikeaa myös.
mulla näin suoraan sanottuna pelottaa.mä oon joutunu kokemaan mun lyhyen elämäni aikana kaikkea ja mulla on edelleen mielialalääkitys ja tuntuu että toi ois niin kirsikka kakun päälle. En halua...jos täällä on muita aivokasvaimesta enemmän tietäviä? Niin voitteko kertoa että onko se vaarallista?
aivokasvain?
16
784
Vastaukset
Käy nyt ensin siellä kuvauksissa. Saat lääkäriltäsi sitten tiedot, miten edetä, oliko mitään ja mitä oli.
Ei kannata stressata sellaista, jolle ei itse mitään voi.- Paljonkärsinyt
Eihän mikään koulu ole vielä alkanu,joten yritätkö syöttää pajunköyttä.
Ikävä että syövällä vedätetään. Ei ole leikin asia.- apuatarvitsen
Ei kun siis keväällä sanottiin näin mutta kun tämä on koko kesän pyörinyt päässäni
- nöps
syötkö suprium-nimistä lääkettä? se aiheuttaa maidon eritystä rinnoista.
- apuatarvitsen
En syö
- nöps
nuo oireet voi johtua lääkkeistä. olet niin nuori vielä . kukaan ei tiedä nuista lääkkeistä mitä sivuvaikutuksia niistä tulee. mene tutkimuksiin .rukoilen puolestasi että kaikki järjestyy hyvin.
- tutkijahoida
Mielialalääkityksiä on moneen vaivaan. Osa psyykkisistä oireista voi aiheuttaa väsymystä, joskus lääkitys aiheuttaa sitä. Väsymys voi aiheuttaa muistioireita.
Sinun on kuitenkin hyvä päästä neurologisiin tutkimuksiin. Jos sinulla on kasvain päässä, se voi olla hyvälaatuinen ja silti se voi aiheuttaa päänsärkyä, mielialaoireita, väsymystä ja maidoneristystä.
Lääkkeilläkin voi olla monia sivuoireita.
Hyvä, että pääset tutkittavaksi. Toivon, että pohjimmainen syy oireillesi löytyy ja että se voidaan hoitaa pian pois.- jotainrajaakommentteihin
Kaikenlaista tännekin kirjotetaan. Ei nyt varmaan ensimmäisenä epäillä aivokasvainta noiden oireiden aiheuttajaksi.
- PaskapaperiJaTupakka
Kyllä aivokasvain on vaarallinen, mutta vaikka sulla oiski kaikki oireet jotka mätsää aivokasvainta, se ei silti tarkota että sulla olis se. Että mee sinne lääkärii ja pysy rauhallisena, tottakaiha se ois tosi kurjaa sairastuu johonki vakavaa sairautee, etenki noi nuorena
- jepulijep
Ei vara venettä kaada. Verikokeet eivät kai hirveästi maksa.
Alkoivatko oireesi aloittaessasi lääkityksesi käytön, ennen sitä, vai sen jälkeen? Käsittääkseni oireesi voisivat aivan hyvin olla ihan vain lääkityksesikin sivuvaikutuksia, joiden tulisi kuitenkin loppua taikka ainakin lieventyä kehosi tottuessa uuteen lääkeaineeseen. :) Kenties voisit vierailla terveyskeskuslääkärin vastaanotolla, saadaksesi asiantuntijan apua huolesi aiheita kanssasi käsittelemään & tarvittaessa määräämään tutkimuksia tehtäviksi?
- surun12
Oletko jo käynyt lääkärissä? Minä suosittelen menemään lääkäriin ja kertomaan terveydenhoitajan sanomisen aivokasvaimesta. Miettimällä asia ei valkene. Päänsärky voi johtua monista syistä. Minulla on leikattu kolme kertaa hyvänlaatuinen aivokasvain. Magneettikuvaus on käsittääkseni paras keino todeta mitä päässä on tai ei ole. Aivokasvain
tuo ymmärtääkseni lisää oireita kuten oksentelua, huimausta, voi tulla epilepsia kohtauksia ym. Jos sinulla vielä on lääkärissä käymättä ja päänsärky jatkuu ja mahdolliset muut oireet ei sinun muu auta kuin mennä lääkäriin joka voi kirjoittaa lähetteen ainakin neurologille joka on asiantuntia ja ohjaa magneettikuvaukseen mikäli katsoo sen tarpeelliseksi. Kuvaus ei koske! Päässä ajatuksia pyörittämällä saa vain itselleen huonon olon - fgfdgdfgdf
Terkkari osoitti aikamoista ammattitaidon puutetta. Tai ainakin ammatillisen herkkyyden. Ehkä heille on koulussa opetettu, että maidonerityksen saa aikaan aivokasvain, joka tuottaa prolaktiinia. Joka tapauksessa olisi saanut jättää asian sanomatta. Aivokasvaimiakin on kovin monia erilaisia. Terkkari sai sinut tarpeettomasti paniikkiin.
Itselläni tuli hieman maitoa vielä 10 vuotta keskenmenon jälkeen. Synnyttänyt en ole. En edes tajunnut, että voisin panikoida.- Hypofyysi
Joo, ei ihan ollut terkkarilla tunne-ja tilannetaju kohdillaan. Epätyyppinen maidoneritys kuten myös päänsärky voivat johtua ns. hyvänlaatuisesta kasvaimesta (voidaan poistaa) aivolisäkkeessä. Ilmeisesti tätä hän on tarkoittanut ja että mitattaisiin ensin verestä kyseinen markkeripitoisuus.
- lähisjoo
Ompa epäammattilainen terkkari ollut,jos tuollasesta olisi kyse,niin hänen olisi pitänyt laittaa lääkärille aikaa ja vanhemmille mainita epäilyksestä eikä jättää asiaa roikkumaan.Aikanaan mulla oli paha anemia ja terkkari laittoi oitis lähetteen labraan ja kailotti apäammattilaisena vielä leukemia epäilystä mulle ja vanhemmilleni,säikytti puoikuoliaaksi! Ja lääkäriaikaa myös laittoi,,ompa perin ihmeellistä jos tuollasesta olisi kyse tai edes apäilys niin asia laitataan oitis lähetteenä lääkäriin ja labraan joten ompa amatööriterkkari,he eivät ole lukeneita tarpeeksi eikä tiedä antaa diagnooseja muutenkaan kuten ei sairaanhoitajatkaan-lähihoitajan papruilla pääsee terkkariksi.
- IngaX
Joka neljännellä löytyy obduktiossa aivoista hyvänlaatuinen adenooma, joka voi erittää (yleensä prolaktiinia) tai sitten ei. Yleensä tämä löytyy esim. silmälääkärin tarkastuksessa (painaa silmähermoa). Prolaktiinin mittauksella sitä ei voida etsiä, koska kaikilla (miehet mukaanlukien) erittyy normaalistikin prolaktiinihormonia jossain määrässä, ja eritys vaihtelee vuorokaudenaikojen mukaan (aamuyöllä suurempaa), tai voi stimuloitua esim. rintojen koskettelusta.
Näitä adenoomi aleikataan harvoin, ellei niistä ole todellista haittaa (kuten se silmähermon painaminen). Prolaktiinia erittävä adenooma voi aiheuttaa lapsettomuutta, jolloin hoitona saattaa olla esimerkiksi bromokriptiini tablettina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .513021Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472861Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242649Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3441721- 711084
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101061Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193927- 44799
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101792Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26780