Hei! :)
Millaisia oireita muilla on ollut ennen plussa testin tekemistä tai aivan alkuraskaudessa?
Itselläni nyt kp 31/29, kuukautiset myöhässä pari päivää. Noin viikon ajan vatsassa tuntunut kuukautisten tapaisia kipuja, myös vihlaisuja alavatsassa ollut parina päivänä. Selkään sattuu välillä aina jonkin verran, ruoka maistuu välillä, tai toisinpäin. Välillä huimaa kun nousee ylös ja tuntuu että nyt kyllä tulee oksennus.. Myös jalkoihin särkee joka ihan uusi juttu :D Vessassa pitää ravata jatkuvasti katsomassa, että nytkö ne kuukautiset sitten alkoivat, mutta ei. Kolmisen - nelisen päivää sitten paperiin jäi vaalehtavan ruskeaa vuotoa vähän, mistä tämäkin sitten kertoo?
Onko kellään kertoa omia kokemuksia? :)
Raskausoireet ennen plussaa?
2
424
Vastaukset
- Jokonytt
Oho anteeksi, korjaan kp 32/29...
- J2l
Ei mulla ollut mitään mainittavia oireita ennen plussaa. Esikoisen kohdalla odottelin menkkoja alkavaksi. Mulla oli selviä kuukautisiin liittyviä oireita, mutta ne eivät siitä huolimatta alkaneet, niin tein "varmuuden" vuoksi raskaustestin lähinnä poissulkeakseni raskauden mahdollisuuden. Olikin suuri yllätys, että olinkin raskaana.
Nyt tässä raskaudessa kuukautiseni eivät edes ehtineet alkaa, kun olinkin jo raskaana. Tälläkin kertaa kuvittelin oireiden perusteella, että kuukautiseni olisivat viimeinkin palaamassa synnytyksen jälkeen, mutta koska niitä ei alkanut näkymään, niin tein raskaustestin ja jälleen tuli positiivinen tulos.
Eli mulla raskausoireet ovat olleet täysin samoja kuin kuukautisista johtuvat oireet. Ne eivät eroa toisistaan käytännössä mitenkään muuten kuin, että raskaudessa vuoto ei ala kuten kuukautisissa. Ja nämä menkkaoireet ovat ne tyypilliset alavatsan ja ehkä lievästi myös alaselän jomotus ja se siitä.
Esikoisesta muita raskausoireita oli vasta rv 8 alkanut lievä etominen, joka loppui rv 12 ja tässä raskaudessa ei ollut sitäkään. Myöhemmin toki tulee sitten muut jomotukset ja kolotukset kasvavan vatsan takia, mutta raskauden alussa kroppani ei juurikaan sen kummemmin ilmoittele raskaudesta fyysisillä oireilla.
Olet luultavasti jo tehnyt testin? Vai alkoivatko kuukautiset kuitenkin? Oletko raskaana?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133728Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja273020Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2742795Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51935- 2241487
- 751271
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1631095Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk21077Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi311004Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä95961