Ihan basenjin näköinen ja ruskea-valkoinen väriltään,luulin Basenjiksi,mutta omistaja/ulkoiluttaja sanoi olevan terrieri,rotu meni ohi,enkä kehdannu kysyä kun kadulla tuli vastaan.Osaisko kukaan sanoa rotua?
Mikähän terrieri?
11
348
Vastaukset
- sivustaseuraajan
Nyt äkkiseltään en osaa kyllä yhtään terrieriä sanoa joka näyttäisi basenjilta. Mutta portugalinpodengo (pieni, karkeakarvainen) kyllä muistuttaa vähän teerieriä sekä basenjia.
- tietoa_odottava
Tämä oli sileäkarvainen,pää oli tosi paljon basenjia muistuttava,vaalean ruskea pääväri.Itse mietin ensin manchesterin terrieriä,mutta nehän on mustia?tuo väri mietityttää,tosin tunnen terrierejä aika huonosti.Kooltaan pienehkö,eikä kuulema kasva enää,oisko ollu joku n.30-40cm korkea???
- tietoa_odottava
Ja vielä yksi korjaus,koko n.30cm,ei ainakaan isompi.Samanlailla ruskeavoittoinen väritys kun basenjilla,niitähän on ruskeitakin,sekin hämäsi,en todellakaan tunne terrierirotuja kovin hyvin.Taitaa olla paras lähtee kirjastoon hakeen koirakirjoja...
- Kääpiösusi
Brasilianterrieri on sileäkarvainen, pitkäkoipinen basenjityyliin ja joskus ruskeaa väriä voi olla paljonkin?
- Kääpiösusi
Amerikanrottaterrierikin voisi olla?
- tietoa_odottava
Tällä pääasiassa ruskeaa,rinnassa valkoista,oisko sitten brasilianterrieri?Oli sellanen pitkäkoipinen.
- Neppis982
Voihan tuo ollut olla sk.kettuterrieri. Niillä toki pidempi kuono kuin esim brasseilla, mutta korkeudeltaan 30cm ja valko-ruskeita.
- sivustaseuraajan
Hmm no olisiko ollut tup sk kettuterrieri sitten? Parsonrusseleitakin on sileäkarvaisina ja säkä on aika pitkälti siinä 30cm kieppeillä, mutta basenjia ei omasta mielestäni muistuta.
- rodunvalintatärkeää
Katso netistä XD...tietysti voi olla sekoituskin.....
https://fi.wikipedia.org/wiki/FCI-roturyhmä
Miksi rotu kiinnostaa? Ethän ole ottamassa koiraa siksi,että sen rotuinen käveli vahingossa vastaan,etkä tiedä rotua,et rodun ominaisuuksia? ;/- Kääpiösusi
No, voi kai sitä ihan huvin vuoksikin "opiskella" koirarotuja. Ainakin minä :D
Kettuterrieriä tai parsonia mietin myös, mutta ne on molemmat lähes aina valkovoittoisia. Itse en ainakaan ole nähnyt yksilöitä joilla pääväri olisi ruskea.
Mun vahvin veikkaus on ehkä toi amerikanrottaterrieri / karvanen amerikankarvatonterrieri (käsittääkseni nämä lähes sama rotu?) Kato googlen kuvahaulla.. ainakin muutama noista menis mulle täydestä jos väitettäisi basenjiksi. pystyt korvatkin! Ja ruskeavalkosta väriä löytyy. Ruumiinrakenne myös aika basenjimainen. - tietoa_odottava
Nyt löytyi!Se oli Amerikankarvaton terrieri!En ole ottamassa,mutta rodut kiinnostaa ja tää siksi,etten ollut ikinä ennen nähnyt.Sorry vaan jos jollekin liikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606634- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262740- 212408
- 271943
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251660
- 321498
- 491482
- 111442