Kokemuksia sijoituskoirasta Damirazin kennelistä?

mittelinarttu

Olen nyt vuoden verran miettinyt ja harkinnut ensimmäisen oman koiran hankintaa ja sijoituskoira tuntuisi mukavalta vaihtoehdolta.
Rotu olisi mittelspitz ja olen etsinyt ja katsellut kenneleitä joista saisi mitteliä sijoitukseen.
Damirazin lienee tunnetuin mittelikasvattaja, joten kokemuksia heiltä otetuista sijoitusnartuista
löytyy varmaan usemmaltakin?
Olisin kiinnostunut kuulemaan miten heidän kanssaan on sujunut nartun sijoitus, onko kaikki mennyt kuten pitääkin, vai onko ollut ongelmia kasvattajan kanssa ja jos on, niin minkälaisissa tilanteissa?

-eikä auta sanoa että soita, mene, tutustu ja kysele kasvattajalta itseltään, olen tehnyt niin, mutta koskaan ei voi tietää varmaksi miten se tapaamasi ja ihan mukavaksi toteama kasvattaja käyttäytyy sitten jos jokin ei menekään suunnitelmien mukaan.

Kertokaa ihmeessä kokemuksistanne, olisin kovasti kiitollinen kaikenlaisista kokemuksista!
kiitos paljon!

10

2890

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitämielipiteitä
    • asioimuualla

      Tämän voi tietysti kääntää niinkin päin, että jos sinulla on tarve keskustella tällaisesta keskustelupalstalla, jossa kuka tahansa voi juoruilla mitä tahansa, niin se antaa vihjettä siitä, miten yleensäkin toimit. Jos minä olisin luovuttajana, niin haluaisin vastaanottajaan luottamukselliset välit enkä näin ollen lähtisi moiseen sellaisen henkilön kanssa, jolla on tapana hoitaa asioita tämän tason keskustelupalstalla. Niinpä tästä aloituksestasi saa tietoa melkein enemmän sinusta kuin kasvattajasta.

    • tuulenteitei

      Samoilla linjoilla olen kuin edellä. Itse en sijoittaisi koiraa aloittajalle. Pitäisikö kysyä kasvattajilta, keiden sijoitusperheiden kanssa on ongelmia ja haukkua niitä nimiltä täällä. Ja varmuuden vuoksi itse vastata omiin kysymyksiin eri nimimerkeillä.

    • anonyymus

      Itse mittelin omistajana en kestäisi ajatusta, että minun pitäisi antaa koira, johon olen kiintynyt, useaksi viikoksi kasvattajalle synnyttämään ja hoitamaan pentuettaan, vieläpä useamman kerran . Ja vielä, kun kasvattajalla ei ole aikaa paapoa pentuja, ei varmasti häneltä liikene aikaa myöskään emälle, joka kuitenkin on meille tärkeä ja rakas perheenjäsen.

      • Exsijoituskoiranomistaja

        Jotkut kasvattajat antavat koiran synnyttää ja hoitaa pennut sijoittajansa luona. Silloin kyllä pitää sietääbse että kasvattaja haluaa käydä katsomassa pentuja usein ja on mahdollisuuksien mukaan synnytyksessä läsnä.


    • Nlykävijä

      Mistä syystä haluat sijoituskoiran? Kanattaa miettiä niitä omia motiiveja. Sijoituskoira vaatii monessa asiassa enemmän kuin "tavallinen" koira. Ymmärrätkö sen lisävastuun ja työn johon sitoudut?

    • tinteroinen

      Damirazin kenneli on asiansa tunteva kasvattaja. olen tyytyväinen .

    • Anonyymi

      En suosittele, jos haluat säilyttää oman mielenterveytesi.

      • Anonyymi

        Miten hän on vienyt mielenterveytesi?


    • Anonyymi

      Kun seuraa vähän pintaa syvemmältä tämän kennelin pitäjän toimintatapoja, niin saattaa hyvinkin valita jonkun toisen kennelin.
      Pentujen määrä/ uros, samojen yhdistelmien toistaminen, koiran ikä astutushetkellä jne. Kaikki löytyy jalostustietokannasta.
      Kasvattaja on itse todennut jossain facen keskustelussa , että jalostussuositukset on vain suosituksia. No niin onkin, mutta niille on ihan perusteet esim koirien hyvinvointi.
      Tätä kenneliä kiinostaa eniten raha ja näyttelymenestys.
      Jopa värivirheelliset pennut myydään sinisilmäisille ostajille täyteen hintaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe