Hiukseni ovat alkaneet harventua ja yksittäiset hiukset ovat myös ohentuneet. Onko teillä vastaavia kokemuksia?
Oletteko etsineet apua tilanteeseen?
Mitä? Mistä? Mikä auttaa?
Olen syönyt pillereitä kolmen kuukauden ajan ja luulen hiusteni vähän parantuneen. Kiiltävät jo hieman.- Nyt mietin, pitäisikö jatkaa pillereiden syömistä vielä seuraavat kolme kuukautta? Ohjeena oli, että voisi jatkaa ja pitää sitten kolmen kuukauden tauon ja jatkaa taas sitten, jos näyttää tarpeelliselta.
Onko teillä kokemusta?
Mitä keinoja olette kokeilleet?
Mitä suosittelette?
Hiukset ohenee ja harvenee - Mikä auttaa ?
42
852
Vastaukset
Jos pillereitä alkaa popsimaan, niitä saa syödä lopun ikää JOS niistä sattuu jotain hyötyä olemaan.
Eikös Ruotsissa ole keksitty joku aine tukanlähtöä vastaan.
Jonkun sellaisen mainoksen nähnyt.Onhan niitä mainosten mukaan mutta ei niistä useimmille taida apua olla. Ainakaan perinnölliseen hiustenlähtöön. Eikös ne ole jotain luontaistuotevalmisteita. Jos nistä aineista on elimistössä puutetta, tabu voi tehota, mutta jos ei niin humpuukia taitavat olla.
Sama firma ruotsista joka mainostaa raivokkaasti VitaEprota on alkanut tuottaa myös hiustenlähtöön jotain.
Luin äskettäin että VitaEpro onkin enemmän vahingollista, varsinkin jos syö samaan aikaan muitakin lisäravinteita.
Uskon että on samaa humpuukia molemmat.mielikki.mummo kirjoitti:
Sama firma ruotsista joka mainostaa raivokkaasti VitaEprota on alkanut tuottaa myös hiustenlähtöön jotain.
Luin äskettäin että VitaEpro onkin enemmän vahingollista, varsinkin jos syö samaan aikaan muitakin lisäravinteita.
Uskon että on samaa humpuukia molemmat.Joskus luin tuon vitaepron aineittein luetteloa, ihan tavallisisa vitamiineja ja muita tavallisia aineita näytti olevan. On selvää, että jos montaa erilaista syö, jossa on samoja aineita, on yliannostuksen vaara. Ihan sama kuin lääkkeillä.
Ei mitään pidä hyväksyäkään ´´huppu silmillä.´´
Joku Helsinkiläinen ihotautilääkäri sanoi, että varsinkin 30-40 vuotiaiden miesten hiustenlähtöön lääke tehoaa 90%:sti. (En osaa sanoa, onko kyse nimenomaan tuosta Ruotsalaisesta vai jostain muusta, tässä tapauksessa.)
- haiven.pää
Minulla on sama ongelma. Aina olleet ohuet hiukset ja nyt hälvenee. Sanotaan, että hiukset ovat naisen kruunu. Tuota pepun mainitsemaa mainoksesta tuttua tekisi mieli kokeilla. En vaan jotenkin luota.
- haiven.pää
,,, nyt harvenee ,,,
- haiven.pää
,,,,epun,,,
- 1eero
Väittävät järjen vievän tukan päästä, siitä syystä mulla on vielä tuuhea tukka.
- haiven.pää
Minä olen sitten ollut järjissäni jo syntyessäni. Silkkihapsi.
- HahhahhäääLl
Sanovat, ettei äly ja hiukset viihdy samassa päässä. Kaljuilla on enemmän järkeä kuin tuuheakarvaisilla.
- 1eero
Arvatekin, voisi sitä älyn määrää jos multa olis tukka lähtenyt.
- NiinLuonnollista
Se on se vanhuus, se vanhuus.
- Elonrumuudenhuipulla
Nähdäkseni mihinkään ei auta armiaskaan. Jos on lähteäkseen, niin lähtee hiukset kuin henkikin kukin aikanansa.
Kaikki muu keinotekoinen on poppaukkojen ja mummojen höpinää ja helppouskoisten ihmisten harhauttamista, uskovaisuuskin.
Jospa vain jokainen tyytyisi kohtaloonsa, oppisi rakastamaan kilojaan, näppyjään, pälviään, kaljujaan, toislaitaisia pakaroitaan, ihan mitä tahansa, hyvänsä ja pahansa.- haiven.pää
Rakastetaan rakastetaan..
Pitääkö vielä nousta pelaamaan, että onko toislaitaiset pakarat, ei kehtoo. - haiven.pää
haiven.pää kirjoitti:
Rakastetaan rakastetaan..
Pitääkö vielä nousta pelaamaan, että onko toislaitaiset pakarat, ei kehtoo.,,,nousta pelaamaan,,,
Hohhoijaa. Tämä kommunikointivälineeni ei rakkauttani saa. - peffatus.peilaukseen
Peilaa pepattii, sen laidat näkyy puolin ja toisin.
Pälvikaljut vaivasivat minua joskus 50 ikävuoden liepeillä. Ne katosivat sitten aikanaan, kun olin kokeillut monenlaisia hoitoja sekä sisäisesti että ulkoisesti. Vaiva kesti parisen vuotta, ja kaljuläikät liikkuivat eri puolilla päätä. Mikä ne lopulta paransi, jäi minullekin epäselväksi.
Kari Suomalaisen tyttärellä, Lillillä, alkoi sama vaiva joskus samoihin aikoihin, ja ainakin silloin hän kertoi medialle, että hän oli ja jäi kokonaan kaljuksi. En tiedä, mikä tilanteensa on nykyisin.
Peruukin kanssa oli toisaalta ihan mukavaakin, kun ei tarvinnut touhuta hiusten kuivaamisen ja kampausten värkkäämisen kanssa. Erityisesti työmatkoilla pääsin vauhdilla liikkeelle suihkun jälkeen: hiukset kuivaksi pyyhkeellä, peruukki päähän ja menoksi. - Useampia hyväkuntoisia peruukkeja on edelleen kaapissa, mutta niitä ei juurikaan tule käytettyä.optimisti-orvokki kirjoitti:
Pälvikaljut vaivasivat minua joskus 50 ikävuoden liepeillä. Ne katosivat sitten aikanaan, kun olin kokeillut monenlaisia hoitoja sekä sisäisesti että ulkoisesti. Vaiva kesti parisen vuotta, ja kaljuläikät liikkuivat eri puolilla päätä. Mikä ne lopulta paransi, jäi minullekin epäselväksi.
Kari Suomalaisen tyttärellä, Lillillä, alkoi sama vaiva joskus samoihin aikoihin, ja ainakin silloin hän kertoi medialle, että hän oli ja jäi kokonaan kaljuksi. En tiedä, mikä tilanteensa on nykyisin.
Peruukin kanssa oli toisaalta ihan mukavaakin, kun ei tarvinnut touhuta hiusten kuivaamisen ja kampausten värkkäämisen kanssa. Erityisesti työmatkoilla pääsin vauhdilla liikkeelle suihkun jälkeen: hiukset kuivaksi pyyhkeellä, peruukki päähän ja menoksi. - Useampia hyväkuntoisia peruukkeja on edelleen kaapissa, mutta niitä ei juurikaan tule käytettyä.Muistan pentuna, kun äitellä oli sellaista, silloin apteekista sai sellaista, kuin tulikukkaliuos, jotain kellertävää. Sitä sitten laitettiin kaljuihin kohtiin.
En tiedä auttoiko se vai paraniko muuten. Kyllä muistaakseni se voi ihan itsekseen loppua.
- PilleriKuPilleri
Tarkoittaako aloittaja ehkäisypillereitä?
- NuoriRakastajaEhkäOn
Varmaa. Jos harrastaa seksiä ja pelkää tulevansa raskaaksi.
- vanha-viisaus
"ei tyhjä lato kattoa kaipaa"
Tällaisen jutun googlasin aiheesta.
http://www.iltalehti.fi/terveystrendit/2016070821869860_tf.shtml- ö-Öö
Mainoshan tuo
Ihmeellisesti hommailevat jotain kiinalaisia tutkimuksia melkein mistä tahansa.
En oikein usko tukan kasvattamiseen kemikaaleilla, ehkä jotain karvansiirtoja voi tehdä, pysyneekö nekään. Vaan, ainahan voi olla jossain ruokavaliossa petraamista. Jotkut nyt kaljuuntuu, kaikki harmaantuvat. Mulla harveni tukka joskus nuoruudessa, vaan jostain syystä se loppui, ehkä on harva, vaan ei kaljuuntumassa. Säästeliäänä ihmisenä käyn harvoin parturissa, ajelen ite klaniksi aika-ajoin. Että oikeestaan kaljuuntuminen ois mun mielestä ok.
Silloin tympäsi, kun parta muuttui harmaaksi. Alkoi tuntemaan ittensä jostain syystä vanhaksi.
Aloittaja ilmeisimmin nainen. Jos noin tympii, eikun ostamaan peruukki. Se varmaan kesällä kuuma, en tiedä, kai se sitten talvella lämmittää polttimoa. Tai käyttää hattua, naisilla sen kanssa ei niin nuukaa, miehet joutuu jatkuvasti nykiin sitä päästä pois sisällä. Niinno, mä käytän joskus hattua, kesällä suojaa sateeltakin, ei häikäise jne. Talvella jotenkin mukavampi, vähemmän tyhmän näköinenkin, kuin pipo.
Poppamiesrohtoihin muutenkaan kannata kovin luottaa. Kyllä toimiva hiustenkasvatus kemikaali olisi keksitty jo, jos sellainen olisi mahdollista.
=DW= ö-Öö kirjoitti:
Mainoshan tuo
Ihmeellisesti hommailevat jotain kiinalaisia tutkimuksia melkein mistä tahansa.
En oikein usko tukan kasvattamiseen kemikaaleilla, ehkä jotain karvansiirtoja voi tehdä, pysyneekö nekään. Vaan, ainahan voi olla jossain ruokavaliossa petraamista. Jotkut nyt kaljuuntuu, kaikki harmaantuvat. Mulla harveni tukka joskus nuoruudessa, vaan jostain syystä se loppui, ehkä on harva, vaan ei kaljuuntumassa. Säästeliäänä ihmisenä käyn harvoin parturissa, ajelen ite klaniksi aika-ajoin. Että oikeestaan kaljuuntuminen ois mun mielestä ok.
Silloin tympäsi, kun parta muuttui harmaaksi. Alkoi tuntemaan ittensä jostain syystä vanhaksi.
Aloittaja ilmeisimmin nainen. Jos noin tympii, eikun ostamaan peruukki. Se varmaan kesällä kuuma, en tiedä, kai se sitten talvella lämmittää polttimoa. Tai käyttää hattua, naisilla sen kanssa ei niin nuukaa, miehet joutuu jatkuvasti nykiin sitä päästä pois sisällä. Niinno, mä käytän joskus hattua, kesällä suojaa sateeltakin, ei häikäise jne. Talvella jotenkin mukavampi, vähemmän tyhmän näköinenkin, kuin pipo.
Poppamiesrohtoihin muutenkaan kannata kovin luottaa. Kyllä toimiva hiustenkasvatus kemikaali olisi keksitty jo, jos sellainen olisi mahdollista.
=DW=Mistähän Sinä tuo Kiinan keksit, kysymys on Ruotsalaisesta tutkimuksesta.
Itsellä on kyllä tukka hyvin päässä, jotten voi tehoa kokeilla.
Ilmeisesti täytyy olla vielä eläviä hiusnystyjä päässä.
On kait niitä jotain nystynsiirrtojakin kokeiltu.- ö-Öö
Tuli mieleen Pohjois-Karjala projekti.
Pekka Puskan projekti, jota se on mainostanut koko ikänsä. Noh, kundilla junttiyhteydet ja heiluu jossain uskisjengeissä. Oikein on tieteellisesti todistettu ruisleivän syömisen jne vähentävän vaivoja. Se autuaasti unohdettu, tutkimusaika pitkä, sillä aikaa tapahtunut vaikka mitä. Ihmisten ravinto muuttunut radikaalisti, työelämä vähemmän fyysistä, muukin elo paljon erilaista, kuin projektin alkaessa. Ihmisten elinikäkin lisääntynyt ihan koko maassa.
Siitä projektista ollut kyllä arvosteluakin tiedeyhteisöissä.
Noissa huuhaatuotteissa aina koetetaan vedota kliinisyyteen ja tutkimuksiin. Tarkoituksena myydä jotain. Siis, jos tukanlähdölle oikeasti voisi jotain, ei kukaan ostaisi huuhaatuotteita.
VitaePro ja muutamat muutkin paljon järkevämpiä tuotteita, niissä sentään normaaleja vitamiineja jne. Joskin nykyaikana sellaisia ei paljoa pitäisi tarvita, myyvät hyvin kaupustelemalla nuorekkuuta jne. Hah, yhdessä kipusalvamainoksessa jalkavaivainen mummeli rupee joraileen ja juoksentelee, kun laittaa salvaa jalkaan .DD Ei sen puoleen, saattaa salvoista olla hyötyä, itekkin jotain Mobillattia joskus käyttänyt. Vaan se mainos nyt on niin raamatullinen ja ihmetekoihn pystyvää mainostava, se ei oikein edes naurata. Siinä vedotaan ihmisille kakarasta asti opetettuihin satuihin. Niilo Ylivainio, Nokia-missio jne kaupustelleet samalla idealla uskisjengejään.
Tutkimuksissa se hauska, tulee uusiakin. Noin ekaan kappaleeseen palatakseni, kuinka moni muistaa ajan, kun kananmunat oli myrkkyä ja koko kansa kuolee kolesteroliin? Niinno, nyt kannustetaan syömään munia. Siinä tosin takana myös maajussit, kananmunista kai ylituotantoa. Toisaalta, aikanaan oli munavuoria :DD
Ai niin, mainoksen liitteessä mainitut tutkimukset oli jotain opiskelijaduuneja. Niinno jonkin yliopistoproffan siipien suojissa tehtyjä. Mitkä lie proffan yhteydet po ihmeainetta myyvään firmaan, peräti osakasko, vaiko saako lahjoituksia....
=DW= ö-Öö kirjoitti:
Tuli mieleen Pohjois-Karjala projekti.
Pekka Puskan projekti, jota se on mainostanut koko ikänsä. Noh, kundilla junttiyhteydet ja heiluu jossain uskisjengeissä. Oikein on tieteellisesti todistettu ruisleivän syömisen jne vähentävän vaivoja. Se autuaasti unohdettu, tutkimusaika pitkä, sillä aikaa tapahtunut vaikka mitä. Ihmisten ravinto muuttunut radikaalisti, työelämä vähemmän fyysistä, muukin elo paljon erilaista, kuin projektin alkaessa. Ihmisten elinikäkin lisääntynyt ihan koko maassa.
Siitä projektista ollut kyllä arvosteluakin tiedeyhteisöissä.
Noissa huuhaatuotteissa aina koetetaan vedota kliinisyyteen ja tutkimuksiin. Tarkoituksena myydä jotain. Siis, jos tukanlähdölle oikeasti voisi jotain, ei kukaan ostaisi huuhaatuotteita.
VitaePro ja muutamat muutkin paljon järkevämpiä tuotteita, niissä sentään normaaleja vitamiineja jne. Joskin nykyaikana sellaisia ei paljoa pitäisi tarvita, myyvät hyvin kaupustelemalla nuorekkuuta jne. Hah, yhdessä kipusalvamainoksessa jalkavaivainen mummeli rupee joraileen ja juoksentelee, kun laittaa salvaa jalkaan .DD Ei sen puoleen, saattaa salvoista olla hyötyä, itekkin jotain Mobillattia joskus käyttänyt. Vaan se mainos nyt on niin raamatullinen ja ihmetekoihn pystyvää mainostava, se ei oikein edes naurata. Siinä vedotaan ihmisille kakarasta asti opetettuihin satuihin. Niilo Ylivainio, Nokia-missio jne kaupustelleet samalla idealla uskisjengejään.
Tutkimuksissa se hauska, tulee uusiakin. Noin ekaan kappaleeseen palatakseni, kuinka moni muistaa ajan, kun kananmunat oli myrkkyä ja koko kansa kuolee kolesteroliin? Niinno, nyt kannustetaan syömään munia. Siinä tosin takana myös maajussit, kananmunista kai ylituotantoa. Toisaalta, aikanaan oli munavuoria :DD
Ai niin, mainoksen liitteessä mainitut tutkimukset oli jotain opiskelijaduuneja. Niinno jonkin yliopistoproffan siipien suojissa tehtyjä. Mitkä lie proffan yhteydet po ihmeainetta myyvään firmaan, peräti osakasko, vaiko saako lahjoituksia....
=DW=Tuosta pohjpoiKarjalaprojektista joskus lueskellut, en sitä kovin korkealle arvosta.
Kipusalvaa käytän nykyään polveeni, autta se jonkin verran, vaan en nyt kyllä hyppelemään alkaisi.
No niinhän se on, että tänään on yks ruoka-ainen myrkkyä ja huomenna toinen.
Sitä rataa nää asiat menee kenen intressit ja rahat on taustalla ja kuka lujempaa jaksaa huutaa.
Joillain lähtee hiuksia myös jos laihduttaa paljon. Sellainen hiustenlähtö voi olla tilapäivät ja korjaantua., en tiedä onko tuolloinkaan pillereillä vaikutusta,
- Tavallinen.tukka
Terveellisellä ruoalla saa paljon aikaiseksi. Kun alan syödä nokkosen kukintoja pari-kolme kertaa viikossa (keitän minuutin ja syön voin tai kylmäpuristetun öljyn kanssa), hiukset kiiltävät. Nyt on juuri se aika. Keväällä syön tuoreita lehtiä samalla tavalla valmistettuna. Pillereitä en syö, paitsi D-vitaa talvella. Ruokavaliota noudatan jo painonnousun välttämiseksi, eli kalaa, lihaa, munia, kokojyväleipää, juureksia ja marjoja. Kaikki ruoat mahdollisimman perusmuodossa. Joinakin stressi- ja kiireaikoina hiukseni muuttuvat elottomamman näköisisi.
- New-age
Ensin tullee mieleen kalkki ja D-vitsku, mikä on luustonkin kannalta tärkeää. Toki normaalisti ruoka on paras lähde. Shampoo kannattaisi tarkastaa ja hoitoaineet. Ja kyllä sävytykset, värjäykset ja permanentti voivat kuluttaa hiusta... Ja kun menet oletettavasti vuosikatsastukseen, niin veriarvot voivat kertoa jotain. Murrosikäisenä minulla oli anemiaa ja hiukset ohenivat tällöin.
Mutta voi olla jokin muu tekijä, terveydellinen hiustenlähdön takana. New-age kirjoitti:
Ensin tullee mieleen kalkki ja D-vitsku, mikä on luustonkin kannalta tärkeää. Toki normaalisti ruoka on paras lähde. Shampoo kannattaisi tarkastaa ja hoitoaineet. Ja kyllä sävytykset, värjäykset ja permanentti voivat kuluttaa hiusta... Ja kun menet oletettavasti vuosikatsastukseen, niin veriarvot voivat kertoa jotain. Murrosikäisenä minulla oli anemiaa ja hiukset ohenivat tällöin.
Mutta voi olla jokin muu tekijä, terveydellinen hiustenlähdön takana.Ja useiden lääkeaineiden sivuvaikutuksena on hiustenlähtö tai oheneminen.
- haiven.pää
Minä luulen, että minulla on tämä ohuthiuksisuus perinnöllistä isäni puolelta. Muistelen, että isäni äidillä oli myös ohuet hiukset. Siis hentolaatuiset, ei karheat.
Jos olisin mies, niin vetäisin klaniksi. Jotenkin kalju nainen vielä itseäni oudoksuttaa. Nyt on tuon Meeri Koutaniemen myötä värikkäät turbaanilaitokset ihan jees.
Lapsena oli uskomus, että sadevesi teki hyvää hiuksille. Nokkosiakin haudutettiin ja huuhdeltiin hiukset nokkosvedellä.
Noh, mitäs näistä häistä. Mitä sitä enää keikaroimaan. Minulla on vieläkin vahvat hiukset, kolme veljeäni kaljuuntuivat jo nuorena.
Olen huomannut että Piimaa on hyväksi hiuksilleni.- maissiiii
Käytän myös piimaa kalkkia ja ihan hyvät ovat hiukseni. Monipuolisen ruokavalion lisäksi olen sen havainnut tekevän hyvää myös kynsille. Joskus kun pillerit loppuvat niin sen huomaa ensiksi juuri kynsistä, lohkeilevat ja halkeilevat, mutta pian taas palautuvat entiselleen kun taas syön piimaani.
Siinä plaadussa, jota itse käytän annos on nykyään neljä pilleriä päivässä, olen kuitenkin sitä syönyt jo vuosia vain kaksi päivässä ja se on riittänyt.
Tosin en ole tarkistanut onko tabletin sisältämät aineet puolittuneet vuosien saatossa vai ovatko kauppamiehet lisänneet vain pari taplettia lisää päiväannokseen.
- kokemustaonn
Syö hedelmiä ja vihanneksia joka päivä niin auttaa. Vanhemmiten ei vitamiinit tahdo enää imeytyä elimistöön kuin nuorena. Pillerit voi olla enempi humpuukia ja vahvistaa vain kauppiasta.
- haiven.pää
Kiitos edellisille kirjoittajille. En ole aloittaja, mutta otan vinkit talteen. Syön Calcichew D3 Extraa ja hedelmiä ja marjojakin. Kynnet ovat kyllä napakat, mutta haivenet mitä on. Täytyypä lisätä tuo piimaa.
- Uskotaan
Ruotsalaiset tekevät oikein urakalla pillereitä, jotka parantavat ties mitä, syylä kädestä lähtee, kun monta kuukautta käyttää tätä ainetta, sitten kun ei syylä lähtenytkään, ovat ruotalaiset jo saaneet rahansa.
Vitaepro on yksi näistä. Kaikki sen aineet ovat tavallisia kivennäiaineita ja vitamiineja, joita voitaisiin yhtä hyvin Suomessa kapseliksi tehdä. Ja valtavat voitot se firma on Suomesta imenyt! Kalju on muotia. Käytä peruukkia.
- tympeetä-on-ku-lähtöö
" tukka ja järki ei psysy samassa päässä " vanha sanonta,, pitääkö paikkaansa, ei usko,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578517Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123349Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262490Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142000Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht801980Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3511663Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411412FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01191Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101075Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu661020