kasvattajat jahyvä omatuto

Olen jo kauan miettinyt pennun ostajista tällä palstalla. Kenelläkään ei ole oikeutta tomita kasvattajaa pelkkien kuulopuHEIDEN KAUTTA.MENESTYNEITÅ KASVATTAJIA MOLLATAANN AINA.Milloin he ova rahanahneita milloin sairaan koiran kasvattajia, milloin koiria on liikaa
onko todella niin vaikea ymmärtää, että joillekin tämä on vain harrastus ja halu jalostaa koiri sta mahdollisimman hyviksi.
Ja sitten ne valheet oikein rehottavat paltojen sisällä. Esim. joku täällä kertoi. että on käynyt kodissani, joka oli pieni murju, mihin ei mahtisi yhtäkään koiraa.JAettä asun 6 kerroksessa.Eninnäkin asuntoni on tilava 73 neliötä, minulla on aina siistiä, en asu 6 kerroksessajne. Mistä avaruudesta nuo ihmiset keksivät noita valheitaan.
OLEN KASVATTANUT KOIRIA YLI 60 VUOTTA JA MINUT TUNNETAAN REHELLISENÄ JA VASTUUNTUNTOISENA KASVATTAJANA, JOLLA EI SUINKAAN OLE RAHANKIILTO SILMISSÄ, VAAN KOIRIEN HYVINVOINTI. koira-netistä saa tiedot minunkin kasvatustyöstäni.
Ilmianna
Jaa

63 Vastausta

Olisi mielenkiintoista tietää kijoittelevako Minelan kennelin koirat tietenkin muutkin minut ja koiranini tuntemat olosuhteet palauttreet ovat tervetulleita.
Ilmianna
Jaa
Nyt minunkin on puututtava tähän keskusteluun. Olen Pirkon henkilökohtainen avustaja tiedän hänen kasvatustyöstään kaiken, kuten hänen koiran pidostaan. Siintä nyt on turha vääntää mitään haukkumisia.
Koira ja kissa ovat viimeisen päälle hyvin hoidettuja. Samoin hänen kasvattinsa tuntuvat arvostavansa häntä suuresti. Ainakaan minun, 3,5 vuotta täällä ollessani, ei kukaan ole moittinut koiraansa. Ja täällähän niitä koiria tramppaa. Pirkko on todella rehellinen ja vastuunsa tunteva kasvattaja. Pirkko eli minelan ja touholiini.
Ilmianna
Jaa
No nyt meni jo överiksi, kun piti avustajakin kutsua kehiin.
Ilmianna
Jaa
Jos reaktio on tuo, jos jollain on jotain kritisoitavaa, ymmärrän kyllä, mistä arvostelu kumpuaa. Koiranet kertoo kyllä kaiken oleellisen, kasvattajan itkupotkuraivarit kertoo jotain ihan muuta.. En ikinä ottaisi koiraa ihmiseltä, joka ei kestä mitään vastaansanomista, ei tällaisen ihmisen kanssa voi keskustella mistään järkevästi, kaikesta täytyisi olla samaa mieltä, muutoin avaudutaan ties missä keskustelupalstoilla.

Olen itsekin kasvattaja ja kyllä minun kasvattien omistajat voivat kritisoida työtäni, vaikka se ottaa koville, on kritiikki otettava vastaan. Sitten käännellään ja pohditaan todella tarkkaan, olisiko kritiikissä totuuden jyvä, pennun ostajat ovat kuitenkin asiantuntijoita, millaisen tuloksen olen valinnoillani saanut. Onneksi palaute on pääosin positiivista, kuten ilmeisesti aloittajallakin, negatiivinen palaute tuntuu kyllä kurjalta, kun on parhaansa tehnyt, mutta jos sen osaa ottaa vastaan, siitä voi oppia paremmaksi kasvattajaksi, osaa ehkä ottaa palautteen johdosta jonkin seikan huomioon, jota ei aiemmin olisi tullut ajatelleeksi..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
9 VASTAUSTA:
Kuka tai mikä aiheuttaa itkuptkuraivarit sanan.
Samajuttu minulla, kaikkien ei suinkaan tarvitse olla samaa mieltä kanssani. Siedän melko hyvin krittiikiä. Parhaani olen yrittänyt kasvatusstyösäni, valitsemalla terveet ja hyväluonteiset vanhemmat, laiminlyömättä ulkonäköä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Miksi sitä minuun kohdistettua kritiikiä ei ole tullut kasvattieni omistajilta. En minä ainakaan ole pyytänytkään heitä antamasta sitä.
Jos juku on tyytymätön kasvattini, niin lunastan sen takaisin kauppahinnalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
nimenomaa kasvattaja tekee parhaansa pentuja jalostaesaan.Mtta miksi aina mollataan näillä keskustelupalstoilla.
Omista kasvateisanii on käynyt hieman lukemassa palstaa, mutta eivät halua. vastata, heidän mielestään, typeriin kirjoituksiin.
Mtta kun istun pyörätuolissa ja harrastusmahdllisuuksia on vähän,,niin huvikseni kirjoitan ja luen tätä palstaa.Onhan sekin parenpaa tekemistä, kun tv-n katselu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
nm, hohhoijakkaa

Mielestäni olisi reilua antaa palautetta kasvateistani vaikka tällä keskustelupalstalla, mieluummin minulle itselleni, mutta sitä ei vaan tule. Olen pyrkinyt olemaan rehellinen ja hyvä kasvattaja Mutta jostain syystä minua halutaan mollata tällä´
sivulla, mutta en oikein usko, että sellaista tapahtuu
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
nm hohhoijakkaa

Onko korviisi tullut jokin asia, joka puoltaa väitteitäsi, kerro minullekin, koska nyt taidat valehdella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kukaan rehellinen ja vastuuntuntoinen ihminen ei hauku ja mollaa ihmisiä täällä palstalla ja vieläpä ihmisen etu ja sukunimen kera.Olitkos se sinä joka täällä vastikään loukkasi erästä henkilöä aikas törkeillä sanoilla?.Hohhoijaa...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
minelan kirjoitti:
nm hohhoijakkaa

Onko korviisi tullut jokin asia, joka puoltaa väitteitäsi, kerro minullekin, koska nyt taidat valehdella.
Mieluummin omien kasvattajille kielteistä palautetta, että he eivät sitten pettyisi, jos koira ei kelpaakaan loppupeleissä.
Mutta olen todella iloinen jos pärjäävät. Eikö sitten saisi olla ylpeä, mutta ei ylpistynyt, kasvattinsa menestyksestä. Sitä toivoo jokainen pennuistaan välittävä kasvattaja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mielan kirjoitti:
Miksi sitä minuun kohdistettua kritiikiä ei ole tullut kasvattieni omistajilta. En minä ainakaan ole pyytänytkään heitä antamasta sitä.
Jos juku on tyytymätön kasvattini, niin lunastan sen takaisin kauppahinnalla.
Minelan, Touholiini, Pirkko Peippola! Sinä yksin rummutat omaa erinomaisuuttasi "OLEN KASVATTANUT KOIRIA YLI 60 VUOTTA JA MINUT TUNNETAAN REHELLISENÄ JA VASTUUNTUNTOISENA KASVATTAJANA, JOLLA EI SUINKAAN OLE RAHANKIILTO SILMISSÄ, VAAN KOIRIEN HYVINVOINTI. " Missä ovat esim. Mäyräkoiraliiton silmäätekevät, missä ovat kaikki kasvattiesi omistajat, missä ovat kasvattajaystäväsi yhtymässä ylistyslauluusi erinomaisuudestasi.
Kun minulle vinkattiin että minelan on taas vauhdissa, tulin uteliaisuuttani tälle Suomi24 palstalle lukemaan mitä suollat kirjoituksissasi. Olin hyvin hämmästynyt esim. tavastasi käsitellä ystävääsi jolle olit yhden (Balsami) koiristasi luovuttanut. Tapasi tuoda asioita esille ei ole hyvän tavan mukaista ja jos olisit se rehellinen, vastuuntuntoinen, koirien hyvinvointia ajatteleva entinen kasvattaja, et suinkaan toimisi näin kun nyt toimit.

Olet ikävä kyllä aina ollut valmis käyttämään valta-asemaasi hyväksesi, se valta-asema on murentunut jo aikaa sitten. Yrität viimeisillä voimillasi ylläpitää "suuren kasvattajan" imagoa kirjoituksillasi tällä palstalla. Kysyn vaan MIKSI? Olet mikä olet, mennyttä ei saa takaisin, piste.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
jaitahattuun

Ainoa tavoitteeni on saada Minelan Balsami kotiin viettämään eläkepäiviään. Sitä on nyt käytetty tarrpeeksi näyttelyissä ja sen olisi aika siirtyä jo eläkkeelle rakastavaan kotiin.

Mutta mitä vielä. Sitä kiikutetaan vieläkin näyttelystä näyttelyyn. Teetetään pennut vierailla ihmisillä vielä 8,4 vuotiaana.
Onko tämä mielestänne oikein.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eli olet kerrostalossa asuva kasvattaja,jolla ikää 80v.Ehkä oliskin aika muuttaa harrastauksia.Eihän noin iäkäs jaksa koiriaa kunnolla lenkitellä,ja pentujen hoitokin aika hankalaa.Monilla meinaan itelläänkin jo vaipat,ja kodonhoitopalveluja jne.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Oletko lukutaidoton mäntti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Minelan kirjoitti:
Oletko lukutaidoton mäntti.
Kuulehan nyt! Jos jo pelkästään tällä palstalla kritiikinsietokykysi on nollassa, niin älä toki ihmettele että kukaan ei anna aiheellistakaan kritiikkiä edes pyytäessäsi sitä. Kun tietää mikä paskalasti tulee heti silmille jos arvon rouvaa ei palaute satukaan miellyttämään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
dgag kirjoitti:
Kuulehan nyt! Jos jo pelkästään tällä palstalla kritiikinsietokykysi on nollassa, niin älä toki ihmettele että kukaan ei anna aiheellistakaan kritiikkiä edes pyytäessäsi sitä. Kun tietää mikä paskalasti tulee heti silmille jos arvon rouvaa ei palaute satukaan miellyttämään.
Haluaisin edes pienen näytön väittämiisi
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
dgag kirjoitti:
Tunnetko siis jonkun kasvattini omistajistani.
En voi oppia mitään uutta, jos en saa muuta kuin myönteistä palautetta,
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kerrostalossa asun kyllä. mutten missään pienessä läävässä, en 6 kerroksessa, kuten joku väitti, nyt kun en enää pysty lenkeilyttämään koiraani chiua olen palkannut sille ulkoiluttajanssa. Jossain vaiheessa se liikaa oli se-että saako se jopa liikaakin liikuntaa noin pieneksi koiraraksi. mutta kaikki hyvin. SateellaTOUHO ei rakasta lenkkeilyä,mutta tänäänkin on tehnyt yhteensä yli kolmen tunnin lenkin
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
En minäkään voi estää kasvattini kritisointia. Enkä haluakaan. Jokainen voi kirjoittaa tänne vaikka nimimerkillä jos on tarvetta.En muista montako kertaa olen kertonut, että istun pyörätuolissa enkä pysty lenkeilemään. Sen puolen hoitavat avustajani ja serkuni. Koirani, chihuahua saa runsaasti liikuntaa. joten siitä ei
tarvitse olla huolissaan.. Mistä repäisit tuo 80-vuotta, kun olen tålläkin palstalla kertonut, että täytän syyskuussa 69 vuotta.
Voi tätä valheiden määrää. Niitä keksitään jostain ei terveen ihmisen päästä.
Ilmianna
Jaa
nimimerkki ohhoijakkaa
Kyllä minunkin kasvatusyötä saa krisoida, mutta taidan itse olla kaikkein kritisoivampi. Tarkoitukseni oli kasvattaa terveitä ja hyväluonteisia koiria ja onnistinkin siinä melko hyvin, kiitos Dagny Virintien Razzia kennel, jolta sain erinomaiset ohjeet kasvatustyöni alussa. Kuuluin myös mäyräkoiraliiton jalostustoimikuntaan ja sieltä käsin sain paljon tietoa mäyräkoirista. Siitå onn nyt kulunut nyt yli 60 vuotta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Rouva nyt 69 vuotta. Rouva on siis aloittanut arvostettuna mäyräkoira-kasvattajana jo ennenkuin täytti 9-vuotta? Iässä jolloin useimmat meistä saavat isiltä ja äiskältä vasta ensimmäisen koiran hoidettavakseen. Ja josta nämä ovat vastuussa. Jotenkin tämä kuullostaa vähän epäilyttävältä nyt nämä jutut täällä taas.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
yksilensiylenkäenperän

En ole missään väittänytkään, että olisin 9 vuotiaana ollut arvostettu kasvattaja,kaikki meni pikkuhiljaa. kun kasvattini alkoivat käymään näyttelyissä, erilaisin arvosanoin, yleensä ainakin ERIn arvoisena.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Yksilensiylikäenpesän kirjoitti:
Rouva nyt 69 vuotta. Rouva on siis aloittanut arvostettuna mäyräkoira-kasvattajana jo ennenkuin täytti 9-vuotta? Iässä jolloin useimmat meistä saavat isiltä ja äiskältä vasta ensimmäisen koiran hoidettavakseen. Ja josta nämä ovat vastuussa. Jotenkin tämä kuullostaa vähän epäilyttävältä nyt nämä jutut täällä taas.
yksilesiylikäepesän

Minulla vain sattui olemaan hyvä tuuri ja valitsin oikean ´´kasvattajan DagnyVirinirntien.,
Koira oli aivan mahtava, eli 18 vuotta 4kuukauta vanhaksi
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Silloin kun ensimmäistä koiraa´¨niin musta tuntuu ja en oikein tiedä mistå hankkisi koiranpennun, joka olisi terve, hyväluonteinen ja rakastettava. Jotkut ihmiset jäävät tähän koukkuun ja pysyvät siinä. tulee olla hyvä narttu tai uros.
Joillakin käy tuuri. Jos jälkeläisistä halutaan vielä parempaa jalostaa niitä, mutta siinä tarvitaan jo sitten koirasilmää. Ei vain huhkita sinne, tänne palkituimman uroksen perään..Itse olen valikoitunut kasvattaja ja olisin valmis käyttämään sitä, mikäli se minun mielestäni on hyvä ja nartulleni sopiva-

,
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Yksilensiylikäenpesän

Tänään täytin 69 vuotta, kiitos niistä kukista ja lahjoita, jotka sain.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
minelan kirjoitti:
Yksilensiylikäenpesän

Tänään täytin 69 vuotta, kiitos niistä kukista ja lahjoita, jotka sain.
Olepa hyvä ja eipä kestä kiittää, ilo ompi puolellamme.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
eitiedähöläsenpölysta....
En pyytänyt avustajaani millääanlailla osallistumaan tähn keskustleluunä, vaan vähäntoppuuttelin hiemn häna, mutta on vieläkin vihainen, niistä paskapuheista, jotka valehtelevat tällä palstalla.
Ilmianna
Jaa
nm. yksilensiylikäenpe
Ensimmäinsen koirani collien. sai 8 vuotiaana, sitten uuden pennun niinätä pennun tilalle, minulla on ollut 7 collieta, joista yhdelle teetin pennut, mutta minulla ei silloin ollut kennelnimea.En enää muista minilloin, MINÄ VUONNA SAIN KENNELNIMEN, MUTTA SIITÄ ON JO KAUAN. .
Ilmianna
Jaa
Minä haluan, että koirani ovat omistajien mieleen. Kritiikiä saa antaa mieluusti. Ja, jos todellakin löytyy tapauksia, että koira ei miellytä, olen valmis lunastamaan sen takaisin, kauppahinnalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Milloin olet viimeksi koiran myynyt?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No siitä taitaa olla jo lähes 10 vuotta, mutta tarkasti olen seurannut niiden menestysta, pentuja ja pennunpentuja. Ihan kivasti ovat pärjänneet sekä näyttelyisä että kokeisasa. Guuglettamalla saa lisätietoa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Minelan koiria löytyy 151 kpl, joista 10 kpl on saavuttanut näyttelyissä vähintään smv:n arvon vuosilta 1985, 1988, 1999, 2 x 2001, 4 x 2006, 2008. Minun on pakko kysyä että miksi sinä yrität nostaa itseäsi jollekin "olen tunnollinen, hyvä ja vastuuntunteva kasvattaja" jalustalle? Hei, se juna jolloin teit kasvatustyötä on mennyt jo aikaa sitten ja se juna syöksyi raiteilta ja pysähtyi räminällä. Yritä nyt hyvä ihminen elää tätä päivää ja lopeta menneiden jauhaminen. Keskity nykyisiin eläimiisi ja lopeta tuo haihattelu, se ei johda mihinkään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
jaitahattuun kirjoitti:
Minelan koiria löytyy 151 kpl, joista 10 kpl on saavuttanut näyttelyissä vähintään smv:n arvon vuosilta 1985, 1988, 1999, 2 x 2001, 4 x 2006, 2008. Minun on pakko kysyä että miksi sinä yrität nostaa itseäsi jollekin "olen tunnollinen, hyvä ja vastuuntunteva kasvattaja" jalustalle? Hei, se juna jolloin teit kasvatustyötä on mennyt jo aikaa sitten ja se juna syöksyi raiteilta ja pysähtyi räminällä. Yritä nyt hyvä ihminen elää tätä päivää ja lopeta menneiden jauhaminen. Keskity nykyisiin eläimiisi ja lopeta tuo haihattelu, se ei johda mihinkään.
Siksi, että olen tunnollinen kasvattaja.,En varsinaisesti kasvata näyttelykoiria, Tärkeintä on luonne ja terveys,
Onko yksikään pennunhankkijoista moittinut kasvatustötäni, EI OLE,
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
jaitahattuun kirjoitti:
jäitähattuun

Siksi sanon itseäni ammattiosaajaksi, ja vastuuliseksi kasvattajaksi olen sitä. kasvattini omistajat tuntuvat olevan tyytyväisiä koiriinsa, joten lopetetaan tämä keskustelu.
Pyrkikää itse samoihin tuloksiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
jaitahattuun kirjoitti:
Nytkin syyskuussa Teuvon mäyräkoirien erkoisnättelyssä kasvattini, koirani Minelan Balsami yi 10 vuotiaana oli näyttelyn paras koira, eli
BIS 1. veteraaniluokassa myös näytttelyn paras eli BIS1
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
minelan kirjoitti:
Nytkin syyskuussa Teuvon mäyräkoirien erkoisnättelyssä kasvattini, koirani Minelan Balsami yi 10 vuotiaana oli näyttelyn paras koira, eli
BIS 1. veteraaniluokassa myös näytttelyn paras eli BIS1
minelan kirjoitti 9.9.2017 8:07
" MITENKÄHÄN MAHTAA OLLA SEN RUOKINNAN, LENKKEILYTYSTEN JA HYVÄNÄPITÄMISEN RAJA En edes tiedä missä koiratehtaassa se nyt asuu. "

jaitahattuun kirjoitti 12.9.2017 6:10
" En usko että koiraa pidetään huonoissa oloissa, hyvin voitokkaasti vielä kilpailee ollen 27.8.2017 Tervossa pidetyssä mäyräkoirien erikoisnäyttelyssä BEST IN SHOW 1. ja BIS veteraani 1. "

Siis Balsamin näyttelymenestyksiä ei voi kukaan kieltää, en myöskään minä ole niitä ollut koskaan kieltämässä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
JÄITÄ HATTUUN
Oen kasvattanut 29 vuotta kk-kääpiö ja normaalikokoisia koiria.Ja koittakaa nyt entistä enemmän löytämään kasvattini omistaja, jolla on jotain sanottavaa koirastaan Ostaja valitsee kasvattajan ja kasvattaja valitsee ostajaehdokkaan. En myy pentujani kelle tahansa, ja niin meidän kesken
on tullut hyviä ystäviä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Vieläkö myyt pentuja????
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
minivillis kirjoitti:
Vieläkö myyt pentuja????
minivillis

En tiedä, pennuissa on kova työ. Yhden koiran hain Saksasta, mutta en ole oikein tyytyväinen siihen. Serkulleni annoin yhden kkk-mäyriksen, jolla on erinomainen rakenne, mutta siltä puuttuu näyttelytulos, koska serkkuni ei halua, että se nypitään. On kuulemma luomukoira. Koirat ovat minun omistuksessani edelleen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minelan, ehkä jo nyt kannattaisi lopettaa tuo henkseleiden paukuttelu "olen tunnollinen ja hyvä kasvattaja" teemalla. Jos olisin suunnittelemassa koiran hankintaa ja yhtenä vaihtoehtona olisi karkeakarvainen mäyräkoira, niin sinä olet ollut sellainen rodun lippulaiva että jättäisin ko. rodun syrjään, ihan vaan noiden viestittelyjesi ansiosta. Jos taas olisin jonkun kasvattisi nykyinen omistaja, niin en yksinkertaisesti uskaltaisi/viitsisi ryhtyä kritisoimaan hulluuttasi, ihan siinä pelossa etten ikinä pääsisi eroon vainoamistasi.
Edelleen kirjoitat "En myy pentujani kelle tahansa, ja niin meidän kesken on tullut hyviä ystäviä. " Teetkö sinä taas koirabisnestä jollain konstein? Kysyn koirabisnestä koska kasvattajaksi sinusta ei enää ole, onko edes koskaan ollutkaan. Myöskään se että ostaa koiran ei pitäisi tarkoita sitä että on "naimisissa" kasvattajan kanssa loppuikäsi. Onkohan sinulla tapana pitää kaikki kasvattiperheet tiiviisti lieassa ja kontrollisi alaisuudessa, ihan vaan kun olet niin hyvä ja tunnollinen kasvattaja. Hyvältä ja tunnolliselta kasvattajalta ei viedä koiria oli syy sitten mikä tahansa, sinulta vietiin ja ihan turha selittää että siksi vietiin kun verensokerisi nousi. Hyvän ja tunnollisen kasvattajan ei tarvitsisi etsiä ystävälleen "luovuttamaansa" koiraa (Minelan Balsami) koirien ja kissojen kanssa, uhkaillen täällä palstalla käräjäoikeudella sun muulla.
Naamio hyvästä ja tunnollisesta kasvattajasta sinun on nyt jo aika riisua, olet ihan tyystin tavallinen pieni katkeroitunut ihminen, ihminen jonka eläimien hoito on avustajien varassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
nm. jäitä hattuun

Minun ei tarvitse mainostaa pentujani, kun jos niitä vielä teetän. Ne on kaikki varattu.
Olen yhtä tarkka koirieni kasvatuksessa, samoin kun olin työssäni. Sieltäkin sain paljon positiivistä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ihme ja kumma, mutta en ole katkeroitunut ihminen, vaikka jouduin pyörätuoliin, mutta laiska minusta on tullut, mutta ammattini oli hyvin voimia vievä, mutta antoisaa. Eläimet ovat minulle kaikki kaikessa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Onneksi minulla on rahaa maksaa avustaja, joka on vielä koiraihminen lenkkeilyttämään koiraani, chihuaa, muun hoidon pystyn tekemään itse. Touho on aivan fatastinen koira, tämän taloyhtiön
lemmikki, koska ei hauku koskaan, vaikka täällä ramppaa koiria ja ihmisiä jatkuvasti
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
jaitahattuun

En usko, että mäyräkoiramaailma menettää paljon, vaikka päätyisit toiseen rotuun.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Pitää paikkansa, että olen todella vihainen ja katkera J,U , hän rikkoi täysin sopimustamme, vai onko teistä oikein ja eettisesti hyväKSYTTÄVÄÄ RIKKOA sopimusta heti kun on saanut koiran.
J.U.luovutti jalostunoikeuden heti welmu kennelille, jossa synnytti6 pentua yli 8 vuotta vanhana.
AIVA VIERAIDEN JA LÄSNÄOLLESSA
Yli eläinsujelun ajan. MITENKÄHÄN MAHTAA OLLA SEN RUOKINNAN, LENKKEILYTYSTEN JA HYVÄNÄPITÄMISEN RAJA En edes tiedä missä koiratehtaassa se nyt asuu.
Ilmianna
Jaa
Ei koirillani ole tehty bisnestä. Mutta kun minuun kohdistuu nämä täysin valheelliset tiedot ja kun minulla on aikaa vastata näihin keskusteluihin, niin minulle tämä ei ole muuta kun ajankulua.

Mutta se näyttö puuttuu. Ei kukaan kasvatattamistani koirien omistajista pelkää minua. paitsi J.U.

En kasvata sairaita ja luonnevikaisia koiria
Jos sinulla on joku kasvattini omistaja, joka on tyytymätön minuun kasvattajana, tai on liian kireässä talutushihnassa, niin pyydä häntä ottamaan yhteyttä minuun. Mutta kun heitä ole.

Tyhjästä on paha nyhjästä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Sen verran kerron vielä, että en teettänyt ainokaistakaan pentuetta Minelan Balsamilla, mutta J.U teetti2,t pennut heti kun luovutin koiran hänelle. mutta meillä oli sopimus, että koiraa ei luovuteta eteenpäin eikä sillå teetetå pentuja. Selvä sopimimusrikkomus.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
jäitähattuun
Ei minulta ole viety yhtään koiraa. Vapaaehtoisesti luovuin niistä. Ja oli .syynä, rakkauteni koiriani kohtaan, koska en pystynyt antamaan niille tarpeeksi liikuntaa. Ja nyt olen pettynyt syvästi J.U moon, joka ei välitä koiran tunteista, vain raha on tärkeää.
Ilmianna
Jaa
jäitähattuun

en ole koskaan tehnyt bisnestä koirillani.
Onko nyt noin vaikeaa ymmärtää, että jotkut rakastavat koiriansa yli kaiken ja tahtovat kasvateille vain parasta. Minelan Balsami on nuorin kasvateistani ja hyvässä uskossa luovutin sen J,U lle. Sen saavutukset löytyvät koira-net sivustolta,

Haluan sen nyt takaisin, koska sopimusehtoja ei noudatettu, ja että koirani saisi rakastavan vanhuuden.
Ilmianna
Jaa
Lopeta jo jankutus.Et ole enää kasvattaja ja viimeiset kasvatittisikin ovat kohta ikäloppuja, vähentää 10 v. vanhoja.
Ilmianna
Jaa
Minelanilla taitaa mania pukata päälle kun tekstiä on suollettu ihan urakalla. Tämän kyllä haluan sanoa sinulle Minelan ”jokainen niittää sitä mitä hän kylvää”. Unohda jo ne kasvattaja-haaveet ja keskity Touhoosi ja elä tätä päivää, muista ettet kuitenkaan "ylilenkkeilytä" sitä avustajillasi :)
Ilmianna
Jaa
jaitahattuun

Vaikka itse olen, jos olen.lopettanut kasvattajaurani, niin jälkeläisten kohdalla tulokset näkyvät vielä pitkään. Olen myynyt kasvattejani muille kasvattajille, mutta en pentutehtailijoille.
Ilmianna
Jaa
Miltä sinusta tuntuisi, jos antaisit huippukoiran jollekin, tietyin ehdoin ja hän rikkoisi sopimusta heti alkuunsa. Täällä on tuomittu yli 7 vuotta vanhojen koirien pentujen teettämisestä. Miksi se pitäisi sallia Minelan Balsamilla, joka oli jo reilusti 8 vuotias. Minua saatte loukata niin paljon kun sielu sietää, mutta koira oli työnsä tehnyt ja sen oli aika jo päästä eläkkeelle.
Minelan Balsamin tiedot löytyvät Koira-netistä,, hakusanalla Minelan Balsami, kk-mäyräkoira.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Olet siis luopunut Balsamista jo ennen vuotta 2011 koska ensimmäiset pennut on rekisteröity 26.1.2011 ja toiset 16.4.2014 jolloin emä oli 8 v 3 kk vanha. En usko että koiraa pidetään huonoissa oloissa, hyvin voitokkaasti vielä kilpailee ollen 27.8.2017 Tervossa pidetyssä mäyräkoirien erikoisnäyttelyssä BEST IN SHOW 1. ja BIS veteraani 1.

Kirjoitat " minulta ole viety yhtään koiraa. Vapaaehtoisesti luovuin niistä. Ja oli .syynä, rakkauteni koiriani kohtaan, koska en pystynyt antamaan niille tarpeeksi liikuntaa. " Jos jo tuolloin et pystynyt huolehtimaan koiriesi perustarpeista vaan ennemmin luovutit koirasi kenet minnekin, niin nyt kysyn ihan vakavissani KUINKA SINÄ TÄNÄ PÄIVÄNÄ PYSTYISIT NIISTÄ HUOLEHTIMAAN? Miksi et silloin palkannut avustajaa niin kuin sinulla nyt on, miksi ennemmin luovuit koiristasi? Maksatko avustajasi palkan itse vai maksetaanko se vammaispalvelun kautta on se ja sama, mutta miksi pitää hommata elukoita kun itse on kykenemätön niistä huolehtimaan. Pelkät sanat "rakastan koiriani" ovat vaan sanoja, kyllä siihen rakkauteen kuuluu muutakin kuin pelkkää sanahelinää.

Jos sinä olet niin vastuuntuntoinen ENTINEN KASVATTAJA kuin annat kirjoituksissasi ymmärtää, niin silloin sinun pitäisi myös ymmärtää nykyinen tilanteesi ja lopettaa haihattelut. Päästä jo irti ja opettele elämään omien valintojesi kanssa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minelan Balsami, eli MERI, rakastaa minua ja jos se voisi vastata, niin varmasti haluaisi takaisin kotiin. MINULLA ON SUUNNATON IKÄVÄ SITÄ.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Kirjoitat "MINULLA ON SUUNNATON IKÄVÄ SITÄ. " Sinä huudat ikävääsi täällä Suomi24 palstalla, koirasi ovat joutuneet huutamaan ikäväänsä kohti kuuta sinun valintojesi tähden. Koirien ikävä on jo laantunut, mutta sinä vaan jatkat ja jatkat. Kun katsot avoimin silmin menneisyyteesi niin sieltä löytyy aivan varmasti monta asiaa joiden kohdalla teit väärän valinnan, valinnan joissa koirat joutuivat huutamaan ikäväänsä ja hätäänsä kohti kuuta. Karman laki on armoton.
Kirjoitit "mutta en ole katkeroitunut ihminen", toisessa kommentissasi kirjoitit " Pitää paikkansa, että olen todella vihainen ja katkera". Olet kuin tuuliviiri, eilen tätä, tänään tuota, huomenna et mitään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
jaitahattuun kirjoitti:
Kirjoitat "MINULLA ON SUUNNATON IKÄVÄ SITÄ. " Sinä huudat ikävääsi täällä Suomi24 palstalla, koirasi ovat joutuneet huutamaan ikäväänsä kohti kuuta sinun valintojesi tähden. Koirien ikävä on jo laantunut, mutta sinä vaan jatkat ja jatkat. Kun katsot avoimin silmin menneisyyteesi niin sieltä löytyy aivan varmasti monta asiaa joiden kohdalla teit väärän valinnan, valinnan joissa koirat joutuivat huutamaan ikäväänsä ja hätäänsä kohti kuuta. Karman laki on armoton.
Kirjoitit "mutta en ole katkeroitunut ihminen", toisessa kommentissasi kirjoitit " Pitää paikkansa, että olen todella vihainen ja katkera". Olet kuin tuuliviiri, eilen tätä, tänään tuota, huomenna et mitään.
Olen katkera ja vihainen J.U.lle ja on syytäkin. Mutta J.U. ei ole koko maailma En ole maailmalle katkera.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
JÄITÄHATTUUN

En pystyisikään antamaan niille tarpeeksi liikuntaa ja rakkaudesta niitä kohtaan luovuin niistä, mutta en minne tahansa. Kaikkien muiden koirieni nykyisin oloista tiedän, mutta Meristä en mitään, paitsi näyttelytulosten perusteella.
Onko teistä oikein, että 8 vuotiaalle teetetään vielä pennut. Silloin kun luovuin Meristä, tiedossani ei ollut niin ihanaa avustajaa, kun nyt 3 vuotta, hän on itsekin koiraihminen.
Ilmianna
Jaa
Kaikki kenneltoiminta on vain ja ainoastaan liiketoimintaa.
Jonka tarkoituksena on tuottaa omistajalleen maksimaalinen määrä rahaa.
Jos ette halua tukea tätä läpimätää toimintaa, älkää ottako koirianne kenneleistä, varsinkaan sijoituskoiria.
Ensisijaisesti, hankkikaa koira löytöeläinkodista.
Ilmianna
Jaa
Oletteko todella noin kateellisia, että yritätte tehdä minusta huonoa kasvattajaa. ILMAN NÄYTTÖÄ SE EI ONNISTU.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Huhuu minelan, touholiini! Vastaa nyt ihan rehellisesti edes tähän yhteen kysymykseeni: MITÄ MÖMMÖJÄ SINÄ VEDÄT PÄIVÄT PITKÄT?? Hemmetti kun ihminen on pihalla kuin lumiukko kaiken aikaa leikkien vieläkin niin maan perusteellisen suurta kasvattajaa. Hei hyvää päivää, kuka ja minkä takia sinulle oltaisiin kateellisia?? Sinussa ei ikävä kyllä ole mitään kadehdittavaa ja mistähän syystä! Sitä sinun täytyy pohtia ihan itseksesi oikein ajan kanssa. Sanojasi lainaten "ILMAN NÄYTTÖÄ SE EI ONNISTU", vai onnistuukohan sittenkin.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
jaitahattuun kirjoitti:
Huhuu minelan, touholiini! Vastaa nyt ihan rehellisesti edes tähän yhteen kysymykseeni: MITÄ MÖMMÖJÄ SINÄ VEDÄT PÄIVÄT PITKÄT?? Hemmetti kun ihminen on pihalla kuin lumiukko kaiken aikaa leikkien vieläkin niin maan perusteellisen suurta kasvattajaa. Hei hyvää päivää, kuka ja minkä takia sinulle oltaisiin kateellisia?? Sinussa ei ikävä kyllä ole mitään kadehdittavaa ja mistähän syystä! Sitä sinun täytyy pohtia ihan itseksesi oikein ajan kanssa. Sanojasi lainaten "ILMAN NÄYTTÖÄ SE EI ONNISTU", vai onnistuukohan sittenkin.
No onnistuuko. Kiitän ystäviäni siitä, että tosi elämässä minun kasvatustyyötäni ei aliarvioida.
Todellisuudessa minä viisveisaan näistä palstakirjoituksista. Monen kasvattini omistajan kanssa on tullut puheeksi nämä minun mollaamiseni ja jokainen on sanonut, että eiväthän he edes tunne sinua,ja ala-arvoista tekstiä kirjoitatte, josta ei kannata välittää. Harmoonista elämää vain teille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

kasvattajat jahyvä omatuto

Olen jo kauan miettinyt pennun ostajista tällä palstalla. Kenelläkään ei ole oikeutta tomita kasvattajaa pelkkien kuulopuHEIDEN KAUTTA.MENESTYNEITÅ KASVATTAJIA MOLLATAANN AINA.Milloin he ova rahanahneita milloin sairaan koiran kasvattajia, milloin koiria on liikaa
onko todella niin vaikea ymmärtää, että joillekin tämä on vain harrastus ja halu jalostaa koiri sta mahdollisimman hyviksi.
Ja sitten ne valheet oikein rehottavat paltojen sisällä. Esim. joku täällä kertoi. että on käynyt kodissani, joka oli pieni murju, mihin ei mahtisi yhtäkään koiraa.JAettä asun 6 kerroksessa.Eninnäkin asuntoni on tilava 73 neliötä, minulla on aina siistiä, en asu 6 kerroksessajne. Mistä avaruudesta nuo ihmiset keksivät noita valheitaan.
OLEN KASVATTANUT KOIRIA YLI 60 VUOTTA JA MINUT TUNNETAAN REHELLISENÄ JA VASTUUNTUNTOISENA KASVATTAJANA, JOLLA EI SUINKAAN OLE RAHANKIILTO SILMISSÄ, VAAN KOIRIEN HYVINVOINTI. koira-netistä saa tiedot minunkin kasvatustyöstäni.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta