Ikuisuuskysymys 16+60=seksi

Jos 16 vuotias poika ja 60 vuotias mies tapaa vain seksin merkeissä. Ei siis ope eikä valmentaja juttu.
Niin onko se rikos? En puhu moraalista mitään.

9

467

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käry_kävi

Suattaapi olla rikos tai suattaapi olla olematta.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001
      Seksuaalinen hyväksikäyttö
      ... 2) kahdeksaatoista vuotta nuoremman henkilön, jonka kyky itsenäisesti päättää seksuaalisesta käyttäytymisestään on hänen kypsymättömyytensä sekä osapuolten ikäeron vuoksi olennaisesti heikompi kuin tekijällä, käyttämällä törkeästi väärin tämän kypsymättömyyttä,..
      ... 4) henkilön, joka on hänestä erityisen riippuvainen, käyttämällä törkeästi väärin tätä riippuvuussuhdetta tekijästä,..
      Seksuaalipalvelujen ostaminen nuorelta
      Joka lupaamalla tai antamalla korvauksen saa kahdeksaatoista vuotta nuoremman henkilön ryhtymään sukupuoliyhteyteen tai muuhun seksuaaliseen tekoon, on tuomittava seksuaalipalvelujen ostamisesta nuorelta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi...

Seksuaalipalvelujen ostaminen nuorelta ei vaadi käteismaksua ja etukäteen sovittua hintaa. Jos hommasta saa jonkinlaisen palkkioksi pääteltävän asian, niin se on siinä.
      http://voima.fi/artikkeli/2011/nuorilta-ostetaan-seksia-arvostuksen-hinnalla/

• jenniina1111

Ei ole laitonta, jos ei ole riippuvuussuhdetta, jos kumpikin ovat ymmärryksessä (eivät henkisesti vammaisia), jos ei ole kyse seksin ostosta ja jos kumpikin ovat vapaaehtoisesti mukana tuossa. Suojaikäraja on 16.

• mielenkiintoinena

Mitä jos se mies on antanut pojalle päihteitä ja poika ei sen vuoksi ole täysin kykeneväinen selväpäiseen ajatteluun?

• utelias_einari

Entä jos tilanteessa on mielisairautta? Täytyykö olla vammaisuutta että todetaan vajaakykyiseksi päättää etuaan?

• mielenkiintoinena kirjoitti:

Mitä jos se mies on antanut pojalle päihteitä ja poika ei sen vuoksi ole täysin kykeneväinen selväpäiseen ajatteluun?

Sitten menee rikoksen puolelle jo pelkästään päihteen tarjoamisen perusteella, mutta muutoinkin.

• Hieno juttu. Minulla ,aikuisella miehellä, on suhde 16-vuotiaaseen tyttöön. Olemme tavanneet urheilujoukkueen fani-ryhmässä. Tapaamme monesti katsomossa. Joskus elokuvissa ja välillä pitsalla. Kumpikin maksaa omansa. Tiedän että tyttöä painostetaan eroon minusta uhkaamalla oikeudenkäynnillä. Siis uhkaus on aiheeton. Koska mitään riippuvuussuhdetta ei ole.

• SairastaTouhua

Sairaat vanhukset 60 pitää eliminoida jos tälläistä on meno....kerro poliisille vanhuksen nimi! Ties vaikka olisi uhrina nuorempiakin!

• Kyllä 16-vuotias saa päättää itse kenen kanssa pitää hauskaa. Painostaa ei saa minkään ikäistä.

• Die-faggots

Ikuisuuskysymys: wanhojen homopredaattoreiden teloittaminen?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      310
      3069
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      63
      2370
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      126
      2072
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      350
      2051
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1743
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1409
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1357
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      70
      1303
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      81
      1268
    Aihe