Prepaid mobiilidata ja sovellusten käyttö?

ejrojq

Olisi lähtö Thaimaahan kolmeksi viikoksi ja neuvoja kaipailen mobiilidatan käyttöön.
Olen sen verran saanut selville että täytyy ostaa paikallinen SIM-kortti johon sitten otetaan erikseen mobiilidata paketti jonka kaupan työntekijä voi asentaa puhelimeen valmiiksi sinulle.

Toimiiko minulla omassa puhelimessa esim. whatsappi normaalisti tällä thai simillä ja saako siihen uuteen simiin kopioitua numerot puhelimesta ? Eli pystyykö kaikkia puhelimen sovelluksia käyttämään normaalisti thai SIM-kortin laittamisen jälkeen vai onko jotain mitä minun pitää tietää?

3

584

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öykyräpaavo

Jokaisesta 7-elevenistä saa ainakin SIM-kortin ja siihen sopivan data-/puhepaketin.Siellä on sellaisia kuponkeja joista voit valita haluamasi paketin(vähän kuin Veikkauksen kupongit Prisman kassalla).Kupongista sitten lähetät numerosarjan tekstarina ja yhteys alkaa toimia.Jos meet Bangkokin kautta niin vähän ennen Airport Linkkiä on lentokentällä ainakin saatavana SIM-kortteja.

Aina oon saanut apua puhelinasioissa Thaimaassa joten se ei ole ongelma ja kaikki toimii ihan normaalisti puhelimessa.Ainakin Bangkokissa 4g toimii todella mahtavasti.

• Truemove

Bangkokin kentällä heti tullin jälkeen on monien thai operaattorien toimipisteet. Siitä olen itse aina hankkinut thai simmin. Ei tarvitse itse säätää mitään kun he laittavat 5 min puhelimen toimintakuntoon, eikä tarvi lähteä myöhemmin kaupungilla passi kourassa 7/11 tai puhelinoperaattorin myymälään. Ainakin omassa iPhonessa (ja aiemmassa Samsung) kaikki toiminnot pysyvät samoina , yhteystietoja myöten.

• ejrojq

Kiitos vastauksista :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotihoito suomussalmella

Mitämieltä ootte suomussalmen kotihoidosta?
      Suomussalmi
      42
      5847
    2. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      81
      5541
    3. Maataloustuet pois

Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      248
      5391
    4. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      49
      4679
    5. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      28
      4616
    6. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      178
      3924
    7. Mitä juuri sinulle kuuluu?

Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      138
      3455
    8. Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes

Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!
      Maailman menoa
      28
      3116
    9. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      23
      3105
    10. Sählyhallitus 2023-2025, mailat heiluvat, mutta pallo karkaa kulmaan

Salibandy on organisoitua. Sähly on taas sitä, kun joku tuo mailat ja palloja on ehkä yksi. Sitä tämä hallituskin on: pe
      Maailman menoa
      4
      2621
    Aihe