Hävettääkö ajaa Skodalla?

annaaanna

Kun ei parempaakaan paikkaa ole autoaiheiseen keskusteluun niin laitetaan tänne.

Eli; mieheni jaksaa inttää miten hyvä kakkosauto meille olisi Skoda.... juu ja minä että EI ikinä. Ja sitten kun ehdotan että ajokoon hän Skodalla ja antakoon oman autonsa (Volvo 90) minulle niin keskustelu loppuu siihen ja mies näyttää "pitkää naamaa".

Kertakaa jotkut joilla ITSELLÄ on skoda, onko ennakkoasenteeni sitä kohtaan ihan typerää? Itse mallista emme ole edes keskustelleet.

215

2789

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VolvoSkoda

Hyvä provo, mutta vastaan kuitenkin.

Minulle ei tuota mitään tuskaa ajella vuorotellen Skodalla ja Volvolla. Octavia parempi mutkatiellä ja kaupungissa. 60 parempi moottoritiellä. Ei varmaan vaikea arvata, kummalla kilometrit halvempia.

• Skeida.kallishalppis

En arvaa, vaan kerron: Volvolla kilometrit halvempia. Volvo on laadullisesti huippua ja skoda taas hännänhuippua. Skeidan lyhyen takuun takia tulee sairaan kalliiksi jatkuvat korjaukset. Arvonalenema Skodissa on aivan käsittämättömän nopea ja raju.

• hyundaimies

???????? Etsin käytettyä 2-4 v. vanhaa diesel automaatti octaviaa . En ostanut kun olivat niin sika kalliita kilometreihin nähden(200-350t km ajettuja) . Ostin halvemmalla vähän yli 100t ajetun - 14vm hyundai i30:n diesel automaatin. Hyvin on sekin pelannut (nyt 152t km mittarissa) ja olen tyytyväinen vaikka skoda olisi enemmän Premium merkki.

• Anonyymi
        Skeida.kallishalppis kirjoitti:

En arvaa, vaan kerron: Volvolla kilometrit halvempia. Volvo on laadullisesti huippua ja skoda taas hännänhuippua. Skeidan lyhyen takuun takia tulee sairaan kalliiksi jatkuvat korjaukset. Arvonalenema Skodissa on aivan käsittämättömän nopea ja raju.

No nyt pomppas , volvossa on sairaan kalliit osat ja kulut.
        Octaavia tilavampi kuin v tai s60 kun sellainen on vertaan sitä vw golfiin, mutta volvossa hyvää nahkapenkit sähköllä, mutta jälleen myyntiarvoa ei sen kummemmin kuin skodalla.

Markkinoilla skodai todella paljon muistuttaa niin mersuja bemareita suunnittelultaan ,, volvot 2010 2016 siistejä mutta nää uuden lahnat ei nappaa joten skoda tyyllikkäämpi ja hiljaisempi kuin volvo milloinkaan ja skodassa automaatti mukava.

Edellinen d3 oli ranskalainen 5 sylinterinen moottori 120Kw ei syönyt öljyä tässä uudenmassa 2016 mallissa on muka parempi ruotsalainen d4 130Kw ja öljyä menee 3000km välein 0,5 litraa lisäksi joka vuosi joku kotiinkutsu 2012 malli oli mukava .

Työautona skoda octavia eikä siinä ole mitään haukkuttavaa.

Noin volvon 18" tuumaiset vanteet kieroja ja markkinoilla volvon vanteet on varmaan tehty jostain kalliista kun hinnat on ihan järkkyjä niin kaikkia ei tasapainoon millään ja kamalaa laittaa yli 235 leveää rengasta kun nastarenkaiden aikaansaamaan uraan jää "jumiin" ihan perus renkaat 215 / 55 17 ok .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No nyt pomppas , volvossa on sairaan kalliit osat ja kulut.
        Octaavia tilavampi kuin v tai s60 kun sellainen on vertaan sitä vw golfiin, mutta volvossa hyvää nahkapenkit sähköllä, mutta jälleen myyntiarvoa ei sen kummemmin kuin skodalla.

Markkinoilla skodai todella paljon muistuttaa niin mersuja bemareita suunnittelultaan ,, volvot 2010 2016 siistejä mutta nää uuden lahnat ei nappaa joten skoda tyyllikkäämpi ja hiljaisempi kuin volvo milloinkaan ja skodassa automaatti mukava.

Edellinen d3 oli ranskalainen 5 sylinterinen moottori 120Kw ei syönyt öljyä tässä uudenmassa 2016 mallissa on muka parempi ruotsalainen d4 130Kw ja öljyä menee 3000km välein 0,5 litraa lisäksi joka vuosi joku kotiinkutsu 2012 malli oli mukava .

Työautona skoda octavia eikä siinä ole mitään haukkuttavaa.

Noin volvon 18" tuumaiset vanteet kieroja ja markkinoilla volvon vanteet on varmaan tehty jostain kalliista kun hinnat on ihan järkkyjä niin kaikkia ei tasapainoon millään ja kamalaa laittaa yli 235 leveää rengasta kun nastarenkaiden aikaansaamaan uraan jää "jumiin" ihan perus renkaat 215 / 55 17 ok .

Eh, moni hyvätuloinen ajaa jopa jollain 00-luvun S60:lla eikä ole vian vikaa. Kuluvat osatkin alkuperäisinä laadukkaita ja jos joutuu vaikka jarruremonttia tekemään, se on merkin yleisyyden vuoksi halpa. Volvo pesee itäskeidat 100-0

• Anonyymi

Meno hyytyy kunhan DSG kosahtaa.
        Vain pauke kuuluu.

• EiHävetä

Jos sinua hävettää, ei se autosta johtuvaa ole? Et taida olla "Autonaisia"? Valitkaa joku harvinaisempi merkki ja kokeilkaa miltä mahdollinen häpeä tuntuu. Joku Dacia tai Tesla alkuun. Kokeilkaa ja kertokaa, miten hävettää.

• EkaJaVikaSkoda

Kyllä hävettää.

• tääonasiaa

Rehellistä!

• Hävettää nuo mersun ja pemarin lintat... Nykyään parhaat AUTOT tehdään Tsekissä eli SKODAT ....ja näillähän Suomi ajaa SIMPLY CLEVER!!!!

• KyykmanVertaistukeen

Kyykmanin huono avaus jälleen kerran. Nuo on niin helppo tunnistaa saman aivokääpiön tekosiksi, että ihan naurattaa. Oletko noin katkera elämällesi? Pystyisit helpottamaan oloasi kunhan muuttaisit asenteesi ja kiinnostuisit oikeista asioista ja siirtyisit ulos ja kontaktiin muiden ihmisten kanssa. Voisit helposti aloittaa jossain kaltaistesi kanssa, esim. syrjäytyneiden tai liikuntavammaisten yhteisöissä, niissä saat vertaistukea ja tajuat ettei loputon katkeruus kannata.

• EiHävetäPaitsiKyykkis

Kyykkis voi taas tehdä Ylläpidolle ilmiannon, kun Skoda-trolli halventaa häntä ja vammaisia. Sellanen se on tämän palstan logiikka.

• Anonyymi

Onko nämä kyykmannit nyt kanssasi samassa huoneessa?

• EiJaJoo

Hävettämisestä en niin tiedä mutta ei Skodasta tule sellaista "ostin uuden auton" -fiilistä. Pikemminkin samanlainen kuin ostaa vaikka uuden kuokan tai lapion tai kottikärryt.

• SOKOLOOTA

Vanhan sanonnan mukaan ammeesta eikä Skodasta nousta julkisella paikalla...
        Nykyäänhän Skodat on "Pirkka-Volkkareita" mutta sanonnassa on vinha perä

• skoda.huonofiilis

Skoda ei uutenakaan todellakaan tunnu uudelta autolta. Kun on jo valmiiksi paha haju siellä itäkabiinissa, ja meluaa ja haisee.

• Anonyymi
        SOKOLOOTA kirjoitti:

Olisit suoraan sanonut, että se amme on Prius.

• SOKOLOOTA kirjoitti:

Skoda on nykyään parempi ja hienomman näköinen ,kuin mersut ja pemarit yhteensä.....

• skoda.huonofiilis kirjoitti:

Skoda ei uutenakaan todellakaan tunnu uudelta autolta. Kun on jo valmiiksi paha haju siellä itäkabiinissa, ja meluaa ja haisee.

Kommettisi haisee ja on kehityksestä pahasti jälkeen jäänyt......SKODA TULEE SINUNKIN ELÄMÄÄSI :::ET VOI MITÄÄN.....

• Sködäää

Se on kyllä totta että skodan ostamisen jälkeen ei jää sitä "VAU" fiilistä vaan laimea olo kuten kun olis hakenu vanhaa ruokaa kaupasta. Skodaa ei jaksa ihailla parkissa kun kävelet autolta kotis et katso enää kohti autoa ja mieti "ompas se hieno"...ei ei...sitä fiilistä ei skoda tuo eikä skoda muutu hienoksi audiksi vaikka kuinka uskottelisit. Skoda on vain kulkuväline ja sillä ajetaan vain pakollinen arki ajo.

• KQLMEKAKARAAJARAKKIorg

Pitäisikö jäädä? Minulle auto on, teiniaikojen jälkeen, ollut käyttöesine, jos se sopii tarkoitukseensa ja toimii niin ok.
        Škoda on ollut juuri semmoinen, vaivaton, harmiton, mukava luottopeli. Jos haluaa suuria tunteita, WOWefektejä aina voi ostaa vaikka Ferrarin(tai niinku toi emännän jälkikasvu, XC 5 Mazdan, siinä toi o pihalla törröttäny)
        Minulle ne VAU jutut tulevat moottoripyöristä, vaimon vastalauseista huolimatta 😀

• jönkkis
        KQLMEKAKARAAJARAKKIorg kirjoitti:

Pitäisikö jäädä? Minulle auto on, teiniaikojen jälkeen, ollut käyttöesine, jos se sopii tarkoitukseensa ja toimii niin ok.
        Škoda on ollut juuri semmoinen, vaivaton, harmiton, mukava luottopeli. Jos haluaa suuria tunteita, WOWefektejä aina voi ostaa vaikka Ferrarin(tai niinku toi emännän jälkikasvu, XC 5 Mazdan, siinä toi o pihalla törröttäny)
        Minulle ne VAU jutut tulevat moottoripyöristä, vaimon vastalauseista huolimatta 😀

Psykoosikirjoittajan lapsipuolen Mazda muuttuu saman ketjun sisässä CX-5 -> Roadster

• Korrkiaroope
        KQLMEKAKARAAJARAKKIorg kirjoitti:

No kyllä pitäisi. Auto on useimmille elämän toiseksi merkittävin (rahallisesti) hankinta. Onhan se mukavaa jos panostus tuottaa mielihyvää. Jos se sen sijaan maistuu parasta-ennen maksamakkaralta niin eipä käy kateex.

• Anonyymi

Ei pitäisi. Mullekin auto pelkkä käyttöesine enkä autoja arvosta juurikaan vaikka mies olenkin.

Mulle ainoat merkitykset autolla on että vie ongelmitta paikasta toiseen ja on ilmastointi sekä turvavarusteet. Edes soitinta en käytä autossa koskaan.

Mulle taas ne vau efetit tulee muista asioista kuin ajoneuvoista. Ei mua kiinnosta muiden mielipiteet mun autosta eikä mua kiinnosta sekään minkälaisella autolla muut ajaa.

• Anonyymi

Lisään vielä että kaikki autot mitkä mulla on ollut ovat olleet hyviä ja mulla on ollut Peugeot, vw, skoda, Volvo, Audi, Ford, fiat, Renault, nissan.

Varmasti jotkut ajattelee kun mun nykyisellä autolla tuolla ajelen että köyhällä ei oo varaa parempaan mutta mua ei muiden mielipiteet kiinnosta ja on varaa parempaan mutta kuten sanoin että auto on viimeinen asia maailmassa mihin paljoa rahaa laitan. En osta sellaista mitä en tarvi. Jotkut ostaa vain sen takia että rahaa on vaikka ei tarvitsisi mutta minä en toimi niin.

Minä taas naureskelen autossani niille jotka luulee että olen köyhä. Kaikki ei aina ole sitä miltä päältäpäin näyttää =)

• Anonyymi

Ja vielä suora vastaus aloittajan kysymykseen että mua ei ole hävettänyt ajaaa minkään merkkisellä autolla mitä mulla on ollut.

• saksanmalliVWskodaudi
    • kumma_juttu_tämä

Taas on kovasti tulostettu "omia kokemuksia" uudella, vanhan tuntuisella Skodalla ajamisesta. :)

Mutta kun kysyy, millä Skodalla on tullut ajettua tulee hiljaisempaa, vai kuinka? Kirjoittakaa vaikka 1.0 TSI Octavia-ketjuun, jos on sitä kokemusta...

• Pirkkavolkkari

Skodat on vähävaraisille, joiden rahat ei riitä Audiin tai Volkkariin. Ei se köyhyys synti ole, mutta hävettää....

• DiscIaimer

Virheellinen argumentti. Volkkari on nykyään halvempi kuin Skoda.

• voihyvänenaika
        DiscIaimer kirjoitti:

Virheellinen argumentti. Volkkari on nykyään halvempi kuin Skoda.

Sekin vielä sitten. Hävettää vielä enemmän. Pirkkavolkkari ja maksanut enemmän?

• Sulla ei ole varaa huippu SKODAAN................

• turboskoda

Turhamaisuus käy kalliiksi. Naiset ovat aina olleet turhamaisia. Mitä rikkaampi, sitä turhamaisempi. Sama turhamaisuus näkyi naisista jo silloin, kun farmariautot yleistyivät. Lapsetkin nauroivat, kun äidit eivät kehdanneet istua "pakettiautoon".

• TSI2012

Joo. Anoppi kommentoi aikanaan just suunnilleen noin, kun ehdoteltiin sedan ja myöhemmin töpöperä Pösön vaihtoehdoksi farmaria.

No, liftback Primeran ja Octavian tavaratila on kyllä kelvannut avuksi, kun "meidän auto on niin pieni"... :)

• KQLMEKAKARAAJARAKKIorg
        TSI2012 kirjoitti:

Joo. Anoppi kommentoi aikanaan just suunnilleen noin, kun ehdoteltiin sedan ja myöhemmin töpöperä Pösön vaihtoehdoksi farmaria.

No, liftback Primeran ja Octavian tavaratila on kyllä kelvannut avuksi, kun "meidän auto on niin pieni"... :)

Heh, juu 😀
        Toi meidän kaheksantoistkesäne Tartti auton, osti si ihan omilla rahoillaan Mazdan roadsterin, siinhä toi pihalla törröttää.
        Kävin hakemassa kamaralle -99 seat, kordoba tai mikätoinyo, vajaa 600t liikkunut. Käy ja kukkuu vaan ei kelpaa 😏

• harmaat_hiiret_vikisee

> Turhamaisuus käy kalliiksi. Naiset ovat aina olleet turhamaisia.

Naiset ovat rohkeita ja kykenevät tekemään päätöksiä oman mielensa mukaan. Auton omistaminen on joka tapauksessa helvetin kallis harrastus, joten kannattaa valita itseään miellyttävä auto, niin saa rahalle jotain vastinettakin.

Sinä ja muut skeidailijat olette harmaita hiirulaisia, munattomia sellaisia. Pelkäätte naapurin sedän, työkaverien tai essonbaarin parlamentin tuomiota. Haluaisitte itsekin omistaa tyylikkään auton, mutta ette uskalla. Sehän voisi tehdä naapurit yms. kateellisiksi ja aiheuttaa kiusallisia kysymyksiä siitä, miksi ostit hienomman auton kuin minulla. Varminta on ostaa joku 13 tusinassa "järkiauto", jolla sulautuu massaan ja välttää kiusalliset kysymykset.

Toki moinen harmittaa ja onkin ihan tyypillistä, että skeidakuski saa liikenteessä raivokohtauksen, kun näkee hienomman auton. Ihan normisuoritus on, että ohi pitää yrittää punnertaa ja kiire loppuu välittömästi, kun toinen (vakionnopeussäädin päällä edennyt) auto on "kyykytetty" => skeidakuski jää eteen junnaamaan.

• liikennekö.leikkipaikka
        harmaat_hiiret_vikisee kirjoitti:

> Turhamaisuus käy kalliiksi. Naiset ovat aina olleet turhamaisia.

Naiset ovat rohkeita ja kykenevät tekemään päätöksiä oman mielensa mukaan. Auton omistaminen on joka tapauksessa helvetin kallis harrastus, joten kannattaa valita itseään miellyttävä auto, niin saa rahalle jotain vastinettakin.

Sinä ja muut skeidailijat olette harmaita hiirulaisia, munattomia sellaisia. Pelkäätte naapurin sedän, työkaverien tai essonbaarin parlamentin tuomiota. Haluaisitte itsekin omistaa tyylikkään auton, mutta ette uskalla. Sehän voisi tehdä naapurit yms. kateellisiksi ja aiheuttaa kiusallisia kysymyksiä siitä, miksi ostit hienomman auton kuin minulla. Varminta on ostaa joku 13 tusinassa "järkiauto", jolla sulautuu massaan ja välttää kiusalliset kysymykset.

Toki moinen harmittaa ja onkin ihan tyypillistä, että skeidakuski saa liikenteessä raivokohtauksen, kun näkee hienomman auton. Ihan normisuoritus on, että ohi pitää yrittää punnertaa ja kiire loppuu välittömästi, kun toinen (vakionnopeussäädin päällä edennyt) auto on "kyykytetty" => skeidakuski jää eteen junnaamaan.

Itselle sattui eilen sellainen tapaus kun joku skoota fääbiö RS malli ajoi punaisiin valoihin vasemmanpuoliselle kaistalle . Jonkinlaista hermostunutta nykimistä se piti, oli ilmeisesti hätiköityä häröilyä ja aikeena singahtaa liikkeelle minua ripeämmin skodallaan ja kaiketi "kyykyttää" minut.

Lähdin ihan normaalisti liikkeelle puolella kaasulla jo iäkkäämmällä automaatti V70 turbodieselilläni , kun huomasin skodan "haastavan" ilmeisesti manuaalivaihteita ryki silmään kiivaaseen tahtiin, tein piruuttani kickdownin jolloin skoda jäi kauas taakse. En kiihdyttänyt kuin n. 66 km/h asti, johon nopeuteen niittasin vakionopeussäätimen. Skoda vasemmanpuolisella kaistalla kiihdytti huomattavaan ylinopeuteen (60 -alue), pääsi hetken päästä ohi, ja koukkasi aivan ihmeellisellä ajolinjalla suoraan eteeni, jossa sitten alensi nopeutta, mutta jatkoi silti selvällä ylinopeudella. Teki vielä vinkkari-vilkutukselle omituisen oikealle - vasemmalle - oikealle -kuvion (?)

Olin ihan hoo moilasena eli pelkkänä kysymysmerkkinä, että mitä nyt, mutta sitten räjähdin nauruun, kun tajusin, että sehän oli vain skoda kuski :D Täytyy ymmärtää....

• TSI2012
        liikennekö.leikkipaikka kirjoitti:

Itselle sattui eilen sellainen tapaus kun joku skoota fääbiö RS malli ajoi punaisiin valoihin vasemmanpuoliselle kaistalle . Jonkinlaista hermostunutta nykimistä se piti, oli ilmeisesti hätiköityä häröilyä ja aikeena singahtaa liikkeelle minua ripeämmin skodallaan ja kaiketi "kyykyttää" minut.

Lähdin ihan normaalisti liikkeelle puolella kaasulla jo iäkkäämmällä automaatti V70 turbodieselilläni , kun huomasin skodan "haastavan" ilmeisesti manuaalivaihteita ryki silmään kiivaaseen tahtiin, tein piruuttani kickdownin jolloin skoda jäi kauas taakse. En kiihdyttänyt kuin n. 66 km/h asti, johon nopeuteen niittasin vakionopeussäätimen. Skoda vasemmanpuolisella kaistalla kiihdytti huomattavaan ylinopeuteen (60 -alue), pääsi hetken päästä ohi, ja koukkasi aivan ihmeellisellä ajolinjalla suoraan eteeni, jossa sitten alensi nopeutta, mutta jatkoi silti selvällä ylinopeudella. Teki vielä vinkkari-vilkutukselle omituisen oikealle - vasemmalle - oikealle -kuvion (?)

Olin ihan hoo moilasena eli pelkkänä kysymysmerkkinä, että mitä nyt, mutta sitten räjähdin nauruun, kun tajusin, että sehän oli vain skoda kuski :D Täytyy ymmärtää....

Ja taas ja taas fantasiointia "liikenneleikeistä".

Voi voi, sellaista se on, kun oman pienryhmän paineen vuoksi pitää kuvitella ajavansa joskus vielä ties millä ikälopulla kiisselillä, eikä uskalla harkita Skodaa, kun se on pappamainen. Ja muut nauraa.

Kyllä. "Automiesten" typeryys vähintäänkin hymyilyttää...😎

• kaikkienhyljeksimä

Skodille nauretaan aina ja kaikkialla. Koiratkin kuseksii skodien renkaille, ja skodakuskien kintuille. Aja sinäkin oikeaa autoa, ja jätä leikki päristimet, itäblokin tylsät ja naurettavat koppimopot sikseen.

• Anonyymi
        kaikkienhyljeksimä kirjoitti:

Skodille nauretaan aina ja kaikkialla. Koiratkin kuseksii skodien renkaille, ja skodakuskien kintuille. Aja sinäkin oikeaa autoa, ja jätä leikki päristimet, itäblokin tylsät ja naurettavat koppimopot sikseen.

Minua aina huvittaa vanhoilla farmari Volvoilla ajavat kellukat jotka näyttävät miehiltä mutta suun kun aukaisevat niin mölinä on sonnimullikan tasolla.

• kaikkienhyljeksimä kirjoitti:

Ajan nykyään huippu laadukkaalla LÄNSI SKODALLA 3.6 FSI optimointi mersut ja pemarin lintat jää jalkoihin......

• Leasing.lintta

Suomen tylsin seksittömin harmaa varpunen.
      Yksinkertaisesti hiton ruma harmaa varpunen.

• turboskoda

Oletko nainen vai muuten vaan naisellinen?

• skoda.on.koppimopo
        turboskoda kirjoitti:

Oletko nainen vai muuten vaan naisellinen?

Skodistien kysymykset on outoja.
        Ovat oudon näköisiäkin usein kaalikärryineen.

• skoda.on.koppimopo kirjoitti:

Kummasti vain käyvät kaupaksi ja voittavat AINA kaikki autolehtien testit!!!!

• skoda.on.koppimopo kirjoitti:

Mutta ajavat parhailla mahdollisilla AUTOILLA ELI SKODALLA.......

• Laatupuutteisia

Ei anna laadukasta kuvaa,naiset kertoi skodasta.

• turboskoda

Tunnetko naisia? Siis muita kuin äitisi.

• Anonyymi

Sivistyneet fiksut ja kouluja käyneet naiset ajavat Skodalla, katsokaa joskus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivistyneet fiksut ja kouluja käyneet naiset ajavat Skodalla, katsokaa joskus.

Sivistyneet fiksut naiset on yleensä hoikkia ja hyvännäköisiä. Ajavat länsiautoilla.

Skoda naiset taas puolestaan ovat lössähtäneitä homssuisia tonni keijuja. Viina puskee naamasta ulos ja laardikerroksia on niin että silavaa sais kymmeniä kiloja.

• Isokyrpäismo

On todella hieno homma että vw tekee halvalla tehtyjä yksinkertaisia skodia.
      Skoda on näille yksinkertaisen tyhmille selittelijöille juuri sopiva auto.
      Kun ei odota itseltäkään mitään,niin miksi sitten autoltakaan.
      Siksi tylsä seksitön mitäänsanomaton skoda sopii näille yksinkertaisille selittelijöille mainiosti,eikös vaan.
      Tämä toteamus voi aiheuttaa. Näissä julleissa kiukkuisuutta,mutta se menee ohi yhtä nopeasti kuin skoda hajoo.

• J.Orma

Seisooko? Se menee ohi ja pitää kirjoittaa uutta faktaa.

• Aivan.sairaan.rumaskeida

"EI ANNA LAADUKASTA KUVAA" totesi nuori nainen Skodasta, kun totesi siinä olevan muoviset kovat halvanoloiset sisustus materiaalit.

Todennäköisesti aika monet sukupuoleen katsomatta voivat havaita ja todeta saman asian, vaikka sitten katsoisivat skeidatehtaan itse kim-jong-unille tai kiinan keisarille tehtyä luxusmallia.

• Kärsimystä.tuottava.skod

No ei helvetissä anna laadukasta kuvaa, kun se ei ole mitenkään, eikä millään tavalla laadukas! Miten se sitten voisi antaa laadukkaan kuvan? Muovinen kippa jossa nitisee ja natisee kaikki paikat, ja pomputtaa (jäykkä taka-akseli)

• hyundaimies

Mulla oli tossa vähän aikaa sitten työmatkalla Tanskanmaalla lentokentaltä mennessä vuokralla Skoda ja takaisin tullessa Volkkari. Sisältä autot olivat aivan samanlaisia niin kuin ajoltaankin niin ja kummassakin oli sama tekniikka. Skodassa oli vaan isompi tavaratila. Eli näistä kahdesta olisin ottanut omaan käyttöön mieluimmin Skodan (en sitten ostanut kun ovat niin hyvin hintansa pitäviä).
        En ymmärrä tätä skoda keskustelua. Joku on juuttunut ilmeisesti kahdeksankytluvulle. Samojen tyyppien mielestä läskisoosikin on terveysruokaa ja perussuomalaiset älykkäitä.

• Von_Kyykky
        hyundaimies kirjoitti:

Mulla oli tossa vähän aikaa sitten työmatkalla Tanskanmaalla lentokentaltä mennessä vuokralla Skoda ja takaisin tullessa Volkkari. Sisältä autot olivat aivan samanlaisia niin kuin ajoltaankin niin ja kummassakin oli sama tekniikka. Skodassa oli vaan isompi tavaratila. Eli näistä kahdesta olisin ottanut omaan käyttöön mieluimmin Skodan (en sitten ostanut kun ovat niin hyvin hintansa pitäviä).
        En ymmärrä tätä skoda keskustelua. Joku on juuttunut ilmeisesti kahdeksankytluvulle. Samojen tyyppien mielestä läskisoosikin on terveysruokaa ja perussuomalaiset älykkäitä.

Skodisteissa löytyy tilaston mukaan tosi paljon juurikin persuja. Ruokaostoksista suuri osa koostuu halppismakkarasta ja halvasta jauhelihasta yms. Varmaan läskisoosikin kuuluu suosikkiruokiin. Sehän selittää skodistien ulkomuotoa (ja vieressä istuvien tonnikeijujen vaimojen). On ns. oltu ruoka-aikaan kotona. Kasari musiikki soi monesti skodissa.

Kyllä se taitaa olla niin, että länsiauto ihmiset ovat nykyaikaisempia, kuin skodistit, jotka jumittaa vielä kommunismin jäänteissä ja kaalilaatikossa.

• JunaMäniJo
        Von_Kyykky kirjoitti:

Skodisteissa löytyy tilaston mukaan tosi paljon juurikin persuja. Ruokaostoksista suuri osa koostuu halppismakkarasta ja halvasta jauhelihasta yms. Varmaan läskisoosikin kuuluu suosikkiruokiin. Sehän selittää skodistien ulkomuotoa (ja vieressä istuvien tonnikeijujen vaimojen). On ns. oltu ruoka-aikaan kotona. Kasari musiikki soi monesti skodissa.

Kyllä se taitaa olla niin, että länsiauto ihmiset ovat nykyaikaisempia, kuin skodistit, jotka jumittaa vielä kommunismin jäänteissä ja kaalilaatikossa.

Olisiko aika lopettaa paskanjauhaminen? Miltä tuntuu, aatteleppa ite?

• HOLISTI74.91

itäauto skodat haisee pahalle niin liikenteessä kuin paikallaankin, eipä sitä liikenteessä juurikaan enää näe yli 5 vuotta vanhoja skodia, paaliin ovat menneet kunnostuskelvottomina vaikka ajokilometrejä olisi vähän takana, mikähän lie kun skodilla ei ajeta kuin se yksi öljynvaihtoväli, noin 30tkm ja sitten paaliin...

• Länsi SKODA haisee silloin ,kun sinä pieret siellä....

• Anonyymi
        superbwon kirjoitti:

Länsi SKODA haisee silloin ,kun sinä pieret siellä....

Mahorkka, Jenkem ja kuttaperkka noissa matolaatikoissa käryää. THL suositteleekin hengityssuojaimen käyttöä korunahymyn sisällä.

• kauheus

Kyllä hävettäisi sillä nyt hävettää jo pelkkä ajatus. Lisänä myötähäpeä siitä että joku muu ajaa.

• skodauksen_kauhistus
    • HOLISTI74.91

hävettäisi omistaakkin skoda. itse asiassa hävettää suomalaisten puolesta kun ollaan kuin jossain 80 luvun neuvostoliiton kolhoosissa kun siellä täällä näkee noita itäauto skodia.

• esteetikko-hipsteri

Itseä hävettää jos naapurinkin pihaan tulee skoda, tai rivitaloalueemme kadun varteen. Se näyttää tosi rumalta, ja siihen päinkään ei hirveä katsoa, mokomakin rötjäke.

• HAISTA PASKA!!!!! OLET KEHITYKSESTÄ JÄÄLKEENJÄÄNYT JA TODELLA PAHASTI!!! MEE HOITOON!!!!!!

• Olen ylpeä LÄNSI SKODAN (SUPERB 3.6 FSI COMBI optimointi kaikilla mausteilla omistaja)pemarin ja merrsun lintat jää jalkoihin .En ihmettele yhtään ,että SUOMALAISET ajaa parhaalla autolla.......

• Naapurin-Äijä

Naapurini osti uuden auton.Pihaan on ilmestynyt uusi punainen Skoda Octavia.
      Minulla ei nyt ole varaa uuteen autoon.

• Taksari_V70

Älä välitä, naapurisi ei ostanut autoa, vaan auton korvikkeen, skeidan. Se on uutenakin VAIN skeida.

Sinä saat paremman ajopelin, jos ostat käytettynä oikean auton! Tsekkaa vaikka jotain jokunen vuosi vanhoja oikeita autoja, esim. vaikka 2008 Opel Vectra 2.2 diesel, vähillä kilometreillä. Siinä on enemmän tilaa, mukavuutta ja hiljaisuutta kuin jossain skeida-kulkineessa. Ennen kaikkea se on paljon kestävämpi, ja tehokas, hiljainen.

Voit harkita muitakin oikeita autoja, esim. Volvo V70 tai Ford Mondeo. Japskeilta löytyy mukavia vaihtoehtoja, Mazda 6-sarja, ja Toyota Avensis.

Älä hyvä mies vaan luule että uusi Skoda Octavia olisi uuden auton tuntuinen. Käy vaikka itse koeajamassa se, ja toteamassa asia. Takaan, että sen jälkeen et enää pidä Octaviaa etkä muutakaan skeidakippaa minään!

• TSI2012
        Taksari_V70 kirjoitti:

Älä välitä, naapurisi ei ostanut autoa, vaan auton korvikkeen, skeidan. Se on uutenakin VAIN skeida.

Sinä saat paremman ajopelin, jos ostat käytettynä oikean auton! Tsekkaa vaikka jotain jokunen vuosi vanhoja oikeita autoja, esim. vaikka 2008 Opel Vectra 2.2 diesel, vähillä kilometreillä. Siinä on enemmän tilaa, mukavuutta ja hiljaisuutta kuin jossain skeida-kulkineessa. Ennen kaikkea se on paljon kestävämpi, ja tehokas, hiljainen.

Voit harkita muitakin oikeita autoja, esim. Volvo V70 tai Ford Mondeo. Japskeilta löytyy mukavia vaihtoehtoja, Mazda 6-sarja, ja Toyota Avensis.

Älä hyvä mies vaan luule että uusi Skoda Octavia olisi uuden auton tuntuinen. Käy vaikka itse koeajamassa se, ja toteamassa asia. Takaan, että sen jälkeen et enää pidä Octaviaa etkä muutakaan skeidakippaa minään!

Niin, käy koeajamassa. Ja sitä ennen autokoulussa. Eikä se ajokortti "taksarillekaan" ole haitaksi...😂

• huijauskannattaaVWaudi

• hattivatit_skodistit
        TSI2012 kirjoitti:

Niin, käy koeajamassa. Ja sitä ennen autokoulussa. Eikä se ajokortti "taksarillekaan" ole haitaksi...😂

Kun ei kokemusta oikeista autoista ole, leluauto skeidakopperokin kastematoineen ja homeineen tuntuu "riittävän meille", näin skodamyyjän mukaan moni sanoo. "Kyllä skoda meille riittää" XD Eikö tuo "riittää meille" itsessään jo kuvaa tuota tragikoomista itäjäännettä, skeidaa.

• Läxi-IPu

Sulla on jo "auto",minulla on MB jo yli 40 vuotta,paljon on mennyt D- veroja
      pakko vain sinnitellä kun parempaan ei ole varaa,Väriä olen vaihtanut,Valkoisesta/Mustaan
      Ennen tehtiin vielä autoja/nyky autoilla ollaan teknologian vankeja./Satelliittikamaa.

• SkodahäpeysMaksimus

Täytyy tunnustaa, että kun joskus menen cittariin ostoksille, kävellessäni skodaltani (Fabia, harmaa) sisään markettiin, vähän hävettää, kun ihmiset katsovat autooni päin, ja hymyilevät sille ja jotkut nauravat ääneen. Vaikka eihän ne mitään pahaa tarkoita, kai.

• MyötähäpeäRules

Koita nyt päättää, vähän vai maksimaalisesti hävettää.

• harmittaako

Näistä keskusteluistahan sen näkee - kun vaimo lähtee skodamiehen mukaan niin pakko tulla purkamaan pahaa oloa suomi24 palstoille. Taidankin lähteä vasta detailing-käsittelyn saaneella Octaviallani viettämään pitkää viikonloppua jonnekin naisystäväni kanssa koska Skodan omistajalla jää pikkurahaa muuhunkin kuin leasing-maksuihin ;)

• halpamakkara-skoda

Naiset karttaa skodaa viimeiseen asti, ja ne jotka sen kyytiin astuu on sidukkavalaita. Ne harvat naiset jotka sitä ajaa, on myös tonnikeijukaisia.

Skoda on semmoinen miesten erilaisiin keskinäisiin "leikkeihin" tarkoitettu liikkuva p-koppi.

• TraktoriKuski

Skoda kärsii Suomessa vanhan itäauton mainetta vaikka tämän päivän Skodat on teknisesti VAG-ryhmän (Volkswagen-Audi Group) laadukkaita tuotteita. Miten on mahdollista, että Skoda Superb -autoja on päätynyt taksikäyttöön, vaikka perinteisesti taksisuharit ajaa Mersuilla?

Oikeasti Skoda Superb on ylivertainen auto monessa suhteessa, kun verrataan hinta/laatusuhdetta muihin kumipyöräisiin kulkimiin.

Skodaa vaivaa samat puutteet ja ongelmat kuten muitakin VAG-konsernin (Volkswagen, Audi, Skoda ja Seat) merkkejä. Peruskomponentit on samoja ja vain viimeistely ja ulkonäkö poikkeavat konsernin eri merkkien välillä.

Jokainen päättää ostaako rahoillaan statusta vai käyttöarvoa.

• TSI2012

Tämän palstan "kriitikot" eivät osta mitään. Ainakaan uutta n. 40 000 euroa maksavaa autoa. Varmasti autot kiinnostavat noita Automiehiä, mutta pikku-poikien näkökulmasta...

• Mr_Jenkem_

Skodan missään mallissa ei ole havaitttavissa *minkäänlaista* ylivertaisuutta -koko merkki on täydellinen limbo

"Huonoin tietämäni auto on skoda, huonompaa en ole nähnyt" *) Johansson , Skoda -palsta

• Anonyymi
        Mr_Jenkem_ kirjoitti:

Skodan missään mallissa ei ole havaitttavissa *minkäänlaista* ylivertaisuutta -koko merkki on täydellinen limbo

"Huonoin tietämäni auto on skoda, huonompaa en ole nähnyt" *) Johansson , Skoda -palsta

paperipussi päähän vaan

• AMGsportMan

Asun hieman paremmalla pientaloalueella pääkaupunkiseudulla ja täällä asuntojen hinnat kuusinumeroisia. Luonnollisesti täällä ei ole koskaan näkynyt yhtäkään Sködää. Asukkaat kyllä nyrpistävät sillekin naamaa, jos siivooja tulee alueelle jollain uudella mutta selvästi alueelle sopimattomalla halpahintaisella pienellä Nissanilla. Sködä olisi varmaan jo järkytys.

• siunakkoon

Hei, kerropa tarkemmin, missä asustelet. Tulen ajelemaan teidän nurkille jonain päivänä, niin saadaan maailman väkiluvun kasvua hiukan hidastettua, kun kaltaisesi ihmiset delaavat järkytyksestä Skodan nähdessään.

• Tero.pani.parastaan

Missäpäin pääkaupunkiseutua pientalojen hinnat ovat sitten viisinumeroisia?. Taidat asua oikeasti Perä-Posiolla, jossa hinnat ovat kohta nelinumeroisia. Ruosteinen Tojo on se teidän unelma-auto, uudet Skodat sielläpäin ovat vain poliisilla ja ulosottomiehellä.

• Sarkasmi.sakari

Nämä on nähty: "hieman paremmalla pientaloalueella", toki.

Hieman parempi = rikkaiden asuinalue? No miksi et siis kerro tarkemmin? Siellä on varmasti AMG-Mersuja vieri vieressä, joten vaikka antaisit osoitteen tien tarkkuudella, eihän sen perusteella köyhät osaa tuella koputtelemaan oveen. Ja eikös siellä ole vartiointikin kunnossa? Taitaa olla monella "kotitoimisto", kun ehtivät siivoojien autoja kyttäämään..

Mikä auto nyt sopii millekin alueelle. Pääkaupunkiseudulta löytyy paljon äänestysikäistä porukkaa, jonka mielestä auto ei sovi asuinalueelle lainkaan. Voi tulla Automiehelle ahdasta...

Tai olisiko se hieman parempi alue tavallista paremmin hoidettu kaupungin vuokratalo? Sen parkkiksella AMG on toki edukseen. Kun pitää seisomassa 247, ihailijoita riittää...

• kääkkänen
        Tero.pani.parastaan kirjoitti:

Missäpäin pääkaupunkiseutua pientalojen hinnat ovat sitten viisinumeroisia?. Taidat asua oikeasti Perä-Posiolla, jossa hinnat ovat kohta nelinumeroisia. Ruosteinen Tojo on se teidän unelma-auto, uudet Skodat sielläpäin ovat vain poliisilla ja ulosottomiehellä.

Ei ne oikein pääse liikkeelle niillä skeidoilla, siksi vaihtavat/vaihtaneet länsiautoihin. Skeida kun voi vain sanoa "räks-räks-räks", kun käynnistää moottorin..... (jakopää hajalla). Maksaa liikaa julkisen talouden tiukkoja budjetteja silmälläpitäen noita korjailla.

• tuskimpavaaa
        siunakkoon kirjoitti:

Hei, kerropa tarkemmin, missä asustelet. Tulen ajelemaan teidän nurkille jonain päivänä, niin saadaan maailman väkiluvun kasvua hiukan hidastettua, kun kaltaisesi ihmiset delaavat järkytyksestä Skodan nähdessään.

Ei skoota niin kovia reaktioita herätä, se on niin mitätön, että joko sitä ei huomata ollenkaan (harmaa hiirulainen) tai sitten sille hymyillään hyväntahtoisesti (itäauto-jäänne menneisyydestä), tai sille nauretaan (vahingoniloiset ei-niin hyväntahtoiset ihmiset)

• Sarkasmi.sakari
        tuskimpavaaa kirjoitti:

Ei skoota niin kovia reaktioita herätä, se on niin mitätön, että joko sitä ei huomata ollenkaan (harmaa hiirulainen) tai sitten sille hymyillään hyväntahtoisesti (itäauto-jäänne menneisyydestä), tai sille nauretaan (vahingoniloiset ei-niin hyväntahtoiset ihmiset)

Jaa AMG-mänille Skoda oli kovin reagoiva. Ilmeisesti kova nauramaan Skodalle? Ja eikö yksi skoda-kriitikko ole aiemmin kertonut nauravansa koko ajan Skodalle? Aina nauratti; ravintolassa syödessäkin Skoda nauratti, niin kova naura ja tämä kriitikko...

• tuskimpavaaa kirjoitti:

Nykyään SKODA on parempi ,kuin ns, premium merkit ...pitää keksiä uusi sana esim EXTRA EXTRA PREMIUM!!!

• valehtelijoiden_klubi

Trollipojua ei ainakaan hävetä kirjoittaa täyttä tuubaa. Näitä valehtelujuttuja syntyy uusia joka päivä, ja aina yhtä lapsellisia ja aina yhtä läpinäkyviä, jolloin heti tietää, ettei noissa kirjoituksissa ole päätä eikä häntää. Ja nyt ei siis puhuta Skodan omistajista, vaan palstan häiriköistä.

• kääkkänen

Silloinhan myös lainatut lähteet olisivat täyttä tuubaa. Mikä ei taas ole ihan uskottavaa, IMO.

• näinsetoimii

>Ja nyt ei siis puhuta Skodan omistajista, vaan palstan häiriköistä.
        Harvemmin skodan omistajat alkavat täällä julkisesti haukkumaan valitsemaansa merkkiä. Päinvastoin, tyypillinen skenaario: silloin kun skoota vielä töröttää pihassa tai tallissa, se on maailman paras auto, ja ei ikinä vikoja, jne. eli mitään ei myönnetä. Siis tämähän on ihan ymmärrettävää ja inhimillistä.

Kun taas sitten kun skoota on myyty ja päästy tuosta itäauton ikeestä, ja alla on oikea mukava ja tehokas länsiauto, silloin kyllä tunnustetaan, miten huono se oli, ja miten paljon siinä oli vikoja, jne.

Objektiiviset ja ei-tunneihmiset pystyvät kyllä myös virhehankintansa myöntämään, eivätkä millään lailla häpeä myöntää sitä. Näitä on vain harvassa.

• onhan_niitä_juttuja
        näinsetoimii kirjoitti:

Harvemmin skodan omistajat alkavat täällä julkisesti haukkumaan valitsemaansa merkkiä. Päinvastoin, tyypillinen skenaario: silloin kun skoota vielä töröttää pihassa tai tallissa, se on maailman paras auto, ja ei ikinä vikoja, jne. eli mitään ei myönnetä. Siis tämähän on ihan ymmärrettävää ja inhimillistä.

Kun taas sitten kun skoota on myyty ja päästy tuosta itäauton ikeestä, ja alla on oikea mukava ja tehokas länsiauto, silloin kyllä tunnustetaan, miten huono se oli, ja miten paljon siinä oli vikoja, jne.

Objektiiviset ja ei-tunneihmiset pystyvät kyllä myös virhehankintansa myöntämään, eivätkä millään lailla häpeä myöntää sitä. Näitä on vain harvassa.

"Objektiiviset ja ei-tunneihmiset pystyvät kyllä myös virhehankintansa myöntämään, eivätkä millään lailla häpeä myöntää sitä. "

Mutta kriitikko ei pysty myöntämään että Skoda on hyvä auto. Perustaa järkkymättömän kantansa muualta luettuihin trollauksiin, mutta itsellä ei ole metriäkään ajokokemusta. Kriitkkohan joutuisi häpeämään kun joutuisi myöntämään että oma vakaumus onkin per seestä.

• TotuusVastaanFakta
        näinsetoimii kirjoitti:

Objektiivinen kriitikko kyllä pystyisi myöntämään Skodan suosion tilastolliset tosiseikat. Sitä kuitenkaan ei voi palstan kriitikoilta odottaa, koska heidän kritiikkinsä vain voimistuu, mitä suositumpi Skoda on. Oikeastaan kritiikki loppuu vasta, jos Skodaa ei ostaisi kukaan ja vanhatkin häviäisivät. Silloin ei olisi mitään kohdetta eikä lukijoita provoille, anteeksi kritiikille...

Skoda-kriitikko on sisäisesti katkera suomalainen, joka ei "omaansa hauku"., puristaa vain nyrkkiä. Tämä on lähtökohta "entisten todellisten Skodan todellisten raportteihin", jotka mukamas Skodan totaalisen surkeuden vuoksi avautuvat suorastaan uhrautuen häpeästään huolimatta. Häpeän korostaminen onkin kritiikin tärkeä osa ja samalla selittää paljon autojen ylikorostuneesta merkityksestä Skoda-kriitikolle.

Ja toki entistä autoaan epämääräisen liioitellen haukkuva kirjoittaja on uskottavampi kuin varovaisen faktapohjainen "kehuminen". Sellainen se on trollauksen strategia.

• ei.anna.laadukastakuvaa
        onhan_niitä_juttuja kirjoitti:

"Objektiiviset ja ei-tunneihmiset pystyvät kyllä myös virhehankintansa myöntämään, eivätkä millään lailla häpeä myöntää sitä. "

Mutta kriitikko ei pysty myöntämään että Skoda on hyvä auto. Perustaa järkkymättömän kantansa muualta luettuihin trollauksiin, mutta itsellä ei ole metriäkään ajokokemusta. Kriitkkohan joutuisi häpeämään kun joutuisi myöntämään että oma vakaumus onkin per seestä.

No kun ei se ole! Ei auto ensinkään, eikä siis näin ollen myöskään hyvä!

• exSkodisti
        onhan_niitä_juttuja kirjoitti:

Mitä vittua uikutat. Minä olen kuule tuolla auton irvikuva-irvokkeella skoota superpilla yli 3 vuotta sinnitellyt ja kaikki mahdolliset harmit ja hermojen menetykset kokenut. Että älä tule selittämään ettei minulla olisi skootasta kokemusta. Tiedän ihan tasan tarkkaan, mistä puhun.

• TiedätMitäTrollaat
        exSkodisti kirjoitti:

Mitä vittua uikutat. Minä olen kuule tuolla auton irvikuva-irvokkeella skoota superpilla yli 3 vuotta sinnitellyt ja kaikki mahdolliset harmit ja hermojen menetykset kokenut. Että älä tule selittämään ettei minulla olisi skootasta kokemusta. Tiedän ihan tasan tarkkaan, mistä puhun.

Tiedät mistä puhut toki, mutta kirjoitat muunneltua totuutta.

• Skodastakaljarahatt

Kyllä mua ainakin hävetti kovasti Skodalla ajaa, oli yhden kesän autona. Kaikki vittuili ja naureskeli.
      Jouduin sitten kesän lopulla Skodalla kolariin, missä oli onni onnettomuudessa, että meni Skoda lunastukseen.
      Alkoi sitten taas opiskelut, ja vakuutuskorvauksilla ostin kaljaa.
      Seuraavana keväänä ostin Datsunin, kukaan ei pilkannut enää, kun Datsuniilla ajelin.

• pimeävappu

Skootahan menee lunastukseen pienimmästäkin kolhusta ja tällistä. Surullisenkuuluisa venäläinen skootan "paperipelti" syynä tähän.....

• Hävettää

No hävettää, mutta en pysty vielä vaihtamaan, 2 vuodeksi vielä osamaksueriä tästä... ocu 2013

• TSI2012

Mikset pysty? Tehhään kauppaa!

Saat käteismaksun, maksat velan pois ja hommaat Tojon tilalle. Kaikki hyötyy: minä saan III Ocun, sinä virheettömän Tojon ja tällä palstalla ei enää tarvitse lukea juttujasi Skodasta todellisena omistajana.

Kuis on?

• Anonyymi

Kyllä Volvo V90 ja Skoodan antama kyyti on aivan eri maailmasta. Volvossa (ja Bemarissa, Audissa ym) saa nauttia hiljaisuudesta ja premium kyydistä. Jos ajaa paljon, sillä on merkitystä.

• Juuri siksi ajankin SKODALLA!!!

• Anonyymi

Minua hävetti ajaa aiemmin Nissanilla, mutta vaihdettuani Skodaan ei hävetä enää yhtään.

• Anonyymi

Skoda.Helppo lausua.Kevyt työntää.

• Anonyymi

Eipä hävetä.

• Anonyymi

Hävettää niin pirusti. Olen 2-luokan kansalainen.

• Huppu päähän ja aurinkolasit silmille ettei kukaan tunnista. Kannattaa myös jättää auto tielle eikä parkkeerata omaan pihaan.

• Anonyymi

Tuonko takia niin monta Tojoa lojuu tienvarsilla?

• Anonyymi

Automerkistä riippumatta hävettää yksityiautoilu.

• Anonyymi

Tässä asiassa pitää olla nollatoleranssi. On paljon edullisempaa sopia esim. paikallisen kuljetusyrittäjän kanssa kuljetuspalvelu lähimmän osuuskaupan pihasta arvoalueen kiinteistöille , kuin päästää sinne skoodia laskemaan kiinteistöjen arvoa.

• Anonyymi

Se on aina kiva vastata muiden puolesta... kuten sinä vastailet arvoalueilla asuvien puolesta. ;)

• Anonyymi

Kyllä skoodajulleja ___tuttaa hyvinkin kovasti kun itäkippanoilla joutuu hyväosaisten seassa jalkoihin jäämään.

• Anonyymi

Ja itse jäät muiden tojokuskien jalkoihin siellä Hurstin ruoka-apujonossa...

• Ajan LÄNSI SKODALLA 3.6 FSI ohjelmointi ...pemarit jamersut jää jalkoihin

• Anonyymi

Minua hävettää "uusi" Skoda Scala, jota skodistit sokeasti kehuvat. Vaihdoin itse puhkiruostuneen Skoda Räpittini Toyota Corollaan. Eihän tuossa Scalassa ole mitään uutta, ulkonäkökin entistä vanhanaikaisempi.

• Anonyymi

Otan osaa... toivottavasti olet hyvä hitsaamaan.

• Anonyymi

Jos ei kykene muuttamaan edes julkisen liikenteen piiriin, tai pyöräillä, niin on syitä kävellä. Ei hävetä soveliain etenemismuoto.

• Anonyymi

Kyllä hävettää ja rankasti!

• Anonyymi

Vappuna muutaman skodan letkassa ajoa. Hävetti!

• Anonyymi

Miksi hävettäidi, Skoda? Häpeän itseäni niin, ettei Skoda vaikuta mitään. Samaan henkiseen konkurssiin menee. Terveille en kyllä Skodaa suosittelisi. Skoda-häpeä saattaa suistaa mielenterveyden raiteiltaan. Ehkä minulle kävi niin, en muista. Nyt on vain Skoda ja häpeä.

• Anonyymi

Ei niin pätkän vertaa. Päivittäistä ajokokemusta kertyy niin taksista kuin ratikasta. Illalla on sitten kaksipyöräisen vuoro. Eikä sekään hävetä.

• Anonyymi

Kyllä ihminen on epäonnistunut elämässään jos skootaan sortuu.
      Surullisia ihmiskohtaloita tulee päivittäin vastaan teillämme skootien ohjaksissa. Lidlin pihalla 50% tarjouspäivänä noita skootisteja monesti näkee hortoilemassa.

Itse suhtaudun myötämielisesti näihinkin ihmisiin, voi olla että skoota on ainut ilo tuollaisen ihmistyypin elämässä, hyvässä ja huonossa

• Anonyymi

Skodalla en aja.Mieluummin ajan pyörällä tai kävelen.
      Naapurin-äijä nauraa jos Skodalla ajaisin.

• Anonyymi

Lapsia kiusattaisiin koulussa jos meillä olisi itäauto skoota. Länsiautot ovat myös teknologiassa valovuoden edellä, ja ovat myös turvallisia. Terkuin mamma89

• Anonyymi

Ei todellakaan hävetä ajaa nykyään Skodalla alkaa olla premiun luokan tasoa nykyään ,aina vaan paranee joka vuosi auto..ennen häpeäisin ajaa noilla meluisilla hybridi kyhäelmillä kun meluavatkin niin että kuulo menee..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei todellakaan hävetä ajaa nykyään Skodalla alkaa olla premiun luokan tasoa nykyään ,aina vaan paranee joka vuosi auto..ennen häpeäisin ajaa noilla meluisilla hybridi kyhäelmillä kun meluavatkin niin että kuulo menee..

Meistä tehtiin Skodan takia lastensuojeluilmoitus. Lapsia ei saa pitää tupakansavussa uuden tupakkalain mukaan ja koulussa opettaja oli huomannut lapsemme haisevan tupakalle. Sossutantat kun näkivät pihassamme Skoda Citigon niin kääntyivät heti pois ja vilkuttivat. Ei vissiin itäautolle ominainen jatkuva mahorkankäry ollut heille entuudestaan tuntematon juttu. Terveisin Äiti94&kolmekersaa

• Anonyymi

"Arvonalenema Skodissa on aivan käsittämättömän nopea ja raju." Voisitko antaa linkin mistä löytyy nopean ja rajun hinnan aleneman kokenut Skoda? Skoda Octavia vRS 4x4 diesel farmari vm 2016 kiinnostaisi.

• Anonyymi

Kyllä hävettää.

• Anonyymi

Miten huono itsetunto ihmisellä pitää olla, että häpeää tietyllä autolla ajamista? Auton ei pitäisi olla mikään oman egon jatke, vaikka tiettyjen merkkien omistajille se tuntuu sitä olevan. Itellä on ehtinyt olemaan muutama auto, ensimmäinen oli Opel Corsa 1.2 Twinport ns. D-versio, sitten tuli Seat Ibiza 1.2 TSI Style, pisimpään ajoin Skoda Fabia 1.2 TSI:llä. Nykyinen auto on vm. 2018 Toyota Yaris 1.5. Näistä autoista Seat oli ehdottomasti se heikoin/huonoimman laatuinen. Lähti vaihtoon alta 70 000 km ajettuna. Opel oli ihan kiva ensimmäiseksi autoksi, mutta moottori oli todella laiska ja ohjaus ylitehostettu. Skoda ja Toyota kulkevat molemmat tasoissa, näiden kahden vertaaminen hyvässä/pahassa on vaikeaa.

• Anonyymi

Skodan ja Toyotan vertaaminen hyvin usein vaikeaa tänne kirjoittaville.

Eivät ole ajaneet kumpaakaan ja ajokorttikin puuttuu. Siksi he keskittyvät auton muihin merkityksiin, kuten hävettääkö se tai kadehditaanko sitä. Kuten alaikäisillä on tapana...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät ole ajaneet kumpaakaan ja ajokorttikin puuttuu. Siksi he keskittyvät auton muihin merkityksiin, kuten hävettääkö se tai kadehditaanko sitä. Kuten alaikäisillä on tapana...

Vaikeaa? Toyota on maailman arvostetuin autobrändi, Skoda on jäänne itäimperiumista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osa tänne kirjoittavista ei ole ajanut ehkä muuta, kuin polkuautoa ja silläkin päin puuta. Tämän seurauksena ovat sitten saaneet aivovamman. Kai näiden pällien on jossain mesottava, kun merkkifoorumeilta tulisi bannit alle päivässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikeaa? Toyota on maailman arvostetuin autobrändi, Skoda on jäänne itäimperiumista.

Skodassa ei ole muuta Skodaa, kuin se logo. Kaikki muu on suoraan Volkkarilta, kokoonpano vaan on Tsekissä. Jos laittaa rinnakkain VW Polon ja Skoda Fabian, niin molemmat ovat sisältä todella lähellä toisiaan. Mittaristot, katkaisimet ja niiden sijoittelut ovat melkein kopioita toisistaan. Polossa ainakin joskus nopeusmittarin ja kierroslukumittarin viisarit olivat punaiset, Skodassa valkoiset. Autoissa käytetään samaa kosketusnäytöllistä audiolaitteistoa, joka on muistaakseni joskus ollut Zenecin valmistama.

• Anonyymi

Eihän se mikään menestymisen ja hyvinvoinnin manifestaatio ole.

• Anonyymi

Ei, eihän uusi Skoda koskaan ole. Kolmen tonnin Korolla ja Mese ovat.

• Anonyymi

Skooda, simpli itäauto kleever.

• Anonyymi

Kyllä. Ja ennen eläkeikää aion vielä kerran säästää sen verran että pääsen "skodaluokasta". Olen mielestäni sen ansainnut.

• Anonyymi

Ei hävetä. Premium autolla ajelee ihan mielellään. Kehtaisin kyllä ajaa myös Toyotalla. Tosin, kun istuin autoliikkeessä Avensikseen, autokuume putosi hetkessä ja iho nousi kananlihalle. En todellakaan voisi katsella tuollaista muovista kojelautaa. Joten Toyotalla en voisi edes ajaa. Ei kiinnosta. Ei sitten tippaakaan.
      Mieluummin kävelen tai otan taksin..., jos se ei ole Toyota.

• Anonyymi

"Premium autolla ajelee ihan mielellään."
        Mikä auto sinulla sitten on?

• Anonyymi

Skodahan on tunnettu itäautona. Itse en itäautoja harrasta. Ei ole aikaa eikä venäjämielisyyttä

• Anonyymi

Miehesi on sekaisin. Ei kukaan itseään ja läheisiään kunnioittava ihminen osta itäauto skodaa. Se on paitsi häpeäksi, myös mitä suurimmassa määrin harmiksi!

• Anonyymi

Näin menee.

• Anonyymi

Toyotakuskia pitäisi hävettää oikein kunnolla. Toyota ollaan todettu ja vertailtu Skodaan ja jokainen kerta Toyota on hävinnyt vertailussa. Skodahan on vain se surkein itäauto jota maailma päällään kantaa ja Toyota häviää sillekin, miten tämä voi olla mahdollista?

• Anonyymi

On sinulla aivan typerä ennakkoasenne joka johtuu tietämättömyydestä. Et ole ehkä se teidän perheen terävin kynä vaan mielikuva autoista on tullut geeneissä. Onko ehkä joku sukusi jäsen ollut liukuhihnalla kokoamassa jugoslaavien kanssa Volvoja ja tullut kesälomalla valkoisissa farkuissa osamaksu Volvolla kotiseudulle patsastelemaan?
      Kannattaa aloittaa itsensä sivistäminen vaikka matkustamalla Prahaan ja tehdä sieltä matka Skoda kaupunkiin Mlada Boleslaviin. Matkalla Skoda autoista innostunut miehesi voi kertoa Tsekin alueen autoteollisuuden historiasta. Nykyisyyden näet omin silmin. Matkailu avartaa aivoja mutta pitää tietää menneisyys niin ymmärtää myös nykyisyyttä.

• Anonyymi

Johan pomppas! On yleisesti kaikkien tiedossa oleva fakta, että Skoda on täysin venäläinen.

Kun matkustat Uralin suuntaan ns. "Tankogradiin", löydät Suuren Isänmaan sylistä Skodan historian ja nykyisyyden. Kannattaa poiketa mennessä tai tullessa Ladan tehtailla Toglitatissa Volgan mutkassa. Siellä viimeistään paljastuu tyhmemmällekin, miten Skodan on kuin Lada, mutta tehty sen jäteosista. Skodaa on lisenssillä tehty myös Tsekissä, kuten toista Tankogradin mestarinäytettä: T-34.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johan pomppas! On yleisesti kaikkien tiedossa oleva fakta, että Skoda on täysin venäläinen.

Kun matkustat Uralin suuntaan ns. "Tankogradiin", löydät Suuren Isänmaan sylistä Skodan historian ja nykyisyyden. Kannattaa poiketa mennessä tai tullessa Ladan tehtailla Toglitatissa Volgan mutkassa. Siellä viimeistään paljastuu tyhmemmällekin, miten Skodan on kuin Lada, mutta tehty sen jäteosista. Skodaa on lisenssillä tehty myös Tsekissä, kuten toista Tankogradin mestarinäytettä: T-34.

Togliatissa fiatin kopiot, tsekokslovakia-burjatiassa shkoda

• Anonyymi

Ei hävetä. Mersulla hävettäisi kovasti.

• Anonyymi

Ei vessaa pidä ujostella. Yeti on hyvä. Pidättely tappaa!

• Anonyymi

Joko olet toipunut impotenssistasi?
        Valitettavasti siihen ei auta Toyota, Audi, eikä edes Skodakaan. Kokeile liikuntaa!

• Anonyymi

Ei hävetä. Ei hävettänyt vanhempianikaan ajaa Ladalla. Mikä ettei itäautolla kehtaa ajaa. Silloin on huono itsetunto.

• Anonyymi

Ei hävetä. BMW:llä hävettäisi kovasti.

• Anonyymi

Skoda ei hävetä, kun tietää sen olevan vessa.

Laitoin taas aamulla klo 8 Webaston päälle ja käyn kohta kakalla lämpöisessä Skodassani. Kyllä kelpaa ja Tojo-terot ovat kateellisia. :)

• Anonyymi

Missä läävässä mahdat asua, kun pitää käydä ulkovessassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä läävässä mahdat asua, kun pitää käydä ulkovessassa?

Asunnossa, mutta Skoda on vessani. Tavallaan erehdyin ostamaan Skodan autona, mutta huomasin onneksi Yetin erinomaisuuden vessana, kun luin tältä palstalta, miten Skoda ei ole auto ensinkään, mutta Yeti sentään vessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asunnossa, mutta Skoda on vessani. Tavallaan erehdyin ostamaan Skodan autona, mutta huomasin onneksi Yetin erinomaisuuden vessana, kun luin tältä palstalta, miten Skoda ei ole auto ensinkään, mutta Yeti sentään vessa.

Tämähän on yläluokassa muotia, jokaisella pitää olla takapihallaan skoda. Kuulemma kauhessa tekonahkaistuimissa oleva flataatin haju saa ruskean pikajunan kulkemaan.

Enää ei tarvitse laksatiivisia!

• Anonyymi

"Missäpäin pääkaupunkiseutua pientalojen hinnat ovat sitten viisinumeroisia?. Taidat asua oikeasti Perä-Posiolla, jossa hinnat ovat kohta nelinumeroisia. Ruosteinen Tojo on se teidän unelma-auto, uudet Skodat sielläpäin ovat vain poliisilla ja ulosottomiehellä."

Tuo oli kyllä hyvä, ja niin totta.

• Anonyymi

Skoda on vessa, ei auto ensinkään.

• Anonyymi

Huomaan että joudun liikenteessä ja markettien parkkipaikoilla halveksunnan kohteeksi, kun ajan skodalla. Mistä sitten johtuukaan. Onkohan muuten uusissakin skodissa vielä jäykkis, eli jäykkä taka-akseli?

• Anonyymi

Pakotteista johtuvan osapulan takia on jouduttu käyttämään jopa rumpujarruja jäykän taka-akselin yhteydessä.
        Surullista.

• Anonyymi

Skoda ei luovu kruunustaan.

• Anonyymi

Skodassa on laadukasta muovia.

• Anonyymi

Skodassa on kalliiksi hinnoiteltua ämpärimuovia.

• Anonyymi

Parempaa itäautoa voi hakea. Ladakin oli kansanauto.

• Anonyymi

Audi ei ole vielä saanut aikaiseksi niin toimivaa takakonttia.

• Anonyymi

Kyllä skooda on ihan sopiva jos on maailmankatsomukseltaan komunisti. Muuten se kyllä hävettää ankarasti ja aiheuttaa masennusta ja lamaannusta.

• Anonyymi

Skoda on ihan sopiva, vaikka ei olisikaan kommunisti. En siis ole kommunisti, vaikka omistan Skodan. Häpeää, masennusta ja lamaannusta maailmaan kyllä mahtuu, mutta ei se ainakaan Skodasta johdu. Tämä siis oman kokemuksen perusteella.

• Anonyymi

Minulla EI itselläni ole Škodaa, mutta töissä olen ajanut paljonkin 2016 vuosimallin Octavialla, eikä hävetä yhtään - oikein hyvä auto.

Corollamies

• Anonyymi

Miksi hävettäisi? Skodan hankkiminen on tietoinen poliittinen kannanotto ja julkinen sellainen.

• Anonyymi

Miehesi on ihan oikeassa, Skeida on autona hyvinkin kakkosesta.

• Anonyymi

Useinhan ykkösautona Skoda-perheessä on Lada.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useinhan ykkösautona Skoda-perheessä on Lada.

Ja kolmosautona saman konsernin Bentley.

• Anonyymi

Eniten hävettäisi ajaa Volvolla. Ylihinnoiteltu kiinaalainen piraattilelu. Hyi!

• Anonyymi

Skoda on luokaton auto luokattomalle ihmis paralle.

• Anonyymi

Niin se vain on. Faktaa.

• Anonyymi

Olishan se häpeä skootassa istua länsimaisen ihmisen.

• Anonyymi

Jos Volvo on se ykkösauto se kakkaosauto vois olla Audi Q8

• Anonyymi

Urheilullinen punalippulaiva itämaiseen makuun.

• Anonyymi

Sinä raaasu haaveilet Skodasta, kun joudut ajamaan jollakin "mossella". Näitä Skoda-aloituksia satelee "sieltä jostakin" . Yrittäkää hankkia kunnon auto Skoda.

• Anonyymi

Hapankaali, skooda, maatuskat, vodka ja mosset, siinä sitä haavetta, hihiii.

• Anonyymi

Ei nimi autoa pahenna ellei auto nimeä. Valitettavasti vaan nyt on niin että tässä tapauksessa maine on ansaittu.

• Anonyymi

Varmaankin ne jotka ajaa Skodalla ovat noita häpeämättömiä. Se on usein tärkeä osa heidän identiteettiään.

• Anonyymi

Noin tuntuu tämän palstan perusteella todellakin olevan. Skodistit on varsinaisia fanaatikkoja ja länsimerkkien dissaajia.

• Anonyymi

Ei hävettäisi. Skoda voittaa vertailutestit ja sillä ajetaan paljon. Minua hävettäisi ajaa riisipussilla.

• Anonyymi

Ajoin aikoinaan kauan sitten. En osannut hävetä kun joku kulkine piti olla. Joku kuitenkin kysyi eikö tuossa mene maine? Skodat jätin sittemmin kyllä ihan muista syistä kuin mainehaittojen takia. Skodat on ryhmässä heikompia merkkejä joihin en koske enää pitkällä tikullakaan.

• Anonyymi

Meille en aikanaan voinut hankkia Skoodaa. Vaimo ja lapset eivät hyväksyneet. Tero

• Anonyymi

Jollain Toyotalla hävettäisi ajaa. Ihan kamala testijumbo.

• Anonyymi

Eihän se mukavalta tunnu nousta Skodasta julkisella paikalla.

• Anonyymi

Riisipussista ei ilkeä nousta julkisella paikalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riisipussista ei ilkeä nousta julkisella paikalla.

Kaali- ja tattaripussit näyttää kiinnostavan. Palaako myös mahorkka?

• Anonyymi

Voisipa hävettääkin, mutta ei tarvii hävetä, kun ei laita itteään sellaiseen idän ihmeeseen kuin skoota.

• Anonyymi

Hävettäisi ajaa itäromu Toyotalla.

• Anonyymi

Moni tällä palstalla ei uskalla kokeilla länsiautoa

• Anonyymi

Neli- ja takavedot pelottaa näitä rassukoita

• Anonyymi

Kyllä, mutta en ole onneksi kokeillut

• Anonyymi

Kyllä hävettää.

• Anonyymi

Aina hävettää ajaa itäskoodalla.

• Anonyymi

Tämä aihe herättää keskustelua, puolesta ja vastaan, hävettää tai ei osaa hävetä, jury on yhä kokoontumassa. Kohta tuhat kertaa käyty tässä ketjussa.

• Anonyymi

skoda kuuluukin "kakkoseen", että ihan OK kunhan siitä ei tarvitse maksaa

• Anonyymi

Hyvinhän sen näkee että skodistit viihtyvät 24/7 päivystämässä täällä on romu on korjaamolla. Kun se on "kunnossa", se haetaan paperipussi päässä

• Anonyymi

Kuten Päivi Räsänen sanoi skodasta ”Häpeä ja synti nostetaan ylpeyden aiheeksi”

• Anonyymi

nimikin tulee häpeästä

• Anonyymi

Kyse ei ole ennakkoluulosta vaan ennakkotiedosta, skoda on täyttä paskaa

• Anonyymi

Kun oikein kovasti niin toivoo niin paschakin muuttuu mielessä kullaksi. Näin toverit tällä palstalla.

• Anonyymi

Skodan hankkiminen kielii totaalisesta luovuttamisesta. Ihmisyyttä ei enää ole sen jälkeen, on vain ihmisraunio vailla toivoa.

• Anonyymi

Nimettömien skoda-ylistäjien (kommareita) määräst päätellen hävettää

• Anonyymi

Ei voi 1003 palstan seuraajaa olla väärässä. Tämä on olennainen kysymys.

• Anonyymi

Kyllä.

• Anonyymi

Ei tarvii hävetä kun vaihtaa länsiautoon.

• Anonyymi

Sanoisin noin yleisesti että skodisti ei tunne häpeää. Muut kuin skodistit varmaankin tuntisivat häpeää jos joutuisivat tuohon hommaan itäautoa kuskaamaan.

• Anonyymi

Ei se skodaa osta joka häppee.

• Anonyymi

Pää pystyssä kaikki itäautoilijat.

• Anonyymi

Kyykyssä, mutta pää pystyssä.

• Anonyymi

Harvempi osaa hävetä, ollaan mieluummin rinta rottingilla itäauto-tehopakkauksesta jossa rääkyvä motti.

• Anonyymi

Skodisti on jo niin nöyräksi nuijittu ettei tunne häpeää.

Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      7645
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      54
      5718
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      77
      3232
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2783
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1658
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      209
      1550
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      278
      1201
    8. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1159
    9. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      333
      1151
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1041
    Aihe