kuinka suuren matkalaukun junaan saa ottaa ja missä niitä säilytetään?
matkalaukku junassa
15
6760
Vastaukset
- eipaikkoja
Tietääkseni rajoitusta ei ole. Olen joutunut säilyttämään laukkua jossain lähelläni käytävän tukkeena. Usein niitä on myös vaunuun tulo/poistumis ovien vieressä.
- enenääruotsiin
riippuu missä matkailet esim. Ruotsin junissa on todella pienet ja ahtaat laukkuhyllyt, jotka ovat usein täysiä. Sitten raivotaan jos laukku on tien tukkeena vaikka laukkuhylly olisi jo täysi, näin Ruotsissa.
- Ilmanrajoitusta
Tavaravaunussa kulkee vaikka oma sauna mukana.
- Anonyymi
Eiks ihmisille riitä vain reppu?
- Anonyymi
Muuttaja tai kahden paikkakunnan välillä asusteleva saattaa matkustaa junalla ison matkalaukun kanssa. Samoin ulkomaille aikovat voivat aloittaa matkansa junalla ja kuljettaa matkalaukkua mukanaan.
Itsekin näin näitä todella ison matkalaukun kanssa matkustavia junamatkallani. Joku piti laukkunsa penkkien välissä, joku jätti sen välioven lähelle. Joku yritti sulloa sitä ylös tavarahyllylle turhaan, koska matkalaukku on ihan liian iso sinne.
Avonainen matkatavarahyllykkö ulko-oven lähistöllä on junassa se, mikä on tarkoitettu isoja matkatavaroita varten. VR voisi merkitä sen selvemmin, koska hylly ammotti tyhjyyttään, vaikka näitä matkalaukkuihmisiä junassa oli. - Anonyymi
Voit laittaa vaikka hevosen laukkuun. Kulkee mukavasti tavaravaunussa ja harvemmin matkustajaosastolla.
- Anonyymi
Matkalaukkua ei kannata ottaa junaan ellet istu koko ajan sen vieressä vahtimassa. Minulta on varastettu kolme kertaa. Kerran kävin väliasemalla ostoksilla, kerran olin vessassa n ja kerran nukuin.
Vakuutus ei korvannut koska "en ollut huolehtinut omaisuudestani". - Anonyymi
Helsingin rautatieasemalla........junalaitureilla ! On joskus
ulkomaalaisia, 2-3 sellaista ei toivottujen
siirtolaisten maahanmuuttajia,
voi olla muutamakin?
Astuvat juniin kun junat ovat odottamassa
ja ne menee edes takas ihankuin katselemaan
jos ottaisi joitain matkailjoiden laukkuja?
Pien rikkollisuutta mutta kiusallista omistajia kohtaan,
siis veronmaksajia jotka maksamassa ei toivottujen
maahantunkeutujien kaupungin/ SINUN omistamien
vuokra-asuntojen vuokrat ym maksut!
Sitten tietysti kaikki vakava, vaarallinen rikollisuus!
Mutta sellasta on oman maan valtio tehnyt
omaa kansaa kohtaan ottamalla ei toivottuja Suomeen!
Kaikkea paljon pahempaa on tulossa tulevaisuudessa!
Turvallisuuden ja rahallisuuden huonontumisena.
Ajattelee, kun kaiken maksatkin!
Anteeksi mutta Suomi on muuttunut paskaksi maaksi
muutamien viime vuosien aikana! - Anonyymi
Helsingin Rautatieasemalla oli ennen paljon tunnetta,
nyt on ihan paska tuntematon asema.
Tunsin Rautatieaseman -70,-80 luvuilla,
istuttiin "Muurilla" "Kukka kolmion vieres"
Oltiin Jet'is 5.50 mk makkaravarras aterioilla,
Il Treno'sa pizzalla!
Oli Eliel iso kahvila ja vastap. Junalippujen halli
josta ostin Inter-rail 1kk lipun Jolla
pitkin vanhaa kunnon Europpaa -80 luvulla,
nyt on Eurooppakin maahanmuuttajien
pilaama niinkuin Helsingin Rautatieasema!
Perkele! - Anonyymi
Joskus 80-luvulla tutustuin paikkaan.
Eliel iso kahvila oli aika naurettava paikka.Savosta ekakertaa tulin junalla hesaan ja menin syömään elieliin. Kun en tiennyt kuinka ja missä maksaminen tapahtuu niin marssin ulos tyytyväisenä. Kai sitten moni muukin teki samoin koska paikallisissa savolaislehdessä oli tarinoita siitä kuinka savolaiset söivät ilmaiseksi siellä. Kävin sittemmin useaan kertaan nauttimassa maksuttomista tarjoiluista.
Toinen paikka missä sai ilmaisia aamiaisia oli Hotelli Torni. Kuka hyvänsä voi kävellä suoraan kadulta sisään ja nauttia kunnon hotelliaamiaisen aamu 7-10 välillä.
Mikähän mahtanee olla tilanne tänä päivänä ilmaisten aterioiden suhteen? - Anonyymi
Laittaisin ison menemään linja-autossa ja itse menisin junassa.
- Anonyymi
Kokemuksesta viisastuneena olen noin tehnyt itsekin.
- Anonyymi
Mä en nyt nyt muista ulkoo, kun en ole paljon junalla kulkenut eikä mukana matkalaukkua. Mutta saisko johonkin kiinni pyörän vaijerilukolla tai ostaa pätkän ketjua ja lukon...?
lajijasuris
- Anonyymi
Rautakaupasta voi ostaa ketjua ja lukkoja. Junassa on sitä varten tankoja joihin jkapsäkin voi sitten lukita.
- Anonyymi
Siis yhdessä pyörän kaa. muuten joutuu maksaa lisä maksua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882