Viisumista

lokakuussajälleen

Turistiviisumillahan voi olla intiassa kerralla 90 päivää eli kun olemme siellä 4 kk joudumme käymään intian ulkopuolella saadaksemme viisumiin lisäaikaa. Toivoisin vinkkejä missä ja miten olette hoitaneet viisumin uusimisen.

16

348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomessavälillä

      Tuohan nyt on helppo järjestää, että käy välillä jossain muualla. Lennot halpoja, joten Sri Lanka on yksi mahdollisuus käydä tai sitten viettää joulun Suomessa, jotkut käy Dubaissa jne. Vaihtoehtojahan on vaikka kuinka!

    • W222

      Jos olette sitä sakkia, jotka meinasi viedä kissan mukaan Keralaan, niin sieltä on helppo käväistä välillä Malediiveilla. Keralasta tehdään matkoja Malediiveille.
      Toinen hyvä vaihtoehto on käydä Sri Lankassa, laivalla pääsee hyvin. On hieman ohjelmaakin tuohon talviaikaan.

    • hiemanvaihtelua

      Jospa kävisitte välillä Pakistanissa...

      ps. tyhmiä kyselette, kun ei tiedetä missä päin Intiaa olette, että vosi antaa asiallisia neuvoja.

    • Zabbe

      Vähän trollilta taasen haiskahtaa... Voiko joku olla niin tampio, että lähtee Intiaan, eikä selvitä itselleen tuota viisumin edellyttämää maasta poistumista, siis miten toteuttaa se. Omatoimimatkaajat osaa kyllä järjestää matkansa Intiassa niin, että homma toimii. Ihan rautalangasta vääntämällä; ollaan vaikka kuukausi pohjoisessa ja käydään Nepalissa välillä, sieltä sitten etelämmäksi lämpimään lopun aikaa matkasta. Tai tehdään reissua Intiassa Bengalinlahden puolella ja poiketaan Sri Lankassa laivalla, josta sitten taas takaisin Intiaan.
      Suosittelen lukemaan eri henkilöiden blogeja matkoiltaan Intiassa, tuossa muutama esimerkiksi
      http://www.matkablogi.fi/tag/intia/
      http://joukoluhtala.fi/reissu/
      http://mangostania.matkasto.net/intian-viidakoissa-kumarakom-bird-sanctuary/

    • Lokakuussajälleen

      En ole lähdössä kissan kanssa ja olen kyllä tietoinen että maasta on välillä poistuttava niinkuin kysymyksestä käy ilmi. Olen tuon 4 kk Goalla ja tiedoksi niille jotka ehdottavat matkustelua muualla intiassa kerron että hammaslääkärissä käyntini vaatii tuon ajan. Odotin kyllä asiallisempia vastauksia ja olenkin miettinyt laivalla Sri Lankaa ja teenkin taas tyhmän kysymyksen, mistä löytäisin tietoa laivamatkoista. Voisiko joku joka käynyt kertoa oman kokemuksensa.

      • justjoooooo

      • Miksieisaakysyä
        justjoooooo kirjoitti:

        Etkö osaa lainkaan googlettaa? Lauttamatka kestää n. 3 tuntia Tamil Nadun puolelta Sri Lankaan Talaimannariin
        https://www.quora.com/Is-it-possible-to-travel-by-boat-from-Rameswaram-India-to-Talaimannar-Sri-Lanka

        Tämä on käsittääkseni keskustelupalsta ja täällä voi kysellä ja kertoa omia kokemuksiaan. Kyllä varmasti kysyjäkin osaa googlettaa, mutta jos palstalla olisi henkilöitä, jotka ovat samantapaisen matkan tehneet niin "turha" etsintä jäisi pois. Minä ainakin lueskelen mielenkiinnolla näitä keskusteluita ja jaan infoa tarvitsijoille. Hauskaa kesänjatkoa!


      • huhhuhmitä
        Miksieisaakysyä kirjoitti:

        Tämä on käsittääkseni keskustelupalsta ja täällä voi kysellä ja kertoa omia kokemuksiaan. Kyllä varmasti kysyjäkin osaa googlettaa, mutta jos palstalla olisi henkilöitä, jotka ovat samantapaisen matkan tehneet niin "turha" etsintä jäisi pois. Minä ainakin lueskelen mielenkiinnolla näitä keskusteluita ja jaan infoa tarvitsijoille. Hauskaa kesänjatkoa!

        Tällä palstalla ei tunnut olevan muita, kuin Goan pakettimatkaajia, jotka tietää "kaiken" ja sitten ei tiedä mitään mistään. Luulisi nyt osaavan googlettaa lauttamatkan


      • epäilys

    • Ie94uvn347tunvo7uncölrf

      Turistiviisumi on voimassa kuusi kuukautta siis 6 kk. Toistan turistiviisumi on 6kk. Netissä on sekavaa infoa, mutta 6 kk olen viimeiset 10 vuotta ollut yhtäjaksoisesti sen kuusi 6 kk.

      • nytvaanon

      • moniasiamuuttuu

        Pieni muutos on nyt kuitenkin tapahtunut. Turistiviisumi on voimassa 12 kk (tai 1-5v), mutta se mahdollistaa vain 90 päivän yhtäjaksoisen oleskelun Intiassa.


    • Tivaivaddo

      Jaa paluulippu Suomeen tai kolmanteen maahan on esitettävä viisumia anoessa ja Intiaan saavuttaessa.

      • Intiassamatkanneet

        Nämä nyt on helppoja juttuja esittää, kun etukäteen hoitaa lentoliput. Yleensähän lennot on jo maksettu ennen viisumien hankintaa. Ja tuon lauttapaikankin voi varailla etukäteen, jos aikoo Sri Lankassa pyörähtää välillä. Ei mitään rakettitiedettä!
        Yleensä ollaan haettu koko perheelle viisumit vasta muutama viikko ennen lähtöä Intiaan, niin silloin alkaa olemaan melko tarkkaan kuviot selvillä, että mitä kirjoittaa viisumihakemukseen. Aina on viisumin saannut ja yleensä vielä nopeasti, vaikka ei olla haluttu mitään pikakäsittelyä.
        Jotenkin tuntuu, että intialaiset suhtautuu perheiden matkustamiseen Intiaan hyvinkin auttavaisesti, koska aina on ollut niin ystävällinen palvelu kaikkialla, missä on vaan jouduttu asioimaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1738
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      145
      1089
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      910
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      905
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      881
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      850
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      764
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      759
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe