sardinia vai mallorca

tarjavantaa

apua.emme osaa päättää kumpaa lähdemme.mallorcalle vai sardiniaan ? olemme kyllä tykästynyt mallorcaan siellä 5 kertaa käyty.mitä nähtävää sardiniassa/algherossa on siellä ei olla koskaan käyty eikä muuallakaan italiassa.onko mallorcalla ja sardinialla paikkana suurta eroa.

10

1661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehkäsardinia

      Me olimme kesän alussa ekaa kertaa Sardinian Algherossa viikon verran. Tykästyimme kovasti. Olimme muutama vuosi sit Mallorcalla Magalufissa. Tykkäsimme kyllä siitäkin. Yleensä reissaamme vähintään kerran vuodessaEspanjassa/ Kanarialla. Italiassa ollaan oltu aiemmin vain kerran, omalla autolla. Vaikee sanoa kumpaa suosittelisin. Sardiniaan lähtisimme kyllä uudestaankin. Nyt jos lähtisimme niin kiertelisimme vähän saarta. Nyt viihdyimme pääosin Algheron erittäin hyvällä rannalla ja vnhassa kaupungissa. Itse asiassa Algheron ranta on minusta yksi parhaita.

    • vinkitlomaan

      no tietysti Sardiniaan Italiaan tällä kertaa, jos oikeasti haette eri kohdetta. Sardiniassa ei ole jokapuolella älämölöä pitäviä brittituristeja ja siellä saa olla rauhassa, jos tahtoo. Tosin mikään shoppailijan paratiisi Sardinia ei ole, mutta tuskin sellaista etsittekään. Algherossa on hyvät rannat, tosin löytyy myös luonnonrantoja. Ranta on pehmeä hiekkapohjainen, kiviä ei siis tarvitse pelätä. Italian saarilla ja etelä-Italiassa on Italian parhaat rannat, muut alkavat olla leväntäyteisiä jo. Kesällä monet italialaiset lomailevat Sardiniassa parhaiden rantojen takia. Maisemat ovat erittäin kauniit. Satamasta voi lähteä veneretkille aikaisin aamulla. Sardinia on paljon aidompi kohde kuin esim. Palma, joka on täynnä turisteja ja meluavia brittituristeja siellä täällä. Tosin nyt kesällä Sardiniassakin on varmasti paljon italialaisturisteja, mutta eivät tappele koko ajan kuten briteillä on jengitappeluita.

    • Nytsardiiniassa

      Coccooooo! Sardiiniassa hienot rannat ainakin stintino ja algherossakin muutama. Mutta rauhassa rannalla ei saa olla

    • Kameliselkä

      Sardinia ilman muuta, onko paikka Alghero, sinne vaan. Olin muutama vuosi sitten viikon ja pidin, vaikka mikään rantalomailija en ikinä ole ollutkaan. Olin mm. lähes koko päivän mittaisella maasturiajelulla pitkin saaren pohjoisosia, ei maailman halvin mutta mukava tapaus. Suosittelen myös poikkeamista junalla Sassarissa, matka ei kestä kauaa, maisemat matkan varrella ovat kuin jossain lännenelokuvissa ja vanha kaupunki kapeine katuineen on omanlaisensa, hyviä kahviloitakin löytyy.
      Vaikka olen ollut esim. Afrikan safareilla, kamelia en ole nähnyt kuin kerran, ja se tapahtui Algheron rantakadulla, joku merkillinen kulkue siinä meni yhtenä päivänä ja kameli oli mukana!

    • kumpiparempi

      tai sisilia ?

      • giorgioooo

        Hyviä paikkoja molemmat..mutta mieluisin paikka löytyi viime kesänä Albanian Saranda tai oikeastaan Vieressä oleva Ksamil...suosittelen..ei brittejä,ei tuulia niinkuin usein Sardiniassa ja hinnat puolet Italian tai oikeastaan kolmasosa Italian ja esapanjan hinnoista..


    • Lissu755

      Jos olet viisi kertaa ollut Mallorcalla, niin varmaan olisi vaihteeksi hyvä mennä vaikka Sardiniaan.
      Olimme heinäkuussa Algherossa ja viihdyimme hyvin. Kaupunki on "rouhean" kaunis ja vanha kaupunki varsinkin hyvin viehättävä. Maria Pian ranta oli myös upea.
      Mahtavimmat näköalat löytyy kun vuokraa auton ja ajelee vaikka Stintinoon.

    • ei_mallorcalle

      Olin kaksi viikkoa syyskuun alussa Mallorcalla...oli mun mielestä huonompi kuin Kanarian saaret. Ja todella kallis, plus järkyttävä määrä brittejä ja sakemanneja. En enää mene tuohon paikkaan...albania voisi olla kiinnostava paikka seuraavaksi.

    • Kohdevinkit

      Kohde kannattaa valita sen mukaan mistä pitää: tykkääkö kaupungeista vai turistikylistä, tykkääkö suurista turistilaumoista niissä sosialisoimisesta vaiko pittoreskeista kohteista joissa ei vaelleta turistilaumojen keskellä vaan lähinnä paikallisten. Kanaria ja Mallorca ovat juuri niitä suurien turistilaumojen kohteita, joissa saa yleensä palvelua englannilla ja joskus myös suomella. Jos aitoutta etsii niin sitä löytää paljon kauempaa: Sisilian pikkukylät, jos Espanjaan tahtoo niin vaikka Baskimaa, Kreikka, tuo Albania ja monet muut. Turistiresortteja valmispalveluilla, allasbaarilla ja altaata etsiville käy hyvin kanariat ja mallorcat. Kohde jossa on paljon historiaa, aitoutta mutta myös turisteja olisi Malta.

      • ei_mallorcalle

        Mä luulen, että mun seuraava matkakohde on kuitenkin Madeira. Olen kuullut sieltä pelkkää hyvää. Varsinkin, kun itseäni kiinnostaa enemmän luonto kuin kaupungit tai aurinkorannat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4955
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3134
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1217
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe