PING:ä pienemmäksi

kohta 512

Niin että miten vielä voisi saada nettipelaamisessa kiusallisen suurta PING:ä pienemmäksi? Elisa lupasi nostaa yhteyden 256->512 joulu-tammikuussa, mikä ei tietenkään tule kun vasta kesäksi. Mutta onko jotain muuta/muita keinoja pienentää arvoa?
Emo Gigabyte K7 Triton, Adlon 2,4, 512, Nvidian Gf 440 (128)
Kaikki neuvot tervetulleita..........

6

7501

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • inteloutside
      • kohta 512

TCP Optimizer on varmasti ihan OK, mutta ei minulle suurta apua. En ainakaan saanut asetettuja arvoja jäämään, kun seuraavalla kerralla oli taas "default" arvot. Tai sitten en oikein taas tajunnut...... Voisitko vielä vähän jelppiä??? Tai onko muita neuvoja. Tänään 4.2. tuli muuten tuo luvattu 512-nopeuskin ja ei siitäkään ole näköjään apua PINGin pienentämiseen. Ymmärtäisikös vielä joku........???????

• kohta 512

Vaan ei toimi. Ei jää asetukset voimaan, vaan aina palautuu "default" (Win98). Olisiko jollakin vielä jotakin takataskussa. Tänään 4.2 tuli 512-nopeus, vaan ei PINGä pienentänyt........HÖH!!!

• inteloutside
        kohta 512 kirjoitti:

Vaan ei toimi. Ei jää asetukset voimaan, vaan aina palautuu "default" (Win98). Olisiko jollakin vielä jotakin takataskussa. Tänään 4.2 tuli 512-nopeus, vaan ei PINGä pienentänyt........HÖH!!!

Onko siis 'current settings' eri kuin 'optimal settings'? Ei siinä paljon muuta voi, kuin klikata 'apply changes' ja käynnistää uudelleen. Jos ei jää uudet asetukset, niin sitten voi vielä käyttää niitä 'sguide tweak' -rekisterimuutoksia samalta sivulta.

Sinänsä en tiedä onko tuolla pingille suurta merkitystä.

Paljonko se pingi sitten on ja onko se koko ajan suuri vai vain jossain pelissä?

Pingiähän ei saa pienennettyä nopeutta nostamalla 256Kbs nopeudesta lähtien.

ADSL-yhteyksissä pingiin voi lähinnä vaikuttaa palomuuri ja erittäin huonot piuhat.

• kohta512
        inteloutside kirjoitti:

Onko siis 'current settings' eri kuin 'optimal settings'? Ei siinä paljon muuta voi, kuin klikata 'apply changes' ja käynnistää uudelleen. Jos ei jää uudet asetukset, niin sitten voi vielä käyttää niitä 'sguide tweak' -rekisterimuutoksia samalta sivulta.

Sinänsä en tiedä onko tuolla pingille suurta merkitystä.

Paljonko se pingi sitten on ja onko se koko ajan suuri vai vain jossain pelissä?

Pingiähän ei saa pienennettyä nopeutta nostamalla 256Kbs nopeudesta lähtien.

ADSL-yhteyksissä pingiin voi lähinnä vaikuttaa palomuuri ja erittäin huonot piuhat.

Pelaan vanhaa Metal of honour Allied Assault-peliä. Minun ping on noin 50-150 luokkaa. En ole varma, mutta ilmeisesti jos serveri-kone on Euroopassa niin ping-arvo n.50. Ja taas jos kauempana esim. Kanadassa, niin n.150. Pingillä ei sinänsä merkitystä ole, mutta pelaan moninpeliä Kanadalaisen Sandboxsoldiers-Klaanin serverillä. Kun pelaan täällä, toisten 1-16 pelaajan pingit on n.50 ja tällöin minulla on ping-arvo n.150. Jos mukana on paljon pelaajia Euroopasta pingit n.150, niin minun pingini nousee yli 200. Ja 200 on arvon Admin asettama yläarvo ja taas minä tipun pois pelistä. HÖH......

Palomuuri on Norton security ja on ollut vaikea säädettävä, mutta pitäisi nyt moitteettomasti ja kiltisti toimia. Ja käytössä on muuten ADSL- Ethernet Router (joku roadrunner) jossa on sisäinen palomuuri. Olisko se siinä se "vika"?

Mitä tarkoittaa huonot piuhat?

Täytyy lähteä kokeileen noita 'sguide tweak' -rekisterimuutoksia.

Kiitos mielenkiinnosta.

• inteloutside
        kohta512 kirjoitti:

Pelaan vanhaa Metal of honour Allied Assault-peliä. Minun ping on noin 50-150 luokkaa. En ole varma, mutta ilmeisesti jos serveri-kone on Euroopassa niin ping-arvo n.50. Ja taas jos kauempana esim. Kanadassa, niin n.150. Pingillä ei sinänsä merkitystä ole, mutta pelaan moninpeliä Kanadalaisen Sandboxsoldiers-Klaanin serverillä. Kun pelaan täällä, toisten 1-16 pelaajan pingit on n.50 ja tällöin minulla on ping-arvo n.150. Jos mukana on paljon pelaajia Euroopasta pingit n.150, niin minun pingini nousee yli 200. Ja 200 on arvon Admin asettama yläarvo ja taas minä tipun pois pelistä. HÖH......

Palomuuri on Norton security ja on ollut vaikea säädettävä, mutta pitäisi nyt moitteettomasti ja kiltisti toimia. Ja käytössä on muuten ADSL- Ethernet Router (joku roadrunner) jossa on sisäinen palomuuri. Olisko se siinä se "vika"?

Mitä tarkoittaa huonot piuhat?

Täytyy lähteä kokeileen noita 'sguide tweak' -rekisterimuutoksia.

Kiitos mielenkiinnosta.

Huonot piuhat= linjassa jotain häikkää/joku johto todella huonossa kunnossa...

Kaikissa roadrunnereissa ei palomuuri ole oletuksena päällä ja jos onkin se ei yleensä paljon puutu liikenteeseen ilman asettamista.

Voithan pingata kokeilun vuoksi Amerikan mantereelle ja pelipalvelimelle. Jos pingaus näyttää jatkuvasti suurta eroa pelipalvelimen tappioksi, lagin syynä lienee Elisan käyttämä yhteys Kanadaan. Tosin en tiedä, meneekö liikenne Atlantin toiselle puolelle samaa kuitua joka tapauksessa. Jos sulla on kaveri Elisan yhteydellä, niin pyydä sitä kokeilemaan peliservulle ja jos sillä on pienempi pingi, niin voit rajata syytä omalle koneelle tai lähelle.

Softapalomuureista esim. Kerio hidastaa hiukan liikenettä. Nortonista ei ole tietoa, mutta en usko sillä olevan tekemistä tässä tapauksessa.

Eipä kestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2608
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      26
      2352
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      13
      1662
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1397
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      1349
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      93
      1280
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1143
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1086
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1073
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      58
      967
    Aihe