Löysin tästä vuosien takaa aiempiakin kommentteja, mutten saanut selvyyttä mikä toiminto olisi järkevin.
Minulla on samassa taulukossa rivejä A-sarakkeessa n 7000 ja B-sarakkeessa n 5000, sähköpostiosoitteita.
Varsinainen tavoite on karsia A-sarakkeen sisältö siten, että jäljelle jää vain osoitteet, joita ei ole B-sarakkeessa. Riveittäin nämä eivät tietenkään täsmää, joten pitää verrata sarakkeen koko sisältöjä keskenään.
Millä toiminnolla tämä hoituisi kätevimmin? Tietysti auttaa sekin, jos saan A-sarakkeen rivien perään uuteen sarakkeeseen merkin löytyy/ei löydy B:stä, varsinainen karsinta hoituisi tällöin manuaalisesti.
Sarakkeen A ja B vertailu
Töissätaas
2
123
Vastaukset
- joslaskejos
Yksi tapa voisi olla näin. Lisää A ja B väliin uusi sarake ja tähän uuteen B1 kaava
=JOS(LASKE.JOS($C:$C; $A1)=0; "Ei löydy"; ""). Valitse solu B1 ja "kaksoisklikkaa" sitä solun oikeassa alanurkassa olevaa "pallukkaa". Kaava kopioituu A-sarakkeen viimeiseen soluun asti.
Voit tietysti laittaa tuon kaavan C1 soluun ja muuttaa siihen kaavaan C tilalle B. Ja tuon kaavan viimeisen lainausmerkkien väliin voi myös kirjoittaa sen "löytyy" version, jos haluaa. - Töissätaas
Suuri kiitos!! Näyttäisi näin toimivan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2335260Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k233700Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,182184Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2792123Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast461378Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611249Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1281131Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.116946- 34900
- 196804