Suomi on hyvä maa. Elintarvikkeet puhtaita

puukenkä-ja-puupäämaa

Nyt parhaillaan suuri myrkkymunaskandaali monessa euroopan maassa. Niin piti olla Hollantikin. Kuka käski siellä lisätä rikkaruohomyrkkyä kanojen rehuun?

8

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omavarainenukko

Mikä sen nyt niin varmuudella sanoo! Eräskin possunkasvattaja landella sanoi että ulkohuussin alus on tullu täyteen, pitäis tyhjentää. Keksi sitten keinon että aukaisi perämakin ja päästi possut töihin ja muutaman minuutin nassutus ja makki oli taas tyhjä. Possut myytiin joulukinkuiksi!

Eihän siinä mitään mutta eukko ja ukko oli olleen vuoronperään antibioottikuureilla vuoronperään melkein koko kesän...

• hirmuista.menoo

Kun olin tervakapankokoinen pojannassikka, näin kauhistuneena kun täti lapioi lemmänlantaa sianrukaan. Ehkä siihen jauhoja sekaan laittoi,
      Sika teurastettiin kuitenkin omaan käyttöön. Luonnollisesti lihotusaikaan sika sai aitan, kellarin ja perunakuopan parasta antia.

Näin eilen telkassa pätkän suurkanalatuotannon loppupäätä. Munia rekkalastittain. Luulin Hollannin olevan hyvin tarkka elintarviketuotantonsa puhtaudesta.
      Kiinassa männävuosina lisättiin jotaa kemikaalia vauvojen ruokaan. Tekijä ei ehkä sakoilla selvinny jos hen paljastus.

• Eiköhän se ollut jokin syöpäläinen höyhenissä, jota "lääkittiin" hyönteismyrkyllä! Tahattomia vahinkoja sattuu teollisessa kasvatuksessa kuin kotitalouksissakin, omat lattioilla ryömivät löysivät alakaapeista, milloin lipeää ennen vanhaa, nykyään saattavat löytää esille unohdettuja lääkepurkkeja.
      Tahallisuuteen en usko Hollanninkaan tapauksessa!

• kukapa_enää_puhdas

Hollannin tapaus saattopi johtua vain tosiaan ajattelemattomuudesta, mutta kyllä lisäaineita laitetaan myös rikollisessa mielessä.
        Moni on kuollut viinaan, johon on tietoisesti laitettu myrkkyä. Joiltakin käyttäjiltä on mennyt vain näkökyky.
        Odottavat äidit tupakoivat. Haitta-aineet siirtyvät veren kautta sikiöönkin.

• Minä olen ymmärtänyt, että suomalaisessa rehussa ja kotieläinten hoidossa ei antibiootteja käytetä. Niitähän on amerikoissa käytetty ja varmaan muuallakin. Olen käsittänyt, että Suomen lainsäädäntö ei sitä salli.
      Tänään oli K-kaupassa erään tunnetun tuottajan broilerinlihapakkauksen otsakkeessa merkintä "antibioottivapaa tuote". Tuottajatilan nimikin oli pakkauksen päällä mainittu.
      Itsestään selvästä asiastako tehdään nyt jotain mainosbuumia?

• Minä taas luulen, että antibiotteja saa käyttää, mutta teuraseläimeksi niitä ei saisi lähettää ja esim maitoa ei saa lähettää silloin meijeriin. Oletan, että täällä on myös tehokas laaduntarkkailu lihan ja maidon suhteen.

• Kristiina23 kirjoitti:

Minä taas luulen, että antibiotteja saa käyttää, mutta teuraseläimeksi niitä ei saisi lähettää ja esim maitoa ei saa lähettää silloin meijeriin. Oletan, että täällä on myös tehokas laaduntarkkailu lihan ja maidon suhteen.

Siis varmasti sairaita eläimiä saa lääkitä ja hoitaa antibiootein, jos tarpeellista, mutta kuten sanot, teuraaksi niitä ei viedä eikä maitoa myydä ennen kuin lääke on poistunut elimistöstä. Terveille elikoille ei Suomessa syötetä antibiootteja, niin olen ymmärtänyt joistakin lukemistani artikkeleista.
        Kyllä se varmaankin koskee myös siipikarjaa.
        Siksi se merkintä on mieltäni jäänyt vaivaamaan.

• puhtaat.Suomi.tuotteet

Venäläiset viranomaiset löysivät kyllä pahoja vikoja suomalaisissa maito ja lihatuotteissa. Syy tais kyllä löytyä vastaboikottivastineesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa

Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens
      Maailman menoa
      11
      2764
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      109
      2590
    3. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      178
      2462
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      159
      2101
    5. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      124
      1664
    6. Kristityt kastoiva alunperin upottamalla - upotuskaste annettiin vain uskoon tulleille aikuisille

Raamatussa on käännösvirhe. Kaste tulisi olla upottaa veteen, jota kreikan sana baptizo tarkoittaa. Aluseurakunta kast
      Kaste
      458
      1119
    7. Nyt mä vihaan sua kyllä

Jos sä oot oikeasti tämä takana! En ois ikinä susta uskonut! 😠☹️
      Ikävä
      84
      878
    8. Mitä tekisit ensimmäiseksi??

Jos hänet näkisit kahden kesken!!
      Ikävä
      45
      797
    9. Kievarin pöydät

Minkä helvetin takia kievarissa on laitettu pöytä laulajan taakse. Siellä huutavat nuoret niin että et omaa ääntäsi kuul
      Suomussalmi
      15
      732
    10. Muslimiyhteisö jyrähti - Kova vaatimus Orpolle ILtalehti

Eiköhän se ala olla aika pistää stoppi noille muslimien vaatimuksille Suomessa ? Ei Suomessa ole pakko oll
      Maailman menoa
      151
      723
    Aihe