Pitääkö siihenkin olla lupa? Ihminen on eläin siinä missä mutkin eläimet.
Saako paljain käsin kalastaa?
5
345
Vastaukset
- Kokemusta-on
Jos saat liukkkaan kalan kiinni paljainkäsin niin siitävaan, siis villiäkaloja, ei altaasta.
- Sattuuaikapaljon
En suosittelisi, on kokemusta. Ei ole aivan miellyttävin kokemus kun hauki käy kiinni!
- Juujajoo
Tietenkin tarvitaan lupa. Menetelmää ei muistaakseni mainita laissa erikseen, mutta se ei sisälly vapaisiin yleiskalastusoikeuksiin.
Myös paljain käsin metsästykseen tarvitaan lupa ja metsästyskortti, ainakin jos saaliina on riistaeläin. - tosikkokalastaja
paljaana se tuntuu vaan paljon paremmalle!
- särkeä
Kyllä käsikalastukseen lupa tarvitaan. iihen ei riitä kalstonhoitomaksun sallima vapalupa, vaan pitää olla paikallinen lupa. Tapa on niin harvinainen, että sille ei kait missään ole määritelty erillislupaa, vaan jokin paikallinen lupa (koukku- verkko-, lippo- yms.) on riittävä. Haavilla voi nostaa siimassa kiinni olevan kalan. Lakitekstiä saivarrellen et kuitenkaan voi laillisesti haavia siimasta irti päässyttä kalaa pelkän uisteluluvan varassa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606854- 1003522
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262860- 212538
- 272113
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3591861- 251760
- 111652
- 321638
- 511556