Hankittu Renault Scenic 2.0 2004, jossa ostohetkellä dieselmäinen ääni. Edellinen omistaja oli vaihtanut jakoremmin muttei vvt:tä. autoliikkeen myyjä väitti minulle (en ole blondi), että kuuluu Rellun äänen olla tuollainen. Sitä en uskonut ja nyt kun vvt on laitettu, ääni on jälleen bensa-auton. Mutta ei hypitä vielä riemusta. Ennen korjaamokeikkaa auto ei nykinyt. Nyt esim 50:tä kuuteenkymppiin siirryttäessä autossa tuntuu pientä nykimistä. Mistähän johtuu, koska vikaa e i ollut ennen tätä huoltotoimenpidettä.
Scenicin nykiminen
6
208
Vastaukset
- 856987
Mikä on vvttt?
- poliisi-
aja hiljempaa kuin 50:ttä kymppiä
- haistapaapitkäpaska
kiitos, täällä näkyy olevan koko Suomi24:n valopäiden kerma. Olen äimänä saaduista hienoista ja nerokkaista vastauksista. Tyytykää vain ajamaan mopoilla, koska vastauksenne ja äö:nne riittävät siihen
- kahvila_yrittäjä
En ole kuullutkaan valopäiden kermasta, itse tottunut ihan kahvikermaan.
- LinttaRellu
Mikä on äö?
- mja-1
Minullakin oli Scenicin 2004 bensakoneessa 2.0 dieselmäinen ääni ja on edelleen. Se kuuluu vain ulos, ellei sisällä ole kovin hiljaista. Kone siis kilkattaa ulos kun sillä lähtee liikkeelle. Työkaveri kysyi kerran parkkiksella "onks toi dieseli?"
Valittelin takuuaikaan Bilian huollossa tästä lisääänestä. Eivät kuulleet mitään vaikka ajoivat ramppia ylös katolle. No ei tietenkään jos ja kun ikkuna oli kiinni (kakkoskoppasessa Scenicissä on desibelilasit)
Tunnistan kyllä äänen lähteen, sillä korjailin itse rellua (R 8S) 1970-luvulla. Ääni johtui väljistä kampiakselin runkolaakereista. Tämä vika tulee yleensä kulumisesta, varsinkin jos öljyt on vähissä. Niihin aikoihin purin lopulta koneen, uusin laakerit ja hiotutin kampiakselin kaulat. Kolina lakkasi, tosin se olikin ihan eri luokkaa kuin tämä nykyinen. Moottorin öljynpaineesta näki paljon, kunpa vaan nykyautoissa olisi mittari. Mutta onhan Scenicissä sentään öljyn määrän mittari
Ilmeisestikin ääni 2.0 Scenicissä ei ole varsinainen vika, vaan valmistustoleranssit ovat sen verran isot että runkolaakerit kilkuttaa. Äänestä huolimatta kone kulkee tasaisesti. VVT (variable valve timing) säädössä ei ole esiintynyt vikaa, vaikka säätöpyörän kuluminen onkin tyyppivika. Runkolaakerien kilkutus ei liity venttiiliajoitukseen. Nykiminen voisi liittyä toiseen tyyppivikaan, tulppakohtaisen sytytyspuolan simahtamiseen. (tämän fiksuuden keksi kyllä Volkswagen, ei Renault). Niitä on siis 4 kpl ja jos yksi alkaa fuskaamaan, niin kone nykii.
Jakohihna ja apulaitehihna pitää vaihtaa 4 vuoden tai 90 tkm välein, kumpi tulee ensin. Samalla on vaihdettava vesimpumppu, koska sen hihnapyörä ohjaa jakohihnaa. Tämä vaatii jäähdyttimen osittaisen tyhjentämisen. Em. vaihtaminen kannattaa jättää asiansa osaavalle huollolle ja maksaa suosiolla 500-600 e , sisältäen kaiken edellämainitun. . Ja kannattaa merkitä huoltokirjaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1377689Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4839Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33783