Status tärkeäkö

1lesken

Tapailin yhtä miestä leskeyteni jälkeen. Hänellä oli asuntoauto ja koira, jotka minua viehättivät. Itseasiassa tajusin sen vasta,kun hän myi autonsa ja koira nukkui pois. Mies ei ollutkaan enää mitään, kun rekvisiitta lähti. Hämmästyin itsekin omaa ajatusmaailmaani. Olen pitänyt itseäni suivaitsevaisena, nöyränä, vaatimattomana, mutta en näköjäön olekaan sellainen. Olen pettynyt, itseeni. Olenko muuttunut vai pahin vaihtari, ollut sisimmässäni aina jokin pyrkyri, miehen statusta katsova, viileä naisihminen. Täytyykö yli kuusikymppisenä vielä tällaista pohtia. Enkö vieläkään tunne itseäni. Lesken

58

659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rauhallisesti.vaan

      Ihmisellä on tapa miettiä kaikenlaista se ei ole mitenkään vakava oire.

      • 1lesken

        Rauhallisesti
        Ei saa hötkyillä, sanoi entinenkin mies. Lesken


    • Arvasin jo ennen aloituksen auki klikkausta että aloitus on sinun. Ne miehet ne miehet :D.

      • Minua jäi mietityttämään, josko mies sittenkin haisi pissalle ja se oli suurin syy statuksen romahtamiseen.


      • Ancelina kirjoitti:

        Minua jäi mietityttämään, josko mies sittenkin haisi pissalle ja se oli suurin syy statuksen romahtamiseen.

        Niin ja jos tätä miestä odotti kotona se minimipäivärahalla oleva vaimo :D.


      • 1lesken

        siile
        Älä muuta viserrä. Lesken


      • 1lesken kirjoitti:

        siile
        Älä muuta viserrä. Lesken

        Eli olit se paljon puhuttu "toinen nainen". Käytit sen pissalle haisevaa miestä hyväksesi ja asuntovaunua ja koiraa.


      • 1lesken

        Ancel
        Miksi mies olisi haissut pissalle?
        Lesken


      • 1lesken
        siilenämää kirjoitti:

        Niin ja jos tätä miestä odotti kotona se minimipäivärahalla oleva vaimo :D.

        siile
        Mitä sinä kirjoitat. Tämä mies asui koiransa kanssa. Sen verran usein kävin siellä saunomassa, että ketään työtöntä eukkoa ei näkynyt.Lesken


      • 1lesken kirjoitti:

        Ancel
        Miksi mies olisi haissut pissalle?
        Lesken

        Lesk

        Ai miksi, siihen on hyvin luonnollinen valuvikasyy.
        Niinhän joku toisaalla kertoo, että silleen saattaa joskus olla, tosin kyllä sinä olet lähempänä kyseistä miestä ollut.
        Että varmaan tiedät paremmin.


      • 1lesken
        siilenämää kirjoitti:

        Niin ja jos tätä miestä odotti kotona se minimipäivärahalla oleva vaimo :D.

        siile
        Luin kaikki kirjoitukset ja sinä vihjaat aivan eri ketjuun ja kirjoittajaan. Onhan se tietty niinkin, jos ei osaa sujuvasti kirjoittaa, lukemisenkin kanssa on vaikeuksia. Lesken


      • 1lesken
        siilenämää kirjoitti:

        Eli olit se paljon puhuttu "toinen nainen". Käytit sen pissalle haisevaa miestä hyväksesi ja asuntovaunua ja koiraa.

        siile
        Olin varmasti sadas nainen miehen elämässä. Jos lasketaan kaikki svedu-pellettäret mukaan. Asuntoauto oli huipputyylikäs kaikilla herkuilla. Kyllä siellä kaikki maistui mansikalta. Harmi vain kun supersiisti mies myi sen ja vaihtoi tylsään mersuun.Lesken


      • 1lesken
        Ancelina kirjoitti:

        Lesk

        Ai miksi, siihen on hyvin luonnollinen valuvikasyy.
        Niinhän joku toisaalla kertoo, että silleen saattaa joskus olla, tosin kyllä sinä olet lähempänä kyseistä miestä ollut.
        Että varmaan tiedät paremmin.

        Ancel
        Onko huono päivä tänään. Lesken


      • 1lesken kirjoitti:

        Ancel
        Onko huono päivä tänään. Lesken

        Lesk

        Tänään on valtavan hyvä päivä, ehkä siksi jonninjoutavuudet huvittavat :)


      • 1lesken
        Ancelina kirjoitti:

        Lesk

        Tänään on valtavan hyvä päivä, ehkä siksi jonninjoutavuudet huvittavat :)

        Ancel
        Ja jaksat loistavana päivänä kirjoittaa valuvikaisista äijistä, joista eri kirjoittaja mainitsee eri ketjussa. Lesken


      • 1lesken kirjoitti:

        Ancel
        Ja jaksat loistavana päivänä kirjoittaa valuvikaisista äijistä, joista eri kirjoittaja mainitsee eri ketjussa. Lesken

        Lesk

        Noh, ei tämä nyt kovin rankkaa ole.


      • 1lesken kirjoitti:

        siile
        Luin kaikki kirjoitukset ja sinä vihjaat aivan eri ketjuun ja kirjoittajaan. Onhan se tietty niinkin, jos ei osaa sujuvasti kirjoittaa, lukemisenkin kanssa on vaikeuksia. Lesken

        Ai sulla vai?


      • 1lesken kirjoitti:

        siile
        Olin varmasti sadas nainen miehen elämässä. Jos lasketaan kaikki svedu-pellettäret mukaan. Asuntoauto oli huipputyylikäs kaikilla herkuilla. Kyllä siellä kaikki maistui mansikalta. Harmi vain kun supersiisti mies myi sen ja vaihtoi tylsään mersuun.Lesken

        Sinä halusit vain miehen maallista mammonaa, et ihmissuhdetta. Kuitenki vaikutat olevan niin miesten perrään että :D.


      • 1lesken kirjoitti:

        Ancel
        Ja jaksat loistavana päivänä kirjoittaa valuvikaisista äijistä, joista eri kirjoittaja mainitsee eri ketjussa. Lesken

        Ja sinä jaksat aina vaan tehdä aloituksia mistä vaan miehistä :D. Valuvialla tai ilman. Pitäähän sinun jonninjoutaville saada pituutta.


      • 1lesken
        siilenämää kirjoitti:

        Sinä halusit vain miehen maallista mammonaa, et ihmissuhdetta. Kuitenki vaikutat olevan niin miesten perrään että :D.

        siile
        Heteronaisena miehet välillä kiinnostaa. Lesken


      • 1lesken kirjoitti:

        siile
        Heteronaisena miehet välillä kiinnostaa. Lesken

        Joo ja joillain vähän enemmän kuin välillä ainakin aloituksista päätellen :D. Mtta mikäpä siinä vappaa nainen unelmoimaan :D.


      • 1lesken
        siilenämää kirjoitti:

        Joo ja joillain vähän enemmän kuin välillä ainakin aloituksista päätellen :D. Mtta mikäpä siinä vappaa nainen unelmoimaan :D.

        siile
        Onhan se niinkin, kun kulisseissa pitää elää jotain liittoa, on niin maan perkuleen kateellinen vapaalle ja karismaattiselle leskirouvalle. Lesken


      • 1lesken kirjoitti:

        siile
        Onhan se niinkin, kun kulisseissa pitää elää jotain liittoa, on niin maan perkuleen kateellinen vapaalle ja karismaattiselle leskirouvalle. Lesken

        No varmaan näinkin jolle pitää. Mut eikös kulisseissakin eläminen voi olla jollekin vapaaehtoinen valinta?


      • 1lesken
        siilenämää kirjoitti:

        No varmaan näinkin jolle pitää. Mut eikös kulisseissakin eläminen voi olla jollekin vapaaehtoinen valinta?

        siile
        Yritähän nyt innokkasti lötötä, että pääset kulissielämästäsi eroon. Lesken


      • 1lesken kirjoitti:

        siile
        Yritähän nyt innokkasti lötötä, että pääset kulissielämästäsi eroon. Lesken

        Voi laps rukka rupinokka.


    • hmpff

      Mun mielestä se on pelkästään positiivista jos pääsee joskus itseään yllättämään. Sekin että katsoo itseään kriittisesti.

      Statukseen ja habitukseen, totta kai ne vaikuttaa. Mä en voisi kuvitellakaan että deittailisin miestä joka ajaa kullanvärisellä autolla :)) Mielikuva sellaisesta miehestä, on jotenkin... njäh, hui. Anteeksi vaan jos loukkaan jotakuta joka ajelee kullanvärisellä autolla, mutta vaihda se! Vaikka -97 vm Puntoon.

      Enkä mä halua miestä jolla on kesäpaikkaa. Mulla on niin paljon kotiduuneja itsellänikin, että mä en repeä sellaisen emännäksi. Joskus oli kaksi taloa, kaksi firmaa, ja köyhä perhe. Mä tiedän rajani ja varjelen sitä.

      • hmpff

        Se tuli vielä tässä mieleen, että jos kokee itsensä yksinäiseksi tai kaipaa tarpeeksi paljon seuraa, niin ehkä tulee "myytyä" itsensä liian halvalla. Sun hinta oli koira ja asuntoauto?

        Kai jokaisella on sellainen hinta. Joskus sitä punnitsee suhteessakin, riittääkö tämä mulle.


      • 1lesken

        hmpf
        Olen vasta nyt tullut hyvin kriittiseksi. Mikä on vähän ristiriitaista, kun ikää ja painoa on liikaa. Pitäisi vissiin olla tyytyväinen kun joku viitsii pirauttaa kännykkään. Enpä olekkaan. En siedä yhtään tupakoivaa, viinaa ja kaljaa lipittävää ukkoa. Sellainen tuossa jokin aika sitten lähestyi. Yäk. Lesken


      • 1lesken
        hmpff kirjoitti:

        Se tuli vielä tässä mieleen, että jos kokee itsensä yksinäiseksi tai kaipaa tarpeeksi paljon seuraa, niin ehkä tulee "myytyä" itsensä liian halvalla. Sun hinta oli koira ja asuntoauto?

        Kai jokaisella on sellainen hinta. Joskus sitä punnitsee suhteessakin, riittääkö tämä mulle.

        hmp
        Tuo mitä kirjoitit on totta. Kun jäin leskeksi ja aloin jotenkin toipumaan, tuli tunne, että en voi olla yksin. Halusin unohtaa entisen elämän ja päästä elämässä eteenpäin. Uusi tuttavuus olisi ehkä ratkaisu. Mutta se ei ollut sydämen valittu, vaan vain ulkoisten seikkojen ja unohduksen laastarisuhde. Pieleen meni. Lesken


    • reppuriika

      No oppia ikä kaikkia. Ei se ole ihme, jos ihmisinä emme aina toisia ymmärrä. Kyllä itsestä löytyy aina jotain sellaista mitä ei olisi ikinä osannut edes kuvitella. Jospa tosiaankin rakastuit ihanaan koiraan, elämäntapaan siirtyä paikasta toiseen ja se mies olikin kaiken mahdollistaja ja kylkiäinen.
      Itse en kyllä kuuna päivänä voisi lähteä miehen mukaan vaikka hänellä olisi kaikki rikkaudet ja maanpäälliset hienoudet. Minun pitää olla tunteissani kiinni siihen mieheen ja ei väliä vaikka hän olisi tyhjätasku. Saattaisin sietää aika paljon jopa rasitteita hänen vuokseen.

    • Käyttäkää ruoan-laitossanne Suolaa.

      H.

      • 1lesken

        Hei haloo. Olenko jäänyt jostain paitsioon. Täällä kirjoitellaan pissaäijistä, toisista naisista. minimieläkeläisistä. suolasta. Ei kuulu milläänlailla kuviooni. Lesken


      • Psykoterapeutitar

        Se on kuule statuksensa kullakin😜


    • mimmimaalt.a

      Ensinnäkin. hyvän kalakeiton tekeminen kuuluu vanhempien akkojen repertuaariin. Koirista sitten viis veisataan.

      • Oreganoa

        Eikä mausteita sovi unohtaa.


      • 1lesken

        mimmi
        Mitäs tämä nyt on olevinaan. Eikös tämä ole vanhojen akkojen ketju. Kaikkihan nyt kalakeiton osaa valmistaa, mutta minä teen superhyvän. Mitä koirat kuuluu tähän? Lesken


      • 1lesken
        Oreganoa kirjoitti:

        Eikä mausteita sovi unohtaa.

        Oreg
        Kunnon kalakeitossa maistuu kala, eikä mikään koskenlaskija-mustapippuri-fenkoli-säätö
        Lesken


    • Pikkuapulainen

      Aina kannattaa pohtia järkeviä asioita, joihin kyllä lasken itsekritiikin. Kukapa kaikissa tilanteissa ja aina tuntisi itseään perinpohjin. Ei kukaan täysin. Ainakin minä yllätän itseni usein ja samantapaisissa asioissa eli näissä sosiaalisissa suhteissa, Selviytyäksemme elämässä itsekunkin pitää jonkunverran peitellä tuntemuksiamme. Siitä tulee tapa nopeasti ja silloin myös katoaa rehellisyys paitsi itseään myös muita kohtaan. Onhan sopivampaa sanoa, että pidän sinusta kuin , että sinusta ei nyt niin väliä, mutta tykkään tavaroistasi tai asemastasi tai jne. Hyvä, jos kuitenkin joskus totuuden hetki koitaa. Siksi pohdiskelu on hyväksi.

      Mutta myös toisinpäin, miehet arvioivat naista sen perusteella, omistaako nainen kesämökin, asunto-osakkeen, onko sijoituksia eli raha ratkaisee. Hyvä pohtia tätä myös laajempaan piiriin, moniko on ystäväsi ulkoisten seikkojen perusteella. Entä, jos ne poistetaan ja ystävä sortuu vaikkapa hunningolle, onko hän enää ystäväsi, kehtaatko tuntea? Moni ei kehtaa, jos ollaan rehellisiä. Entä, jos luuseriystävästä tuleekin raivoraitis ja kunnon kansalainen, onko liikaa, että et enää voi suhtautua säälivästi? Soppaa kannattaa hämmentää sekä myötä- että vastapäivään.

    • selipipaatissa-elävä

      Minäki olen leski
      ollu jo viitien vuotta,
      ei vieläkää ole tullu halu etsiä uus uros entisen tilalle,
      onks mussa jokin vikana,
      viihdyn yksin,
      olen kivan näkönen,
      suhteelisen varakas,
      fyysisesti hyväkuntoinen intensiivisen liikunnan ansiosta,
      joskus yksin haveilen kaikenlaista ihanaa,
      mutta ei ole ollu aikomustakaan toteuttaa haaveita,
      onks muita samanlaisia, olenko aioa laatuaan,

      • kertokaa-se-minulle-

        Tuohon lisäys,,,
        olisi kyllä ihanuutta tarjolla,
        mutt ei jostain syystä uskalla heittäytyä rakkauden lumoihin,
        tai onko vanhoilla rakkautta,
        onko se vain läheisyyden kaipuuta,


      • 1lesken
        kertokaa-se-minulle- kirjoitti:

        Tuohon lisäys,,,
        olisi kyllä ihanuutta tarjolla,
        mutt ei jostain syystä uskalla heittäytyä rakkauden lumoihin,
        tai onko vanhoilla rakkautta,
        onko se vain läheisyyden kaipuuta,

        kertokaa
        Mitään uutta rakkautta enää ole tässä iässä. Hyvä kun on itsensä kanssa sinut ja pitää itsestään. Lesken


    • 1ymmällä

      "Tapailin yhtä miestä leskeyteni jälkeen."
      Etkö enää ole leski?

      • pettyy-kuiteni-

        1ymmällä

        keneltä kysyt,
        mä olen edelleen leski,
        ku ei uskalla antautua suhteeseen eikä rakastua,


      • 1lesken

        1ymmä
        Kun olin ollut leskenä noin vuoden, tapailin yhtä miestä. Menikö oikein. Lesken.


      • meitä-on-moneksi
        1lesken kirjoitti:

        1ymmä
        Kun olin ollut leskenä noin vuoden, tapailin yhtä miestä. Menikö oikein. Lesken.

        Ai jaa, hän onki eri henkilö,
        olen eri leski, joka ei ole alkanu ettimään uutta entisen tilalle vaik on jo viisivuotta puolison poismenosta tuonpuoleiseen,


    • Psykoterapeutitar

      Koko "status" on aika hassu! Aikoinaan olin tekemisissä rikkaiden ihmisten kanssa ja olihan se oikeasti hassu kontrasti, kun kuvittelivat minutkin rikkaaksi. Silloin oli hieno auto ja paljon ulkomaanmatkoja. Asuin kuitenkin stadinkämpässä ja kommuunissa ja duuni oli näitä matalapalkka-aloja. Rahaa oli, kun oli enemmän maksajia. Ihmiset ihmettelivät, kuinka kävin yleensä duunissa, kun toisella oli "hyvä palkka", mistä en ole niinkään varma ja ulosotto pyöri, eikä osannut edes omia raha-asioitaan hoitaa. "Statusta" on vaan niin helppo huijata!

    • En olisi kenenkään kanssa asuntoauton ja koiran takia. Aika heppoiset perusteet yhdessäololle.
      Jos kovasti mieli tekisi asuntoautoa niin ostaisin sellaisen, en kuitenkaan mitään hirmu kallista luxusmallia. En piittaa kovin paljon koirista, olen kissaihminen.
      Ehkä kuitenkin vuokraisin asuntoauton suurimpaan tuskaan, siinä on kalliit vakuutusmaksut ym kulut. Muutaman viikon vuokraus olisi järkevämpää.
      En katso kumppanissa niinkään mitä hän omistaa vaan millainen hän on. Mitään loiseläjää en tietenkään ottaisi riesakseni.

      • 1lesken

        mielikki
        Ei meillä ollutkaan varsinaisesti mitään seurustelua kummankaan puolelta. Vain tapailua koiraa lenkittäessä ja asuntoautossa istumista ja kiikaroimista
        meren rannalla, lintuja ja laivoja. Kun näitä kahta asiaa ei enää ollut, hohto himmeni koko tapailusta. Lesken


      • 1lesken kirjoitti:

        mielikki
        Ei meillä ollutkaan varsinaisesti mitään seurustelua kummankaan puolelta. Vain tapailua koiraa lenkittäessä ja asuntoautossa istumista ja kiikaroimista
        meren rannalla, lintuja ja laivoja. Kun näitä kahta asiaa ei enää ollut, hohto himmeni koko tapailusta. Lesken

        No etkös juur kertonut teidän saunoneenkin?


      • 1lesken
        siilenämää kirjoitti:

        No etkös juur kertonut teidän saunoneenkin?

        siile
        Saunoimme hänen savusaunassaan ja tavallisessa. Ne nyt ei ole kiehtovia. Lesken


    • hupsheii

      Vaikutat statukseen tähtäävältä hepsankeikalta. Moni nainen on laisesi,ole huoleti.
      Puolisoita miehiä toinen puoli.

      • Nii ja asuntoauto ja koira ei hääviin vielä kerro statuksesta.


      • siilenämää kirjoitti:

        Nii ja asuntoauto ja koira ei hääviin vielä kerro statuksesta.

        Siis jos oli vaikka asunnoton :)


      • 1lesken
        siilenämää kirjoitti:

        Nii ja asuntoauto ja koira ei hääviin vielä kerro statuksesta.

        siile
        Ehkä ei, mutta minulle ne oli kiinnostavat. Lesken


      • 1lesken
        siilenämää kirjoitti:

        Siis jos oli vaikka asunnoton :)

        siile
        Asuntoautossa ei ollut saunaa. Kyllä me saunoimme hänen hirsihuvilassaan. Lesken


    • Itselle.sopivaa.haetaan

      Ei niin mitään vikaa aloittajan miesvalinnassa ja vielä syyttelet itseäsi ja kyseenalaistat. Tietenkin mies valitaan siten, että hänellä on ne ominaisuudet, joita hakee ja jotka itselle merkitsee. Itse hain kaveria, joka liikkuu paljon kanssani ja osallistuu eri tapahtumiin, seksi on mukava muttei tärkein, muutenkin kaikenlaista yhteistä hääräämistä ja puhelimitse sopimista, mitä seuraavana viikonloppuna järjestetään. Siis mielekästä tavallista elämää. Mitään rakkautta enää pukkaa? Ja sellaisen löysin, en edes teeskentele rakkautta, mutta lämmintä ystävyyttä on, lähden siitä että tämä kestää loppuelämän. Myös mies on tyytyväinen, ei ole odottanut enempää.
      Jos olisin halunnut veneillä, olisin etsinyt veneilijän, jos moottoripyöräillä niin pyöräilijän, jos olisin halunnut varakkaan, eikun rahapiireihin metsästämään jne. En tietenkään tarkoita, että ilman muuta löytäisin vaikka kenet, mutta pyrkisin tavoitteeseeni, niin olen aina tehnyt. Jos en onnistuisi nappiin, niin sitten toiseksi parhaimman.
      Mikä tässä on ihmeellistä? Ja tietenkin mies menettää merkityksensä jos noin vain lopettaa sen mitä on hakenut, paitsi jos keksiin jotain yhtä rattoisaa tilalle.
      Sinulla on ihan oikea periaate kriteereihin, itsellesi haet, ei siinä miksikään pyhimykseksi kannata ruveta. Onnea matkaan, Toivon parasta!

      • vapaa-oma-olla-pitää

        Kyllähän tärkein kriteeri on,
        vapaa pitää olla,
        ei toisen aviomiestä,
        ukkomiehiä on pilvin pimein tyrkyllä ,
        ei kelpaa,
        mieluummin yksin kuin jokun toisen miehessä roikkuen,
        omassa aviossa sai kokea aivan tarpeekksi
        kuinka vanhatpiiat roikku puolisossani, se vasta tympii, oli naurettavaa ja ärsyttävää,
        ikävä kyllä ukko sairastui ja kuoli pois,
        kai luoja ei tykänny moraalista,
        ukkomiehet on kummallisia, niitten pitää aina olla valloittajia,
        vai on oma akka, eivätkä halua missäätapauksessa erota omastaan,
        silti pitää käyttää hyväkseen heti jos joku on tyrkyllä.
        en kyllä ymmärrä naisiakaan joille kelpaa kaikki ukkomiehetki,
        luulevat olevansa kaikki mitä ukkomiehet tarvii, hah,
        meikäläinen ku ei ole jakorasia, vain omalle ,


    • 1lesken

      Kommenteja on heitelty laidasta laitaan. Mukaan on otettu pissapojasta-kalakeittoon ja siltä väliltä. Eiköhän tämä ollut tässä.Se on moro. Lesken

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe