ONKO 2 X1,30 minuutin kovaa menoa, lenkillä,chiuhu

Touholiini

Onko 2x1,30 minuutin lenkkiä, kovaa menoa, chihualle liikaa, lisäksi 3x15 min.pissalenkit päivässä liikaa
Koirani kyllä tekisi nuo lenkit kahteen kertaan, kulkee aina valjaissa edellä. Minulla on myös kissa, ja ne yhdessä juoksevat peräkkäin , leikkivät, myös täällä sisällä. Koirani Touho on aina valmis lähtemään ulos, paitsi sateella ja pakkasilla.

23

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koirrra

      Jos sinulla on aikaa niin mikäs siinä! Kyllä ihminen ennen koiraa väsyy! (;
      Paitsi tietenkin kuumalla ilmallan pitää huomioida lämpöhalvaus riski

    • kirikiki

      Ei 69 v saa enää tuollalailla meuhkata.

    • TOUHOLIINI

      Kysyn tätä siksi, että liiallinen lenkkeilt saatta aiheuttaa luustosairauksiaMinula ei ole kokemusta kääpiökoirista muuta kun yorkistani ja 3 vuoden kokemus chiuahastani. Luin jostain, että liiallset lenkit saattavat aiheuttaa luusttosairauksia.

      ONKO 2 X1,30 minuutin kovaa menoa, lenkillä,chiuhu
      Onko 2x1,30 minuutin lenkkiä, kovaa menoa, chihualle liikaa, lisäksi 3x15 min.pissalenkit päivässä liikaa
      Koirani kyllä tekisi nuo lenkit kahteen kertaan, kulkee aina valjaissa edellä. Minulla on myös kissa, ja ne yhdessä juoksevat peräkkäin , leikkivät, myös täällä sisällä. Koirani Touho on aina valmis lähtemään ulos, paitsi sateella ja pakkasilla. OLen melko rotu-uskollinen ja en omaa tarvittavaa kokemusta kääpiökoirista

    • touholiini

      Kuten kerroin niin joitakin palstoista saa lukea, että liialalinen liikunta saattaa aiheutta luustovaurioita Olen yrittänyt soittaav kasvattajalle, mutta häntä ei kiiinnosta tippaaakaan kasvattiensa hyvinvointi, eikä liene tarpeeksi tietoakaan.
      Olen myös soittanut shiuhuayhdistyksen nykyiselle puheenjohtajalle, mutta hänellä on aina kiire. S8iksi kysynkin neuvoa tältä palstalta. Kun olin eläilääkärissä rokottamassa Touhoa, hän vai totesi, että huippukunnossa oleva koira ja hänellä tukin on kokemusta CHIHUOISTA.Liikiunnasta hän totesi, ettäei ole liiikaa. MUTTA EN OIKEIN LUOTA ELÄINLÄÄKÄRIIN, JOLLA EI OLEI OLE KOKEMUSTA NIMENOMAA CHIUASTA.eN TIETENKÄÄN HALOUA ITSE VAIKUTTAA HAITALLISESTI tOUHON TERVEYTEEN.
      Minulla on vielä paljon oppimista chihuasta, mutta kk-märäkoirat tunnen, kui omat taskuni.

    • Kyllä koira osaa kertoa, jos sitä alkaa ottaa ympäriinsä juoksentelu pattiin. Juoksemiseen lopullisesti kyllästynyt chihuahua panee liinat kiinni ja pyrkii syliin.

      Jos ei huolita syliin, saattaa heittäytyä mielenosoituksellisesti kyljelleen, eikä enää liiku kuin valjaista raahaamalla pitkin maata.

      Isännän/emännän oma valinta. ; )

      • minelan

        NIIN,mutta kaikki koirat eivät tunne rajojaan. KK-mäyräkoira, jota omistin ja kasvatin 29 vuotta, ei koskaan väsynyt.Kun Suomessa oli maailmanvoittajanäytely, niin olin ilmoittanut sinne kantanarttuni Minelan Mintun ja tavanomaisen lenkin lisäksi tein n. 15 kilometrinlenkinpolkupyörälä. Minttu rakasti näitä polkupyörä lenkkejä. Ei väsynyt niistäkään. Ei muuten pärjänyt sielä maailman voittakissa, oli muitaakseni PN3..


    • touholiini

      Ei TOUHO ole ikinä pyytiänyt avustajani syliin lenkillä. Sillä on omat kaverit, joiden helssaaminen on ehdotonta. ELI TAIDAN OLLA VAAN LIIAN VAROVAINEN.

      • hauhaut

        Koirahan on ollut sinulla jo 3v. tiedät tasan sen tavat ja kestävyyden.


      • touholiini

        Touhon tavat tunnen kyllä, mutta s on niin sisukas ulkoileemaan, että tuo kirjoitus mistä luin, että kääpiökoiraa ei saa liikuttaa liikaa, pisti minut ajattelemaan, että onko nuo pitkät lenkit sille liikaa. Lihaksia ainakin Touholla on.


    • viuhahdellen

      Ei ole liikaa. Siinä vaiheessa jos juoksutat sitä vaikka pyörän kanssa yhteen menoon kovalla alustalla nuo lenkit, niin saattaa alkaa rasittamaan niveliä.

      Oma chihuni on 6 vuotias ja liikuttu koko sen eliniän (ei tietenkään pentuaikoina) paljon enemmän. Päivässä käydään perus lenkillä vähintään 15-30min aamupissatus, töiden jälkeen 2h remmilenkki ja illalla 1-2h remmilenkki. Lisäksi saa olla pihalla vapaana ja joskus käydään lisäksi vielä patikoimassa tai uimassa noin tunnin reissu. Kovilla pakkasilla tai rankkasateella sitten luonnollisesti lyhyempiä lenkkejä.

      • touholiini

        nimimerkki viuhahdelle
        Onko koirasi ollut koskaan sairas. Olen nimittäin sitä mieltä, että koira pysyy terveenä kunhan se saa hyvää ruokaa, tarpeeksi liikuntaa ja paljon rakkautta. Perinnölliset sairaudet ovatkin sitten oma lukunsa, joille omistajatkaan ei mahda mitään. Touho on ollut ainakin tähän asti täysin terve.


      • avustajanlenkittää

        Avustaja ulkoiluttaa, ei omistaja, joka kertomansa mukaan istuu pyörätuolissa.


      • touholiini

        Avustaja tekee lenkit ja 2 pissalenkkiä. Serkkuni, joka asuu 4 kilometrin päässä vie vielä iltatarpeille


      • touholiini

        nimimerkki viuhahdellen.
        Meilläkin Touho rakastaa uimista. Asun Kotkassa, eli vettä on ympäriinsä


      • touholiini
        avustajanlenkittää kirjoitti:

        Avustaja ulkoiluttaa, ei omistaja, joka kertomansa mukaan istuu pyörätuolissa.

        avustajanulkoiluttaa nimimerkki

        On totta, että istun pyörätuolissa, ja se masentaa minua kovasti. Ennen harrastin paljon liikuntaa, ratsastusta jne,mutta nyt se on mahdotonta. Pidän kyllä huolen, että pieni kääpiökoirani TOUHO saa kuitenkin tarpeeksi liikuntaa.


      • skkkk
        touholiini kirjoitti:

        avustajanulkoiluttaa nimimerkki

        On totta, että istun pyörätuolissa, ja se masentaa minua kovasti. Ennen harrastin paljon liikuntaa, ratsastusta jne,mutta nyt se on mahdotonta. Pidän kyllä huolen, että pieni kääpiökoirani TOUHO saa kuitenkin tarpeeksi liikuntaa.

        Sinun pitäisi myös huolehtia omasta ulkoilustasi ja etsiä jotain mielekästä puuhastelua.


      • Touholiini
        skkkk kirjoitti:

        Sinun pitäisi myös huolehtia omasta ulkoilustasi ja etsiä jotain mielekästä puuhastelua.

        No niin pitäisi, mutta kun sairastuin ottivat ajokortin minulta pois, myin autoni ja nyt olen riippuvainen lähinnä serkkkuni ja avustajani kyydeistä.. Mikään ei tahdo oikei kiinnostaa, paitsi eäimeni.
        kyläänkäynti kutsuja on tullut paljon, muta mihinkäs minä täältä pääsen, kun edetakainen matkaKotka-hki-kotka invataksilla maksaa n.. 500 euroa. En pääse tapaamaan ystäviäni, mutta he onnneksi käyvät täällä.


      • skkkk
        Touholiini kirjoitti:

        No niin pitäisi, mutta kun sairastuin ottivat ajokortin minulta pois, myin autoni ja nyt olen riippuvainen lähinnä serkkkuni ja avustajani kyydeistä.. Mikään ei tahdo oikei kiinnostaa, paitsi eäimeni.
        kyläänkäynti kutsuja on tullut paljon, muta mihinkäs minä täältä pääsen, kun edetakainen matkaKotka-hki-kotka invataksilla maksaa n.. 500 euroa. En pääse tapaamaan ystäviäni, mutta he onnneksi käyvät täällä.

        Älä jää neljän seinän sisälle. Olet kuitenkin vielä " nuori", koeta keksiä jotain muuta Touhon lisäksi.


      • minelan
        skkkk kirjoitti:

        Älä jää neljän seinän sisälle. Olet kuitenkin vielä " nuori", koeta keksiä jotain muuta Touhon lisäksi.

        Voi kun tuo ihan totta. Työelämässäi matkustin aika paljon ja elämäni oli hyvin hektistä. Nyt istun täälläkodissani, neljän seinän sisällä. Onneksi ystävät käyvät katsomassa minua.Serkkuni käy joka päivä, mutta yleensä ulkoiluttaa vain Touhon.


      • minelan
        skkkk kirjoitti:

        Älä jää neljän seinän sisälle. Olet kuitenkin vielä " nuori", koeta keksiä jotain muuta Touhon lisäksi.

        nm. skkk
        Kiitos noista sanoista. En itsekään tunne vielä olevani vanhus, vaikka se ikä jo
        painaa päälle. Mieheni on kuolut keuhkosairauteen ja nyt, kun muutin Loviiasan kautta tänne Kotkaan ja pyörätuolissa vielä, niin tulisin hulluksi ilman sukulaisiani, ystäviä ja koiraihmisiä.,niin viimeisenä, mutta ei vähäpätöisimpinenä koira ja kissa.


      • Touholiini

        KIITOS NEUVOISTA.Ja TOUHOlähettää terveisiä ja vaatii yhä pidempiä lenkkejä, kun kerran kannustustakin saa.


    • touholini

      Kiitos nimimerkki viuhahdellen.
      Otan kaken tidon chiuhuasta vastaan ilolla. Kun tuo tietämys rodusta on vielä niin vähäinen.

    • minelan

      Olen omistanut yli 60-vuotta koiiria.Viimeistä pentueesta jätin yhden pennun itselleni iOlen
      tosi eläinrakas,tMINELAN BALSAMIN, Joka on huippukoira. mutta nyt kolmevuotta sitten hankin Chiuahan, joka on aivan ihana. Olen hyvin eläinrakas ja eäinsuojelusta kannustava ihminen. Mieheni kuolem jälkeen en oikeastaan piittaa mistään. Paitsi koirastani ja kissastani. TV- TÄ katson ehkä kerran kahdessa kuukaudessa, mutta uutisia seraan radiosta ahkeraan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1947
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1649
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1599
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1517
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1465
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1357
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1266
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1203
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1138
    Aihe