Saakos täällä laulaa... ?
Saakos täällä......
111
5425
Vastaukset
- 50jarisat
Niin on tapana. Uudet laulaa aina, ei meitä vanhoja paljon laulata enää...
- Uusi.
Mä vetäsen sen: ensimmäisellä silmät on suuret...
- 50jarisat
Uusi. kirjoitti:
Älä sitä!
- 50jarisat
Uusi. kirjoitti:
...laula joku instrumentaalikappale.
- Uusi.
50jarisat kirjoitti:
Älä sitä!
No, otanko sen : ensiluokan saunassa hikinen
on tunnelma... - hessu51
Uusi. kirjoitti:
No, otanko sen : ensiluokan saunassa hikinen
on tunnelma...Mun veli aina lauloi sitä ,Helismaa?
- Laulun ystävä
hessu51 kirjoitti:
Mun veli aina lauloi sitä ,Helismaa?
Oletko Helismaan veli?
- hessu51
Laulun ystävä kirjoitti:
Oletko Helismaan veli?
Nikki voi pettää!
Meksikon pikajunassa on tosi hauska teksti,Helismaa oli tosi taitava tekstinikkari! - T.R.maalari.N
hessu51 kirjoitti:
Mun veli aina lauloi sitä ,Helismaa?
Laulelin Meksikon Pikajunaa pennuilleni heidän ollessaan pieniä.
Kerran poikani sitten alkoi puhua siitä laulusta ja niistä hamstereista;))
....oli muuttanut mielessään gangsterit, kun ei tiennyt mitä ne ovat, hamstereiksi ...niin ja jatkoi kysymystään että mitä reikäisiä rautoja ne äiti oikein heiluttaa;))
Samainen poika lauleskellessaan Apinaorkesteria... lauleli, että *...aarniometsän suojassa haroitelii...* Lauluun oli siten oma koreografiansakin... voitte kuvitella... - muumimamma
saapi laulaa. Pidän saunassa laulamisesta. Muistan kerran, noin nelisenkymmentä vuotta sitten, kun olin saunassa. Lauloin niin täysillä Anniina, viel valvotko kulta Anniina, tule luokseni venhollais...Poikani juoksi hätääntyneenä saunan eteiseen ja käski olla hiljaa, kuului kuulemma naapuritontille saakka. Eipä tullut mieleen, että oli ollut kuulijakuntaa, seinässä oleva tuuletusluukku oli unohtunut auki. Laulelen mielelläni töitä tehdessä,vaan eipä ole enää kuulijoita, tuskin seinän taakse kuuluu, mutta hommat käyvät rattoisasti näin lähes seitsenkymppiseltä muorilta.Laulan vielä unilaulun "Joutuin vaan nyt nukkumatin luo....
- hessu51
Laulapa se "Miljoona ruusua" kun tarvitsisin sen sanat!
- 50jarisat
Miljoonasta ruususta tämä systeemi menee lopullisesti tukkoon.
Laula Yksi ruusu on kasvanut laakosssa -biisi! - hessu51
50jarisat kirjoitti:
Laula Yksi ruusu on kasvanut laakosssa -biisi!Mutta tarvitsisin yhteen juttuun juuri ne "Miljoona ruusua"-sanat!
- uusi.
50jarisat kirjoitti:
Laula Yksi ruusu on kasvanut laakosssa -biisi!Yksi ruusu oli kerran laaksossa
sen monena päivänä näin, ja usein
katsomaan sitä mietteissäin mä jäin
en voinut sitä muille antaaa
päätin kotiin ruusuni kantaa
siitä alkoi asuntoni komistus
kauniin ruusuni pitkä omistus
vielä vuosien jälkeenkin se kukkii
muistoilla ihanilla mieleni tukkii. - taivaanrannanmaalari
uusi. kirjoitti:
Yksi ruusu oli kerran laaksossa
sen monena päivänä näin, ja usein
katsomaan sitä mietteissäin mä jäin
en voinut sitä muille antaaa
päätin kotiin ruusuni kantaa
siitä alkoi asuntoni komistus
kauniin ruusuni pitkä omistus
vielä vuosien jälkeenkin se kukkii
muistoilla ihanilla mieleni tukkii....kuvannee miesnäkökulmasta (?) suomalaisen naisen sielunelämää;))
*Kullalleni kukkasia
poimin punaruususia
'Rumatpa on ruusut nuo,
siniruusu sijaan tuo!'
Hain puolen maailmaa
kukkaa kullan halaamaa.
Puoli maailmaapa vaan.
Ilkkui, nauroi narrinaan.
Vaikka halua aukeis' mulle,
kukkasen ma etsin sulle.
'Hui, hai. Toki leikin arvaat,
punaruusut nehän parhaat!'*
R.Kipling - taivaanrannanmaalari
taivaanrannanmaalari kirjoitti:
...kuvannee miesnäkökulmasta (?) suomalaisen naisen sielunelämää;))
*Kullalleni kukkasia
poimin punaruususia
'Rumatpa on ruusut nuo,
siniruusu sijaan tuo!'
Hain puolen maailmaa
kukkaa kullan halaamaa.
Puoli maailmaapa vaan.
Ilkkui, nauroi narrinaan.
Vaikka halua aukeis' mulle,
kukkasen ma etsin sulle.
'Hui, hai. Toki leikin arvaat,
punaruusut nehän parhaat!'*
R.Kipling..vaikka HAUTA aukeis mulle
..typo ;(
- 50jarisat
Menen nukkumaan. Saatteeksi sopisi unihiekkaa-laulu tai päivänsäde ja mönkijäinen...
- Uusi.
Ei kannata selkää kääntää
joku voi sinusta iltarunon vääntää...
- hessu51
Jos jollain on niin lähetä sähköpostiini! Tarvitsisin ne sanat yhtä synttärijuhlaa varten!
- hae
kirjaston musiikkiosastolta.
- hessu51
hae kirjoitti:
kirjaston musiikkiosastolta.
Tuskin löytyy?
- en ros
hessu51 kirjoitti:
Tuskin löytyy?
Venaas vähän. Älä hermoile.
Jos en heti tänään, mä saan ne sulle jostain!
Päivä tai kaksi, ja saat ne! Mä lupaan!
Taas ruusut käy kukkimaan,
tuoksua täynnä on maa.
Mietteeni sinne taas vie
missä on ruusuinen tie...
Kyllä mä ne sulle järkkään!
Ä du vaken eller sover du ren...? Ja menar nu... - hessu51
en ros kirjoitti:
Venaas vähän. Älä hermoile.
Jos en heti tänään, mä saan ne sulle jostain!
Päivä tai kaksi, ja saat ne! Mä lupaan!
Taas ruusut käy kukkimaan,
tuoksua täynnä on maa.
Mietteeni sinne taas vie
missä on ruusuinen tie...
Kyllä mä ne sulle järkkään!
Ä du vaken eller sover du ren...? Ja menar nu...On profiilissa! KIITOS!!! Eräs ihana mummo haluaa kuulla sen kun täyttää 70 ja aiomme laulaa sen kuorossa!
- denna blomma
hessu51 kirjoitti:
On profiilissa! KIITOS!!! Eräs ihana mummo haluaa kuulla sen kun täyttää 70 ja aiomme laulaa sen kuorossa!
Jeps. Tarkistin, että osoitteesi löytyy.
Löydän sanat, kun vain kaivelen noita pinojani!
Valtavat röykkiöt kaikkea!
Sorry, en oo lukenu viestiketjua. Kuten en paljoa muutenkaan täällä viime aikoina. Alkanut olla turhan masentavaa luettavaa... Mulla kun on ollut tapana tulla tänne rentoutumaan!
Men hej, ha du länge vari där? Trivsamt också där? Inte alls längtar efter oss? - hessu51
denna blomma kirjoitti:
Jeps. Tarkistin, että osoitteesi löytyy.
Löydän sanat, kun vain kaivelen noita pinojani!
Valtavat röykkiöt kaikkea!
Sorry, en oo lukenu viestiketjua. Kuten en paljoa muutenkaan täällä viime aikoina. Alkanut olla turhan masentavaa luettavaa... Mulla kun on ollut tapana tulla tänne rentoutumaan!
Men hej, ha du länge vari där? Trivsamt också där? Inte alls längtar efter oss?Olen asunut täällä jo kolmekymmentä vuotta joten lapset ja lapsenlapset täällä!
Mutta käyn usein Suomessa,4-5 kertaa vuodessa! - denna finne igen
hessu51 kirjoitti:
Olen asunut täällä jo kolmekymmentä vuotta joten lapset ja lapsenlapset täällä!
Mutta käyn usein Suomessa,4-5 kertaa vuodessa!Juu... Olin vain utelias. Serkkuni muutti sinne 60-luvulla, meni naimisiin, sai kolme lasta, erosi, meni uudestaan naimisiin, sai yhden lapsen lisää... Kaikki hänelle läheisimmät siis ovat sieltä ja siellä - lastenlapsia myöten...
Ongelmana hänellä on se, että vasta viime vuosina hän on ruvennut todella kaipaamaan Suomea... Ei pysyvästi, vaan niitä pieniä, rakkaita asioita... Luulen, että ymmärrät... Ensin omaa kotitaloaan, sitten pihasaunaa, tervan tuoksua keväällä, kylän raitteja nuoria täynnä...
Pieniä asioita. Hänelle nykyisin kovin merkityksellisiä. Se, mitä hän katuu, on, että hän ei lapsilleen suomea puhunut... Kukaan heistä ei voinut isovanhempiensa kanssa vilpittömästi jutella, kun he aikoinaan Suomessa kävivät. Aika jätti ensin hänen isänsä, sitten hänen äitinsäkin, ja nyt, kun hän on itsekin sairastellut, hän toivoo enää aidosti vain yhtä asiaa: että hän edes yhden kerran vielä saisi äitinsä haudalla käydä...
Kuulostaa haikealta, mutta on totta. Sinä onneksi käyt Suomessa. Hänkin kävi aikoinaan ainakin kerran pari vuodessa, mutta sairastumisensa jälkeen ei ole vuosiin päässyt edes pikaisesti käväisemään... Nyt siis äitinsä haudalla käyminen hartain viimeisistä toivistaan...
Men ja ska hitta de där orden för dej...! - Lokari69
Musiikki palstalta.
Minä sain sieltä sen. Eläämää juopksuhaudoissa, vai mikä sen nimi nyt sitten oikeastaan onkaan.
No niin se jotenkin ainakin alkaa...
Terv: lokari69. - jag - igen...
denna finne igen kirjoitti:
Juu... Olin vain utelias. Serkkuni muutti sinne 60-luvulla, meni naimisiin, sai kolme lasta, erosi, meni uudestaan naimisiin, sai yhden lapsen lisää... Kaikki hänelle läheisimmät siis ovat sieltä ja siellä - lastenlapsia myöten...
Ongelmana hänellä on se, että vasta viime vuosina hän on ruvennut todella kaipaamaan Suomea... Ei pysyvästi, vaan niitä pieniä, rakkaita asioita... Luulen, että ymmärrät... Ensin omaa kotitaloaan, sitten pihasaunaa, tervan tuoksua keväällä, kylän raitteja nuoria täynnä...
Pieniä asioita. Hänelle nykyisin kovin merkityksellisiä. Se, mitä hän katuu, on, että hän ei lapsilleen suomea puhunut... Kukaan heistä ei voinut isovanhempiensa kanssa vilpittömästi jutella, kun he aikoinaan Suomessa kävivät. Aika jätti ensin hänen isänsä, sitten hänen äitinsäkin, ja nyt, kun hän on itsekin sairastellut, hän toivoo enää aidosti vain yhtä asiaa: että hän edes yhden kerran vielä saisi äitinsä haudalla käydä...
Kuulostaa haikealta, mutta on totta. Sinä onneksi käyt Suomessa. Hänkin kävi aikoinaan ainakin kerran pari vuodessa, mutta sairastumisensa jälkeen ei ole vuosiin päässyt edes pikaisesti käväisemään... Nyt siis äitinsä haudalla käyminen hartain viimeisistä toivistaan...
Men ja ska hitta de där orden för dej...!En tiedä, onko jo myöhäistä edes vastata... Tiedätkö, olen etsinyt niitä sanoja joka puolelta huusholliani, mutta tietenkään juuri niitä sanoja en ole löytänyt! Mitäänhän ei hamsterityyppi löydä muuten kuin juuri silloin, kun jotakin löytämäänsä ei sillä hetkellä tarvitse. Muuten lojuvat kaikki aina tielläkin!
Olen - koska lupasin sinulle - yrittänyt urkkia niitä sanoja vähän joka puolelta...
Ekana. Kirjastosta, jos suomenkielistä löytyy, Suuri Toivelaulukirja -sarjasta numero 6 löytyvät sanat biisiin.
Netistä löytäminen aika hankalaa, mutta voi onnistua mutkien kautta... Tässä muutama esimerkki:
Käytä Googlea hakuna.
Pistä yksinkertaisesti hakusanoiksi Vera Telenius.
Voit kokeilla hakusanoina myös Miljoona ruusua lyrics.
Sivustot, joilta löytyy paljon muutakin:
http://www.lyricsondemand.com/t
Toivoisin todella, että löytäisit sanat! Harmittaa, kun tiedän minulla niiden jossain olevan, mutta en ole löytänyt. Yksi mahdollisuus olisi tietenkin kaivella joku vanha kasetti, jolla biisi on, ja sieltä napsia sanat... Ei sinulla itselläsi sitä biisiä missään ole???
Rakkain terkuin ja kuulemisia sinusta taas odottaen Satu:)
- mulkuri m
kanssakulkija odottaa palautetta.....
- Kakku
Banaaninlastaajien laulu? :0) Se on aika karu.
- hessu51
Harry Belafonte on muuten edelleenkin komea mies!
- Werneri
Epäilen vahvasti...
- Juntti
Irwiniä vaikka?
- Werneri
Juntti kirjoitti:
Irwiniä vaikka?
Armeijassa jo opetettiin, että se on paras laulaja, joka laulaa kaikkein kovimmin. Muulla ei ole niin väliä. "Hauku vaikka poliisiks, mut älä laula."
- hessu51
Werneri kirjoitti:
Armeijassa jo opetettiin, että se on paras laulaja, joka laulaa kaikkein kovimmin. Muulla ei ole niin väliä. "Hauku vaikka poliisiks, mut älä laula."
Sama juttu siis lapsilla,ne jotka eivät laula hyvin laulavat sensijaan kovaa!
- Kuorolaisen äiti
hessu51 kirjoitti:
Sama juttu siis lapsilla,ne jotka eivät laula hyvin laulavat sensijaan kovaa!
Totta puhut. Poikani oli valittu mukaan koulun kuoroon. Olisi tehnyt mieli kieltää häntä laulamasta niin kovalla äänella, mutta en millään raaskinut, kun toinen oli niin innoissaan.
- n52
kaino toivomus,ikivihreä Suudelmin suljetut kirjeet.En ole vuosiin kuullut ja minulle saat antaa tulla sen oikein kunnon voluumilla,olen nimittäin aivan yksin talossani,eli et häiritse ketään!
- hessu51
Sealed with a kiss?
- n52
hessu51 kirjoitti:
Sealed with a kiss?
murteella väliä jos kipale oikea?
Jos vielä toive,että ei ihan sopraanokirkumista pliiiss!
Kiittelen kovasti näin etukäteen ja jään autuaana kuulolle!
- Pirre*
yhessä, vaikka "Kun jo saapuu yö, loppuu päivän työ..." Kreivitär Marizasta, mie laulan sitä toista ääntä..
- vaille 54
illaksi tai alkuyöksi; Odotin pitkän illan, turhaksi tiesin sen!
- Pirre*
vaille 54 kirjoitti:
illaksi tai alkuyöksi; Odotin pitkän illan, turhaksi tiesin sen!
"Hyv yötä vaan.."
- sirkku:)
Pirre* kirjoitti:
"Hyv yötä vaan.."
...teidän kanssanne...:)
Minä kun laulelen koko ajan täällä
"Sä kuulut päivään jokaiseen..."
Välillä taas
"Ollaan niinkuin pääskyset..."
Mielialani mukaan visertelen...;) - vaille 54
sirkku:) kirjoitti:
...teidän kanssanne...:)
Minä kun laulelen koko ajan täällä
"Sä kuulut päivään jokaiseen..."
Välillä taas
"Ollaan niinkuin pääskyset..."
Mielialani mukaan visertelen...;)"Tänä iltana tahtoisin unohtaa" minkä ? No sen etten voi lentää Sinisenä lintuna ja laulaa rakkauden laulua Hänen ikkunansa alla..
Haavemaa... - 50jarisat
vaille 54 kirjoitti:
"Tänä iltana tahtoisin unohtaa" minkä ? No sen etten voi lentää Sinisenä lintuna ja laulaa rakkauden laulua Hänen ikkunansa alla..
Haavemaa...Muistatko muita enkelilauluja kuin Lumi teki enkelin eteiseen ja Rafaelin enkeli? Jos virsiä ei lasketa mukaan...
- vaille 54
50jarisat kirjoitti:
Muistatko muita enkelilauluja kuin Lumi teki enkelin eteiseen ja Rafaelin enkeli? Jos virsiä ei lasketa mukaan...
Enkeleitä onko Heitä, päällä tämän maan...
- 50jarisat
vaille 54 kirjoitti:
Enkeleitä onko Heitä, päällä tämän maan...
Aki Sirkesalon kappale.
- Täh?
50jarisat kirjoitti:
Aki Sirkesalon kappale.
Kuin niin Sirkesalon biisi?
Sävellys?
Sanoitus?
Enkeliaiheisia muitakin:
Alatalon Suojelusenkeli... aivan ihana...
Hallikaisen mikäs se olikaan nimeltään...? iihana...
Vaikka enkeliä ei kai mainitakaan, Petri Laaksosen Täällä pohjantähden alla... ihana ...
Eihän virsi ole sekään mitä kansakoulussa lauloimme... Täällä pohjantähden alla... Siellä ilo loppumaton niinkuin enkeleillä... ihana...
Voi, näitähän löytyy! Vieläkö lisää? - 50jarisat
Täh? kirjoitti:
Kuin niin Sirkesalon biisi?
Sävellys?
Sanoitus?
Enkeliaiheisia muitakin:
Alatalon Suojelusenkeli... aivan ihana...
Hallikaisen mikäs se olikaan nimeltään...? iihana...
Vaikka enkeliä ei kai mainitakaan, Petri Laaksosen Täällä pohjantähden alla... ihana ...
Eihän virsi ole sekään mitä kansakoulussa lauloimme... Täällä pohjantähden alla... Siellä ilo loppumaton niinkuin enkeleillä... ihana...
Voi, näitähän löytyy! Vieläkö lisää?Enkeleitä onko heitä on Sirkesalon kappale. Ja Anne Mattilan myös.
Kiitos noista muistakin enkelilauluista sulle Täh?. Taidan aloittaa enkelilaulujen keräämisen vai onkohan se jo nyt tehty? - Pirre*
50jarisat kirjoitti:
Enkeleitä onko heitä on Sirkesalon kappale. Ja Anne Mattilan myös.
Kiitos noista muistakin enkelilauluista sulle Täh?. Taidan aloittaa enkelilaulujen keräämisen vai onkohan se jo nyt tehty?noissa enkeli lauluissa teitä viehättää - sanatko vai?
- vaille 54
Pirre* kirjoitti:
noissa enkeli lauluissa teitä viehättää - sanatko vai?
Lintuaiheet.. se on vapautta ja menoa, uljasta kaartelua, helliä terveisiä ja rakkauden kaipuuta. Sitä ne lintulaulut ovat.
- Pirre*
vaille 54 kirjoitti:
Lintuaiheet.. se on vapautta ja menoa, uljasta kaartelua, helliä terveisiä ja rakkauden kaipuuta. Sitä ne lintulaulut ovat.
"Lokki" ja "Rikikii"...vai "Aidan.. kolme varistaa...
- emu
vaille 54 kirjoitti:
Huokaillen luin.
Lintulaulut. Sitä ne juuri ovat. - vaille 54
Pirre* kirjoitti:
"Lokki" ja "Rikikii"...vai "Aidan.. kolme varistaa...
vaan, joutsenen piilopaikka, valkoisten Joutsenten aikaan, sinisenä lintuna haluaisin lentää, kurjet ym.ym. vain kotka lentää aurinkoon...voi ei, tulee kaipuu, jotakin ja jonnekin, yeittäkää ymmärtää?!?
Pirre* kirjoitti:
noissa enkeli lauluissa teitä viehättää - sanatko vai?
Enkeliaiheiset laulut ovat lähes poikkeuksetta kauniita...
Niitä kuuntelee lähes missä tilanteessa tahansa... Surullisenakin...
Sitä en tiennyt, että Enkeleitä, onko heitä... olisi Sirkesalon kappale. Anne Mattilan esittämä, sen tiesin... Sävellys vai sanoitus Sirkesalon, vaiko molemmat?
Itselläni on ollut joskus jopa näytönsäästäjänä teksti Täällä on kuin kukkasella aika lyhyt meillä...
Niinhän se on...
Muuten, Suojelusenkelistähän on myös pari erilaista sanoitusta... Maan korvessa kulkevi lapsosen tie...
Kaunista. Haikeaa, mutta kaunista... - sihteeri
emu kirjoitti:
Huokaillen luin.
Lintulaulut. Sitä ne juuri ovat.Eivätkös enkeliaiheiset ja lintuaiheiset laulut olekin todella paljon toistensa kaltaisia..??
Molemmat kauniita. Kuten pomoni sanoi, kauniita ja haikeita..
Pomoni pyrähteli näköjään täällä, mutta lintusuhteitaan taitaa surra tällä hetkellä.. Tuntee kai itsensä jälleen pyrstölleen tippuneeksi.. Hylätyksi.. Taas kerran.. Näin minä ymmärsin..
Olisikohan tuo Täh ollut hänen heiniään?? Kuulostaa pomoltani, mutta hän laittaa yleensä aina nimensä mukaan juttuihinsa!!
Kerropas, pomoni, jos täällä käyt!! Sait kai viestini?? - sihteeri
vaille 54 kirjoitti:
"Tänä iltana tahtoisin unohtaa" minkä ? No sen etten voi lentää Sinisenä lintuna ja laulaa rakkauden laulua Hänen ikkunansa alla..
Haavemaa...Tänä iltana tahtoisin unohtaa..
Minulla on se vinyylisinkkuna. Levyn B-puoli. Taisto Tammi. - vaille 54
sihteeri kirjoitti:
Tänä iltana tahtoisin unohtaa..
Minulla on se vinyylisinkkuna. Levyn B-puoli. Taisto Tammi.Souvareiden 25v.Juhlalevy Taisto Tammi oli todella mies laulajana minun makuun ja nyt kuuntelen Lasse Hoikan pehmeää ääntä eikä huono ollenkaan. Mikä on Tammen levyn a-puolella?
- sihteeri
vaille 54 kirjoitti:
Souvareiden 25v.Juhlalevy Taisto Tammi oli todella mies laulajana minun makuun ja nyt kuuntelen Lasse Hoikan pehmeää ääntä eikä huono ollenkaan. Mikä on Tammen levyn a-puolella?
Jäi itseänikin hämäämään, koska se oli muistini mukaan vieläkin ihanampi..;
Yksi ainoa katse vain.
Ainakin yksi Tammen sinkku löytyi vielä:
Ystävien erotessa/Yön tango..
Haikeeta on..!! - vaille 54
sihteeri kirjoitti:
Jäi itseänikin hämäämään, koska se oli muistini mukaan vieläkin ihanampi..;
Yksi ainoa katse vain.
Ainakin yksi Tammen sinkku löytyi vielä:
Ystävien erotessa/Yön tango..
Haikeeta on..!!Silmät kiinni ja muistoihin, neljä kertaa viikossa yksi niistä levytanssit ja voi sitä musiikin suurkulutusta, eipä ole montaa esiintyjää siltä ajalta areenalla, aktiivisin taitaa olla Taipaleen Reiska. Voitteko kuvitella meikä meni "karkuun" sotapoikia, koska he olivat vanhoja itseeni verrattuna. Ei voi olla totta. ja Tammi lauloi jumalallisella äänellään Tangotyttöä, vieläkin haikeempaa.Nam kuiteskin.
- sihteeri
vaille 54 kirjoitti:
Silmät kiinni ja muistoihin, neljä kertaa viikossa yksi niistä levytanssit ja voi sitä musiikin suurkulutusta, eipä ole montaa esiintyjää siltä ajalta areenalla, aktiivisin taitaa olla Taipaleen Reiska. Voitteko kuvitella meikä meni "karkuun" sotapoikia, koska he olivat vanhoja itseeni verrattuna. Ei voi olla totta. ja Tammi lauloi jumalallisella äänellään Tangotyttöä, vieläkin haikeempaa.Nam kuiteskin.
Voi niitä aikoja..!! Itsekin asuin silloin hyyyvin, hyyyvin nuorena paikkakunnalla, jossa kolme kertaa viikossa oli tanssit!! Nyt paikkakunnalla ei ole muita tanssipaikkojakaan kuin muutama ravintola!!
Lisää... Mikäs oli Tangotytön A-puoli? Sekin sinkku minulla jossain on, mutta en löytänyt.. Eihän Naisten tango? Taisipa ollakin..
Entäs Esko Rahkonen ja Erottamattomat/Tallinnan laulu.. Ja Minkä vuoksi/Keskiyön tango..
Tapio Luoto Ei erossa yhtään iltaa/Lemmensilta..
Upeaääninen Markus Allan Sokeripala/Mustalaistyttö..
Ai että. Liian haikea olo muutenkin.. Nyt vielä nämä jutut..:((( Oih.. Ikävä.. - sihteeri
vaille 54 kirjoitti:
Silmät kiinni ja muistoihin, neljä kertaa viikossa yksi niistä levytanssit ja voi sitä musiikin suurkulutusta, eipä ole montaa esiintyjää siltä ajalta areenalla, aktiivisin taitaa olla Taipaleen Reiska. Voitteko kuvitella meikä meni "karkuun" sotapoikia, koska he olivat vanhoja itseeni verrattuna. Ei voi olla totta. ja Tammi lauloi jumalallisella äänellään Tangotyttöä, vieläkin haikeempaa.Nam kuiteskin.
Sellainenkin Taisto Tammen levy minulla on jossakin... Se, mikä alkaa "Oli sateinen lokakuun ilta, kun lähdin mä armeijaan.. Oli paikkana asemasilta.." Mikäs sen biisin nimi muuten olikaan?? Toinen puoli?
Myös jossakin jemmoissani on Markus Allanin Elämän valtatie.. mutta toista, juuri muistaakseni a-puolta, en nyt muistakaan.. Oli mahtavaa kuunnella sitä joskus hyvillä kuulokkeilla.. Upea ääni..
Taipaleen Reiska on tuttujani taas muutenkin.. Kaikki levyt löytyvät.. - Pirre*
Enkeliaiheiset laulut ovat lähes poikkeuksetta kauniita...
Niitä kuuntelee lähes missä tilanteessa tahansa... Surullisenakin...
Sitä en tiennyt, että Enkeleitä, onko heitä... olisi Sirkesalon kappale. Anne Mattilan esittämä, sen tiesin... Sävellys vai sanoitus Sirkesalon, vaiko molemmat?
Itselläni on ollut joskus jopa näytönsäästäjänä teksti Täällä on kuin kukkasella aika lyhyt meillä...
Niinhän se on...
Muuten, Suojelusenkelistähän on myös pari erilaista sanoitusta... Maan korvessa kulkevi lapsosen tie...
Kaunista. Haikeaa, mutta kaunista...ne ovat liian "taivaallisia" semmoisia imeliä, Juisen "Ei elämästä selviä hengissää, jee jee" on enempi minun makuuni :). Tietty, sanoisko, vähemmän arkirealistisia mielilaulujakin minulla on, esim. "Etana...
Pirre* kirjoitti:
ne ovat liian "taivaallisia" semmoisia imeliä, Juisen "Ei elämästä selviä hengissää, jee jee" on enempi minun makuuni :). Tietty, sanoisko, vähemmän arkirealistisia mielilaulujakin minulla on, esim. "Etana...
täytyisikö sinun mielestäsi olla, että enkeliaiheisista lauluista pitäisi??? Ei kai nyt sentään...? Ne laulut vain saavat mielen herkistymään siten, että osaamme ajatella muitakin kuin itseämme... Yksin en ole mitään. En kukaan. Ymmärrätkö, mitä tarkoitan? Että EDES JOKU olisi tuossa jossakin lähelläni...
Voi kuules, Pirre, sinun kanssasi voisimme vaikka illan - ettemme peräti viikon - maailmaa parantaa...! Tämähän on niin peemäistä kaikki, että juuri sen takia jotkut enkeli- tai lintuaiheiset laulut tekevät sielulle todella hyvää! Lohduttavatkin, kun mieli on musta. Ehkä sinulla, tuollainen ilopilleri kun olet, ei sellaista mustaa mielialaa koskaan tule, mutta minulla tulee joskus...
Ei elämästä selviä hengissä on muuten kans hiton ookoo... Ja Ajetaan me tandemilla... Ja Nyt reppu rupiset... Ja Me ollaan nuorisoo... Ja... Voih... Ja Anna mulle tähtitaivas... Ja Ei kauniimpaa... Ja Close your eyes and I´ll kiss you... Ja One, two, three... Vanttuut kouraan ja hommiin... Voi vide kun näitä olisi...! Makuni vaihtelee mielialan mukaan, mutta ON OLEMASSA BIISEJÄ, JOTKA KOLAHTAVAT MINUUN AINA..........!!! Laidasta laitaan...! - Rudi
täytyisikö sinun mielestäsi olla, että enkeliaiheisista lauluista pitäisi??? Ei kai nyt sentään...? Ne laulut vain saavat mielen herkistymään siten, että osaamme ajatella muitakin kuin itseämme... Yksin en ole mitään. En kukaan. Ymmärrätkö, mitä tarkoitan? Että EDES JOKU olisi tuossa jossakin lähelläni...
Voi kuules, Pirre, sinun kanssasi voisimme vaikka illan - ettemme peräti viikon - maailmaa parantaa...! Tämähän on niin peemäistä kaikki, että juuri sen takia jotkut enkeli- tai lintuaiheiset laulut tekevät sielulle todella hyvää! Lohduttavatkin, kun mieli on musta. Ehkä sinulla, tuollainen ilopilleri kun olet, ei sellaista mustaa mielialaa koskaan tule, mutta minulla tulee joskus...
Ei elämästä selviä hengissä on muuten kans hiton ookoo... Ja Ajetaan me tandemilla... Ja Nyt reppu rupiset... Ja Me ollaan nuorisoo... Ja... Voih... Ja Anna mulle tähtitaivas... Ja Ei kauniimpaa... Ja Close your eyes and I´ll kiss you... Ja One, two, three... Vanttuut kouraan ja hommiin... Voi vide kun näitä olisi...! Makuni vaihtelee mielialan mukaan, mutta ON OLEMASSA BIISEJÄ, JOTKA KOLAHTAVAT MINUUN AINA..........!!! Laidasta laitaan...!Mun mielestä on esim. Leevin "Ihan tavalliset tennissukat"
Tosin taivaallista niissä ei kai oo muuta ku haju =) - Pirre*
Ei elämästä selviä hengissä on muuten kans hiton ookoo... Ja Ajetaan me tandemilla... Ja Nyt reppu rupiset... Ja Me ollaan nuorisoo... Ja... Voih... Ja Anna mulle tähtitaivas... Ja Ei kauniimpaa... Ja Close your eyes and I´ll kiss you... Ja One, two, three... Vanttuut kouraan ja hommiin... Voi vide kun näitä olisi...! Makuni vaihtelee mielialan mukaan, mutta ON OLEMASSA BIISEJÄ, JOTKA KOLAHTAVAT MINUUN AINA..........!!! Laidasta laitaan...!ei tarvitse olla uskovainen, mutta minä en vain muuten tykkää niistä.
Minusta ne ovat vaan liian "imeliä", esim. Joel Hallikaisen, oliko se joku "Suojelusenkeli" vai mikä se nyt taas olikaan nimeltään.
Jotenkin minusta tuntuu, että niissä "kalastellaan" liikaa.
Minuun vaikuttaa piristävästi mieluummin sellainen iloinen, räväkkä tai sitten ihan instrumentti musiikki.
Riippuu tietty vähän tunnetilastakin...oikeastaan harvoin kuuntelenkaan laulun sanoja, paremminkin sitä laulajaa muuten. - sirkku:)
Pirre* kirjoitti:
ei tarvitse olla uskovainen, mutta minä en vain muuten tykkää niistä.
Minusta ne ovat vaan liian "imeliä", esim. Joel Hallikaisen, oliko se joku "Suojelusenkeli" vai mikä se nyt taas olikaan nimeltään.
Jotenkin minusta tuntuu, että niissä "kalastellaan" liikaa.
Minuun vaikuttaa piristävästi mieluummin sellainen iloinen, räväkkä tai sitten ihan instrumentti musiikki.
Riippuu tietty vähän tunnetilastakin...oikeastaan harvoin kuuntelenkaan laulun sanoja, paremminkin sitä laulajaa muuten.Ekana. En erottele itse ihmisiä sen mukaan, ovatko uskovaisia vai eivät. Kaikki ihmiset uskovat JOHONKIN. Jotkut Jumalaan, jotkut yleensä vain johonkin tuonpuoleiseen, jotkut ateismiin...
Tokana. MIKSI enkeliaiheiset laulut välttämättä IMELIÄ olisivat? Makunsa kullakin, sanoi koirammekin, kun muniaan nuoli. KALASTAMISTAHAN sitä paitsi kaikki biisit ovat...! Ikävää ajatella niin, mutta tosiasiahan se on. Meille vain jotkut biisit kolahtavat oikein todella!
Itsekin myönsit tuon tunnetilan vaikutuksen musiikkimakuun. Minulla se vaikuttaa valtavasti! Eli joskus haikeaa, joskus räväkkää, joskus vanhaa, joskus uutta, joskus taas - jokainen toosa kiinni, kiitos... Erona sinuun minulla myös SANAT sävelen lisäksi merkitsevät paljon...! - Lappalainen
Pirre* kirjoitti:
ne ovat liian "taivaallisia" semmoisia imeliä, Juisen "Ei elämästä selviä hengissää, jee jee" on enempi minun makuuni :). Tietty, sanoisko, vähemmän arkirealistisia mielilaulujakin minulla on, esim. "Etana...
Mitäpä olet mieltä Ekumeenisesta jenkasta. Eikö ole poika paikalhensa sanottanu? Mie ku en nuotista saa mithään haaraa, niin häävyn kuunela sanoja. Joikauksessa koi se nuotti ole pääasia.
Pakkaa vain olheen ajankohtanen tämä:
"Sen sulle kaksinkerroin
minä tahdon lahjoittaa..." - 50jarisat
vaille 54 kirjoitti:
Simo Salmisen Protestilaulu ja Loirin Naurava kulkuri, muita...?
- sihteeri
50jarisat kirjoitti:
Simo Salmisen Protestilaulu ja Loirin Naurava kulkuri, muita...?
Nauravasta kulkurista en koskaan erityisemmin ole välittänyt.. Se on sellainen biisi, joka on hauska silloin, jos sen kuuntelee kunnolla alusta loppuun! Silloin loppupuolella biisiä rupeaa naurattamaan itseänikin..
Simo Salmisen Pornolaulu..
Jukka Virtasen Hanna ja Niilo..
Minulla vain on sellainen luonne, että jos olen jostaakin syystä todella 'maassa', eivät nämäkään 'kolahda' aidosti..
On joitakin sellaisia biisejä, jotka saavat VÄKISINKIN mieleni iloiseksi... Tulee joko muistoja mieleen, tai ovat niin aidosti mukaansa tempaavia, että huomaamattani olen taas hyvällä tuulella!!
Ajattelepa jotakin Säkkijärven polkkaa.. Vaikka tavallaan haikeahan sekin on, mutta rytmi on sellainen, että jalka alkaa väkisinkin vispaamaan..
Muistatkos sellaista jenkkaa kuin Kenen syy?
Onnellisna kerran jenkka tämä soi,
vaikket tuota varmaan uskoa nyt voi.
Se oli silloin, kun poika nuori tuo
ensi kerran näki tyttönsä silmät nuo..
Lopputulos haikea, mutta jälleen se rytmi.. ja muistot.. Joskus oli pakko mennä vaikka sitten likkaporukalla jenkkaamaan.. Meillä oli muuten tapana vetää polkat ja jenkat omaan tyyliimme - sekoituksena molempia tanssiessamme.. Muistutti humppaa se meidän tyylimme.. Aijai..!! Ne muistot.. Oli sydänsurujakin, jotka nyt ovat sellaisia liikuttavankin hauskoja muistellessa.. ainakin joskus..
On niitä paljon muitakin sellaisia iloisia biisejä, jotka pystyvät sen huononkin tuulen poistamaan.. Täytyneekin miettiä lisää.. Kerronpa, kun tulee mieleeni!! - Pirre*
Lappalainen kirjoitti:
Mitäpä olet mieltä Ekumeenisesta jenkasta. Eikö ole poika paikalhensa sanottanu? Mie ku en nuotista saa mithään haaraa, niin häävyn kuunela sanoja. Joikauksessa koi se nuotti ole pääasia.
"Sen sulle kaksinkerroin
minä tahdon lahjoittaa...":)), nyt sie out jo kyllä keksinä omia sanojasi...
Tiijjänhän mie että teijjän joikuloissa ei tarvvii olla ku yks nuotti, mitäs kun yksinnään laulatta sitä tunturriin lakia kulukkiissa. - 50jarisat
sihteeri kirjoitti:
Nauravasta kulkurista en koskaan erityisemmin ole välittänyt.. Se on sellainen biisi, joka on hauska silloin, jos sen kuuntelee kunnolla alusta loppuun! Silloin loppupuolella biisiä rupeaa naurattamaan itseänikin..
Simo Salmisen Pornolaulu..
Jukka Virtasen Hanna ja Niilo..
Minulla vain on sellainen luonne, että jos olen jostaakin syystä todella 'maassa', eivät nämäkään 'kolahda' aidosti..
On joitakin sellaisia biisejä, jotka saavat VÄKISINKIN mieleni iloiseksi... Tulee joko muistoja mieleen, tai ovat niin aidosti mukaansa tempaavia, että huomaamattani olen taas hyvällä tuulella!!
Ajattelepa jotakin Säkkijärven polkkaa.. Vaikka tavallaan haikeahan sekin on, mutta rytmi on sellainen, että jalka alkaa väkisinkin vispaamaan..
Muistatkos sellaista jenkkaa kuin Kenen syy?
Onnellisna kerran jenkka tämä soi,
vaikket tuota varmaan uskoa nyt voi.
Se oli silloin, kun poika nuori tuo
ensi kerran näki tyttönsä silmät nuo..
Lopputulos haikea, mutta jälleen se rytmi.. ja muistot.. Joskus oli pakko mennä vaikka sitten likkaporukalla jenkkaamaan.. Meillä oli muuten tapana vetää polkat ja jenkat omaan tyyliimme - sekoituksena molempia tanssiessamme.. Muistutti humppaa se meidän tyylimme.. Aijai..!! Ne muistot.. Oli sydänsurujakin, jotka nyt ovat sellaisia liikuttavankin hauskoja muistellessa.. ainakin joskus..
On niitä paljon muitakin sellaisia iloisia biisejä, jotka pystyvät sen huononkin tuulen poistamaan.. Täytyneekin miettiä lisää.. Kerronpa, kun tulee mieleeni!!Tottahan se on että kaikki musiikki on mielialaan liittyvää. Rakkauslaulut ja taistelulaulut ovat hyviä mutta sopivat vain teittyihin tilanteisiin.
Vitsilauluista minäkään en erityisemmin pidä, kestävät ehkä yhden tai kaksi kuuntelukertaa, ikivihreiksi niistä harvoin on.
Jos kuvittelee ihmisen sählypallon sisään, sellainen pallo joka on täynnä reikiä ja jokaisesta reiästä tulee erilaista musiikkia. Aikamme siinä pyörittyämme löydämme asennon jossa korviimme kantautuva ääni on miellyttävää. Joka päivä ja eri tilanteissa olemme eri asennoissa.
Olipa outo vertaus.
No, musiikki "kolahtaa" viimeistään silloin kun joku lyö palloa mailalla:)))
Onneksi musiikissa on valinnanvaraa. Ja onneksi samatkin kappaleet kuulostavat eri mielialoissa erilaisilta, joskus kyyneleet ovat surua ja joskus naurua.
Kenen syy -jenkan muistan kyllä... 50jarisat kirjoitti:
Tottahan se on että kaikki musiikki on mielialaan liittyvää. Rakkauslaulut ja taistelulaulut ovat hyviä mutta sopivat vain teittyihin tilanteisiin.
Vitsilauluista minäkään en erityisemmin pidä, kestävät ehkä yhden tai kaksi kuuntelukertaa, ikivihreiksi niistä harvoin on.
Jos kuvittelee ihmisen sählypallon sisään, sellainen pallo joka on täynnä reikiä ja jokaisesta reiästä tulee erilaista musiikkia. Aikamme siinä pyörittyämme löydämme asennon jossa korviimme kantautuva ääni on miellyttävää. Joka päivä ja eri tilanteissa olemme eri asennoissa.
Olipa outo vertaus.
No, musiikki "kolahtaa" viimeistään silloin kun joku lyö palloa mailalla:)))
Onneksi musiikissa on valinnanvaraa. Ja onneksi samatkin kappaleet kuulostavat eri mielialoissa erilaisilta, joskus kyyneleet ovat surua ja joskus naurua.
Kenen syy -jenkan muistan kyllä...Tv-jatkoajassa kauan sitten Eija Ahvo esitti Juicen kappaleen Viidestoista yö.Se kolahti silloin ja olen monesti ajatellut,miltä mahtaisi nykyisin kuulostaa.
Lisäksi pidin kovasti Seija Simolan levyistä.- Lappalainen
Pirre* kirjoitti:
:)), nyt sie out jo kyllä keksinä omia sanojasi...
Tiijjänhän mie että teijjän joikuloissa ei tarvvii olla ku yks nuotti, mitäs kun yksinnään laulatta sitä tunturriin lakia kulukkiissa.:)), nyt sie out jo kyllä keksinä omia sanojasi...
No en rietasviekhöön ole. Ei minussa ole runnoilijan vikkaa, ko molen siihen liiko tosikko. Sie taijat olla niin tyärhutura vielä, ettet muista sitä laulua, niette "Kuinka paljon rakkautta mulle suotkin..." Niin ei auta: "sen sulle kaksinkerroin, minä tahdon lahjoittaa..."
Joiku soppii mulle justhiin, ko sanoja ja nuottia saapi tehä aina tarpheen mukhaan. Varsinki pulkala ajaessa avotunturissa hyvänlaisessa laitatuulessa soon soma jollotella täysilä, vaikkapa ette: "Somapa solis se lannanriuku, nunnugo-nunnugo-nuu-uu-uu..." - Pirre*
Lappalainen kirjoitti:
No en rietasviekhöön ole. Ei minussa ole runnoilijan vikkaa, ko molen siihen liiko tosikko. Sie taijat olla niin tyärhutura vielä, ettet muista sitä laulua, niette "Kuinka paljon rakkautta mulle suotkin..." Niin ei auta: "sen sulle kaksinkerroin, minä tahdon lahjoittaa..."
Joiku soppii mulle justhiin, ko sanoja ja nuottia saapi tehä aina tarpheen mukhaan. Varsinki pulkala ajaessa avotunturissa hyvänlaisessa laitatuulessa soon soma jollotella täysilä, vaikkapa ette: "Somapa solis se lannanriuku, nunnugo-nunnugo-nuu-uu-uu..."hutura voin olla, mutta miun mielestä siinä laulussa ei sanota jotta "kaksinkerron, vuan kaksinverroin:)), nyt sie kyllä omiasi runnoilet, elä yrittäkkää lapinppoika...
Mulle on kyllä kelepovvaa kaksinkerronnii..
Tieppäs yksi joikhu mullekkii..:) - vaille 54
Pirre* kirjoitti:
hutura voin olla, mutta miun mielestä siinä laulussa ei sanota jotta "kaksinkerron, vuan kaksinverroin:)), nyt sie kyllä omiasi runnoilet, elä yrittäkkää lapinppoika...
Tieppäs yksi joikhu mullekkii..:)Voi Teitä, vatsalihakset kipeenä naurua. Tulipa muutama vuosi lisää...ikää.
- vaille 54
emw34 kirjoitti:
Tv-jatkoajassa kauan sitten Eija Ahvo esitti Juicen kappaleen Viidestoista yö.Se kolahti silloin ja olen monesti ajatellut,miltä mahtaisi nykyisin kuulostaa.
Lisäksi pidin kovasti Seija Simolan levyistä.Aikoinaan Junnu Vainio lauloi "Sinä kulkija kuustoista vuotias".. Kerran pettyy myös nelikymppinen" olimme tyttäreni kanssa tämän laulun ikäiset ja arvatkaakin monetko itkut itkettiin sen vuoden aikana. Vieläkin kylmät väreet tuntuu kun laulun kuulee.
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
hutura voin olla, mutta miun mielestä siinä laulussa ei sanota jotta "kaksinkerron, vuan kaksinverroin:)), nyt sie kyllä omiasi runnoilet, elä yrittäkkää lapinppoika...
Tieppäs yksi joikhu mullekkii..:)sielä tuas kummittelj, no kuitennii sitä "rakkautta kaksinkerroin":) keleppois, mutta ei jos se muuten on vuan kaksinkerroin..
- Pirre*
Lappalainen kirjoitti:
"Sen sulle kaksinkerroin
minä tahdon lahjoittaa..."Ekumeenisen jenkan sanoja en varmaksi muista, olen varmaan kuullut sen vain kerra. Juisen kappaleko se on - vai Junnun?
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
Tiijjänhän mie että teijjän joikuloissa ei tarvvii olla ku yks nuotti, mitäs kun yksinnään laulatta sitä tunturriin lakia kulukkiissa., TÄMÄ lAPPALAINEN ON AIKA VEIJARI, keskustelehan kokkeeks siekkii, ei lappilainen ole privat..:)), mulle.
- Lappalainen
Pirre* kirjoitti:
Tieppäs yksi joikhu mullekkii..:)Sie se taiat muistaa nuot sanat miten halvaat. Niinko katekismuksessa, ette parhain päin.
Miehän justhiin tuossa sanoin, etten ole mikhään seppä runoja tekheen, ko minussoon tosikon vikkaa. Mutta saattasin mie tieten reistata, jos täälä joikata sais. Koi se joiku ole niin kranttu sannainkhaan puolesta. - n52
vaille 54 kirjoitti:
Aikoinaan Junnu Vainio lauloi "Sinä kulkija kuustoista vuotias".. Kerran pettyy myös nelikymppinen" olimme tyttäreni kanssa tämän laulun ikäiset ja arvatkaakin monetko itkut itkettiin sen vuoden aikana. Vieläkin kylmät väreet tuntuu kun laulun kuulee.
kertoo,että Junnu oli Meripäivillä kun kulkija kuusitoista vuotisen näki.
Laitoin heti viestisi luettuani soimaan Junnua,upeita sanoituksia kaikki! - Lappalainen
Pirre* kirjoitti:
Ekumeenisen jenkan sanoja en varmaksi muista, olen varmaan kuullut sen vain kerra. Juisen kappaleko se on - vai Junnun?
Juiceahan se: "Oli Pietari pitkällä siimalla Genessaretin suurella järvellä" jne. Mutta se joiku:
Jos tänne lentäisit, lintuseni,
voiaa-aa, voiaa-aa.
Jos outamaitten ja vuomain yli lentäisit,
kotaani asti lentäisit, voiaa-aa,
sen sulle kaksinkerroin
minä voisin lahjoittaa.
Voiaa-aa, voiaa-aa, voii! - Pirre*
Lappalainen kirjoitti:
Juiceahan se: "Oli Pietari pitkällä siimalla Genessaretin suurella järvellä" jne. Mutta se joiku:
voiaa-aa, voiaa-aa.
sen sulle kaksinkerroin
minä voisin lahjoittaa.
Voiaa-aa, voiaa-aa, voii!liikutettunut (ei kirj.virhe:)!
Tuo kerroin on fine ja nuotti (",), sekä nuo mahtavat loppusoinnut, kiitos!
Kyllä Juisekin osaa.. - Pirre*
Pirre* kirjoitti:
liikutettunut (ei kirj.virhe:)!
Kyllä Juisekin osaa..onneksesi mie en ole tosikko :))..
- muut.
Pirre* kirjoitti:
Kyllä Juisekin osaa..Täällä on monta muutakin poikaa
kaikki ne sulle tunteita joikaa
etelässä ne jo pulkkaa pakkaa
ikävä kun kaikilla lapin akkaa
syytä tarkempi osoite nyt laittaa
valjakko matkan kyllä taittaa... - n52
Pirre* kirjoitti:
Kyllä Juisekin osaa..vientiä!
Ihana joiku. Ah, ku joku miullekkii.=) - Pirre*
Lappalainen kirjoitti:
voiaa-aa, voiaa-aa.
sen sulle kaksinkerroin
minä voisin lahjoittaa.
Voiaa-aa, voiaa-aa, voii!kaksinkerroin lahjoittaa" ...:)))
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
Kyllä Juisekin osaa..kaikki jos tänne lappaa, hakemaan muka "lapin akkaa", vuan se tässä assiissa pahasti mättää, kun tämä savolaisämmä ei ou lappii lähelläkkää!
Hyvvee ötyä vuan poijjaat! - Lappalainen
Pirre* kirjoitti:
Kyllä Juisekin osaa..Arvaa nuita joikuja enempi kirjotella, käypii näkemä pörsin pääle.
- Pirre*
Lappalainen kirjoitti:
"Sen sulle kaksinkerroin
minä tahdon lahjoittaa..."väsynyt, hyvvee yötä...kaikillekii..
- Lappalainen
Pirre* kirjoitti:
kaksinkerroin lahjoittaa" ...:)))
Voi sitä lananriukua, oijjoi!
Koanki se multa veis, oi-jaa.
Ja mie sille joiunki tehin.
Oijjoi! Oijjoi, voijjaa-voi.
Voiaa-aa, oi-voi. - Pirre*
Lappalainen kirjoitti:
"Sen sulle kaksinkerroin
minä tahdon lahjoittaa..."mieleeni yksi aika osuvasti sanoitettu laulu, en tiedä mikä sen nimi oli mutta siinä sanottiin jotenkin näin, "Älä viskaa mua pihalle - rakas...:)"
- Lappalainen
Pirre* kirjoitti:
mieleeni yksi aika osuvasti sanoitettu laulu, en tiedä mikä sen nimi oli mutta siinä sanottiin jotenkin näin, "Älä viskaa mua pihalle - rakas...:)"
Enpä ole tuomosta laulua koskhaan kuullu, mutta soma laulu se vain on. *Hyrräilee itteksensä:*
"Voi kuinka häilyvä onkaan tuo nainen, mieli ja kieli muuttelevainen..." - Nimetön
Lappalainen kirjoitti:
Enpä ole tuomosta laulua koskhaan kuullu, mutta soma laulu se vain on. *Hyrräilee itteksensä:*
"Voi kuinka häilyvä onkaan tuo nainen, mieli ja kieli muuttelevainen..."muka mieli ja kieli muuttuvainen!
Katoppas tarkemmin mitä joikhasit tuannon:
"kotaani asti lentäisit, voiaa-aa,
sen sulle kaksinkerroin
minä voisin l a h j o i t t aa"
ja sitten
Voiaa-aa, oi-voi.
Nyt kuulehan sie Lappalainen :)), miehän taijjan mänettee tämän lapsen uskoin ihan!
Pirre* -kinuavat vakinikkiä ja mie oun vielä aviojoliitossa :)! - Lappalainen
Nimetön kirjoitti:
muka mieli ja kieli muuttuvainen!
Katoppas tarkemmin mitä joikhasit tuannon:
"kotaani asti lentäisit, voiaa-aa,
sen sulle kaksinkerroin
minä voisin l a h j o i t t aa"
ja sitten
Voiaa-aa, oi-voi.
Nyt kuulehan sie Lappalainen :)), miehän taijjan mänettee tämän lapsen uskoin ihan!
Pirre* -kinuavat vakinikkiä ja mie oun vielä aviojoliitossa :)!Sei pitäs minun reistata tuota suomea kirjottaa, ko een ossaa. Pakkaa meänkieli voittamhaan. Mutta ko mie aattelin, ette sie paremin ymmärtäsit. Niin sie, rievattu, menet ja ymmärät väärin.
Mutta kyllähän sie sen tajuat, ette viktiivisiä rakhausjoikuja ei piä ottaa ihan nuin tämpystä tämphyyn. Mihin mie sitte olisin hyä, jos sulle koan antasin? Kiephiinkö?
Rietasvie osanu lannanriukuakhaan kirjottaa hermostuksen siassa.
Vai ihan vakinaiseksi meinaavat. Mutta niinhän sie ittekki kirjotat, ettolet naimisissa v i e l ä. - Pirre*
Lappalainen kirjoitti:
"Sen sulle kaksinkerroin
minä tahdon lahjoittaa..."mie siun joikusi sanoman ymmärsin, kunhan suutani soitan, se on se miun savolainen veri vuan, tiijäthän sie miut..
Tuota kieppii en taijja ihan tajuta, onko sa joku lieka vai?
Enhän mie sinnuu narruun taho laittoo, aboriginnaallii (kirjotinko oikkeen tuon originellin?) lapinpoikkoo:) - Lappalainen
Pirre* kirjoitti:
mie siun joikusi sanoman ymmärsin, kunhan suutani soitan, se on se miun savolainen veri vuan, tiijäthän sie miut..
Tuota kieppii en taijja ihan tajuta, onko sa joku lieka vai?
Enhän mie sinnuu narruun taho laittoo, aboriginnaallii (kirjotinko oikkeen tuon originellin?) lapinpoikkoo:)Ja lyhveltä kiini tietekki?
Kieppi oon lumessa se kolo, mihin riekko - ja muuki maalintu - suojoo talvela. Ja miksei ihmisriepuki, jos sillei ole kottaa eli laavua. Sehän minukki hyvvii, jos koan hävitän. - Pirre*
Lappalainen kirjoitti:
Ja lyhveltä kiini tietekki?
Kieppi oon lumessa se kolo, mihin riekko - ja muuki maalintu - suojoo talvela. Ja miksei ihmisriepuki, jos sillei ole kottaa eli laavua. Sehän minukki hyvvii, jos koan hävitän.pitkässä liekassahan se on lapssii piettävä, tarppeen tullen vuan kerin lyhemmälle.
Eikä sinnuu passoo mihinkkää lumikuoppaankkaa jiätymmään panna, pie vuan se höylliyvvenpuuskassasi kaksinkerroin tarjoomasi kota itelläs, jos mie kesällä sitten tulen perimmään luppauksesi, ainakkii kaksinkerron otan:). - sihteeri
vaille 54 kirjoitti:
Souvareiden 25v.Juhlalevy Taisto Tammi oli todella mies laulajana minun makuun ja nyt kuuntelen Lasse Hoikan pehmeää ääntä eikä huono ollenkaan. Mikä on Tammen levyn a-puolella?
Onpa sääli, ettet varmaan täällä "musapuolella" enää pyöri... ja varsinkin se, ettet varmaan samaa paikallisradiota kuuntele kuin minä nyt...!
Äsken kuului Taisto Tammen esittämänä Eron hetki on kaunis...
Sen jälkeen Souvareiden Luodut toisilleen...
Nyt kuuluu Kohtalon tango...
Voi itku. Muutenkin haikea olo ja ikävä...
Pitäisiköhän heittää koko aparaatti seinään...?
Ei tästä meinaa tulla mitään...!!! - AGP
sihteeri kirjoitti:
Sellainenkin Taisto Tammen levy minulla on jossakin... Se, mikä alkaa "Oli sateinen lokakuun ilta, kun lähdin mä armeijaan.. Oli paikkana asemasilta.." Mikäs sen biisin nimi muuten olikaan?? Toinen puoli?
Myös jossakin jemmoissani on Markus Allanin Elämän valtatie.. mutta toista, juuri muistaakseni a-puolta, en nyt muistakaan.. Oli mahtavaa kuunnella sitä joskus hyvillä kuulokkeilla.. Upea ääni..
Taipaleen Reiska on tuttujani taas muutenkin.. Kaikki levyt löytyvät..sotapojan tyttö
- WikiLeaks
sihteeri kirjoitti:
Taipaleen Reiska on tuttujani taas muutenkin.. Kaikki levyt löytyvät..Kappeleen nimi on: Sotapojan tyttö. muistoja tuo mieleen monelle ihan varmasti. Ainakin jos on joskus armeijassa palvellut. Voimia teille "sielä jossakin".
l
- vaille 54
Tuleeko sulla kevät viserrys ja mikä on laulu. Itselläni aatos kiitää tunturiin, "tunturi tuulen lempeän tunnen nyt kasvoja hyväilevän"
Vaikka asun maalla päivittäin käyttämäni lenkkipolun varteen mahtuu joen rantaa ja muutama pienempi puro.Eilen oli jo paljon lintuja erään puron varrella.Ja koska päivä oli aivan upea ja itse hyvässä kunnossa kiersin
kolme kertaa noin 9km.mittaisen lenkin sauvakävellen.Pidin kyllä kierrosten välissä muutaman tunnin paussin.Olo aivan mahtava,koska vielä syksyllä ensimmäinenkin lenkki olisi ollut liikaa.
Ai niin,innoistuin liikaa selittämään,siitä laulusta piti vvielä sanoa;taitaa olla Liisa Akimoffin teksti ja ainakin esittää ko.laulun ja laulun nimi taisi olla pelkästään,Kevät
- Pirre*
tulee Saija Tuupasen "Enemmän kuin saan luvan" - on hieno kappale ja Saija osaa laulaa ja on meiltä..
- en vihellä
& & & & & && & & & & & & &
" Yritin olla hyvä ja kärsivällinen,
mutta Sinä...olit, epäystävällinen!
-Älä jätä minua, älä jätä
minä tarvitsen Sinua,
sinä huusit...mun perään,
mutta minä menin vaan!
-Sillä Sinä, olet kaikkeni
sinä ulvoit vaan......
ethän koskaan mene pois
ethän koskaan mene pois?"
Nyt mie lauloin teille laulun, jota aina laulan irvaillen miehilleni!- Pirre*
"tooiset o ooon luotuja kuulkemaaaan...yyyksin..yyyksiin vaaaan..:))
- vaille 54
Pirre* kirjoitti:
"tooiset o ooon luotuja kuulkemaaaan...yyyksin..yyyksiin vaaaan..:))
"Miksi on toinen vain rakkaampi toista, kuka sen kertoa voisi? Miksi ei tunteet mun silmistä loista vaik sinä ne minulle toisit. Satujen linnaan kun etsitään on sinne niin vaikea päästä, vihdoin kun onnistuu löytämään se tehty on kuitenkin jäästä."
- laulu2
vaille 54 kirjoitti:
"Miksi on toinen vain rakkaampi toista, kuka sen kertoa voisi? Miksi ei tunteet mun silmistä loista vaik sinä ne minulle toisit. Satujen linnaan kun etsitään on sinne niin vaikea päästä, vihdoin kun onnistuu löytämään se tehty on kuitenkin jäästä."
näiden tähtien alla suo odottamalla mä kulutan aikaani uskoen että rakkaus on laava joka kuljettaa saa kylmän raudankin hehkumaan näiden tähtien alla mä palvon suo olet osa muo
- vaille 54
laulu2 kirjoitti:
näiden tähtien alla suo odottamalla mä kulutan aikaani uskoen että rakkaus on laava joka kuljettaa saa kylmän raudankin hehkumaan näiden tähtien alla mä palvon suo olet osa muo
tummin siivin luoksesi mä hiivin, ja siellä rakkaani odottaa. Harhakuva todeksi kerran minulle jos muuttua vois, silloin pienen hetkisen verran onnea se minulle tois.
- Pirre*
vaille 54 kirjoitti:
tummin siivin luoksesi mä hiivin, ja siellä rakkaani odottaa. Harhakuva todeksi kerran minulle jos muuttua vois, silloin pienen hetkisen verran onnea se minulle tois.
s......n merkit käsissäin - salamoi - pelkäsin huusin äitiäin...
Maarit se vain tuossa ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3096682Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss653719- 2033066
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa242737- 741912
- 1461652
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2041630Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201518Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1631511- 891398