Meen huomenna ysille ja olen 14.75 vuotias ja äänenmurrokseni ei ole alkanut, mutta kaikilla muilla luokkalaisilla ja alempi luokkalaisilla on! Oon 165cm pitkä spermaa tulee mutta aika haaleeta, muna 12cm stondia, karvoja löytyy osittain... Joskus tulee jotain "voicecrackeja" mutta muuten helari ääni. Mitä neuvoksi, kui pia se alkaa?
Jännitää kans mennä kouluu ku meijä luokkalaiset on muutenki mulkvistejä niinne varmaa alkaa ärsyttää.
Toinen kysymys kuuluu: Joo sit kans tälläne saatanan ongelma nii mulla kasvaa vaan toisessa kainalossa karvoja??!? Nii i mitä helvettiä! kainalokarvat alko kasvaa 14.25 vuotiaana? Oonko ees normaali?
KIITTI VASTAUKSESTA
Äänenmurros missä?
4
585
Vastaukset
- MaltaVieläHetki
No Sinulla on vain vähän myöhäinen murrosiän alku. Mutta toki nyt jo kaikki hyvin, kun murrosikäsi on jo noin pitkällä. Odota nyt vielä hetki, niin kaikki loksahtaa paikalleen.
Tsau,
oot normaali :)
Jos kehitys kuitenkin mietityttää sinua, niin käy juttelemassa kouluterkkarin kanssa. Mahdollisesti saat lähetteen koululääkärille, joka voi pohtia kanssasi hormonaalisia asioita.
Joka tapauksessa kaikki on hyvin ja puberteettisi käynnistyy ajan kanssa kyllä.
Tsemppiä!- Vittuuntunutomaankehoon
Moikka oon siis tää alkuperänen kirjoittaja ja ei oo vielä äänenmurros tullut, mutta oon huomannu, että on ääni hieman madaltunut. Sain tässä tietää, että isälläkin alkoi vasta yli 16-vuotiaana eli hänellä oli aika myöhänen murrosikä. Elikkä mullaki alkaa vasta 16-vuotiaana suunnileen yli vuoden päästä?! Oon nyt vähän yli 15. Onko tämä varmaa, että mulla alkaa vasta yli 16-vuotiaana? On koulussa kyllä kaverit jo vähän huomautellu suht kimeästä äänestä ja en kyllä kestä yli vuotta enää. Mikä neuvoksi?
- Koitakestää
Moi, mulla on vielä ihan lapsen ääni, oon 15.33v ja päättelin ite että alkaa aikasintaan vuoden kuluttua edes vähän madaltunaan mullakin ääni, koita kestää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922127Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n332070Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501835Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751360- 861251
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191141Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311060Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561003- 67936
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.282895