Äänenmurros missä?

Vittuuntunutomaankehoon

Meen huomenna ysille ja olen 14.75 vuotias ja äänenmurrokseni ei ole alkanut, mutta kaikilla muilla luokkalaisilla ja alempi luokkalaisilla on! Oon 165cm pitkä spermaa tulee mutta aika haaleeta, muna 12cm stondia, karvoja löytyy osittain... Joskus tulee jotain "voicecrackeja" mutta muuten helari ääni. Mitä neuvoksi, kui pia se alkaa?
Jännitää kans mennä kouluu ku meijä luokkalaiset on muutenki mulkvistejä niinne varmaa alkaa ärsyttää.

Toinen kysymys kuuluu: Joo sit kans tälläne saatanan ongelma nii mulla kasvaa vaan toisessa kainalossa karvoja??!? Nii i mitä helvettiä! kainalokarvat alko kasvaa 14.25 vuotiaana? Oonko ees normaali?
KIITTI VASTAUKSESTA

4

603

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MaltaVieläHetki

No Sinulla on vain vähän myöhäinen murrosiän alku. Mutta toki nyt jo kaikki hyvin, kun murrosikäsi on jo noin pitkällä. Odota nyt vielä hetki, niin kaikki loksahtaa paikalleen.

• Tsau,
      oot normaali :)
      Jos kehitys kuitenkin mietityttää sinua, niin käy juttelemassa kouluterkkarin kanssa. Mahdollisesti saat lähetteen koululääkärille, joka voi pohtia kanssasi hormonaalisia asioita.
      Joka tapauksessa kaikki on hyvin ja puberteettisi käynnistyy ajan kanssa kyllä.

Tsemppiä!

• Vittuuntunutomaankehoon

Moikka oon siis tää alkuperänen kirjoittaja ja ei oo vielä äänenmurros tullut, mutta oon huomannu, että on ääni hieman madaltunut. Sain tässä tietää, että isälläkin alkoi vasta yli 16-vuotiaana eli hänellä oli aika myöhänen murrosikä. Elikkä mullaki alkaa vasta 16-vuotiaana suunnileen yli vuoden päästä?! Oon nyt vähän yli 15. Onko tämä varmaa, että mulla alkaa vasta yli 16-vuotiaana? On koulussa kyllä kaverit jo vähän huomautellu suht kimeästä äänestä ja en kyllä kestä yli vuotta enää. Mikä neuvoksi?

• Koitakestää

Moi, mulla on vielä ihan lapsen ääni, oon 15.33v ja päättelin ite että alkaa aikasintaan vuoden kuluttua edes vähän madaltunaan mullakin ääni, koita kestää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2195
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      886
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      64
      791
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      46
      790
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      706
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      511
      693
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      630
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      64
      595
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      570
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      551
    Aihe