pitkäaiaisten chiuoiden omistjat

minelan

Kiinnostai kovasti pitkäaikaiten chiun omitajien kokemukset koiristaan. koirat ja varsinkin mäyräkoirat, kuin omat taskuni, mutta kääpiö koirista en juuri mitään.
Olisi kiva kuulla niistä hyvät ja huonot puolet.
Olen pitkään harkinnt toisen chiuhun ottamista ottaako sitten riskin, että saakin jonkun räksyttävän eäsosiaaisen koiran.

13

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • touholini

      Oli mieleninoita lukea 14 votta vanhan cihun kirjoitusta, muta haluaisin lukea niistä enemmän. Chihun ABC- kirjan osaan jo ulkoa ja uskoisin, että rotumääritelmänkin ilman näyttöä luulisin osaavani melko hyvin. Mutta minulta puuttuu käytännön tietoja kokemus.

    • omakoiraopettaa

      Sitä saa parhaiten omasta koirastaan.Ei ole kahta samanlaista koiraa.Muistaakseni sinulla on ollut chihu jo kolme vuotta, joten tunnet oman koirasi hyvin ja sehän on pääasia.

      • touholiini

        Kiitos vastauksesta. KK- mäyräkoirat tunnen tosi hyvin, tai sanotaanko, että minulla on selvä näkemys millaisen hyvän karkkarin tulee olla. Mutta olin niin rotusidonnainen, että en juurikaan muita rotuja seurannut.
        Minulla kävi tuuri, kun sain niin ihanan koiran, kun Touho on, mutta kun seuraa tätäkin palstaa, niin ihmisillä vaan tuntuu olevan paljon vaikeuksia oman chiuansa kanssa. Siksi kyselen niin paljon, koska Touho on fantastinen koira. Toki minulle on kehittynyt koirasilmääkin näiden 60-vuoden aikana, jolloin olen ollut aktiivinen koiraihminen, mutta nyt olisin kiinnostunut chihuoista.


    • touholiini

      nm. omakoiraopettaa
      No siinähän onkin , kk- mäyräkoirat tunnen kuin omat taskuni, mutta chiuahasta minulla on ainoastaan lukemani tieto. Chihuani oli minulle täysin yllätys, se on sosiaalinen, ei hauku,pirtteä ja reipas ja viisas. Minnulle hyvin rakas. Se on kuin ihmisen mieli.
      Nyt harkitsenkin toisen chiuahan ottoa, mutta mitä tällläkin palstalla saa lukea, niin
      ihmisillä on paljon ongelmia chihujen kanssa,Touhoa ei ole koulutettu mitenkään,arjesa on kulkenut mukana, mutta on aivan ihana luonteinen ja terve.
      Nyt pelkään, että jos otaan toisen chihun niin siitä saattaa tulla ongelmakoira.
      Tosin minulla on 60 vuoden aktiivinen kokemus koirista, lähinnä kk-mäyräkoirista, jotka myös ovat myös mahtavia koiria, olenhan kasvattanut niitä yli 29 vuotta ja hyvällä menestyksellä.,.

      • pyhäyksinkertaisuus

        No älä sitten ota toista koiraa. Turha sitä täällä on pähkäillä.


    • touholiini

      Haluaisin vain kuulla ,millaisia kokemuksia muilla ihmisillä on chihuista. Paljon on samaa kaikissa koirisa, mutta mikä on oleellista ciuassa. Kasvattajalta en saa mitään tietoa, hän on hevosmies r otuyhdistyksen uudella puheenjohtajalla on aina niin kiire, että hän ei ehdi vastaamaan kysymyksiin.

    • touholiini

      En enää aio kasvattajaksi, mutta olisin kiinnostunut toisesta chiuahuasta. Mutta tiedon aanti on todella vaikeaa. Touhon ostin ihan sattumalta ja haluan kiittää kaikkia osapuolia avusta. Touhoa parempaa koiraa en olisi voinut saada.

    • touholiini

      Kyselenkin näitä tietoja chihuan omistajilta, mjotta saisi n käytännön tieta eri chihujen kasvattajista. Aina kehotetaan ottamaan etukäteen selää kasvattajista, mutta sitten saakin vain tylyjä vastauksia. Ei tee mieli paljon kysellä.

    • touholiini

      Edellinen viestini oli tarkoitettu nm. pyhäyksinkertaisuus.

    • eimeneperille

      Nyt pitäisi olla selvää, että koirasi saa lenkkeillä niin paljon kun jaksaa.Älä enää jankuta samaa asiaa.monessa eri osiossa.

      • touholiini

        Eimeneperille

        Minulle tuo asia on selvinnyt aikoja sitten. Toivottavasti tämäkin sinulle.


    • Touoliini

      nm. Eimeneperille

      Rullaa minun kirjoitukseni ohi, niin ei ärtytä niin paljon. Et ole virallinenin moderaattori, vaika kuinka haluaisit.

      • Eimeneperille

        Mutta sinä luulet olevasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      31
      1459
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe