Pihalaatan katkaisu

kivi-mies

Kuinka katkaisen helpoiten tavallisen betonisen 300x300x55 mm pihalaatan kahtia? Joo en aio hankkia rälläkkää ja timanttilaikkaa, jotenkin helpommalla (halvemmalla) pitäisi selvitä. Leikkauspinnan ei tarvitse olla sileä, lohkopinta kelpaa.

6

8088

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NickNailer

Minä leikkaan kivisirkkelillä.

Jos on paljon, niin kannattaa vuokrata.

Kulmaleikkuri timantti = helevetisti pölyä. Paikkojen siivoamisessa menee aikaa.

• moskaa

Meisselillä ja moskalla onnistuu todennäköisesti, jos ensin naputtaa katkouran parin millin syvyiseksi katkolinjalle ja sitten lyö kohti. Riippuen betonin laadusta voi kyllä karata vinoksi.

• Itsekin_rakentanut

Osta edullinen rälläkkä Lidlistä tai Motonetistä, sitten katkaiset. Voin sen vuokratakin, tulee vaan suurinpiirtein samoihin hintoihin.

• kivi-mies

Kokeilin ensin katkaisua muurarin vasaran talttapäällä hakkaamalla, ei katkennut kohtuullisella koputtelulla. Laitoin sitten laatan maata vasten ja otin käyttöön kohtuullisen terävän rautakangen, jolla varovasti koputtelin katkaisulinjaa pitkin. Tämä olikin se oikea menetelmä, rautakangen paino tekee varsinaisen työn, kun vain kevyesti hieman nostelee kankea ja pudottaa alas. Laatta lohkeaa siististi ja suoraan, kun malttaa ensin varovasti koputella uran molemmin puolin katkaisulinjalle.

• Pgnhaei

Siis luinko oikein, "en aio hankkia rälläkkää ja timanttilaikkaa". Hä? Eikö joka miehellä nyt pitäisi automaattisesti löytyä tuollaiset perusvehkeet?

Jos ei löydy perusvehkeitä, niin suosittelen muuttamista johonkin suurempaan cityyn (jossa ei tarvi ajatella pihalaatan katkaisua, koska joku muu tekee sen).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5822
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4374
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2961
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1559
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      66
      1301
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1206
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe