Kuinka katkaisen helpoiten tavallisen betonisen 300x300x55 mm pihalaatan kahtia? Joo en aio hankkia rälläkkää ja timanttilaikkaa, jotenkin helpommalla (halvemmalla) pitäisi selvitä. Leikkauspinnan ei tarvitse olla sileä, lohkopinta kelpaa.
Pihalaatan katkaisu
6
8324
Vastaukset
- NickNailer
Minä leikkaan kivisirkkelillä.
Jos on paljon, niin kannattaa vuokrata.
Kulmaleikkuri timantti = helevetisti pölyä. Paikkojen siivoamisessa menee aikaa. - moskaa
Meisselillä ja moskalla onnistuu todennäköisesti, jos ensin naputtaa katkouran parin millin syvyiseksi katkolinjalle ja sitten lyö kohti. Riippuen betonin laadusta voi kyllä karata vinoksi.
- Itsekin_rakentanut
Osta edullinen rälläkkä Lidlistä tai Motonetistä, sitten katkaiset. Voin sen vuokratakin, tulee vaan suurinpiirtein samoihin hintoihin.
- kivi-mies
Kokeilin ensin katkaisua muurarin vasaran talttapäällä hakkaamalla, ei katkennut kohtuullisella koputtelulla. Laitoin sitten laatan maata vasten ja otin käyttöön kohtuullisen terävän rautakangen, jolla varovasti koputtelin katkaisulinjaa pitkin. Tämä olikin se oikea menetelmä, rautakangen paino tekee varsinaisen työn, kun vain kevyesti hieman nostelee kankea ja pudottaa alas. Laatta lohkeaa siististi ja suoraan, kun malttaa ensin varovasti koputella uran molemmin puolin katkaisulinjalle.
- Esi_merkki
Rakennuskonevuokraamosta laattagiljotiini
http://goerdetselv.dk/files/bonnier-gds/imagecache/390x/3384_10_0708_07.jpg
- Pgnhaei
Siis luinko oikein, "en aio hankkia rälläkkää ja timanttilaikkaa". Hä? Eikö joka miehellä nyt pitäisi automaattisesti löytyä tuollaiset perusvehkeet?
Jos ei löydy perusvehkeitä, niin suosittelen muuttamista johonkin suurempaan cityyn (jossa ei tarvi ajatella pihalaatan katkaisua, koska joku muu tekee sen).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265