Aasialaiset elintarvikekaupat

tavarits_mikita

Löytyykö tallinnasta aasialaisia elintarvikekauppoja? Lähinnä kiinnoistaisi ostaa Shaoxing riisiviiniä jota ei sattuneista syistä Suomessa myydä.

6

503

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyppokrates

Riisiviiniä voi tehdä itsekin. Riisiä, hiivaa ja vettä. Suosittelen vesikorkillista käymispulloa, N 50 litran vetoista.

• faso.burkina

Japanilainenkin riisiviiini on hyvää. Alkosta saattaisi löytyä.

• Kampai-kun

Onko siis tarkoitus käyttää riisiviiniä ruoanlaitossa vai nauttia juomana? Jos jälkimmäistä, niin silloin kannattaa jättää mirin kaupan hyllylle. Sitä käytetään vain ruokien valmistuksessa.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Mirin

Juomaksi riisiviinin (sake) ohella voin suositella myös luumuviiniä. Japanissa vastaava kulkee nimellä umeshu (vaikka ume ei oikeastaan ole luumu, vaan lähempänä aprikoosia). Väkevämmistä löytyy sitten Shochu, joka vastaa jotakuinkin suomalaista kossua.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Shōchū

Ei mitään hajua löytyykö noista mitään Alkon valikoimista. Keskisemmästä Euroopasta löytyy ainakin jotain, vaikka valikoimat ei välttämättä huimia olekaan. Riisiviineissähän on samalla tavalla maku- ja vivahde-eroja kuin muissakin viineissä, ja niitä on satoja ellei tuhansia erilaisia.

• tavarits_mikita

Ruuanlaittoviiniksi tulisi. Alkoholipitoisuuden vuoksi Suomessa sitä saisi myydä vain alko eivätkä ole aikeissa ottaa valikoimiinsa. Siksi tallinnalainen aasiakauppa voisi olla todennäköisin paikka löytää.

• ha_kee

Heitin preivill Solaris ja Piprapood (mausteiden mekka) j

• riisi_vein

Piprapood vastas, voivat hankkia -kaupantekoa parhaimmillaan !
        umeboshi ploomid – 227g/14.50 eur
        Shaoxing riisivein – 10.25/600ml

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      139
      2543
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      359
      1948
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1627
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1473
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1340
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1193
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      917
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      107
      899
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      762
    Aihe