Kärsimysnäytelmä

Autontarvitsija

Vein oikean auton hultoon ja jostain kummallisesta syystä sijaisautoksi annettiin Tojo Yaris. Huono ajoasento, äänekäs, egonomia heikko, suorituskykyä ei lainkaan - vähän kuin olisi palannut 70-luvun autoihin. Käsittämätöntä että näitä vehkeitä ostaa joku ihan omalla rahalla.

102

2068

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HOLISTI74.91

      kyllä on surkea auto jos hultoa tarvitsee, vissiin ollu joku volkkari tai itäauto sko-da. varmaankin kyseessä ollut takaisinkutsu ruostevaurio korjaukseen. kaikki liikkeet luottavat Toyotan ylivoimaiseen laatuun sijais autoinakin. suomen suosituin auto sentään :)

      • MulleOlisViimeinenKerta

        Eikö Suomen yleisintä ja nolointa tarvitse muka huoltaa, tietoni mukaan sitä pitää huoltaa tuplaten siinä missä laatuautoja huolletaan ja lisäksi vielä ne lukemattomat takaisinkutsut.


      • HOLISTI74.91

        suomen myydyin (huom) !!!! Toyotat ovat tieliikenteessä vielä 800tkm ajettuina kun vw konsernin auton irvikuvat paalataan max 50tkm ajettuna.


      • KyykmanIniseeTaas

        Ja tilastojen mukaa vai harva Toyota saavuttaa 200tkm rajan. Kyllä korjaamalla ja hitsaamalla saa minkä tahansa auton kestämään vaikka 8milj. kilsaa, eri asia kannattaako.
        Toyotan korjauksen kannattavuus loppuu nopeasti juuri ruostumisen takia, koska mätäkori on kallis ja järjetön korjata. Laadukkaat länsi-autot on tehty paremmasta ja käsitellystä teräksestä ja hoidettuna kestää moninkertaisesti Toyotaan verrattuna.


      • Auto_Union

        Toyotat sopivat lyhyeen ajoon tai varastoitaviksi.


      • Japan_Quality
        Auto_Union kirjoitti:

        Toyotat sopivat lyhyeen ajoon tai varastoitaviksi.

        Nykytoyotat ovat kestävyydeltään ja luotettavuudeltaan kaukana alkuperäisistä Japanissa valmistetuista Toyotoista. Lisäksi avauksessa olevan Yariksen ovat ilmeisesti talousihmiset suunnittelleet, on se niin halvalla tehty.


      • jatkuvastihuollossa

        Joskus mulla oli yaris turbo -05 en muista vuotta mut alle 100tkm oli ajettu, siinä oli 7500km huoltovälit, nykyisessä saksalaismerkissä on 20tkm.


      • Ekonomistikin
        jatkuvastihuollossa kirjoitti:

        Joskus mulla oli yaris turbo -05 en muista vuotta mut alle 100tkm oli ajettu, siinä oli 7500km huoltovälit, nykyisessä saksalaismerkissä on 20tkm.

        Tojoa täytyy huoltaa vähän tiheämpään, että jälkimarkkinointirahat saadaan kerättyä.


      • ojghgggggh
        HOLISTI74.91 kirjoitti:

        suomen myydyin (huom) !!!! Toyotat ovat tieliikenteessä vielä 800tkm ajettuina kun vw konsernin auton irvikuvat paalataan max 50tkm ajettuna.

        Tojot yleensä poistuvat liikenteestä jo paljon ennen 200000 km ajomatkaa. Eivät tavalliset pullamössö-Tojot mitään erityisen kestäviä ole.


      • Jorma-vaan
        Auto_Union kirjoitti:

        Toyotat sopivat lyhyeen ajoon tai varastoitaviksi.

        Varastoitaessa ei tule liioista kilometreistä aiheutuvia vaivoja.


      • MB_ruosteen_merkki
        KyykmanIniseeTaas kirjoitti:

        Ja tilastojen mukaa vai harva Toyota saavuttaa 200tkm rajan. Kyllä korjaamalla ja hitsaamalla saa minkä tahansa auton kestämään vaikka 8milj. kilsaa, eri asia kannattaako.
        Toyotan korjauksen kannattavuus loppuu nopeasti juuri ruostumisen takia, koska mätäkori on kallis ja järjetön korjata. Laadukkaat länsi-autot on tehty paremmasta ja käsitellystä teräksestä ja hoidettuna kestää moninkertaisesti Toyotaan verrattuna.

        Yritäpä löytää, ruosteeton MB merkkinen laatuauto. Ei muuta.


      • Lokapojat
        Auto_Union kirjoitti:

        Toyotat sopivat lyhyeen ajoon tai varastoitaviksi.

        Varastoituna Toyotat ovat lähinnä ongelmajätettä.


      • Lokasiskot
        Lokapojat kirjoitti:

        Varastoituna Toyotat ovat lähinnä ongelmajätettä.

        Kyllä ne ovat ongelmajätettä liikenteessäkin (varsinkin maantiellä, vetäessään jonoa).


      • Anonyymi
        Ekonomistikin kirjoitti:

        Tojoa täytyy huoltaa vähän tiheämpään, että jälkimarkkinointirahat saadaan kerättyä.

        Voi siihen Tojon tiheään huoltamiseen olla syynä myös auton rakenne, joka vanhanaikaisena ei siedä harvaa huoltamista.


      • Anonyymi
        jatkuvastihuollossa kirjoitti:

        Joskus mulla oli yaris turbo -05 en muista vuotta mut alle 100tkm oli ajettu, siinä oli 7500km huoltovälit, nykyisessä saksalaismerkissä on 20tkm.

        Ei ne tiheällä huoltamisellakaan tahdo kestää. Turbo ja Toyota oven yhteensopimaton yhdistelmä.


      • Anonyymi
        Japan_Quality kirjoitti:

        Nykytoyotat ovat kestävyydeltään ja luotettavuudeltaan kaukana alkuperäisistä Japanissa valmistetuista Toyotoista. Lisäksi avauksessa olevan Yariksen ovat ilmeisesti talousihmiset suunnittelleet, on se niin halvalla tehty.

        Toyota on laadun sijaan keskittynyt tuottavuuteen ja sen takija tuotteet ovat mitä ne nykyään ovat. Japanilainen laatu tehdään Japanissa - ei Turkissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi siihen Tojon tiheään huoltamiseen olla syynä myös auton rakenne, joka vanhanaikaisena ei siedä harvaa huoltamista.

        Tiheä huoltaminen on seurausta jälkimarkkinoinnin rahan ahneudesta.


      • Anonyymi
        Lokasiskot kirjoitti:

        Kyllä ne ovat ongelmajätettä liikenteessäkin (varsinkin maantiellä, vetäessään jonoa).

        Toyota on edelläkävijä, ainakin maantieliikenteessä.


      • Anonyymi
        HOLISTI74.91 kirjoitti:

        suomen myydyin (huom) !!!! Toyotat ovat tieliikenteessä vielä 800tkm ajettuina kun vw konsernin auton irvikuvat paalataan max 50tkm ajettuna.

        Mulla on liiterisdä hyväkuntoinen 28 v lada. Hyvin on kestänyt mutta en halua ajaa 28 v autolla päivittäin, ihan sama lada vai tojota.


      • Anonyymi
        Auto_Union kirjoitti:

        Toyotat sopivat lyhyeen ajoon tai varastoitaviksi.

        Toyotat sopivat myös Esson baarin nurkkapöydän terojen keskustelun aiheeksi.


      • Anonyymi
        Lokasiskot kirjoitti:

        Kyllä ne ovat ongelmajätettä liikenteessäkin (varsinkin maantiellä, vetäessään jonoa).

        Liikenteessä Toyotat ovat liikennehaitta, tai ympäristöhaitta.


    • arvaisinfirman

      Veitkö Fordin huoltoon?

      • Autontarvitsija

        En vie autoani fordin huoltoon vaan ihan omaan merkkihuoltoon.


      • BlackManWheel

        Sitten se on ollut BMW. Rahvaan rattailla ajelijat eivät koe aivan yhtä suurena järkytyksenä joutuessaan Toyotan rattiin.


      • kuuluuKauppaan

        Bemarilla tulee aina Bemari sijaisautoksi.


      • Diplomiekonoomi
        kuuluuKauppaan kirjoitti:

        Bemarilla tulee aina Bemari sijaisautoksi.

        Yleensä näin onkin - ilmeisesti avaajalla ei näin ole tapahtunut.


      • Neeivaanosaa
        BlackManWheel kirjoitti:

        Sitten se on ollut BMW. Rahvaan rattailla ajelijat eivät koe aivan yhtä suurena järkytyksenä joutuessaan Toyotan rattiin.

        Minkä tahansa länsiauton jälkeen Tojo on kauhea rämistin. Toyotan ajo-ominaisuudet ovat kauheat. Ei ihme että tohon on kaikkien autotestien viimeinen.


      • Kia_is_best

        Fordin veisin Ford-huoltoon, mutta Kian vein Delttaan.


      • Hyundai_is_even_Better
        Kia_is_best kirjoitti:

        Fordin veisin Ford-huoltoon, mutta Kian vein Delttaan.

        Entä kun ostat auton monimerkkiliikkeestä, jossa myydään kuutta eri merkkiä?


    • HOLISTI74.91

      kiristääkö vanne päätäsi?

      • Hönön_isoveli

        Raisu ei käynnisty ja Hönö pilkkaa.


      • Sheriffi---

        Hönö on tuollainen yli-ikäinen koulukiusaaja.
        Ei ne koulukiusaajatkaan koulussa pärjänneet.


      • FordsonMajor
        Sheriffi--- kirjoitti:

        Hönö on tuollainen yli-ikäinen koulukiusaaja.
        Ei ne koulukiusaajatkaan koulussa pärjänneet.

        Hönö on nykyään vanha ja katkeroitunut koulukiusaaja. Yksinäyydessään hän on ajateellut Toyotan olevan hänen ystävänsä - muita ytäviä hänellä ei tiettävästi ole.


      • Toyopettaja
        FordsonMajor kirjoitti:

        Hönö on nykyään vanha ja katkeroitunut koulukiusaaja. Yksinäyydessään hän on ajateellut Toyotan olevan hänen ystävänsä - muita ytäviä hänellä ei tiettävästi ole.

        Hönö on koulukiusattu: sehän on entinen opettaja ja sai kenkää kun kuola riskien ylisti Tojoja ja haukkui ihmisten autovalintoja. Työterveys tarjosi lähetettä mutta hönö-Joonas epäili sitä VW:n rahoittamsksi salajuoneksi ja valitsi terapian sijasta mieluummin Suomi 24:n.


      • Anonyymi
        Toyopettaja kirjoitti:

        Hönö on koulukiusattu: sehän on entinen opettaja ja sai kenkää kun kuola riskien ylisti Tojoja ja haukkui ihmisten autovalintoja. Työterveys tarjosi lähetettä mutta hönö-Joonas epäili sitä VW:n rahoittamsksi salajuoneksi ja valitsi terapian sijasta mieluummin Suomi 24:n.

        Tohjotoopella on taas episodi meneillään.


    • Eihän_yh-äippäsi

      Helkama Raisua millään omalla rahalla ostanut vaan sosiaalisektorin avustuksella, Tojota-palstan oma trollipoju. Minusta se oli noloa ja lapsellistakin ostaa kolmekymppiselle Helkama Raisu. Nykyisin olisi saanut neitipojulle samalla rahalla kiinalaisen moposkootterinkin.

      • VALVOJAhälytys

        Ehkä nolointa on kun kunnian puolustajalla ei ole mitään faktaa tai perustelua puolustukseen ja silloin joutuu alentumaan lapselliseen ja perusteettomaan haukkumiseen, tuo on kaikkien sääntöjen vastaista.


      • DeliriumTremens

        Tämä Tojo-Urpo keskustelee joistain Helkama Raisusta autopalstalla.
        Onko Tojo-Urpo "hieman" debiili?


      • Mopomikämopo

        Hämmästyttävää että tuo tojojoonas toistelee vieläkin noita helkamaraisujaan. Autopalstalla. Tojot ja helkamat pitäisi siirtää mopopalstalle.


      • Kallonkutistaja_
        DeliriumTremens kirjoitti:

        Tämä Tojo-Urpo keskustelee joistain Helkama Raisusta autopalstalla.
        Onko Tojo-Urpo "hieman" debiili?

        Tojo-Urpo on ihan selvä imbesilli. Hän on kehittänyt tunnetasolla olevan kiintymyksen automerkkiin ja ei voi ymmärtää sitä että muut eivät tunne samoin.


      • Freudistiikka
        DeliriumTremens kirjoitti:

        Tämä Tojo-Urpo keskustelee joistain Helkama Raisusta autopalstalla.
        Onko Tojo-Urpo "hieman" debiili?

        Onko Hönö debiili vai imbesilli? Tämä kysymys ei oikein kuulu autopalswtalle ja vastauksella ei ole oikeastaan mitään väliä.


    • nevaankulkee

      Olis hemmetin noloa kun veis volkkarin korjaamolle sen takia että on jättänyt tielle, ja sitten sijaisauto volkkari jättäis myös tielle. Tämän takia sijaisautot ovat useinmiten Tojotia.

      • ToyoEiKelpaaKelleen

        Aika huono provo, tai oikeastaan todella surkea.


      • Rudolf_
        ToyoEiKelpaaKelleen kirjoitti:

        Aika huono provo, tai oikeastaan todella surkea.

        Heikoimmasta päästä tosiaan - jopa Tojo-palstan hörhön yleisten selittelyjen alle.


      • Mazda_Man
        ToyoEiKelpaaKelleen kirjoitti:

        Aika huono provo, tai oikeastaan todella surkea.

        Mitähän tuollakin oksennuksella haetaan...
        Tojo-Tero on yrittänyt olla kekseliäs.


      • KauheaYarppa

        On tyhmää olla huomaamatta autoaan. Hyväkin auto käy säännöllisesti huollossa ja tyhjillä nuo määrräaikaishuollot tulevat useammin.

        Minkä tahansa länsiauton jälkeen yarppa on pysäyttävä kokemus. Kannattaa suosiolla tilata täksi jos sellaista tarjotaan. Ja huom kattaa jatkossa muualla.


      • Hemingway_
        ToyoEiKelpaaKelleen kirjoitti:

        Aika huono provo, tai oikeastaan todella surkea.

        Aika ontuva tarina ja osoittaa lähinnä kirjoittajansa mielikuvituksen rajallisuuden.


      • Anderssen

        Aika väsynyt tarina.


      • Outo_palsta

        Kobe


      • Anonyymi

        Volkkarin kanssa on aina vähän epävarmaa pääseekö perille


    • hidas_ulisija

      Sinulla kävi tuuri. Yksi kollega sai sijaisautoksi tollolootan, jossa oli MMT -robottinylkytin hengettömän vaparin parina. Tulos:

      - ei kiihdy minnekään
      - vaihteisto jahkailee, miettii ja nykii rumasti -> ei kiihdy minnekään
      - moottoritiellä kone huutaa kuin syötävä

      Nyt vaan odotamme, miten terot taas kertoo, ettei tolloloota a) ikinä ole tätä robottinylkytintä valmistanut tai b) jos on, niin sitä ei ikinä ole Suomeen tuotu.

      BTW eikä taida kuminauhavedot paljoa kummenpia olla. Teknavin mukaan tollolootan turbokone kuminauhaveto sopivat vain tasamalla köröttävien karvahattupappojen käyttöön. Datsunin kuminauha sai myös sekä TM että Tuulilasin testissä haukut jahkailusta liikkeellelähdöissä, koneen ulinasta kiihdytyksissä ja "luistava kytkin" efekteistä tasamaalla ajettaessa.

      • tulokyki

        Taas pelkkiä valheita, Toyota multidrive on paras ja mukavin automaattivaihteisto koskaan.


      • eikö.myyjä.kertonut
        tulokyki kirjoitti:

        Taas pelkkiä valheita, Toyota multidrive on paras ja mukavin automaattivaihteisto koskaan.

        Et sitten tavallisena tekniikasta mitään ymmärtämättömänä Tojomiehenä tiedä, että MMT ja Multidrive ovat kaksi ihan erilaista vaihteistoa.


      • TSI2012
        tulokyki kirjoitti:

        Taas pelkkiä valheita, Toyota multidrive on paras ja mukavin automaattivaihteisto koskaan.

        Työkaverin automaatti Corolla jätti tielle kaksi kertaa ja se riitti. Vaihteisto ei kestänyt matelua 1-tien työmaalla, onneksi sai rullattua sivuun. Ihan sama minkä tyyppinen tomaatti, mätä oli! Onneksi puolen tunnin jäähdyttelyn jälkeen pääsi liikkeelle.

        Oli muuten tiuhaan huoltoja tuossa Tojossa, että sai Timangin vaihtoauton takuun pysymään voimassa, mutta eihän se enää auttanut. Vaihtoi Hyundaihin takuun perusteella, mutta on siinäkin tiuhat huollot Volkkareihin verrattuna. Miksiköhän?


      • tientukoille_sopiva
        tulokyki kirjoitti:

        Taas pelkkiä valheita, Toyota multidrive on paras ja mukavin automaattivaihteisto koskaan.

        "Eurooppalaisista kilpailijoista poiketen se ei ole kaksoiskytkinautomaatti vaan portaaton."

        "CVT ei ole yhtä sulavatoiminen kuin kaksoiskytkinautomaatti, eli käyttökokemus ei ole yhtä miellyttävä. Tasamaalla hattu päässä nätisti ajettaessa tällä ei ole suurta väliä"

        "Onneksi vaihteita voi vaihtaa myös käsin ratin vivuilta, mutta se ei kai ole automaattivaihteisessa autossa itse tarkoitus?"

        "Dynaamista ajokokemusta halajavat katselevat sen sijaan muiden merkkien perään."

        http://teknavi.fi/autot/koeajo-toyota-auris-turbo-ahtamisen-iloa


      • ämämtee

        Itse olen ajellut Toyotan CVT:llä enkä ole tasaisempaa toimintaa kokenut kuin sähköautolla. MMT oli aivan karsea kuten tämäntyyppisillä on tapana.


      • Menokaki
        tulokyki kirjoitti:

        Taas pelkkiä valheita, Toyota multidrive on paras ja mukavin automaattivaihteisto koskaan.

        Huumoria ja sarkasmia samassa viestissä.
        Hönö sinä alat oppia!


    • Koppimopolla

      Kannattaa ajaa joskus niitä oman suosikkimerkin pienimpiä malleja, jotta ei tunnu niin oudolle, kun ajaa jonkin toisen merkkisellä. Ne pienet on aina pieniä kaikin puolin.

    • RUAHAHAHAHAAA
      • Maahanpoljettu

        Miksi teidän tojomiesten pitää aina vetää matto alta, kun minä yritän heittää nasevaa läppää?


      • TeroOnReppana

        Tero on kovin hauska ja ottaa Toyotan kurjuuden kovin hlökohtaisesti ja jaksaa kaivella netin sopukoista vuoden 2012 testin Iltapäivälehden sivuilta. Vai oliko linkki jo arkistoissasi, hihiii?
        Et sitten huomannut kun tuotakin kehuttiin hyväksi ajoltaan?


    • Kaupparatsu_

      Minä vuorostani sain Yarisin autovuokraamolta ulkomailla. Kunnolliset vuokra-autot lentoasemalla olivat kaikki jo varattuja ja minulle jäi tämä jakojäännös. Oli todella historiallisen oloinen kokemus - aivan kuin nuoruudessa parikymmentä vuotta sitten.

    • kaarlokuuskuus

      Ja nyt herää keskusteluun 275tkm ajetun Rav 2.0 aut. -04 kuskikin.. haluaa laadusta eli rahasta puhua. No, mitä tuosta nyt on valittamista muutakuin että bensaa menee talvella enemmän kuin kesällä. Jokainen vipstaaki ja hantaaki toimii edelleen hyvin, laatikko ja moottori erinomaisesti ja sähköt loistavasti. Pienet ärsyttävät lamppu tmv. sulakeviat jne. loistavat poissaolollaan. Se nimittäin korpeaa jos on jotain pikku vilunkia koko ajan. 4wd on siis mallia Hiace eli koko ajan päällä ilman poiskytkentämahdollisuutta jne. Taisi jaappanin pojat tehdä auton joka on hiukka ylispeksattu kestävyydeltään eli hankala on hajottaa ajamalla vaikka möyrisi syvemmässäkin mutalammikossa tai lumikasassa. Vähän sama kuin Land Cruiser 2001 4.2. diesel. Siihen kestää elinikä ajaa se puhki, tämän saa paaliin varmaan huonolla pidolla 600-700tkm kohdalla. Ja muista ny vw-audi-bmw-rellu-voortipoju että tällä ei ihan persaukinen voi ajella pitkään koska bensa maistuu. Merkkihuollon öljynvaihto 15th välein suodattimella maksaa 78€. Muuten huolletaan 45tkm välein á 285€. Vastapainona on mielenrauhaa ja erittäin alhaiset korjauskustannukset, kun mikään ei hajoa. Se on synonyymi laadulle. Rahan, jonka hukkaat auton turhiin korjauksiin, vaihtoihin ja lisävarusteluun, tietenkin fiksu sijoittaisi, ostaisi lapsilleen asunnot ja kustantaisi elonsa laadukkaasti eläkkeelläkin. Mutta tuskin sä.

      • KorjaamollaPaljon

        Yarppamiehet on vastatessaan lantakruiserimiehiä. Lantikkaasta en tiedä mutta kyllä.tojo on useammin huollossa ja silti verraten lyhytikäinen. Ja ennen poistaisin kauheita ajaa. Aloittaja on ihan oikeassa kun protestoi.


    • Skyactiv

      Mulle osui peurakolarin takia vakuutusyhtiön valitsema pakasta vedetty VW Golf 1,2 TSI viikoksi ja noin 1000 kilsaa siinä tuli lusittua. Suojasihan se sateelta ja radiokin soitti Novaa, MUTTA.

      Ei jumankauta mikä kikotin. Kulkupuoli luokkaa MB 200D -82 paitti mesessä oli vääntöä myös tyhjäkäynnillä. Tuommoisilla jos kiskoo ittensä joka ainut aamu Vihdistä Vantaalle, niin vatsahaava tulee ennen kesälomia ja tuommoisiahan siellä juuri liikkuukin tai no saman konsernin vastaavia malleja ainakin. Ilmankos jonot venyvät ja Yariksen perässä ajaminen kiukuttaa, kun voimavarat eivät riitä minkään traktoria (ei liikennesellaista) nopeamman ohittamiseen alle kilsan mittaisilla suorilla.

      Tuon kokemuksen jälkeen olen jättänyt letkaohittelun tekemättä, jos edessä on joku ätshii, vastaantulijasta näkyy silmänvalkuaisten lisäksi iiriksetkin killuessani vielä vasemmalla kaistalla kolopallon perässä. Itte en aja hoijotalla mutta japsilla kumminkin, yhdellä merkillä on sentään tuplaturbodiesel eikä sillä jää jalkoihin ;-)

      • Merkkiseon

        Vw Kolopallo 1,2 Ätshii. Semmonen se on. Se.


    • Yaris_ei_pärjää

      Yarikset ovat viime viikkoina olleet muutamassa vertailutestissä ja tulos on ollut arvatunlainen; ei menestystä, muut merkit ovat parempia. Saa nähdä kuinka pitkään harha Yariksen ylivoimaisuudesta jatkuu, on se sen verran ankea ja vanhanaikainen peli.

      • Anonyymi

        En tosiaan ymmärrä, auto on laatunsa nähden kallis ja ruostuu alta aikayksikön.


    • Arvoautoilija

      Pitäisi ensi viikolla viedä germaani huoltoon. Toivottavasti eivät anna Yarista huollosta korvikeautossa.
      Ostaessani BMW:n myyjä puhui jostain huollon VIP-palvelusta; toivottavasti se toteutuu myös sijaisauton kohdalla.

      • Audi_huoltoon

        Audin korvikkeeksi huollon ajaksi voi saada Yariksen tai Auriksen, joka tosiaan on aika onneton tekele.
        BMW:llä ymmärretään asiakaspalvelun laadun päälle.


      • Anonyymi
        Audi_huoltoon kirjoitti:

        Audin korvikkeeksi huollon ajaksi voi saada Yariksen tai Auriksen, joka tosiaan on aika onneton tekele.
        BMW:llä ymmärretään asiakaspalvelun laadun päälle.

        Yaris on kuitenkin paljom bemmiä luotettavampi, vaikka ei olekaan erityisen luotettava ja on aika hirveä tekele muuten.


    • pakkohuolto

      Oon vieni eläissäni eri merkkisiä omistamiani autoja huoltoon ympäri suomenmaan, missä olenkaan sitte asunu. Ainakun olen saanut sijaisauton huollon ajaksi, mikä ei kaikilla merkeillä ole ittestäänselvyys, olen ollu kiitollinen merkistä riippumatta. Kaikilla on ajellut sen päivän ja vertailupohjaa on tullut lisää.
      Nyt on helppoa viedä huoltoon kulkine kun on "huoltopitosopimus", takaa sijaisauton aina.
      Paskin joskin ainutlaatuisin vehe on ollu 1990-luvun lopulla yli 100tkm ajettu nappisilmä lada, se tuli kun vein saabin huoltoon.

      • pakkohuolto

        Anteeksi kirjoitusvirhe... Huoltosopimus piti lukea!


      • Auto-Union

        Saab oli aikoinaan edistyksellinen auto - Lada taas ihan päin vastoin.
        Oikeastaan vastaavan kokemuksen kokee, kun vie oikean auton huoltoon ja korvikeautoksi huollon ajaksi saa Yariksen.


    • turhapuhualaadusta

      Se on niin että lähes 30 vuotiselle autoilun uralle on sattunut vain 2 autoa jotka on jättäneet tien päälle. Ensimmäinen oli Saab 99 . jonka tyyppivika eli veto-akselin boori petti ja toinen 2000- luvunToyota Corolla, joka jätti ensimmäisen kerran alle 5 vuoden ikäisenä ja sitten kymmeniä kertoja vuosien mittaan välillä osia vaihdellen ja vikaa etsien kokeillen jos toimisi, tietenkin ammatti-korjaamoiden toimesta, merkkikorjaamot mukaan lukien. Takuu oli asiakkaan lompakon paksuuden mittainen.

    • Sarkasmi.sakari

      Esimerkillistä toimintaa

    • kestivuodenVWaudi

      Naiset ostaa paljon kun tietävät että ei tarvi korjailla
      1 1

      • karmeaa.hirveämpi

        Yaris, talvirenkaat, urainen ja jäinen motari, puuskainen myrskytuuli, en lähettäisi edes ilkeää anoppia liikenteeseen.


      • muthyvinmenivähän
        karmeaa.hirveämpi kirjoitti:

        Yaris, talvirenkaat, urainen ja jäinen motari, puuskainen myrskytuuli, en lähettäisi edes ilkeää anoppia liikenteeseen.

        Puhumattakaan et joku saksalainen "auto" wollkarin eli kuplan jälkeen on lämmin tosin ainut mikä lämpiää on omistajan rahapussi sillä saksalainen paska on kallis paska kuten jo Rätykin aikoinaan totesi.


      • eikestäkäyttöäVWaudi
        muthyvinmenivähän kirjoitti:

        Puhumattakaan et joku saksalainen "auto" wollkarin eli kuplan jälkeen on lämmin tosin ainut mikä lämpiää on omistajan rahapussi sillä saksalainen paska on kallis paska kuten jo Rätykin aikoinaan totesi.

        Kuka Räty


      • Ankeapeli

        Naiset ei paljon autoja korjaile, joten voivat ostaa jopa Yariksen.


    • Ankeapeli

      Sijaisautona Yaris on varmasti pettymys. Omistajana joutuisit lisäksi kärsimään Toyotan nopeasta ruostumisesta, muun ankeuden lisäksi.

      • Aina.Inkeri

        Kannattaa siis hakeutua terapiaan, kun noin koville ottaa Toyotat.


    • Dacia_järkivalinta

      Itse vein huonona ja halpana pidetyn Dacia Sanderon huoltoon ja sijaisautoksi löivät Avensiksen. Samaa halpaa muovia näytti olevan sekin, kulkupuoli hitaammalta tuntui ja penkki perseen alla kova. Huojakka ohjaus verrattuna omaan Sandikseen. Mikä niissä idänkiikuissa maksaa?

      • Dacia_mieluummin

        Tojossa hintaa nostavat valmistajan korkeat tuottotavoitteet. Tojon valmistuskustannukset on tingitty uhan luuhun asti ja tämä näkyy tuotteessa, vaan ei näy myyntihinnassa.


      • Anonyymi
        Dacia_mieluummin kirjoitti:

        Tojossa hintaa nostavat valmistajan korkeat tuottotavoitteet. Tojon valmistuskustannukset on tingitty uhan luuhun asti ja tämä näkyy tuotteessa, vaan ei näy myyntihinnassa.

        Toyotan "halvalla tekeminen" on kyllä tiedossa, mutta hämmästyttävintä on, että asiakkaat silti innolla ostavat näitä "säästöautoja".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan "halvalla tekeminen" on kyllä tiedossa, mutta hämmästyttävintä on, että asiakkaat silti innolla ostavat näitä "säästöautoja".

        Harhautuneita asiakkaita riittää. Luulisi auton lyhyen huoltovälin jo kertovat, että kyseessä ei ole mikään huipputuote.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harhautuneita asiakkaita riittää. Luulisi auton lyhyen huoltovälin jo kertovat, että kyseessä ei ole mikään huipputuote.

        Lyhyet huoltovälit luovat illuusion, että valmistaja haluaa pitää Tojosta oikein hyvää huolta. Todellisuudessa kyseessä on ainoastaan asiakkaiden rahastamisen maksimointi.


      • Anonyymi

        Katkera avautuminen Daciakuskilta hymyilyttää. Dacia (entinen Lada) kilpailee täysin eri asiakkaista kuin Toyota Avensiksen (C mersun kilpailija) valinnut autoilija. Kulkupuolesta Avensis kuskin ei tarvitse huolestua Dacia keksintöihin nähden, jotka tosin osoittautuneet kilpailukykyisiksi hinta/laatusuhteiltaan, tosin Avensiksiin vertailemalla Dacia yrittää haukata liian suurta palaa. Voittaahan tuo Dacia, jos maavaran korkeus, kulutus ja mittaririna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katkera avautuminen Daciakuskilta hymyilyttää. Dacia (entinen Lada) kilpailee täysin eri asiakkaista kuin Toyota Avensiksen (C mersun kilpailija) valinnut autoilija. Kulkupuolesta Avensis kuskin ei tarvitse huolestua Dacia keksintöihin nähden, jotka tosin osoittautuneet kilpailukykyisiksi hinta/laatusuhteiltaan, tosin Avensiksiin vertailemalla Dacia yrittää haukata liian suurta palaa. Voittaahan tuo Dacia, jos maavaran korkeus, kulutus ja mittaririna.

        Avensis on eilisen keksintöjä, valmistus lopetettiin, koska kysyntä oli liian vähäistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avensis on eilisen keksintöjä, valmistus lopetettiin, koska kysyntä oli liian vähäistä.

        Tojon panostus Eurooppaan on laskussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojon panostus Eurooppaan on laskussa.

        Eurooppa on Toyotalle hankala markkina-alue, koska tuotteet ovat vanhanaikaisia.


    • Anonyymi

      Aloittajalle vain että huollon ajaksi menettelee lähes mikä vain ajokki kunnes oma jälleen ajossa. Toisaalta jos kyseessä VAG konsernin menopeli eipä tosiaan väliä mikä tilalla kun sekin luotettavampi.

      • Anonyymi

        Terot kuvittelevat, että sijaisautojen luotettavuus on se tärkeä asia . Oikealla autolla ajavia kuitenkin oikeasti harmittaa se sijaisauton alkeellissuus enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terot kuvittelevat, että sijaisautojen luotettavuus on se tärkeä asia . Oikealla autolla ajavia kuitenkin oikeasti harmittaa se sijaisauton alkeellissuus enemmän.

        Onhan se juhlaa palata jostakin toijotan ratin takaa siihen tuttuun ämpärimuovin hallitsemaan omaan itäautoon. Tulee ihan nostalginen tunnelma kuttaperkan hajussa ja silmäillessä kyrillisiä kirjaimia.
        Onni on oma Skoda.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se juhlaa palata jostakin toijotan ratin takaa siihen tuttuun ämpärimuovin hallitsemaan omaan itäautoon. Tulee ihan nostalginen tunnelma kuttaperkan hajussa ja silmäillessä kyrillisiä kirjaimia.
        Onni on oma Skoda.

        Olen Tero 35-v minulla on kireä pipo ja vähän leluja, asun vanhempieni luona peräkammarissa. Olin minä joskus töissä Toyota-liikkeessä mutta en pärjännyt sielläkään ja sain potkut. Mutta on minulla Corolla vm 1991 tosin se on vähän ruosteessa eikä oikein pysy käynnissä mutta muuten se on huippuhyvä auto.


    • Anonyymi

      Sosiaalitoimiston maksusitoumus ilmeiseesti kelpaa vain Tojon ostoon – ei sitä omilla rahoilla kai monikaan halua ostaa.


      Hirveä pettymys, jos saa itämaisen kirpun sijaisautoksi huollosta. Asiakkaassuhteen jatkaminen tuollaisen jälkeen on varmasti vaakalaudalla.

    • Anonyymi

      Täh? Sehän on vaan asiakastyytyväisyyttä lisäävä asia, kun oma auto tuntuu sitten taas niin hyvältä, kun ajelee välillä vähän jollain surkealla sijaisköppänällä.

      • Anonyymi

        Kaikenmaailman pärnasten nyrkkipajoista saa pikkuauton sijaisautoksi, omapa on vikanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikenmaailman pärnasten nyrkkipajoista saa pikkuauton sijaisautoksi, omapa on vikanne.

        Oikean auton jos vie huoltoon, ei sijaisauton pitäisi olla mikään Toyota.


    • Anonyymi

      Kannattaa seuraavan kerran katsoa etukäteen mihin vei autonsa korjattavaksi ja millaisia laina-autoja siellä on.

    • Anonyymi

      En voi ymmärtää kuka ostaa Toyotan!

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe