Tarvitsisin neuvoja, mihin leikkaukseen kannattaa mennä jos:
kauas Lähelle
s: -1.00 c: 0.25 s: 0.75 c: 0.25
s: -1.50 c: 0.50 s: 0.25 c: 0.50
Optikko sanoi, että kannattaa mennä linssileikkaukseen? Mutta, jos linssileikkaus on pysyvä eikä voida korjata enää leikkauksen jälkeen jos jotain menee vikaan, niin olisiko turvallisempi laserleikkaus?
Linssileikkaus vai Laserleikkaus?
4
778
Vastaukset
- Anonyymi
Kysymys on vanha, mutta: ei missään nimessä silmän sisäiseen linssileikkaukseen. Laser kohdistuu silmän pintaan, joten on turvallisempi vaihtoehto, eikä leikkauksessa tuhota silmän omaa tarkentavaa mykiötä. Tekomykiö ei toimi samoin vain tarkan näön alue on vain tietyllä alueella..
- Anonyymi
Linssileikkaus kannattaa siinä tapauksessa jos ikää jo yli 50v. Linssileikkaus on periaatteessa samanlainen kuin kaihileikkaus. Ja kaihi ei voi enää myöhemmin tulla akryylistä tai silikonista tehtyyn tekomykiöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linssileikkaus kannattaa siinä tapauksessa jos ikää jo yli 50v. Linssileikkaus on periaatteessa samanlainen kuin kaihileikkaus. Ja kaihi ei voi enää myöhemmin tulla akryylistä tai silikonista tehtyyn tekomykiöön.
Ei missään tapauksessa mykiön vaitoa ellei ole pakottava syy.
Minulle tehtiin ja olen katunut sitä mutta ei voi enää mitään. Luvattiin silmälaseista pääsemistä mutta ei niistä päässyt.
Nyt on toisessa silmässä huono näkö savumuodostelmia ja vääristymä. Suorassa viivassa on kunnon mutka ja sanottiin, että jälkikaihi.
Mulla ei ollut kaihia, kun kävin 5 kk ennen silmälääkärillä tarkistuttamassa näköni mutta mykiön vaihdon yhteydessä kirjattiin papereihin alkava kaihi. Tällä kirjauksella varmistettiin vastuun poisto epäonnistumisesta.
Toimenpide maksoi 2600,00 € ja jos menisin korjauttamaan tuon toisen silmän maksaisi se 500 100 €. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei missään tapauksessa mykiön vaitoa ellei ole pakottava syy.
Minulle tehtiin ja olen katunut sitä mutta ei voi enää mitään. Luvattiin silmälaseista pääsemistä mutta ei niistä päässyt.
Nyt on toisessa silmässä huono näkö savumuodostelmia ja vääristymä. Suorassa viivassa on kunnon mutka ja sanottiin, että jälkikaihi.
Mulla ei ollut kaihia, kun kävin 5 kk ennen silmälääkärillä tarkistuttamassa näköni mutta mykiön vaihdon yhteydessä kirjattiin papereihin alkava kaihi. Tällä kirjauksella varmistettiin vastuun poisto epäonnistumisesta.
Toimenpide maksoi 2600,00 € ja jos menisin korjauttamaan tuon toisen silmän maksaisi se 500 100 €.Sama täällä; papereissa oli kirjaus alkavasta kaihista, vaikka kaihia ei ollut!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude22115114Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t12710530Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy12010104Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1089351Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k539175Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump237079Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk566945Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1826517Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1736197Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri335608