Tuli törttöiltyä pahemmin tuossa jokin aika sitten ja vanhoja riitoja selvitettiin nyrkein. No oikeudesta meikäläiselle tuli tuomio ja korvauksia maksettavaksi. Eikä siinä mitään, väärin tein ja tuomio oli aiheellinen. Asianomistaja nyt vaan hankaa vastaan. Ollaan siis vanhoja tuttuja ja tältä henkilöltä tulee melkein päivittäin viestiä, et maksa korvaukset. Olen pyytäny tilinumeroa johon rahat voin maksaa, mutta hän vaatii käteismaksua. Onko mun suostuttava tähän? Haluan, että maksusta jää "jälki"! Tyypin tuntien, tiedän ettei myöhemmin myöntäisi mun mitään rahoja maksaneen, jos käteisenä ne annan.
Korvauksien maksaminen asianomistajalle
5
214
Vastaukset
- gggggtt
Maksa käteisellä ja ota joku mukaasi todistajaksi, tai pyydä kuittaus paperille.
- Ccdft
ei tarvita todistajia. Menet pankkiin ja maksat summan . Se riittää!!! Liitteeksi laita oikeuden määrään korvaukset.
Kuitti riittää todisteeksi. Säilytä se huolellisesti.- Inahutabrex
Ainut laillinen ja rehellinen keino eikä jupinoita voi tulla. Kaverisi voi monesta syystä yrittää, esim jos elää sosiaalisiin avuin.
Muista, pankin kautta. - qwqwqwqwq
Inahutabrex kirjoitti:
Ainut laillinen ja rehellinen keino eikä jupinoita voi tulla. Kaverisi voi monesta syystä yrittää, esim jos elää sosiaalisiin avuin.
Muista, pankin kautta.Lukihäiriö vai mikä ? Kyselijä antoi ymmärtää, ettei hän tiedä tilinumeroa, eikä velkoja suostu sitä kertomaan.
- maksutalletus
Jos kerran asia meni oikeuteen asti ja siellä sinut tuomittiin maksumieheksi, niin ei kannata maksaa korvauksia mitenkään epämääräisesti käteisellä. Juuri siksi että tarvitset jonkun tositteen että olet maksun tehnyt.
Jos velkoja kieltäytyy ottamasta suoritusta vastaan niin viime kädessä voit ymmärtääkseni tehdä maksutalletuksen aluehallintovirastoon. Silloin myös koron maksamisvelvollisuus katkeaa.
https://www.avi.fi/web/avi/maksutalletuslakiin-perustuva
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522095
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3321293Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.921199- 1521094
- 68941
- 35928
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31869Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta24814Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59807Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46779