Tuli törttöiltyä pahemmin tuossa jokin aika sitten ja vanhoja riitoja selvitettiin nyrkein. No oikeudesta meikäläiselle tuli tuomio ja korvauksia maksettavaksi. Eikä siinä mitään, väärin tein ja tuomio oli aiheellinen. Asianomistaja nyt vaan hankaa vastaan. Ollaan siis vanhoja tuttuja ja tältä henkilöltä tulee melkein päivittäin viestiä, et maksa korvaukset. Olen pyytäny tilinumeroa johon rahat voin maksaa, mutta hän vaatii käteismaksua. Onko mun suostuttava tähän? Haluan, että maksusta jää "jälki"! Tyypin tuntien, tiedän ettei myöhemmin myöntäisi mun mitään rahoja maksaneen, jos käteisenä ne annan.
Korvauksien maksaminen asianomistajalle
5
222
Vastaukset
- gggggtt
Maksa käteisellä ja ota joku mukaasi todistajaksi, tai pyydä kuittaus paperille.
- Ccdft
ei tarvita todistajia. Menet pankkiin ja maksat summan . Se riittää!!! Liitteeksi laita oikeuden määrään korvaukset.
Kuitti riittää todisteeksi. Säilytä se huolellisesti.- Inahutabrex
Ainut laillinen ja rehellinen keino eikä jupinoita voi tulla. Kaverisi voi monesta syystä yrittää, esim jos elää sosiaalisiin avuin.
Muista, pankin kautta. - qwqwqwqwq
Inahutabrex kirjoitti:
Ainut laillinen ja rehellinen keino eikä jupinoita voi tulla. Kaverisi voi monesta syystä yrittää, esim jos elää sosiaalisiin avuin.
Muista, pankin kautta.Lukihäiriö vai mikä ? Kyselijä antoi ymmärtää, ettei hän tiedä tilinumeroa, eikä velkoja suostu sitä kertomaan.
- maksutalletus
Jos kerran asia meni oikeuteen asti ja siellä sinut tuomittiin maksumieheksi, niin ei kannata maksaa korvauksia mitenkään epämääräisesti käteisellä. Juuri siksi että tarvitset jonkun tositteen että olet maksun tehnyt.
Jos velkoja kieltäytyy ottamasta suoritusta vastaan niin viime kädessä voit ymmärtääkseni tehdä maksutalletuksen aluehallintovirastoon. Silloin myös koron maksamisvelvollisuus katkeaa.
https://www.avi.fi/web/avi/maksutalletuslakiin-perustuva
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851354Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670