Uskontunnustus

Nickitön pää

Ja niin on ihminen itseään rakastanut, että kuvitteli jumalan omaksi kuvakseen. Ja tälle jumalalle uskotteli syntyneen pojan, Jeesuksen Kristuksen. Ja näiden avulla pyrkii hallitsemaan heikompiaan ja väistämään vastuunsa ihmisenä omista teoistaan. Aamen.

10

862

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • admata.

...Jotka pyrkivät, kuten sanoit:
      >>
      hallitsemaan heikompiaan ja väistämään vastuunsa ihmisenä omista teoistaan.
      >>

Kristillisyydessä kuitenkin sanotaan moisesta irti. Uskovaiset pyrkivät virheensä huomatessaan nimenomaan kantavaan vastuunsa ja korjaamaan tekonsa niin ihmisten, kuin Jumalankin edessä.

Todelliseen sydämenuskoon kulminoituu rakkaus, rehellisyys ja toisen kunnioittaminen. Jumalaltahan et voi mitään salata tai fuskata;)

Tekouskovaiset ovat sitten taasen asia erikseen...

• Puhuva Pää

Eikös lestadiolaisuus juuri ole tekouskovaisuutta, joka perustuu vain ja ainoastaan maallikkosaarnaajien hassuihin sääntöihin? Näitä sääntöjä yritetään perustella raamatulla. Raamatusta saisi vaikka keittokirjan, jos otetaan sana sieltä ja sana täältä, minkä olen kirjoituksianne seuranneena todennut.

• Ihminen on ainoa todelliseen luovaan ajatteluun pystyvä elollinen olento. Miksi ihminen ei voisi olla Luojansa kuva? Ihminen on Jumalan mestariteos, mutta Saatana -langennut enkeli- huokutteli hänet syntiin. Ihmisestä tuli itsekäs ja menetti yhteyden Luojaansa. Jumala rakasti meitä kuitenkin niin paljon, että joutui antamaan Poikansa -joka oli Isästä aikojen alussa syntynyt- ettei yksikään joka Häneen uskoo hukkuisi vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Rakas ystäväni, ajattele jos tämä päivä on viimeinen päiväsi tässä kirotussa maassa. Ketä huudat avuksesi kuoleman hetkellä. Pyydä anteeksi ja tee parannus. Olen huolissani sinun kuolemattomasta sielustasi

• Nickitön pää

Minulla, kuten sinullakaan, ei ole kuolematonta sielua. Uskonne perustuu Välimeren alueella kirjoitettuun folkloren Valittuihin Paloihin. Yhtään Raamatussa esitettyä väitettä te ette voi esittää toteen. Rakennatte siis pilvilinnoja. Ja lisäksi - te lestadiolaiset vieläpä vääristelette sitä, mitä väitätte jumalan (tarkoituksella pienellä) sanaksi. Oppinnehan perustuvat saarnamiestenne höyrypäisiin väitteisiin. Siitä huolimatta - mukavaa loppuelämää pimennossa.

• ggg
        Nickitön pää kirjoitti:

Minulla, kuten sinullakaan, ei ole kuolematonta sielua. Uskonne perustuu Välimeren alueella kirjoitettuun folkloren Valittuihin Paloihin. Yhtään Raamatussa esitettyä väitettä te ette voi esittää toteen. Rakennatte siis pilvilinnoja. Ja lisäksi - te lestadiolaiset vieläpä vääristelette sitä, mitä väitätte jumalan (tarkoituksella pienellä) sanaksi. Oppinnehan perustuvat saarnamiestenne höyrypäisiin väitteisiin. Siitä huolimatta - mukavaa loppuelämää pimennossa.

joudut helvettiin!!!!

• Huono ihminen
        ggg kirjoitti:

joudut helvettiin!!!!

Ihmisellä ei ole oikeutta tuollalailla tuomita, siitä mihin kukakin joutuu.... Sitäkin kannattaa miettiä..

T: VL

• ggg
        Huono ihminen kirjoitti:

Ihmisellä ei ole oikeutta tuollalailla tuomita, siitä mihin kukakin joutuu.... Sitäkin kannattaa miettiä..

T: VL

perkeleen palvelijat joutuu helvettiin

• Nickitön pää
        ggg kirjoitti:

perkeleen palvelijat joutuu helvettiin

Tai siis väärin sanottu - logiikkasi puuttuu täysin. Jos en minä usko jumaliin, niin en kai sitten saataniinkaan! Kannattaisiko itselleen selvittää perusasiat ennen enempää hihhulointia, arvoisa ggg?

• Nastaboi
        Nickitön pää kirjoitti:

Tai siis väärin sanottu - logiikkasi puuttuu täysin. Jos en minä usko jumaliin, niin en kai sitten saataniinkaan! Kannattaisiko itselleen selvittää perusasiat ennen enempää hihhulointia, arvoisa ggg?

Ottamatta kantaa Jumalan olemassaoloon saanen huomauttaa, että Hänen eksintenssinsä ei riipu mitenkään siitä, uskotko sinä tai minä Häneen. Yhtä lailla minäkin olen olemassa, vaikka et uskoisikaan minuun.

• Nickitön pää
        Nastaboi kirjoitti:

Ottamatta kantaa Jumalan olemassaoloon saanen huomauttaa, että Hänen eksintenssinsä ei riipu mitenkään siitä, uskotko sinä tai minä Häneen. Yhtä lailla minäkin olen olemassa, vaikka et uskoisikaan minuun.

Olennaista tässä onkin se, mikä voidaan osoittaa todeksi. En minä usko myöskään menninkäisiin, vesihiisiin tai Väinämöiseen. Ja vaikka uskoisinkin, ei mitään niistä siitä huolimatta olisi olemassa. Siis kääntäen väitteeseesi: jumalat eivät muutu olemassaoleviksi, uskoitpa sinä niihin tai et.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      107
      3639
    2. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      64
      2589
    3. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      20
      2509
    4. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      72
      2351
    5. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      19
      2226
    6. Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen

Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.
      Ikävä
      102
      1292
    7. Kaste pelastaa ihmisen

Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm
      Kaste
      597
      1177
    8. Uskon todistus

Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik
      Kaste
      261
      1026
    9. Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko

Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K
      Luterilaisuus
      400
      1025
    10. Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla

Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday
      Maailman menoa
      142
      1009
    Aihe