tupakan viljely, onko kannattavaa, mikä maa laji käy.
tupakkakkia
3
239
Vastaukset
- onhansekannattavaaonhan
Kysymykseen mikä maa käy vastaus on joku lämpimämmän ilmastovyöhykkeen maa kuin Suomi.
Lajien osalta en ole perehtynyt asiaan, mitähän niitä sitten mahtaa olla, muuta kuin mallu ja nortti. - tupakanviljelijänpoika
Multava maa käy täällä Suomessakin tupakalle. On vaan hankala viljeltävä, siemenet pieniä ja taimet pitää tehdä erikseen idättämällä sisätiloissa. Sinänsä ei vaikeaa koneellistaa kylvöä potteihin https://www.youtube.com/watch?v=9fw-tuFe2vQ ja pottien kylvöä sitten maahan https://www.youtube.com/watch?v=6uF0UdFFsYo, mutta hankalaa isommalle alalle, ellei pysty koneellistamaan.
Tupakka vaatii aika paljon käsityötä kuitenkin ja on myös omat niksit sadonkorjuussa. Ei ole kasvi helpoimmasta päästä!
Isäni viljeli tupakkaa 1940-luvulla isommassa mitassa, virginialaista lajiketta ja homma loppui sodan jälkeen tuontitupakan vapauttamiseen. Kotimaisen tupakan markkinat loppuivat aika nopeasti silloin.
Tuolloin 1940-luvula oli muitakin tupakan viljelijöitä, jotka viljelivät tupakkaa suuremmassa mittakaavassa mm. Sahalahdella viljeltiin, nykyisin yhtiö tuotteistaan tunnettu eineksien valmistaja. Joten kyllä tupakka Suomessa kasvaa!
Tupakan viljelyn kannattavuus on sitten toinen juttu. Jos pystyy koneellistamaan viljelyä ja pystyy markkinoimaan tuotteet. Markkinointi on käytännössä hieman hankalaa, kun tupakalla on lainsäädännössä tietyt rajoitteet markkinoinnin suhteen ja bulkkitavaran tuottaminen on Suomessa tupakan kohdalla aika vaikeaa saada kannattavaksi. Haasteita siis riittää!- tupakanviljelijänpoika
..jatkoa vielä edelliseen, eli jos tupakan viljely kiinnostaa, niin aiheesta löytyy kyllä tietoa maailmalta runsain määrin. https://www.youtube.com/watch?v=75xTczDqmq4
Sain jopa aikoinaan Kemiran (nyk. Yara) edustajalta tupakan viljelyyn liittyvää tietoa, kun tiedustelin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512