vuokraindeksi

paljonko

Olen vuokrannut asunnon 1.9.2015 jolloin vuokraindeksi oli 1902,.Vuokra 660 euroa,mikähän on indeksi nyt ja paljonko pitäis vuokraa korottaa?.

7

1642

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hohhoiijaaa

On siinäkin vuokranantaja... korota nyt vaikka viiskytmarkkaa

• Mitään vuokraindeksiä ei edes ole olemassa, vaan elinkustannusindeksi. Indeksin muutos heinäkuun 2015 ja heinäkuun 2017 välillä on 1,1 %. Eli vuokrakorotuksen määrä euroissa 7,26 €.

• paljonko

Kiitos asiallisesta ja selvästä vastauksesta!.

• maymay2

Kysyisin välittäjältä miten arvioitte vuokrattavan asunnon vuokran. Helsinkiläinen välittäjä ilmoitti minulle määrätyn summan ja sillä lähdettiin liikkeelle. Minulla oli korkeampi toivomus. Muutaman näytön jälkeen hän totesi, että vuokra on liian korkea, täytyy laskea vuokraa. Minulle on jäänyt tunne, että asunnon myyjät ja vuokraajat ajaavat ainoastaan omaa palkkiotaan takaa. Sopimusta tehdessä välittäjille sopii myyjän ilmoittamat hintatoivomukset, mutta jos ei muutaman näytön jälkeen tapahdu mitään niin alkaa jatkuva pudotus. En halua loukata sinua enkä kolleegoitasi, teette kuitenkin hyvää työtä. Minua kiinnostaisi kuitenkin tietää mistä itse voisin varmistaa hinnat, olivat sitten markkinahintoja tai muita hintoja. Jää kaivelemaan kun pienempi 70 luvun kaksio vuokrataan kalliimmalla hinnalla kuin muutaman neliön suurempi saunallinen kaksi 90 luvulta. Voisitko neuvoa?

• uituei
        maymay2 kirjoitti:

Kysyisin välittäjältä miten arvioitte vuokrattavan asunnon vuokran. Helsinkiläinen välittäjä ilmoitti minulle määrätyn summan ja sillä lähdettiin liikkeelle. Minulla oli korkeampi toivomus. Muutaman näytön jälkeen hän totesi, että vuokra on liian korkea, täytyy laskea vuokraa. Minulle on jäänyt tunne, että asunnon myyjät ja vuokraajat ajaavat ainoastaan omaa palkkiotaan takaa. Sopimusta tehdessä välittäjille sopii myyjän ilmoittamat hintatoivomukset, mutta jos ei muutaman näytön jälkeen tapahdu mitään niin alkaa jatkuva pudotus. En halua loukata sinua enkä kolleegoitasi, teette kuitenkin hyvää työtä. Minua kiinnostaisi kuitenkin tietää mistä itse voisin varmistaa hinnat, olivat sitten markkinahintoja tai muita hintoja. Jää kaivelemaan kun pienempi 70 luvun kaksio vuokrataan kalliimmalla hinnalla kuin muutaman neliön suurempi saunallinen kaksi 90 luvulta. Voisitko neuvoa?

etkö sitten voi kertoa aluetta ja välittäjän arvioimaa markkinahintaa, ei kai niissä mitään salattavaa liene

• sanonNytSuoraan
        maymay2 kirjoitti:

Jos tarvitset välittäjän hoitamaan vuokraamista, on järkevämpi myydä asunto pois, tulet muuten kusetetuksi välittäjän ja vuokralaisen toimesta.
        Välittäjä on jo nyt kussut sinua silmiin, sitä vuokraa on paha alkaa laskemaan, se kirkuu muuten julki sitä, että kämppäsi on paska, eikä kelpaa kenellekään.
        Jos tänne osaat kirjoittaa, niin miksi et kykene selvittämään paikallista vuokratasoa?
        Pitää lisäksi ottaa huomioon asunnon kunto ja jos sinulla on kovat vaatimukset vuokralaisen suhteen, vuokran pitää olla halvempi, joltakin sossuloiselta voi pyytää kovempaa vuokraa, niillä kun on vähemmän vaihtoehtoja.

• Haikarinenpentti

Saunallinen asunto ei sovelliu vuokrattavaksi muutenkaan,on kuitenkin maahanmuuttajaa jne joyka kuivaavat kenkiä kiukaalla,riskit ja väärinkäytöksen vaara on paljon suurempo.Tämän tulet huomaamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4740
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      4
      3364
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      126
      3170
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      25
      2603
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      61
      2303
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1759
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1364
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1235
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1038
    Aihe