Pihistelijän vanhanaikainen unelma. Ei oikein jaksa liikkua sähköllä. kun Yaris hybrid ei ole hauska ajaa eikä se ole erityisen halpa, niin jää ristiriitatinen fiilis.
Äkä-läkä-pum. Suomen vanhin autolehti on puhunut. Virossa ja keski-Euroopassa näitä myydään kolmen tonnin alennuksella.
Hybridi-Yaris sai latteat arvioinnit TL:ssa
30
548
Vastaukset
Jos joku Tuulilasin mainitsee Suomen vanhimmaksi autolehdeksi, on pakko suhtautua kertojan muihinkin tarinoihin epäilevästi.
- Kohti_hybridiä
Kirjoitin jo aikaisemmin aiheesta täällä. Rehellinen arvostelu, mutta kapea ja vääristelevä:
1. auto pysyy hyvin liikenteen vauhdissa tasasella tai alle 65kmh nopeudessa pelkällä sähköllä
2. miksi valita lähes kallein malli testiin, jossa vielä 16" renkaat, jotka todettu kasvattavan rengasmelua huomattavasti.
3. ei mitään mainintaa kattavasta turvavarustelusta, kaistavahti, automaattijarrutus, liikennemerkkien tunnistus ym.
4. Touch&Go 2 vanhanaikainen? Ehkä hiukan isot ikonit, mutta ominaisuuksiltaan päihittää useimmat. Googlen haku, liikkuvien/ei liikkuvien tutkien varoitukset, striimaus puhelimesta ja paljon muuta
Toki korimalli jo vanhahtava, mutta vanha sanonta on hyvä: jos se toimii, älä koske siihen- jaIsotRenkaatSyynäHihii
Tuo viimeinen kaneetti on todella huvitava.
Ensin pujutaan vanjentuneesta tekniikasta ja kun muistelee Yariksen viimeisintä kestotestiä ja se hurjaa ruostumista, ym. puutteita, niin ennemmin olidu ollut syytä tehfä hyvin paljon parannuksia. - Kohti_Hybridiä
En ole lukenut kestotestistä, mutta myynnin perusteella sillä ei ole ollut vaikutusta ostajiin. Näistä rimpuloista vaan tykätään tietyissä piireissä, joissa auto on vain kulkuneuvo.
- yartsa2
Tai "Näistä rimpuloista tykätään piireissä, jotka ostavat autoja eivätkä roiku autopalstoilla".
- älä.lue.jos.ei.kiinnosta
"Näistä rimpuloista vaan tykätään tietyissä piireissä, joissa auto on vain kulkuneuvo."
Sen piirin ihmiset eivät tapaa notkua autopalstoilla. On myös niin että tuon tuon piirin suosikkautot eivät pärjää autovertailuissa koska vertailun tekevät ihmiset jotka välittävät autoista ja heidän lehtiään ostavat ihmiset jotka välitävät autoista.
Miksi kuluttaja jolle auto on vain kulkuvälinen edes välittäisi autovertailuista? Jättäisi sellaisten seuraamisen autoista kiinnostuneille.- Kohti_hybridiä
No mä en laske itseäni henkilöksi, jolle auto on vain kulkuneuvo. Oiskohan nyt menossa 16. auto mun elämäni aikana. Tuhlannut rahaa autoihin varmaan yhden asunnon verran, kuulunut merkkiclubeihin vuosia.
Nyt vaan on tilanne sellainen, etten oikeastaan tarvitse autoa, jonkin kauppakassin vaan. Vaihdoin 10v vanhan yli 300hp nelivedon tuohon rimpulaan, perusteena polttoaine, automaatti, hinta, kulutus kaupungissa, medialaitteet ja mahdollisimman hyvät turvavarusteet. Merkillä ei ollut niin väliä. Ei löytynyt muita vaihtoehtoja sopivaan hintaan n.20k€, en viitsinyt sijoittaa enempää pääomaa.
Mä en osaa sanoa tuosta "vanhahtavuudesta" mitään, mulla ei ole ollut Toyotoja aikaisemmin. Sen voin todeta, että on äänekkäämpi, "ohuempi", tehoton, sivutuuliherkkä, yksinkertainen ja muovinen. Mutta on myös yllättävän tilava, pieni kulutuksellinen kaupungissa <80kmh (hybridi), turvavarusteet toimivat ja tuo Touch&Go 2 on oikeasti hyvä.
Maailma muuttuu, ja minä sen myötä. Veikkaan, että en omista seuraavaa autoani. Joko siirryn yhteisautoiluun tai sitten otan yksityisleasing vekottimen. - kiteytätäänTämäkinAsia
Vaikka auto olisikin "vain kulkuneuvo" niin on tyhmyyttä olla hankkimatta hieman tietoa noinkin kalliista investoinnista.
- Kohti_Hybridiä
kiteytätäänTämäkinAsia kirjoitti:
Vaikka auto olisikin "vain kulkuneuvo" niin on tyhmyyttä olla hankkimatta hieman tietoa noinkin kalliista investoinnista.
No mä en tiedä mitä tietoa olisin kaivannut lisää? Mulla oli selvät speksit asian tiimoilta, ja en löytänyt "parempaa" vaihtoehtoa. Speksit olivat:
- hinta max. 21k€
- bensiinikone
- automaatti
- mahdollisimman pieni kaupunkikulutus
- integroitu navi ja handfree, striimaus mahdollisuus
- aut. hätäjarrutus
Kuten huomaat, niin etsin todellakin autoa nimen omaan kaupunkikäyttöön. Nyt kerro mulle, mikä olisi ollut parempi vaihtoehto noilla spekseillä? Mahdollinen ruostuminen ja rikkoutuminen ei haittaa, takuu voimassa ja auto vaihtunee 4v päästä. - vaihtoehto.seat
Kohti_Hybridiä kirjoitti:
No mä en tiedä mitä tietoa olisin kaivannut lisää? Mulla oli selvät speksit asian tiimoilta, ja en löytänyt "parempaa" vaihtoehtoa. Speksit olivat:
- hinta max. 21k€
- bensiinikone
- automaatti
- mahdollisimman pieni kaupunkikulutus
- integroitu navi ja handfree, striimaus mahdollisuus
- aut. hätäjarrutus
Kuten huomaat, niin etsin todellakin autoa nimen omaan kaupunkikäyttöön. Nyt kerro mulle, mikä olisi ollut parempi vaihtoehto noilla spekseillä? Mahdollinen ruostuminen ja rikkoutuminen ei haittaa, takuu voimassa ja auto vaihtunee 4v päästä.Seat Ibiza mahtuu noihin raameihin ja on vuosikymmenen tuoreempi tapaus. Tuo ikäero näkyy ja tuntuu kaikkialla.
IBIZA 1.0 EcoTSI 115 STYLE DSG Navi.
Miksi muuten pidät kaupunkikulutusta kovin tärkeänä asiana? Sanoit että sulle tulee kilometrejä hyvin vähän ja auto on lähinnä kauppakassi. Mitä väliä on silloin puoli litraa suuntaan tai toiseen? - LueEnemmänTojotisti
Kannattaisi ehkä tohjokuskien roikkua välillä autopalstalla. Tai varsinkin lukea kestotesteistä kuinkkuinka kestävä senTtiä oikeasti on. Tai vertailuista....voittaako voittaako...ai olikin viimeinen.
- Kohti_hybridiä
vaihtoehto.seat kirjoitti:
Seat Ibiza mahtuu noihin raameihin ja on vuosikymmenen tuoreempi tapaus. Tuo ikäero näkyy ja tuntuu kaikkialla.
IBIZA 1.0 EcoTSI 115 STYLE DSG Navi.
Miksi muuten pidät kaupunkikulutusta kovin tärkeänä asiana? Sanoit että sulle tulee kilometrejä hyvin vähän ja auto on lähinnä kauppakassi. Mitä väliä on silloin puoli litraa suuntaan tai toiseen?Ihan hyvä, mutta sain paljon enemmän varusteita pienempään hintaan. Hinta karkaa komeasti Ibizassa kun lyö samat varusteet kuin Yaris Hybrid Launch Editionissa.
- Kohti_hybridiä
LueEnemmänTojotisti kirjoitti:
Kannattaisi ehkä tohjokuskien roikkua välillä autopalstalla. Tai varsinkin lukea kestotesteistä kuinkkuinka kestävä senTtiä oikeasti on. Tai vertailuista....voittaako voittaako...ai olikin viimeinen.
Edelleen, uuden auton ollessa kyseessä niin ei nuo kestävyys asiat ole juuri tärkeimpänä mielessä.
- faceliftattu
Kohti_hybridiä kirjoitti:
Ihan hyvä, mutta sain paljon enemmän varusteita pienempään hintaan. Hinta karkaa komeasti Ibizassa kun lyö samat varusteet kuin Yaris Hybrid Launch Editionissa.
Ne ominaisuudet jotka speksasit tärkeiksi löytyy Ibizasta alle 21.000€ Toki Launch Edissä on lisä automaatti-ilmastointia ja peruutuskameraa, mutta pidän kyllä tärkeämpänä asiana sitä että Seat on isompi mutta silti kevyempi. Yksi niistä eduista mitä uusi malli antaa faceliftattuun useamman vuotta vanhemman perusrakenteen nähden. Samoin 115hv Seatin suorituskyky on selkeästi parempi. Ajo-ominaisuudet ovat tietysti VW-konsernin leipälaji, joten niitä ei tarvitse erikseen mainita.
Arvotan nämä paria eletronista lisävarustetta korkeammalle. Sinä valitsit toisin ja siksi on hyvä että on erilaisia autoja. - Kestävyys_nimenomaan
Kohti_hybridiä kirjoitti:
Edelleen, uuden auton ollessa kyseessä niin ei nuo kestävyys asiat ole juuri tärkeimpänä mielessä.
on Toyota-hybridin valtti muihin rimpuloihin verrattuna. Vw-konsernilaatua (Tsi dsg) ei voi edes verrata Toyotan ongelmattomasti satojatuhansia kestävään hybridiin.
- samaa.potaskaa
Kestävyys_nimenomaan kirjoitti:
on Toyota-hybridin valtti muihin rimpuloihin verrattuna. Vw-konsernilaatua (Tsi dsg) ei voi edes verrata Toyotan ongelmattomasti satojatuhansia kestävään hybridiin.
aina voi louskuttaa leukojaan. totuus on kuitenkin se että tojo paalataan pienemmillä kilometreillä kuin VW. Ja kaksi kolmesta tojosta hyytyy ennen 200.000km matkaa.
Puheet satojatuhansia kestävistä tojoista ovat pelkkää bs:ää.
Voit toki jatkaa tuota mutta satuilua se on a kitsekin tiedät sen.
Yhdeksän tojoa kymmenestä paalataan ennen 300 tkm. Ja sen kymmenes on arvoton vanha katiska.
http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_503_au.jpg - huonojahan.ne
samaa.potaskaa kirjoitti:
aina voi louskuttaa leukojaan. totuus on kuitenkin se että tojo paalataan pienemmillä kilometreillä kuin VW. Ja kaksi kolmesta tojosta hyytyy ennen 200.000km matkaa.
Puheet satojatuhansia kestävistä tojoista ovat pelkkää bs:ää.
Voit toki jatkaa tuota mutta satuilua se on a kitsekin tiedät sen.
Yhdeksän tojoa kymmenestä paalataan ennen 300 tkm. Ja sen kymmenes on arvoton vanha katiska.
http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_503_au.jpgArvokasta tietoa.
Mulla onkin nyt käytössä vm. -06 Prius, ajettu vasta 345tkm, ei vikoja. Edellinen kulkuneuvo oli CarinaE -97 1,6 myydessä oli mittarissa vain 437tkm. - imepaskaa
samaa.potaskaa kirjoitti:
aina voi louskuttaa leukojaan. totuus on kuitenkin se että tojo paalataan pienemmillä kilometreillä kuin VW. Ja kaksi kolmesta tojosta hyytyy ennen 200.000km matkaa.
Puheet satojatuhansia kestävistä tojoista ovat pelkkää bs:ää.
Voit toki jatkaa tuota mutta satuilua se on a kitsekin tiedät sen.
Yhdeksän tojoa kymmenestä paalataan ennen 300 tkm. Ja sen kymmenes on arvoton vanha katiska.
http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_503_au.jpgMites noilla listoilla Toyota onkin suht korkealla...
http://www.hs.fi/autot/art-2000005243858.html - SoToy
Hae hyvä ihminen hoitoa itsellesi!
- jokaiselle.oma
Kaikki nykyautot ovat toimivia pelejä ja Yaris varmaan täyttää hyvin perusautoilijan tarpeet. Pitää kuitenkin ymmärtää että myös pikkuautoluokassa on tarjolla autoja joissa rima on pistetty vähän korkeammalle kuin Yariksessa.
Ei siis pidä ihmetellä että vertailuissa Polot yms. autot rankataan Yariksen yläpuolelle. Ja oikeutetusti niin.
Ei se Yariksesta sen huonompaa autoa tee, mutta kertoo sen että Yaris ei määritä pikkuluokan kärkeä. Perusauto perustarpeisiin, ei kuitenkaan läheskään paras pikkuluokan auto.
Jokainen ostaa tarpeensa mukaan. Yaris menee jos rima on puolikorkealla, enemmän vaativat päätyvät muihin pikkuautoihin.- Kohti_Hybridiä
Allekirjoitan mielipiteesi. Mutta kuten yllä olevasta vastauksesta voit lukea, niin speksit olivat aika tiukat ja Polo ei niihin ainakaan tuolloin pystynyt.
- Kuka_rankkaa
Mihin perustuu sitten se tosiasia että Yarista myydään luokassaan selvästi eniten Suomessa? Ei kait ihmiset tieten tahtoen osta huonompaa autoa.
Jos tarkoitat toimittajien rankkaus niin olen sitä mieltä että autolehtien toimittajat ovat todella Saksaan päin kumartavia. - globaali.jumbo
Kuka_rankkaa kirjoitti:
Mihin perustuu sitten se tosiasia että Yarista myydään luokassaan selvästi eniten Suomessa? Ei kait ihmiset tieten tahtoen osta huonompaa autoa.
Jos tarkoitat toimittajien rankkaus niin olen sitä mieltä että autolehtien toimittajat ovat todella Saksaan päin kumartavia.Yaris ei jää pelkästään Saksalaisten taakse vaan myös toisten japanilaisten. Tässä Mazda 2 rankataan paremmaksi.
http://www.caradvice.com.au/545627/toyota-yaris-v-mazda2-comparison/
Ja myös toinen japsi ja tsekki
http://www.autoexpress.co.uk/suzuki/swift/99516/suzuki-swift-vs-toyota-yaris-vs-skoda-fabia
Ja kuten näkyy, on sama missä päin maailmaa autoja verrataan, luokan kärkeen Yariksella ei ole mitään asiaa. Perinteiseen Toyotan tapaan. - Kohti_hybridiä
globaali.jumbo kirjoitti:
Yaris ei jää pelkästään Saksalaisten taakse vaan myös toisten japanilaisten. Tässä Mazda 2 rankataan paremmaksi.
http://www.caradvice.com.au/545627/toyota-yaris-v-mazda2-comparison/
Ja myös toinen japsi ja tsekki
http://www.autoexpress.co.uk/suzuki/swift/99516/suzuki-swift-vs-toyota-yaris-vs-skoda-fabia
Ja kuten näkyy, on sama missä päin maailmaa autoja verrataan, luokan kärkeen Yariksella ei ole mitään asiaa. Perinteiseen Toyotan tapaan.Edelleen, ihan sama. Myy kuitenkin hemmetin hyvin.
- Naisenmieli.muuttuvainen
Kohti_hybridiä kirjoitti:
Edelleen, ihan sama. Myy kuitenkin hemmetin hyvin.
Olet aikamoinen tuuliviiri. Vielä muutama tunti sitten olit sitä mIeltä että valitsit Yariksen puhtaasti sen perusteella että se täytti sun speksisi ja se riittää. Nyt kommentoit taas tarmokkaasti autovertailuja ja myyntitilastoja.
Koeta päättää. - Kohti_hybridiä
Naisenmieli.muuttuvainen kirjoitti:
Olet aikamoinen tuuliviiri. Vielä muutama tunti sitten olit sitä mIeltä että valitsit Yariksen puhtaasti sen perusteella että se täytti sun speksisi ja se riittää. Nyt kommentoit taas tarmokkaasti autovertailuja ja myyntitilastoja.
Koeta päättää.Can't follow. Mitä mun spekseillä on tekemistä testien kommentoinnin kanssa? Edelleen, minä tein valinnan speksien perusteella, mutta voin kyllä todeta samaan hätään, että ei noilla testeillä näytä olevan mitään vaikutusta myyntiin.
- Älä_huoli
Kohti_hybridiä kirjoitti:
Can't follow. Mitä mun spekseillä on tekemistä testien kommentoinnin kanssa? Edelleen, minä tein valinnan speksien perusteella, mutta voin kyllä todeta samaan hätään, että ei noilla testeillä näytä olevan mitään vaikutusta myyntiin.
kanssasi kiistelevä Tojota-trollipoju on skitsofreenikko. Ei sitä ymmärrä kukaan muukaan. Mutta pirun ahkera trollipoju se kyllä on.
- Pum.Pum
Arvovaltainen autolehti on puhunut ja pulinat pois. Yaris hybrid on vanhanaikainen unelma. Ei oikein jaksa liikkua sähköllä. Äka-läka-pum.
- Saunottajajienaviisi
Hyvin kulkee bensan ja sähkön yhteistyöllä. Luokkansa luotettavin automaatti ja arvonsa parhaiten säilyttävä.
Täyshybridi ei tosiaankaan ole vanhanaikainen. Toimittajan ammattitaidottomuus huipussaan tuossa TL jutussa. - laiska_mutta_hidas
Laiskoja tientukkoja ovat. Sopivat vain tasamaalla köröttelyyn, karvahattu päässä, kuten tollolootan mopoturbotkin. Siis ihan oivia pelejä 80-lukua uudelleen eläville dementikoille = tojovaareille. On tekniikka ja suorituskyky niin tuttua ja turvallista ;-D
Tojon mopohybrideissä sähkömoottori on kovin vajaatehoinen. Sitku pitää vielä yrittää pihistellä eli yritetään kiihdyttää niin, ettei polttomoottori käynnisty ... kun ei jakseta vaparin ulinaa kuunnella? Joten tojon mopohybridit ovat tientukkoina. Mutta vaareille piisaa ja näin on hyvä totutella mopoauton ratiin siirtymistä.
Vrt. joku Opel Ampera, missä peruslogiikka on ihan toinen - käytännössä sähköauto, jossa 100 kW teho välittömästi käytettävissä pelkällä nilkan ojentamisella. Näissä polttomoottorin roolina on olla vain "range extender" jolla ajetaan pitkät lomamatkat, kun arkipäivien muutaman kymmenen km ajot hoituvat 100 % sähköllä. Toisin kuin tojon pellehybrideissä, joilla madellaan sähköllä vain muutama hassu km. Hitaasti ja tientukkona.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882