Kuollut rituaali

Tulipunaneheppa

Muodollisuus,opittu tapa ja perinne.Aloitin uudestaan aiheen josta voimme kiistellä kuolemaamme asti.Pyhä Henki,KASTE tulee ilman minkäänlaisia muodollisuuksia ja rituaaleja,erityisesti sillä hetkellä kun koet itsesi täysin syntiseksi katuen ja Jumalan armoon tukeutuen,luottaen kaikesta sydämestäsi Jeesuksen sovintotyöhön ilman minkäänlaista näkyvää tekoa,sanaa ja ajatusta.
Ei silloin kun kello näyttää nyt tullakseen sinut Jumalan Sanan ääreen voivottelemaan ja anomaan jotain näkyväistä rituaalia,tapaa ja perinnettä,anteeksiantoa Jumalalta.
Kun mieli särkyy ja sydän herää,ei se edellytä mitään ihmisten määrittelemiä ehtoja.

58

976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mustaheppa

      Kyllä nyt tuli kerrankin harvinaisen tyhjentävästi ja pelkistetyksi sanotuksi,kiitti.

      • Tuhkanharmaa

        Ei ole oikein että ihmiset yksinkertaisesti ajattelisivat vaan kielensä rikastamina rämpivät,senkin.


      • ValkeaHevonen
        Tuhkanharmaa kirjoitti:

        Ei ole oikein että ihmiset yksinkertaisesti ajattelisivat vaan kielensä rikastamina rämpivät,senkin.

        Kyllä,nuo ihmispoloiset ovat täysin eksyksissä hakiessaan luonnostaan laumastaan turvaa ja "rakkautta"koska he eivät tiedä ja tunne huomista.


      • Tulipunaneheppa
        ValkeaHevonen kirjoitti:

        Kyllä,nuo ihmispoloiset ovat täysin eksyksissä hakiessaan luonnostaan laumastaan turvaa ja "rakkautta"koska he eivät tiedä ja tunne huomista.

        Minähän heidät suistan epätietoisuuteen uskontonsa varjoon ja sitten ylennän heidät Jumalan yhteyteen.


      • Mustaheppa

        Miksi meidän heistä tarvitsee huolehtia,eivätkö he itse likaa elämänsä pois Jumalan yhteydestä?


      • Tuhkanharmaa
        Mustaheppa kirjoitti:

        Miksi meidän heistä tarvitsee huolehtia,eivätkö he itse likaa elämänsä pois Jumalan yhteydestä?

        Eihän meillä olisi tarkoitusta ja tarvetta,olisimme turhia ja merkityksettömiä Jumalan tahdon jälkeen sillä meitä ei olisi ilmanJumalaa.


      • Mustaheppa
        Tuhkanharmaa kirjoitti:

        Eihän meillä olisi tarkoitusta ja tarvetta,olisimme turhia ja merkityksettömiä Jumalan tahdon jälkeen sillä meitä ei olisi ilmanJumalaa.

        Miksi meidän tarvitsee piitata ihmisistä,hehän suistavat itsensä ihan itekseen kohti lopullista loppua järjettömyyksissään ja maailman herroina luulevinaan.Eihän minun tarvitse tehä mitään,hehän hoitavat vitsauksensa ihan omasta takaa ilman minua.


      • Tulipunaneheppa
        Mustaheppa kirjoitti:

        Miksi meidän tarvitsee piitata ihmisistä,hehän suistavat itsensä ihan itekseen kohti lopullista loppua järjettömyyksissään ja maailman herroina luulevinaan.Eihän minun tarvitse tehä mitään,hehän hoitavat vitsauksensa ihan omasta takaa ilman minua.

        Miksi minäkin kun katson noita ihmisten olemattomia surkuhupaisia räpellyksiä pikkuruisine sotineen ja tappamisineen jaksan,alkaa pikkuhiljaa kyllästyyn heihin olemattomiin mutta hei,hehän ovat Jumalan luomia syntisiä perkeleitä,eikö heistä ny löydykään munaa.


      • ValkeaHevonen
        Tulipunaneheppa kirjoitti:

        Miksi minäkin kun katson noita ihmisten olemattomia surkuhupaisia räpellyksiä pikkuruisine sotineen ja tappamisineen jaksan,alkaa pikkuhiljaa kyllästyyn heihin olemattomiin mutta hei,hehän ovat Jumalan luomia syntisiä perkeleitä,eikö heistä ny löydykään munaa.

        Lopettakaas ny ettei Jumala suutu taikka paremminkin,ihminen.


      • ValkeaHevonen kirjoitti:

        Kyllä,nuo ihmispoloiset ovat täysin eksyksissä hakiessaan luonnostaan laumastaan turvaa ja "rakkautta"koska he eivät tiedä ja tunne huomista.

        Tiesitkö , että Raamatussa verrataan Valkoista hevosta evankeliumiin.
        --


    • Kuollut rituaalit tulee kun elävä usko puuttuu. Tarvitsemme herätyksen, Jeesus vaatii uudestisyntyminen Nikodeemusta...

    • Kertokaapa

      Miksi opetatte Jumalan sanan vastaisia oppeja uudestisyntymisestä?

      Joh. 3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
      Joh. 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

      • "kertokaapa"
        -
        Eikö tämä ole tosi todiste Kasteesta.? !
        -
        Ja vielä Jeesuksen suusta kerrottuna...
        -


      • KAIKILLE_LUODUILLE
        teuta01 kirjoitti:

        "kertokaapa"
        -
        Eikö tämä ole tosi todiste Kasteesta.? !
        -
        Ja vielä Jeesuksen suusta kerrottuna...
        -

        Kyllä. Sitä minä ihmettelenkin tässä, että Kaikkivaltiaan Jumalan asettamaa Saksamenttia ppyhää toimitusta nimitetään halveksien kuolleeksi rituaaliksi.

        Miksi puhutaan itsestä Jeesukseen uskovina, kun samaan hengenvetoon pilkataan Kristusta?

        Kaste ei ole rituaali, vaan se on pyhä toimitus, jossa syntinen liha haudataan (upotetaan) kuoleman hautaan yhdessä Kristuksen kanssa, ja syntinen puetaan uskon kautta Kristuksen vanhurskaudella.

        Jokainen Jeesukseen Kristukseen Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastettu nousee joka aamu uuteen päivään kasteen armossa. Näin on, ellei hän kiellä ja pilkkaa epäuskossaan Kristusta Vapahtajaansa. Näin tekee jokainen joka puhuu Jeesuksen asettamasta Kasteesta pilkaten ja halveksien.

        Mark. 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia KAIKILLE LUODUILLE.
        Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.


        Joh. 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        Joh. 3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.


      • KAIKILLE_LUODUILLE kirjoitti:

        Kyllä. Sitä minä ihmettelenkin tässä, että Kaikkivaltiaan Jumalan asettamaa Saksamenttia ppyhää toimitusta nimitetään halveksien kuolleeksi rituaaliksi.

        Miksi puhutaan itsestä Jeesukseen uskovina, kun samaan hengenvetoon pilkataan Kristusta?

        Kaste ei ole rituaali, vaan se on pyhä toimitus, jossa syntinen liha haudataan (upotetaan) kuoleman hautaan yhdessä Kristuksen kanssa, ja syntinen puetaan uskon kautta Kristuksen vanhurskaudella.

        Jokainen Jeesukseen Kristukseen Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastettu nousee joka aamu uuteen päivään kasteen armossa. Näin on, ellei hän kiellä ja pilkkaa epäuskossaan Kristusta Vapahtajaansa. Näin tekee jokainen joka puhuu Jeesuksen asettamasta Kasteesta pilkaten ja halveksien.

        Mark. 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia KAIKILLE LUODUILLE.
        Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.


        Joh. 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        Joh. 3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.

        Juuri tässä sinulla on kaksi esimerkkiä :
        Mark. 16:16 Joka uskoo ja kastetaan pelastuu.
        ja
        Joh. 3:5 jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä ,
        hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. Ks. Ef. 5:26.
        -


      • KauttaTeutateksen
        teuta01 kirjoitti:

        "kertokaapa"
        -
        Eikö tämä ole tosi todiste Kasteesta.? !
        -
        Ja vielä Jeesuksen suusta kerrottuna...
        -

        Kyllä sinäkin siellä äitisi kohdussa aikoinasi lilluit ties missä aineissa ennen tuloasi tähän maailmaan.Äitisi kohdussa sinäkin henkesi sait ja elät sitä henkeäsi viimeiseen henkäykseesi asti.


    • Jeesuksen_usko

      LIHA KIELTÄÄ LAPSILTA USKON.
      LIHA KIELTÄÄ LAPSILTA KASTEEN KRISTUKSEEN.

      Miksi?

      Siksi koska se on liha! Ja liha turvautuu järjen päätelmiin.
      "Lapsi ei ymmärrä!"
      "Lapsella ei ole uskoa."
      "Lapsi ei tarvitse kastetta pelastuakseen."

      Yhtäkään näistä päätelmistä ei löydy Raamatusta. Sen sijaan päinvastaisia todistuksia löytyy hyvin paljon. Uskoon tulleiden koko perhekunnat kastettiin. Jeesus todisti lapsen uskon olevan esikuva uskosta. Pyhää Kastetta ei suoriteta ihmisen ymmärrykseen, eikä ihmisen omaan uskoonkaan perustuen, vaan Jeesukseen Kristukseen, - Jeesuksen uskoon.

      2. Piet. 1:1 Pietarin toinen kirje
      Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa.

      Ilm. 14:12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

      • 2. Piet. 1:1, Pietarin toisen kirjeen selitystä.: viitataan Room. 1:1. Paavali,
        Jeesuksen Kristuksen palvelija , kutsuttu Apostoli , erotettu julistamaan
        Jumalan evankeliumia ,, Apt. 9:15 , 13:2,; 1 Kor. 1:1.; Gal. 1:15. ja
        1 Tim.2:7 ; 2 Tim.1:11. . .
        -


      • teuta01 kirjoitti:

        2. Piet. 1:1, Pietarin toisen kirjeen selitystä.: viitataan Room. 1:1. Paavali,
        Jeesuksen Kristuksen palvelija , kutsuttu Apostoli , erotettu julistamaan
        Jumalan evankeliumia ,, Apt. 9:15 , 13:2,; 1 Kor. 1:1.; Gal. 1:15. ja
        1 Tim.2:7 ; 2 Tim.1:11. . .
        -

        Ilm. 14:12. ... selitystä...
        -
        Todellisille kristityille / pyhille on ominaista kuuliaisuus Jumalan
        käskyille . Tämä on hedelmää uskosta Jeesukseen ja Jumalan sanaan.
        -


      • koittakaaherätä

        Kaikki suunnilleen mitä sanot voidaan kumota huuhaana ja perittynä isien höpöinö fraaseina, mietitkö sitä hiukan!

        mitään Jeesuksen uskoa ei ole olemassakaan, joka olisi muka ihmiselle hyväksiolemassa, jokainen yksilö uskoo tai ei, siihen ei Jeesuksen uskolla ole mitään osuutta.


    • Kuollut-ritari

      voi voi se kuoli ..... niinku pitikin

    • siis_mikä_kuoli

      Mikä se?

      • "siis-mikä-kuoli"
        -
        varmaan "se" rituaali .
        jota turhaan koetti ylistä...
        -


      • Tulipunaneheppa

        Pyhän Hengen kaste

        Vaikuttaa siltä, että useimmat tuntevat kasteen, mutta harvat näyttävät tuntevan Pyhän Hengen kasteen, josta Raamattu myös puhuu. Raamatun perusteella asiasta eivät tienneet monet Paavalin aikaan, joten ei ihme, jos asia ei ole tuttu nykyäänkään.

        Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan". Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella". Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen". Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        Apostolien teot 19:2-6

        Pyhä Henki liittyy normaaliin kasteeseen ja sen voi saada kaste hetkellä. Lisäksi Raamatun mukaan Jumalan lapset voivat pyytää Pyhää Henkeä Jumalalta.

        Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!
        Luuk. 11:13

        Raamatun mukaan Pyhä Henki on luvattu Jeesuksen opetuslapsille, opettamaan asioita.

        Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
        Joh. 14:26

        Mutta kun he vievät teitä synagoogain ja hallitusten ja esivaltojen eteen, älkää huolehtiko siitä, miten tai mitä vastaisitte puolestanne tahi mitä sanoisitte; sillä Pyhä Henki opettaa teille sillä hetkellä, mitä teidän on sanottava."
        Luuk. 12:11-12

        Mutta mistä tietää onko saanut Pyhän Hengen, mitkä ovat sen merkkejä? Koska Raamatun perusteella Pyhä Henki on myös opettaja, Pyhän Hengen olemassa olon voi havaita opetuksesta tai ymmärryksestä. Jos siis muistaa ja ymmärtää Jeesuksen opetusta, mikä on Jumalan tahto ja oikein, voi se olla osoitus Pyhästä Hengestä. Seuraavassa kohdassa on lueteltu merkkejä, joista tuntee Pyhän Hengen.

        Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        Kirje galatalaisille 5:22


      • Tuhkanharmaaheppa
        Tulipunaneheppa kirjoitti:

        Pyhän Hengen kaste

        Vaikuttaa siltä, että useimmat tuntevat kasteen, mutta harvat näyttävät tuntevan Pyhän Hengen kasteen, josta Raamattu myös puhuu. Raamatun perusteella asiasta eivät tienneet monet Paavalin aikaan, joten ei ihme, jos asia ei ole tuttu nykyäänkään.

        Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan". Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella". Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen". Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        Apostolien teot 19:2-6

        Pyhä Henki liittyy normaaliin kasteeseen ja sen voi saada kaste hetkellä. Lisäksi Raamatun mukaan Jumalan lapset voivat pyytää Pyhää Henkeä Jumalalta.

        Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!
        Luuk. 11:13

        Raamatun mukaan Pyhä Henki on luvattu Jeesuksen opetuslapsille, opettamaan asioita.

        Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
        Joh. 14:26

        Mutta kun he vievät teitä synagoogain ja hallitusten ja esivaltojen eteen, älkää huolehtiko siitä, miten tai mitä vastaisitte puolestanne tahi mitä sanoisitte; sillä Pyhä Henki opettaa teille sillä hetkellä, mitä teidän on sanottava."
        Luuk. 12:11-12

        Mutta mistä tietää onko saanut Pyhän Hengen, mitkä ovat sen merkkejä? Koska Raamatun perusteella Pyhä Henki on myös opettaja, Pyhän Hengen olemassa olon voi havaita opetuksesta tai ymmärryksestä. Jos siis muistaa ja ymmärtää Jeesuksen opetusta, mikä on Jumalan tahto ja oikein, voi se olla osoitus Pyhästä Hengestä. Seuraavassa kohdassa on lueteltu merkkejä, joista tuntee Pyhän Hengen.

        Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        Kirje galatalaisille 5:22

        Hekö heräisivät hengelliseen sotaan? Enpä usko koska he luottavat omaan ymmärrykseensä osoittaen omahyväisyytensä ja ylimielisyytensä,kunniansa ja ylpeytensä toisiaan kohtaan.He eivät nöyrry,alistu ja usko kuolemaansa edes minun edessäni .


      • Mustaheppa
        Tuhkanharmaaheppa kirjoitti:

        Hekö heräisivät hengelliseen sotaan? Enpä usko koska he luottavat omaan ymmärrykseensä osoittaen omahyväisyytensä ja ylimielisyytensä,kunniansa ja ylpeytensä toisiaan kohtaan.He eivät nöyrry,alistu ja usko kuolemaansa edes minun edessäni .

        Niin,he elävät täysin lihansa mukaan mutta kuvittelevat hurskaina ja viattomina elävänsä Jumalan tahdon mukaan noudattaessaan ulkoista synnittömyyttään vailla sisäistä parannusta.
        He jotka joutaisivat nälkää ja työttömyyttä näkevän omaisuutensa menettäneenä merkityksettömänä materiana mutta kun ei,hehän jatkavat maallisen mammonan perässä maineensa ja kunniansa tähden kuin tuli hännän alla.,vailla häpeänsä tuntemista.


      • ValkeaHevonen
        Mustaheppa kirjoitti:

        Niin,he elävät täysin lihansa mukaan mutta kuvittelevat hurskaina ja viattomina elävänsä Jumalan tahdon mukaan noudattaessaan ulkoista synnittömyyttään vailla sisäistä parannusta.
        He jotka joutaisivat nälkää ja työttömyyttä näkevän omaisuutensa menettäneenä merkityksettömänä materiana mutta kun ei,hehän jatkavat maallisen mammonan perässä maineensa ja kunniansa tähden kuin tuli hännän alla.,vailla häpeänsä tuntemista.

        Kaste

        Raamatun mukaan Jeesuksen opetuslapseksi tehdään kastamalla ja opettamalla pitämään sen, minkä Jeesus käski pitää.

        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        Mat.28:19-20

        Monia ihmisiä kastetaan kyllä, kuten Jeesus opetti, mutta pitävätkö he myös sen, mitä Jeesus opetti pitämään? Tietävätkö he edes mitä heidän tulisi pitää?

        Kasteeseen liittyy paljon kiistoja siitä miten se tulisi suorittaa ja millä sanoilla. Tulisiko olla aikuinen ja tulisiko kastaa pelkästään Jeesuksen Kristuksen nimeen, kuten Apostolien teoissa.

        Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        Apostolien teot 19:5-6

        Raamatun perusteella vaikuttaa siltä, että tärkeämpää on ajatus Jeesuksen opetuslapseksi tulemisesta ja siitä, että pitää sen mitä Jeesus käski pitämään. Raamatussa ei ole määritelty ikärajoja kasteelle, eikä pelkällä kasteella pelastu.

        Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        Mark. 16:16

        Jos siis henkilö on kastettu lapsena, muttei usko sitä, mitä Jeesus opetti, kasteesta ei ole juuri hyötyä. Jos uskoo sen, mitä Jeesus sanoi, pitää myös kiinni niistä sanoista.


      • ValkeaHevonen kirjoitti:

        Kaste

        Raamatun mukaan Jeesuksen opetuslapseksi tehdään kastamalla ja opettamalla pitämään sen, minkä Jeesus käski pitää.

        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        Mat.28:19-20

        Monia ihmisiä kastetaan kyllä, kuten Jeesus opetti, mutta pitävätkö he myös sen, mitä Jeesus opetti pitämään? Tietävätkö he edes mitä heidän tulisi pitää?

        Kasteeseen liittyy paljon kiistoja siitä miten se tulisi suorittaa ja millä sanoilla. Tulisiko olla aikuinen ja tulisiko kastaa pelkästään Jeesuksen Kristuksen nimeen, kuten Apostolien teoissa.

        Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        Apostolien teot 19:5-6

        Raamatun perusteella vaikuttaa siltä, että tärkeämpää on ajatus Jeesuksen opetuslapseksi tulemisesta ja siitä, että pitää sen mitä Jeesus käski pitämään. Raamatussa ei ole määritelty ikärajoja kasteelle, eikä pelkällä kasteella pelastu.

        Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        Mark. 16:16

        Jos siis henkilö on kastettu lapsena, muttei usko sitä, mitä Jeesus opetti, kasteesta ei ole juuri hyötyä. Jos uskoo sen, mitä Jeesus sanoi, pitää myös kiinni niistä sanoista.

        Kyllä nykyinen kaste on oikea, että kastetaan ,
        " Isän ja Pojan ja Pyhän hengen nimeen. "
        -
        Koska se on pyhään kolminaisuuteen . . .
        -


      • Tuhkanharmaaheppa
        Mustaheppa kirjoitti:

        Niin,he elävät täysin lihansa mukaan mutta kuvittelevat hurskaina ja viattomina elävänsä Jumalan tahdon mukaan noudattaessaan ulkoista synnittömyyttään vailla sisäistä parannusta.
        He jotka joutaisivat nälkää ja työttömyyttä näkevän omaisuutensa menettäneenä merkityksettömänä materiana mutta kun ei,hehän jatkavat maallisen mammonan perässä maineensa ja kunniansa tähden kuin tuli hännän alla.,vailla häpeänsä tuntemista.

        Aivan,he ovat umpisokeat ja kuurot vailla Jeesusta,vapahdusta.


    • kuolleitarituaaleja

      Miksi te ette tee kuten Apostolit antavat mallin, että vain ne kastetaan jotka ottavat vastaan evankeliumin?

      mitä ihmeen hyötyä t e kuvittelette sillä olevan että vauvan pää saa vesitipan, kun itse potilas ei tajua msitään mitään!

      • oliskoaikaherätä

        Sehän on pelkkä kirkollinen rituaali jolla taattiin aikanaan kirkolle rahantulo pakkoveron muodossa ja hallitsijalle uskollinen lauma sotimaan heidän hulluja päähänpistojaan.

        Raamatussa ei ole pienintäkään tukea muull ekuin uskoontulleen kasteella Jeesukseen Kristukseen.
        suomalaiset ovat taikauskoissa tiesittekö sitä, papinpelko on syvällä suomalaisessa ei meinaa irrota edes uskoontulleista!


      • oliskoaikaherätä kirjoitti:

        Sehän on pelkkä kirkollinen rituaali jolla taattiin aikanaan kirkolle rahantulo pakkoveron muodossa ja hallitsijalle uskollinen lauma sotimaan heidän hulluja päähänpistojaan.

        Raamatussa ei ole pienintäkään tukea muull ekuin uskoontulleen kasteella Jeesukseen Kristukseen.
        suomalaiset ovat taikauskoissa tiesittekö sitä, papinpelko on syvällä suomalaisessa ei meinaa irrota edes uskoontulleista!

        Kuinka niin, Antoihan Jumala Ympärileikkus käskyn jo 2068 eKr.
        Joka verrataan kasteeseen vieläkin , 4085 vuotta myöhemmin. . .
        -
        Ja antoi Jeesus kiasteen ainakin opetuslapsilleen ja opetti sen heille
        oikein tekemään. Sen jälkeen he kastoivat enemmän kuin Johannes
        ja hänen opetuslapset. . .
        -


      • kerroppasse
        teuta01 kirjoitti:

        Kuinka niin, Antoihan Jumala Ympärileikkus käskyn jo 2068 eKr.
        Joka verrataan kasteeseen vieläkin , 4085 vuotta myöhemmin. . .
        -
        Ja antoi Jeesus kiasteen ainakin opetuslapsilleen ja opetti sen heille
        oikein tekemään. Sen jälkeen he kastoivat enemmän kuin Johannes
        ja hänen opetuslapset. . .
        -

        Niin niin selityksiä tulee mutat miksi et vastaa kysymykseen?

        kysyin; miksi ette tee kuin Apostolit antavat mallin vaan lisäätte omianne?


      • Tulipunaneheppa

        Rituaalit ja tavat pitävät ihmiset toiminnassa,muutenha he tuijottaisivat kuolemaansa aseistamattomina,tylsistyneinä idiootteina ,kaikesta maallisesta luopuneina katsoen Jumalaansa kasvoista kasvoihin mitään näkemättä ja kuulematta,lopullisesti kuolleina.


      • Tuhkanharmaaheppa
        Tulipunaneheppa kirjoitti:

        Rituaalit ja tavat pitävät ihmiset toiminnassa,muutenha he tuijottaisivat kuolemaansa aseistamattomina,tylsistyneinä idiootteina ,kaikesta maallisesta luopuneina katsoen Jumalaansa kasvoista kasvoihin mitään näkemättä ja kuulematta,lopullisesti kuolleina.

        Antakaa minun tuhota ihmiskunta kaikilla maailmassa olevilla vitsauksilla sillä hehän ovat omanvanhurskaan perkeleemme ojennuksessa sitä kunnioittaen.


      • Mustaheppa
        Tuhkanharmaaheppa kirjoitti:

        Antakaa minun tuhota ihmiskunta kaikilla maailmassa olevilla vitsauksilla sillä hehän ovat omanvanhurskaan perkeleemme ojennuksessa sitä kunnioittaen.

        EI,mehän kidutamme heidät luulemaan tuhonsa tulleen kaikesta järjestään syntyneillä oivalluksilla.


      • kohtuunastiheti

        tarkoitat varmaan lutterin keksintöä kastaa vauvat heti jopa hätäpääkasteella!!

        samaa mieltä järjen päätelmistä.


      • korjataanpahiukantaas
        Tulipunaneheppa kirjoitti:

        Rituaalit ja tavat pitävät ihmiset toiminnassa,muutenha he tuijottaisivat kuolemaansa aseistamattomina,tylsistyneinä idiootteina ,kaikesta maallisesta luopuneina katsoen Jumalaansa kasvoista kasvoihin mitään näkemättä ja kuulematta,lopullisesti kuolleina.

        >Ei vaan kykenevinä olemaan Herran asialla, eikä naurettavien rituaalien orjina piiskaten toisiaan samoihin hoopotekoihin!


      • Katekismus
        kohtuunastiheti kirjoitti:

        tarkoitat varmaan lutterin keksintöä kastaa vauvat heti jopa hätäpääkasteella!!

        samaa mieltä järjen päätelmistä.

        Lutteri teki paljon hyvää,toki vahinkoakin mutta sinä poju olet tyhmä ja tietämätön idiootti joka et tarvitse sivistystä ja valistusta vaan halussasi ja himossasi pohjattomaan suohon tarpomista.


      • kerroppasse kirjoitti:

        Niin niin selityksiä tulee mutat miksi et vastaa kysymykseen?

        kysyin; miksi ette tee kuin Apostolit antavat mallin vaan lisäätte omianne?

        Kun en ole varma mitä sinä haet,
        Apostolit tekivät kuten Jeesus oli opettanut,
        muussakin asiassa kuin Kasteessa, kuten uskossa.
        -
        Jos kristitty ei uskonut kuten sinä, miksi hän olisi silloin
        tehnyt kuten haet selvästi. Tarkoitus peräsi voi olla selvä
        mutta minä en sitä tiedä.
        -


      • idioottimittarille
        Katekismus kirjoitti:

        Lutteri teki paljon hyvää,toki vahinkoakin mutta sinä poju olet tyhmä ja tietämätön idiootti joka et tarvitse sivistystä ja valistusta vaan halussasi ja himossasi pohjattomaan suohon tarpomista.

        Kerrotko millä tavalla käväsit mittaamassa jonkin kirjoitajan tyhmyyden niin että voit nimitellä häntä idiootiksi, kerro mikä oli mittarin nimi ja mistä hankit sen?


      • Mittariidiootille
        idioottimittarille kirjoitti:

        Kerrotko millä tavalla käväsit mittaamassa jonkin kirjoitajan tyhmyyden niin että voit nimitellä häntä idiootiksi, kerro mikä oli mittarin nimi ja mistä hankit sen?

        Kiitos,se kun joku loputtomasti järkeilee ja yrittää olla kaikkein oikeimmassa LUULOSSA,mittareista en tiedä,ylipäänsä ihmisten keksinnöistä.Mittari olen minä,kaikista suurin tyhmyri ja idiootein ihminen ja ostin sen alennuksesta netistä.


    • ValkeaHevonen

      Mutta hehän ovat täpösurkeita ihmisiä kaikkine lukemattomine puutteineen vaikka kuvittelevat olevansa lähellä totuuksia.Hehän matelevat ja tekevät ties mitä Jumalansa eteen päästääkseen Iloisten pohjattomien kuorrutusten kakkujen ääreen syödäkseen loputtoman täydellisesti valmistettuja kakkuja valittujen kanssa.Mutta kun erittäin harva heistä kelpaa Jumalalle niin kuiteski Jumalakin raivostuu näistä kakunsyöjistä jotka loputtomassa iloisuudessaan ja autuudessaan ovat kullalla ja mirhamilla kyllästettyjä tyhmiä idiootteja jotka loputtomassa iloisuudessaan eivät välitä tippaakaan lähimmäisistään Helvetissä.Eivät he voikaan sillä hehän ovat Helvetissä loputtomassa kärsimyksessään ja piittaamattomuudessaan lähimmäistensä tähden.

      • onerikoinenjoukko

        Mutta kyllä kravatin pitämättömyys täytyy heille oven avata!

        ja sekin, kun nimittelevät netissä idiooteiksi ja suurisilmäisiksi pahanpuhujiksi jos kyselee uskomisensa perusteita.

        kuten vaikka sitä miksi kukaan Apostoli ei kasta ainuttakaan vauvelia eikä siten tottele lähetyskäskyä lutterin tapaan!


      • onerikoinenjoukko kirjoitti:

        Mutta kyllä kravatin pitämättömyys täytyy heille oven avata!

        ja sekin, kun nimittelevät netissä idiooteiksi ja suurisilmäisiksi pahanpuhujiksi jos kyselee uskomisensa perusteita.

        kuten vaikka sitä miksi kukaan Apostoli ei kasta ainuttakaan vauvelia eikä siten tottele lähetyskäskyä lutterin tapaan!

        Jeesus sanoi : Antakaa lasten tulla minun tyköni ,ja
        soimasi opetuslapsiaan jotka kehoitti viemään lapset
        pois , että muka Jeesus oli tehnyt sinä pv, jo paljon
        sairaitten parantamista ja siunausta ja oli muka väsynyt.
        -


      • entahdouskoa
        teuta01 kirjoitti:

        Jeesus sanoi : Antakaa lasten tulla minun tyköni ,ja
        soimasi opetuslapsiaan jotka kehoitti viemään lapset
        pois , että muka Jeesus oli tehnyt sinä pv, jo paljon
        sairaitten parantamista ja siunausta ja oli muka väsynyt.
        -

        et kai sinä teuta nyt niin tyhmä ole että kuvittelet tuolla Jeesuksen sanalla olevan jotain tukea vauvojen kastamisille, etjhän ole?!


      • ValkeaHevonen
        onerikoinenjoukko kirjoitti:

        Mutta kyllä kravatin pitämättömyys täytyy heille oven avata!

        ja sekin, kun nimittelevät netissä idiooteiksi ja suurisilmäisiksi pahanpuhujiksi jos kyselee uskomisensa perusteita.

        kuten vaikka sitä miksi kukaan Apostoli ei kasta ainuttakaan vauvelia eikä siten tottele lähetyskäskyä lutterin tapaan!

        Apostoli siis tottelee sinua ja on sinun ymmärryksesi alainen,orja.Sinä tiedät kasteesta luonnostaan kaiken, onhan sinulla sinut järkeilemässä.Suuret on silmäsi,apposen auki ja pahaa et tunne koska et ole syntinen vaan puhtaimmista puhtain pulmunen,vitivalkoinen.


      • entahdouskoa kirjoitti:

        et kai sinä teuta nyt niin tyhmä ole että kuvittelet tuolla Jeesuksen sanalla olevan jotain tukea vauvojen kastamisille, etjhän ole?!

        Olen sitä mieltä , Että Jeesus Kristus piti kielensä alla vettä ,
        jolla saattoi kastaa lapsen kuin lapsen siihen tarvitaan 3 tippaa
        Vielä on Unkarissa se tapa pidetty voimassa.
        -


      • teuta01 kirjoitti:

        Olen sitä mieltä , Että Jeesus Kristus piti kielensä alla vettä ,
        jolla saattoi kastaa lapsen kuin lapsen siihen tarvitaan 3 tippaa
        Vielä on Unkarissa se tapa pidetty voimassa.
        -

        Lahjoitat hengellemme virvoituksen
        ja lupaat meille rauhan,lohdutuksen
        kun kiusattuna luokses tulemme,
        ja tunnustamme oman tilamme.
        -


      • teuta01 kirjoitti:

        Lahjoitat hengellemme virvoituksen
        ja lupaat meille rauhan,lohdutuksen
        kun kiusattuna luokses tulemme,
        ja tunnustamme oman tilamme.
        -

        Tie vie kaita, riemuun taivaan ,
        portti ahdas kunniaan .
        Voi, niin moni vaipu vaivaan
        synnin tietä kulkemaan .
        -


      • teuta01 kirjoitti:

        Tie vie kaita, riemuun taivaan ,
        portti ahdas kunniaan .
        Voi, niin moni vaipu vaivaan
        synnin tietä kulkemaan .
        -

        Kotona kerran taivaassa katsella saamme Jeesusta.
        Myös minä uutta virttä saan,riemuiten käydä laulamaan .
        -


      • vaikielenallavettähoooh
        teuta01 kirjoitti:

        Olen sitä mieltä , Että Jeesus Kristus piti kielensä alla vettä ,
        jolla saattoi kastaa lapsen kuin lapsen siihen tarvitaan 3 tippaa
        Vielä on Unkarissa se tapa pidetty voimassa.
        -

        Voi rakas taivahan isä!

        nyt en enää viitsi lukea mitään teutan tarinoita menee niin pöljiksi nämä jutut.

        olen senverran paljon ollut venäjällä että tiedän paljion muitakin tapoja siellä suunnalla joilla ei ole mitään tekemistä Raamatun opin kanssa mutta joit aihmiset palvoo tiukasti.
        miksi teuta et kasva aikuiseksi kuten Sana kehoittaa!


      • vaikielenallavettähoooh kirjoitti:

        Voi rakas taivahan isä!

        nyt en enää viitsi lukea mitään teutan tarinoita menee niin pöljiksi nämä jutut.

        olen senverran paljon ollut venäjällä että tiedän paljion muitakin tapoja siellä suunnalla joilla ei ole mitään tekemistä Raamatun opin kanssa mutta joit aihmiset palvoo tiukasti.
        miksi teuta et kasva aikuiseksi kuten Sana kehoittaa!

        Unkari ei ollut venäjää...
        en puhunut Ukrainasta. . .
        -
        Kasteeni kirkkoon minut liittää, Jumalan suuren perheeseen.
        Yhdessä saamme ISÄÄ kiittää , ja tehdä matkaa taivaaseen .
        Toisemme kuormaa kantaen vain luottaa voimaan Jeesuksen.
        -


      • vaikielenallavettähoooh kirjoitti:

        Voi rakas taivahan isä!

        nyt en enää viitsi lukea mitään teutan tarinoita menee niin pöljiksi nämä jutut.

        olen senverran paljon ollut venäjällä että tiedän paljion muitakin tapoja siellä suunnalla joilla ei ole mitään tekemistä Raamatun opin kanssa mutta joit aihmiset palvoo tiukasti.
        miksi teuta et kasva aikuiseksi kuten Sana kehoittaa!

        Et ole vastannut miksi IIsakki ympärileikattiin 2067. eKr.
        8 pv vanhana, eikö se ollut kasteeseen verrattava teko,
        ja kaikki sen jälkeen jotka leikattiin.
        .
        Saivat nimensä siten . . . varmasti...
        -
        Minullekin on yhdentekevää mihin sinä vastaat tai
        olet vastaamatta , , ,
        -


      • teuta01 kirjoitti:

        Et ole vastannut miksi IIsakki ympärileikattiin 2067. eKr.
        8 pv vanhana, eikö se ollut kasteeseen verrattava teko,
        ja kaikki sen jälkeen jotka leikattiin.
        .
        Saivat nimensä siten . . . varmasti...
        -
        Minullekin on yhdentekevää mihin sinä vastaat tai
        olet vastaamatta , , ,
        -

        Pyhä ISÄ JUMALA ,
        kuule meitä armossa ,
        siunaa tätä pientä lasta ,
        omaksesi hänet kasta ,
        hoida nyt ja vasta. . .
        -


      • ValkeaHevonen
        teuta01 kirjoitti:

        Pyhä ISÄ JUMALA ,
        kuule meitä armossa ,
        siunaa tätä pientä lasta ,
        omaksesi hänet kasta ,
        hoida nyt ja vasta. . .
        -

        Kuin myös,ollaanpas sitä hartaana Jumalan lapsena,sinähän tiedät muotomenot ja tavat ja kulttuurisi kuolamaksesi asti mutta entäs me jotka kyseenalaistamme isiemme tavat kuolemaksemme asti muotomenoina ja tapoina,kulttuurinamme?Siunaa tätäkin pikkuista
        teutaa ISÄ Jumala ja anna hänelle Pyhän Hengen lahja tulla lapseksesi aina ja iankaikkisesti.


      • ValkeaHevonen kirjoitti:

        Kuin myös,ollaanpas sitä hartaana Jumalan lapsena,sinähän tiedät muotomenot ja tavat ja kulttuurisi kuolamaksesi asti mutta entäs me jotka kyseenalaistamme isiemme tavat kuolemaksemme asti muotomenoina ja tapoina,kulttuurinamme?Siunaa tätäkin pikkuista
        teutaa ISÄ Jumala ja anna hänelle Pyhän Hengen lahja tulla lapseksesi aina ja iankaikkisesti.

        Minut on kastettu lapsena, kiitos ISÄ.
        kun uskon Kristukseen minä pelastun.
        Luther:
        -


    • ontermostaattinurinpäin

      liekö mailmassa mitään hullumpaa kuin tämä suomalaisten lutteriin uskominen.

      eli siis kasteeseen.

      niin ne isien pöljyydet opitaan j a lapsista tulee vielä hassumpia.

      ..kielen alla kolme tippaa....ei rakas taivahan Isä!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      191
      1905
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      62
      1320
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      58
      1073
    4. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      150
      970
    5. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      52
      958
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      81
      934
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      808
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      82
      790
    9. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      739
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      320
      698
    Aihe