Meillä on kaksi tipua. Saako niitä pitää ilman lupaa vai Tarviiks luvan?
Kana/kukko
3
201
Vastaukset
- tiputanssi
Ei tarvitse lupaa.🐔🐥
- Tirppanisti
Sen kummempaa lupaa ei tarvita (muuta kuin lähinaapureilta jos on kovin äänekäs kukko) mutta yhdenkin kanalinnun omistajan pitää ilmoittautua ja rekisteröityä siipikarjanpitäjäksi oman kunnan maaseutuelinkeinoviranomaiselle.
Lomakkeet ja ohjeet löytyy Eviran sivuilta:
https://www.evira.fi/elaimet/elainsuojelu-ja-elainten-pito/merkitseminen-ja-rekisterointi/siipikarja/ - Oma-aloitteisuus
Tämä nykyinen somehulluus on ihan sairasta. Miten sekaisin pitää olla, jos mitään ei viitsi ihan itse tehdä, vaan mieluummin kysellään keskustelupalstalla, jossa vastaukset voivat olla käytännössä mitä tahansa? Jos kyse edes olisi alan harrastajien foorumista, mutta kun ei. Valitsit sitten niinkin luotettavan tietolähteen kuin suomi24!
Ikinä en ole mitään siivekästä omistanut, mutta tiedän nyt parin minuutin perusgooglettelun tuloksena aiheesta huomattavasti enemmän kuin aloittaja, jolla on tipuja. Niin laiskalla ja kädettömällä apinalla ei elikkoja pidä olla ollenkaan, joka ei viitsi ottaa aiheesta itse selvää ala-asteikäiseltäkin vaaditulla googlettelutaidolla ja luotettavista tietolähteistä lukemalla. Evirastakin voisi suoraan kysyä, mutta ei.
https://www.evira.fi/elaimet/usein-kysyttya/muistilista-kesakanojen-pitajalle/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2151429- 961276
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan31077Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle171056Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9928Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86900Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.59838- 32830
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37768Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii44754