Paljonko?

Honeybunny

Paljonks te IHAN OIKEESTI saatte viikko-/kuukausirahaa? JA mitä joudutte tekee rahojen eteen?
Mä saan 20€ kuukausirahaa ja mun pitää aika usein tyhjentää tiskikone ja kattaa pöytä. Ome huone täytyy siivota ja muutenkin omat sotkut.

Sitte vielä, kumpi on teiän mielestä parempi, että saa viikko-/kuukausirahaa vai että saa rahaa aina kun pyytää? Mun mielestä on parempi, jos saa säännöllisesti tietyn summan.
Mun yks luokkalainen nimittäin saa rahaa aina, ku se vaan tarvii. Se sano, et se pyytää yleensä n. 200€ kuukauden aikana!! Siitä se käyttää tosi paljon karkkiin ja limuun!!! Musta sellanen on tyhmää!

23

1310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saan

      saan 18€/kk ja känny laskut pitää ite viälä maksaa, oon 15wee, poika....

    • honeybunnylle!

      Mä saan mun viikkorahani töitteni mukaan,eli jos en tee mitää töitä viikossa en saa mitää rahaakaa.
      viikko-/kuukausiraha on parempi ku toi jälkimmäinen vaihto ehto.

      • Honeybunny

        Sitä vaa viel, et mun ei tarvii maksaa mun kännykkälaskuja. Vaatteet joskus maksan ite joskus en, leffat ja karkit ja cd:t ja kaikki tollaset maksan yleensä ite.


    • ankka

      Mä saan päivässä 65 senttiä vanhemmilta, riippuen kuukaudesta ja olen 18v.

    • maikou

      nii mustakin se on ihan tyhmää laittais rahaa johonkin järkevään

      • minna

        Saan viikkorahaa 5e, ihan sopivasti.eikä tarvii tehä oikeeastaa mitää ton rahan eteen.En maksa ite puhelinlaskuja, mut vaatteita ostan joskus omilla.


    • ei mikään kroisos

      minä saan viikossa 2.5e ja sitten vielä jos siivoo oman huoneen nii saan yht. 3.35e.
      aika vähän minusta.
      mä tykkään viikorahasta eniten.

    • kisuli

      Mä saan noin 4-6 euroo/viikko.. Ihan tarpeeks mun mielest. Ei 14 vuotias tarvii niin hirveesti viikkorahaa, ainakaan jos saa sit vaatteisiin ym. tärkeempiin juttuihin sit saa vanhemmilta lisää rahaa....

    • tytti87

      kuulkaahan nyt. olkaa iloisia siitä että edes saatte jonkun moista viikkorahaa. mitä väliä, tuleeko sitä 1 euro vaiko 20. kelpaahan se raha, toki varmaan kaikille. mutta opetelkaa ensin arvostamaan sitä! mielestäni mikään ei voi olla raivostuttavampaa kuin se, että lapset saavat rahaa säännöllisesti tai kohtuuttomasti. itse olen vm.-87, ja saan vain ja ainoastaan perustarpeeni vanhemmiltani (äidiltäni lähinnä, sillä yh). olen käynyt kesätöissä 13 vuotiaasta asti, ja ansainnut rahani kovalla työllä. kokeilkaapa tekin äidin ja isän rahoilla elävät. minulle maksetaan ruoka, pesuvälineet ym. pakolliset asiat. omat huvit ja kalliit vaatteet maksan itse. olen koko kesän töissä, ja käytän ne vuoden aikana. raha ei kasva puussa, muistakaa se. arvostakaa vanhempianne, että edes saatte rahaa. miksi tarvitsee olla viikkorahaa? eiköhän sitä rahaa voi pyytää silloin kun tosissaan rahaa tarvitsee. ainakin minä pyydän sitä vain jonkin syyn takia. vanhempani ansaitsevat ihan hyvin, mutta minä ainakin osaan ja ymmärrän arvostaa rahaa. teillä ei ole elämää jos raha=hyvä elämä. voi luoja. kasvaakaahan jo, ei sitä ikääkään niin hirveästi siihen tarvita.

    • josku.d

      mina, Yrjö-petteri saan 25 senttiä viikossa

    • äiti

      ja minä olen antanut pojalle 100e/kk. nyt kyllä meni takaisin perintään.

      • ....

        ja maksan kännykkä laskun.


      • Honeybunny
        .... kirjoitti:

        ja maksan kännykkä laskun.

        Maksan myös koirani tarvikkeet ja tommoset. Luut, koulutusnamit, yms. Ruuat yleensä äiti ostaa, mutta joskus mä ite. (Maksoin siitä koirastaki puolet ite! Ja koirat on "aika" kalliita...toisen "puolikkaan" sain synttärilahjaks.)
        Että en mäkään sitä vaan saa ja sitte äiti kuitenki maksais kaiken! Mä käytän omia rahajani paljon enemmän, kun esimerkiks yks mun kaveri. Se saa saman verran kuukausirahaa kun mä (eli 20€) ja joskus 5€ enemmän, eikä se maksa melkeinpä mitään ite. Eikä tee yhtään mitään rahojen eteen.


      • tytti87
        Honeybunny kirjoitti:

        Maksan myös koirani tarvikkeet ja tommoset. Luut, koulutusnamit, yms. Ruuat yleensä äiti ostaa, mutta joskus mä ite. (Maksoin siitä koirastaki puolet ite! Ja koirat on "aika" kalliita...toisen "puolikkaan" sain synttärilahjaks.)
        Että en mäkään sitä vaan saa ja sitte äiti kuitenki maksais kaiken! Mä käytän omia rahajani paljon enemmän, kun esimerkiks yks mun kaveri. Se saa saman verran kuukausirahaa kun mä (eli 20€) ja joskus 5€ enemmän, eikä se maksa melkeinpä mitään ite. Eikä tee yhtään mitään rahojen eteen.

        huolehdi sinä omista raha-asioistasi, äläkä murehdi toisten rahan käyttöä. tuskinpa tämä 5 euroa enemmän saava on yhtään sinua onnellisempi.


      • Tiinudiidii
        tytti87 kirjoitti:

        huolehdi sinä omista raha-asioistasi, äläkä murehdi toisten rahan käyttöä. tuskinpa tämä 5 euroa enemmän saava on yhtään sinua onnellisempi.

        tytti87!!! Ite just tossa valitit siitä, kun lapset/nuoret saa säännöllisesti rahaa ja kaikkee, ja sitte suunnilleen haukut Honeybunnyä, kun se sanoi että se on sen mielestä tyhmää, ettei joudu tekemään mitään rahan eteen! Ensin sä olit ton työnteon puolella ja nyt käännyt sitä vastaan!??!
        Mä saan kuukausirahaa 15€ ja joudun:
        siivoomaan oman huoneen ja joskus pikkusiskonkin huoneen (on niin pieni, ettei ite voi) ja teen myöskin ruokaa ainakin kerran viikossa. Maksan vaatteet ja kaikki ite (en puhelinlaskua). Ja!! Säästän! Mä laitan pankkiin rahaa, että mulla olisi sitten opiskeluaikoina rahaa edes johonkin. Säkö aiot raataa kokoajan? Opiskella ja tehä töitä? Miten sä luulet ehtiväs tehä mitään muuta??? Onnee vaan sullekin...


      • tytti87
        Tiinudiidii kirjoitti:

        tytti87!!! Ite just tossa valitit siitä, kun lapset/nuoret saa säännöllisesti rahaa ja kaikkee, ja sitte suunnilleen haukut Honeybunnyä, kun se sanoi että se on sen mielestä tyhmää, ettei joudu tekemään mitään rahan eteen! Ensin sä olit ton työnteon puolella ja nyt käännyt sitä vastaan!??!
        Mä saan kuukausirahaa 15€ ja joudun:
        siivoomaan oman huoneen ja joskus pikkusiskonkin huoneen (on niin pieni, ettei ite voi) ja teen myöskin ruokaa ainakin kerran viikossa. Maksan vaatteet ja kaikki ite (en puhelinlaskua). Ja!! Säästän! Mä laitan pankkiin rahaa, että mulla olisi sitten opiskeluaikoina rahaa edes johonkin. Säkö aiot raataa kokoajan? Opiskella ja tehä töitä? Miten sä luulet ehtiväs tehä mitään muuta??? Onnee vaan sullekin...

        olen mielestäni ihan selvästi ottanut asiaan kantaa. ja jopa kohtuu asiallisestikin. olen sitä mieltä, että raha kuuluu ansaita, mutta ruikuttaminen siitä, jos muilla on enemmän, on aivan turhaa puuhaa. tuskinpa olen kenenkään mieltä pahoittanut. ja on mulla muutakin elämää. sanoin että ansaitsen rahani kesäisin olemalla koko kesän töissä. vuoden aikana kulutan nämä. teen kotitöitä ym. MUTTA pystyn myös muuhunkin. juuri tätä, työnteko ei vaadi sitä etteikö voisi tehdä muutakin. ja mitä tuohon opiskeluun ja työntekoon tulee, niin lukion jälkeen kun muutan omaan asuntoon, niin aivan saletisti tulen tekemään SEKÄ töitä, että opiskelemaan. sillä minä maksan itse pääasiassa vuokrani ym. kulut. toki minuakin varmaan tarvitsee auttaa, sillä viikonlopun palkat ja opiskelutuet ovat huonoja. varmasti sinäkin ymmärrät mitä tässä ajan takaa, joten älä lähde vääristelemään. kiitos, onnea tässä elämässä tarvitaankin.


    • ei ole

      kuukausi/viikkorahaa. rahani saan työnteolla, jakamalla lehtiä. ja olen 14-vuotias poika :p

    • jexe

      mä oon vasta 11.v ja saan viikos 5-8 euroo jos
      vain tiskaan, vien roskat ja siivoon kämpän.

    • mie....

      mä en saa vikko tai kuukausi rahaa.
      mutta saan rahaa jos oon siivonnut,pessyt astioita/pyykkiä. ja yleensä saan rahaa jos tarvitsen jotain.
      saan myös rahaa jos olen lähössä ulos kavereiden kanssa.
      kuukaudessa ne mun menot tekee n.30-50euroa.
      laitan myös säästöön paljon rahaa...

    • -Little@ngel-

      Saan 10 euroa kuukaudessa.
      Mun mielestä pöydän kattaminen ja tiskikoneen tyhjentäminen kuuluu ihan tavalliseen kotitöiden tekemiseen , että jos ne tekee niin ei vanhempien joudu siitä nyt maksaa.
      En jooudu tekemään mitään sen eteen..Mutta totta kai teen kotityöt ja kaikki tollaset :)
      Multa kyllä miinustetaan se raha siitä jos äiti ostaa mulle jotain huiveja tai jotain... xD
      (siis kuukausirahasta,,..)
      Kuukausiraha on parempi vaihtoehto , koska lapsihan voi pyytää vaikkka kuinka paljon , eikä siinä oo mitään järkeä!
      kaverisi on ilmeisesti vanhempiesi lellikki...

    • j.m.h89

      Saan viikossa 10€ ei tarttee tehdä mitään. Ei maksaa laskuja. Siihen päälle vaatteet,limut,karkit ym

    • Minäää:)

      Saan kuukausirahaa 50e ja sen eteen teen kotitöitä. Ostan osan vaatteista itse, vanhemmat ostavat vain ne mitä oikeasti tarvitsen. Omaa rahaa menee myös hevosen hoitoon, vanhemmat maksavat vain tallipaikan, eli 470e/kk.

    • 5€ viikossa

      MÄ saan viikkorahaa 5€, ja mä ja mun pikkusisko joudutaan sivoo huoneet ja wc rahojen eteen. (se saa 3€)
      Mä en todellakaan saa rahaa aina ku mä pyydän. Pitää olla hyvä syy. Mä luulen, et sen sun luokkakaverin vanhemmat on rikkaita.
      Limuun ja karkkiin tuhlaaminen on sairasta! Mulla on nyt kasassa 35€, alotettiin nimittäin 11.04, ku oli mun 12v-synttärit.
      Munki mielestä on parempi jos saa viikko/kuukausirahaa, ku se jos saa tarven tullen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      219
      1871
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1689
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      68
      1485
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1179
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1090
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1065
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1046
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      2
      970
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      940
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe