Hei! Kuten viime vuonnakin, tänäkin vuonna järjestetään syyskuussa Linnanmäellä IIK!WEEK-tapahtuma. Jos joku ei tiedä mistä on kyse täältä voi lukea lisää https://www.linnanmaki.fi/iikweek Eli siis silloin Linnanmäellä on kaikkea pelottavaa eikä välttämättä silloin sovi mennä ihan pienten lasten kanssa. Tästä vuodesta tekee mielenkiintoista se, että joihinkin kohteisiin on ikäsuositus 16v. Itse en päässyt viime vuonna tähän tapahtumaan, mutta tiedän, että silloin ei ollut noin suurta ikäsuositusta. Mitä mieltä olette, meneekö Linnanmäellä liian överiksi tämä pelottelu, kun pitää nostaa ikäsuositukset noin korkeaksi? Vaikka en päässytkään viime vuonna tähän tapahtumaan niin sain kokea jälkeenpäin tämän Kauhujen Kammio-kauhutalon. Kiitos suuren kävijäsuosion takia tätä jatkettiin IIK!WEEK:in jälkeenkin. Itse tykkäsin kyllä siitä, eikä ollut liian pelottava vaan sopivan karmiva, vaikka toki nämä pelottelijat tulivatkin tosi lähelle ihoa. Jonottaessa tuijotettiin tosi läheltä ja aika vakavankin näköisenä ja tunsin, kun jossain vaiheessa joku hipelöi niskaa. Tänä vuonna olisi kyllä tarkoitus mennä IIK! WEEK:kiin, mutta nämä ikäsuositukset pistää kyllä vähän miettimään. Täytyy tässä vielä se kertoa, että olen siis täysi-ikäinen, ettei siitä jää puuttumaan vaan pikemminkin rohkenenko XD Olen menossa ystäväni kanssa, yksin en välttämättä harkitsiskaan. "Castle Hillin kauhukylä", "Me emme unohda – työmaalla kummittelee" ja "Kino: Sirkuksen salaisuus – hyytävä livekauhuesitys lujahermoisille" kyllä kiehtoisivat, mutta toisaalta arveluttaa. Toi Sirkuksen salaisuus ei sinäänsä mitään, mutta toi "lujahermoisille" lisäys, että onko se oikeesti niin pelottava vai onko tämä vain mainoskikkaa. En tosin välttämättä tykkäis siitäkään jos huonolla tuurilla pyydettäis mut vapaaehtoiseksi lavalle XD En ole heti avajaisiin menossa, joten jos joku tämän keskustelun lukija on menossa tänne ja varsinkin johonkin noihin luettelemaani kohteisiin niin lukisin mielelläni teidän kokemukset kommenteissa ja sen, että oliko toi 16v. ikäsuositus hyvä ikä vai menikö liioittelun puolelle vaiko olisko sittenkin pitänyt laittaa jopa 18v. Tiedän, että toiset säikähtävät helpommin kuin toiset. Hyviä IIK! WEEK:in odotuksia ja pitäkää karmivan hauskaa, jos sinne olette menossa! :) Minä jään tänne odottamaan teidän kommentejanne.
PS. Tän vuoden mainos on pelottavampi, kuin viime vuoden :D
IIK!WEEK Linnanmäki 2017
6
1787
Vastaukset
- tyttö2002
niin siis netissäkin on lukenut että "vieläkin karmivampi" joten se vähä jännittää, viimevuonna se oli vähän lame, ainaki vesitorni juttu.
ite oon 15 ja kelasin mennä noihin castle hill kauhukylään ja kammokujaan ja kinoon :D
ihan hyvät odotukset on ainakin! - kauhutyyppi
oon menossa kaverin kanssa tonne ensi viikolla näiden tekstien perusteella taitaa olla aika pelottava kaveri sanoi että oli ollut aika karmiva! aijon silti mennä vaikka oonkin vasta 12
- KilttiZombie
No niin! Nyt on viikonloppu ohi ja IIK!!!Weekki kausi avattu :) Kävikö kukaan viikonloppuna Linnanmäellä? Jos kävi niin mitä piditte? Kävittekö yllä mainituissa kohteissa? Oliko ikäsuositus teidän mielestä sopiva näihin kohteisiin? Tällä viikolla olisi tarkoitus itse mennä Lintsille. Toivottavasti vaan saan jonkinlaisia kokemuksia tänne luettavaksi ennen, kuin menen XD Tulen itsekkin kommentoimaan tänne, kun olen käynyt Lintsillä, että miten kävi, oliko hyvä ja että uskalsinko mennä vai jänistinkö :D
- Resuiita
Linnanmäki onnistu! Minä 40v nainen ja pelkäsin ja kävelin välillä silmät kiinni. Siis mun mielest tosi paha. Ehkä vois olla jopa k18.
- Hupiajahorroria
Kino ei ollut omaan mieelee onnistunut, ei kovin karmiva eikä joudu vapaaehtoiseksi. Äänet liian kovalla, jonka vuoksi lähinnä epämukava kokemus.
Muuten Iik!week ansaitsee 10 !! Itselle kokemus oli juuri sopivan karmiva ja hauska. Ikärajat varmasti ihan paikallaan. Kohteissa hyvin onnistuneita yllätyksiä, en halua paljastaa yksityiskohtia kuitenkaan ;) Hienoa työtä linnanmäki!
Vahva suositus! - KilttiZombie
Hei! Kuten tuossa aijemmin kerroinkin, että aijon mennä tonne Linnanmäen IIK! WEEKKiin ja nyt tuli tosiaan käytyä siellä ja lupasin tulla tänne kertomaan, mitä mieltä olin siitä ja nyt teen sen :)
HUOM! Nämä ovat sitten minun näkemykseni ja mielipiteeni tapahtumasta!
Aluksi, kun menin kaverini kanssa Lintsille niin jännitti, emmekä heti rynnänneet kauhukohteisiin, vaan kävimme aluksi "tavallisissa laitteissa". Lopulta, kun olimme päässeet vähän alkuun, niin aloimme pikku hiljaa rohkaistua ja aloitimme kauhukohteiden käynnin. En aijo tässä paljastaa yksityiskohtia, vaan pientä esimakua.
Aloitetaan vaikka tuosta Castle Hillin kauhukylästä. Oli hienosti lavastettu ja maskeerattu näyttelijät. Kun kävelimme kylässä, niin meitä tuijotettiin ja saatettiin jopa lähteä seuraamaan vähän matkaa. Siellä, oli myös esityksiä. Eivät olleet kauhean pelottavia, kun järjestettiin ulkona ja silloin oli vielä valoisaa. Linnanmäen ikäsuositus: 16v. minun ikäsuositukseni: 14v.
Sitten Kyöpelivuoren hotelli. Itse en oikein lämmennyt siitä. Kyllä kiljuin, että siitä ei jäänyt puute, vaan muutenkin en välitä oikein itse koko laitteesta. Kyllä siinä tottakai käyn, mutta ei tuu sellanen tunne "Hei, mennään uudestaan!". Sama juttu silloin, kun laite oli kummitusjunana. Ei mitenkään lempilaite ollut silloinkaan. Linnanmäen ikäsuositus: 10v. Minun ikäsuositus:10v.
NYT TULEE PIENI PALJASTUS LINNUNRADASTA! JOS ET HALUA TIETÄÄ MITÄ LINNUNRADASSA ON NIIN HYPPÄÄ NYT SEURAAVAAN KAPPALEESEEN!!!
Linnunrata oli sikäli vähän pettymys, kun oli sama virtuaaliesitys, kuin viime vuonna IIK! Wiikolla ja vähän sen jälkeenkin. Virtuaaliesitys toki on ihan hyvä, mutta itse olisin halunnut, että esitys olisi ollut tänä vuonna eri. Linnanmäen ikäsuositus: 7v. Minun ikäsuositus: 7v.
Sitten päästäänkin yhteen lemppari kauhukohteeseeni: Taikasirkukseen! :D Se oli kyllä yksi parhaista! Se oli samalla pelottava, mutta kiehtova. Siihen tavallaan jäi vähän koukkuun, että piti mennä uudestaan ja uudestaan :D Pellet onnistuivat säikyttämään minut, joka kerta eikä kiljumiselta vältytty. Peukut kyllä pelleille! Linnanmäen ikäsuositus: 10v. Minun ikäsuositus: 12v.
Kino: Sirkuksen salaisuus oli pelottava, jossa ripaus huumoria. Linnanmäen ikäsuositus: 16v. Minun mielestäni se oli kyllä aika raaka joten heittäisin itse kyllä ikäsuositukseksi 18v.
Kammokujassa emme sitten käyneetkään, emmekä vesitornissa "Me emme unohda – työmaalla kummittelee". Jos se olisi ollut samanlainen, kuin viime vuonna, että eri ryhmissä mennään niin sit olisimme ehkä menneet, mutta siellä liikuttiin ilmeisesti itseksensä. Kun, katsoimme vesitornia niin vastaanottaja yritti huokutella meitä ja tokaisi, että on joidenkin mielestä ehkä pelottavampi, kuin Kammokuja niin jätimme sitten menemättä XD
Kokonaiskuva:
Linnanmäki oli kyllä onnistunut tässä kauhuteemassa! Itse tykkäsin kyllä käydä :) Jos järjestetään ens vuonna sama tapahtuma niin ehdottomasti aijon mennä! :D Voisin jopa harkita 2 päivän Lintsi reissua, jos ens vuonnakin rannekkeen saa toisena päivänä alennettuun hintaan. Oli kyllä karmaisevan hauska kokemus!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758