TEEN UUDEN ALOITTEEN

teuta01

APT. KOHDISTA MISSÄ PUHUTAAN SAULIN KÄÄNTYMISESTÄ:
-
Kohdat ovat ; Apt. 9:1-29 ,; 22:3-21,; 26:8-20 .
-
Tämä sen tähden kun eräs, kirjoittaja oli saanut
väärää tietoa viesteistäni.
-

45

529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ananiaan tehtäväksi jäi vain asettaa kätensä saulin pään
      päälle ja sanoa sanat ; Saul veljeni Herra lähetti minut --
      Jeesus ,joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit -- että
      saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä.

      -

      • Hopotihopotihoi

        Ananiaan kättenpäälle panemisen kautta Saul synnit anteeksi ja hänen silmänsä avautuivat, hengellinen sokeus poistui, niin kuin suomukset mikä on teillä epäuskon vangeilla vieläkin silmissänne, kun rupeatte päivän selvästä asiasta kinaamaan.


      • Hopotihopotihoi kirjoitti:

        Ananiaan kättenpäälle panemisen kautta Saul synnit anteeksi ja hänen silmänsä avautuivat, hengellinen sokeus poistui, niin kuin suomukset mikä on teillä epäuskon vangeilla vieläkin silmissänne, kun rupeatte päivän selvästä asiasta kinaamaan.

        Älä venkoa, Ota Raamattusi esiin jos sinulla on , äläkä
        usko Es/Lestojen sanaan, nimittäin raamattu todistaa
        että se tapahtui kertomani mukaan, ja vain sillälailla ...
        -


    • Vaikeatietää

      Olen kerrankin kiinnostunut, miten teuta selität tämän:

      Apt 9:7

      Mutta ne miehet, jotka hänen seurassansa olivat, seisoivat hämmästyksissä; he kuulivat tosin äänen, mutta ei he ketään nähneet.

      Apt 22:9

      Mutta ne, jotka minun kanssani olivat, näkivät kyllä kirkkauden ja peljästyivät, vaan ei he hänen ääntänsä kuulleet, joka minua puhutteli.

      • "vaikeatietää"
        -
        Vanhassa kirkko Raamatussa kerrotaan, että ,9:5 Turha on sinun potkia
        tutkainta vastaan, joka on vieläkin 26:14. (Pyhillesi jae 13 , Herra minä
        olen monilta kuullut Kuinka paljon hän on tehnyt pahaa sinun pyhillesi
        Jerusalemissa .
        14. Ja täälläkin hänellä on ylipappien valtuus vangita kikki ,.
        15. Mutta HERRA SANOI : "MENE ; SILLÄ HÄN ON MINULLE VALITTU
        ASE KANTAMAAN NIMEÄNI PAKANAIN JA KUNIGASTEN JA ISRAELIN
        LASTEN ETEEN.
        16. SILLÄ MINÄ TAHDON NÄYTTÄÄ HÄNELLE, KUINKA PALJON HÄNEN
        PITÄÄ KÄRSIMÄÄN MINUN NIMENI TÄHDEN ".

        17. NIIN ANANIAS MENI ; ja astui siihen huoneseen. . .
        -


      • "vaikea tietä"
        -
        kirjoitti : olen kerrankin kiinnostunut selityksestä.
        -
        Apt. 9:7 ..
        Olen sitä mieltä, ettei kukaan meistä voi tarkkaan sanoa
        mitä tapahtui, mutta jos muistatte sen miehen joka meni
        suurelle ehtoolliselle omin vaattein hänetkin oli mykistetty
        ja ei voinut vasta kun Kuningas kysyi miksi näin teet.
        -
        Hänen kävi kalpaten, koska häneltä puuttui usko.
        Että Jeesus voi tehdä minkä tarvitsee, .
        -
        Jeesus saattoi miehet tajuttomiksi .
        -


      • 12ruutu

        Apostolien tekojen 9:7 kohdassa Luukas kertoo, miten muut olivat tilanteen kokeneet. Tuntuu luonolliselta etteivät he nähneet mitään, koska Sauluskin meni sokeaksi sen kirkkauden takia. Toisekseen, vaikka muissakin kohdissa on kahden tai kolmen paikalla olleen näkemys jostain tapahtumasta, ne eivät juuri koskaan ole täysin samanlaiset.

        Toisessa kohdassa 22:9, puhujana on Paavali itse ja hän sanoo oman näkemyksensä. Samassa luvussa vähän alempana sanotaan syntien anteeksi antamisesta näin: "12. Ja eräs mies, hurskas lain mukaan, nimeltä Ananias, josta kaikki siellä asuvat juutalaiset todistivat hyvää,
        13. tuli minun tyköni, astui eteeni ja sanoi minulle: 'Saul, veljeni, saa näkösi jälleen'. Ja sillä hetkellä minä sain näköni ja katsoin häneen.
        14. Niin hän sanoi: 'Meidän isiemme Jumala on valinnut sinut tuntemaan hänen tahtonsa ja näkemään Vanhurskaan ja kuulemaan hänen suunsa äänen;
        15. sillä sinä olet oleva hänen todistajansa kaikkien ihmisten edessä, sen todistaja, mitä olet nähnyt ja kuullut.
        16. Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.' "

        Ei pidä selittää asioita ohi Raamatun. Ananias ei todistanut hänelle syntejä anteeksi, vaan hänet pestiin puhtaaksi kasteessa.


    • Eivät_KETÄÄN_nähneet

      Ap. t. 9:3 Ja kun hän oli matkalla, tapahtui hänen lähestyessään Damaskoa, että yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä;
      Ap. t. 9:4 ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"

      Ap. t. 9:5 Hän sanoi: "Kuka olet, herra?" Hän vastasi: "Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
      Ap. t. 9:6 Mutta nouse ja mene kaupunkiin, niin sinulle sanotaan, mitä sinun pitää tekemän."

      Ap. t. 9:7 Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet.

      Ap. t. 9:8 Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon.
      Ap. t. 9:9 Ja hän oli kolme päivää näkemätönnä, ei syönyt eikä juonut.

      • Sotahevonen

        Eivät ketään nähneet mutta kuulivat,mistä tuonkin tietää,ei mistään,pitää vaan uskoa tuokin sepustus totena mutta he jotka eivät kyseenalaista mitään Raamatun totuuksia ovat sokeita ja kuuroja,hengellisesti köyhiä ja lähimmäisistään piittaamattomia petoja jotka kyllä hurskaina ja viattomina käyskentelevät mutta ovat sisältä äärimmäisen raadollisia perkeleitä.Teuta esim.


      • PäälliköittenPäällikkö
        Sotahevonen kirjoitti:

        Eivät ketään nähneet mutta kuulivat,mistä tuonkin tietää,ei mistään,pitää vaan uskoa tuokin sepustus totena mutta he jotka eivät kyseenalaista mitään Raamatun totuuksia ovat sokeita ja kuuroja,hengellisesti köyhiä ja lähimmäisistään piittaamattomia petoja jotka kyllä hurskaina ja viattomina käyskentelevät mutta ovat sisältä äärimmäisen raadollisia perkeleitä.Teuta esim.

        Loputtomasti sepustuksia joihin KUKAAN ei viitti paneutua ja lukuja HÄN rakastaa aivan kuin tietäisi jotain enemmän kuin Jumala.Hän voi tietää jotain mutta vain pikkuriikkisen vähän ja vielä vähemmän ymmärtää elämästään jotain.Tuo yltäkylläinen sonni on kypsä teuraaksi ellei jo ylikypsä joka ei kelpaa ehkä edes sioille mutta antaa vanhan elämästä läpikotaisin nauttineen perkeleen tehdä sitä mihin hänestä vielä on kun hän ei muuta osaa eikä opi.Suolla rämpimiseen hän on erikoistunut,rakastunut.


      • Sotahevonen kirjoitti:

        Eivät ketään nähneet mutta kuulivat,mistä tuonkin tietää,ei mistään,pitää vaan uskoa tuokin sepustus totena mutta he jotka eivät kyseenalaista mitään Raamatun totuuksia ovat sokeita ja kuuroja,hengellisesti köyhiä ja lähimmäisistään piittaamattomia petoja jotka kyllä hurskaina ja viattomina käyskentelevät mutta ovat sisältä äärimmäisen raadollisia perkeleitä.Teuta esim.

        Kiitos vain !
        -
        Minusta on kaikki mahdollista mitä tulee Jeesuksen ja ISÄN
        toteuttamiseen . He voivat tehdä kaikkea, me emme juuri mitään.
        Paitsi haukkua kuten sotahevonen. Joka juoksi punaiseenmereen.
        -


    • Kaksi_eri_kertojaa

      Ap. t. 22:6 Niin tapahtui, kun minä matkalla ollessani lähestyin Damaskoa, että keskipäivän aikaan yhtäkkiä taivaasta leimahti suuri valo minun ympärilläni;
      Ap. t. 22:7 ja minä kaaduin maahan ja kuulin äänen sanovan minulle: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua?'
      Ap. t. 22:8 Niin minä vastasin: 'Kuka olet, herra?' Ja hän sanoi minulle: 'Minä olen Jeesus Nasaretilainen, jota sinä vainoat.'

      Ap. t. 22:9 Ja minun seuralaiseni näkivät kyllä valon, mutta eivät kuulleet sen ääntä, joka minulle puhui.

      • Yksinkertaista

        Tämä viittaa selvästi että kertoja on itse Paavali, joka kertoo ja ensimmäinen ketoja kertoo Paavalin kertomasta todennäköisesti Luukas joka kirjoittaa.


      • "Kyllä kaksi kertojaa, tavallaan vain yksi koska Paavali vain saneli
        ja Luukas kirjoitti, n. 49-51 jKr.... Luku 15. kertoo Toisesta,
        Lähetys matkasta.
        -
        Kuitenkin siinä' alussa kerrotaan, Apostolien kokouksista , ja
        Helluntain tapahtumista. n. 30 jKr.
        -
        Apt. oli historiallinen kirja, muun muassa.
        -


    • Ääni_muttei_sanoja

      Eivät kuulleet SEN ÄÄNTÄ JOKA MINULLE PUHUI.

      Elikkä jonkinlaisia ääniä kuulivat seuralaisetkin, mutta eivät erottaneet Jeesuksen sanoja siinä äänessä, päinvastoin kun Saul.

      • kummallistavääntämistä

        Eikös siinä sanota että eivät kuulleet... miksi sitäkin pitään vääntää johonkin vinoon!!

        Eivät kuulleet mitään ja sillä siisti.


      • oikaisuja
        kummallistavääntämistä kirjoitti:

        Eikös siinä sanota että eivät kuulleet... miksi sitäkin pitään vääntää johonkin vinoon!!

        Eivät kuulleet mitään ja sillä siisti.

        Nin kyllä he jotain kuulivat mutta eivät tajunneet sanoja, aivan oikein !

        sorry olin hätäinen kun ajattelin muuta.


    • ei_enään_valheita

      Saul Kastettiin ja näin hän sai syntinsä anteeksi ja LIITETTIIN seurakuntaan.

      On selvää että vainoajana tunnettu henkilö oli ensiksikin hyvin pelottava. Mutta Jumala puhui Ananiaalle, ettei pelkoa tästä miehestä ole enään. Myös Saul sai Jumalalta ilmoituksen että tällainen mies tulee sinua tapaamaan.

      *) -> Mutta sellaiset valheet, joita usein kuulemme es.lest. kateedereilta, että Saul olisi Ananiaan kautta jotakin saanut, voi unohtaa kokonaan.

      *) Gal. 1:1 Paavalin kirje galatalaisille
      Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,

      *) Gal. 1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
      Gal. 1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

      • Pysysanassa

        Mahdollista on, että Ananias käytti avainten valtaa eli synninpäästöä.

        Meidän tulee taas tarkasti lukea mitä tekstissä sanotaan. Kai sinä nyt olet sentään peruskoulun käynyt ja oppinut analysoimaan tekstejä.

        Gal 1:1
        Kysymys tekstiin, mitä Paavali sai Kristuksen ja Isän Jumalan kautta?

        Vastaus: Viran

        Minkä viran?

        Vastaus: Apostolin viran

        On harhaoppia, että Jumala antaa synnit anteeksi suoraan taivaasta. Lutherin mukaan Jumala antaa synnit anteeksi armonvälineitä käyttäen. Nämä armonvälineet on annettu seurakunnalle, ei papeille kuten paavilaiset opettavat. Usko annetaan ainoastaan Sanan armonvälineen kautta.

        Luther opettaa galatalaiskirjeen selityksessä, (jota sinäkin olet ennenkin täällä väärin tulkinnut) että tässä Paavali selittää kuinka hän sai apostolin viran Jumalalta. Niinhän tuossa myös lukee. Pysytään sanassa, eikä aleta keksiä omia niin kuin teillä esikoisilla on tapana.

        Luther jatkaa selittäen, että virkaan kutsuminen voi olla suoraa Jumalalta tai välillistä. Suoraan on kutsuttu mm Paavali ja profeetat ja tämä suora kutsu on välillistä suurempi. Timoteus taas kutsuttiin seurakunnan toimesta. Tämä seurakunnan toimesta tapahtuva virkaan kutsuminen on ihan yhtä pätevä, mutta suoraa Jumalalta tapahtuvaa voidaan pitää suurenpana. Aina kun Jumala kutsuu suoraan virkaan, hän vahvistaa kutsumisen Lutherin mukaan ulkoisella merkillä (ihmeellä).

        Toinen teksti Gal 1:11-12
        Mitä Kristus ilmoitti Paavalille?

        Vastaus: Evankeliumin

        Minkälaisen evankeliumin?

        Vastaus: Ei ihmisten mukaisen.


      • Pysysanassa kirjoitti:

        Mahdollista on, että Ananias käytti avainten valtaa eli synninpäästöä.

        Meidän tulee taas tarkasti lukea mitä tekstissä sanotaan. Kai sinä nyt olet sentään peruskoulun käynyt ja oppinut analysoimaan tekstejä.

        Gal 1:1
        Kysymys tekstiin, mitä Paavali sai Kristuksen ja Isän Jumalan kautta?

        Vastaus: Viran

        Minkä viran?

        Vastaus: Apostolin viran

        On harhaoppia, että Jumala antaa synnit anteeksi suoraan taivaasta. Lutherin mukaan Jumala antaa synnit anteeksi armonvälineitä käyttäen. Nämä armonvälineet on annettu seurakunnalle, ei papeille kuten paavilaiset opettavat. Usko annetaan ainoastaan Sanan armonvälineen kautta.

        Luther opettaa galatalaiskirjeen selityksessä, (jota sinäkin olet ennenkin täällä väärin tulkinnut) että tässä Paavali selittää kuinka hän sai apostolin viran Jumalalta. Niinhän tuossa myös lukee. Pysytään sanassa, eikä aleta keksiä omia niin kuin teillä esikoisilla on tapana.

        Luther jatkaa selittäen, että virkaan kutsuminen voi olla suoraa Jumalalta tai välillistä. Suoraan on kutsuttu mm Paavali ja profeetat ja tämä suora kutsu on välillistä suurempi. Timoteus taas kutsuttiin seurakunnan toimesta. Tämä seurakunnan toimesta tapahtuva virkaan kutsuminen on ihan yhtä pätevä, mutta suoraa Jumalalta tapahtuvaa voidaan pitää suurenpana. Aina kun Jumala kutsuu suoraan virkaan, hän vahvistaa kutsumisen Lutherin mukaan ulkoisella merkillä (ihmeellä).

        Toinen teksti Gal 1:11-12
        Mitä Kristus ilmoitti Paavalille?

        Vastaus: Evankeliumin

        Minkälaisen evankeliumin?

        Vastaus: Ei ihmisten mukaisen.

        EI OLE EDES MAHDOLLISTA, KOSKA SE OLISI MAINITTU
        RAAMATUSSA EIKÖ NYT JO KANNATA USKOA . . .
        -


      • " EI ENÄÄ VALHEITA "
        -
        Jeesus ilmestyi kummallekin kolme kertaa, oletteko
        selvillä teksteissä on niin kun tutkitte, .
        -
        on kummallista kuinka Jeesus saattoi ilmestyä sokean
        miehen näköön, niin että Hän antoi Ananiaan kuvan
        Saulin mieleen , tai se oli saattoi olla juuri mieleen.
        -


      • Tarkkanavaan
        teuta01 kirjoitti:

        " EI ENÄÄ VALHEITA "
        -
        Jeesus ilmestyi kummallekin kolme kertaa, oletteko
        selvillä teksteissä on niin kun tutkitte, .
        -
        on kummallista kuinka Jeesus saattoi ilmestyä sokean
        miehen näköön, niin että Hän antoi Ananiaan kuvan
        Saulin mieleen , tai se oli saattoi olla juuri mieleen.
        -

        Minun mielestäni Jumala näytti tekstin mukaan Ananiakselle näyn, kuinka hän menee Saulin luokse. Saul ei siis nähnyt mitään. Odotti vain rukoillen.

        Niin yksi opetuslapsi oli Damaskussa, Ananias nimeltä, jolle Herra sanoi näyssä: Ananias! Hän sanoi: Herra, tässä minä olen. Herra sanoi hänelle: nouse ja mene sille kadulle, joka Oikiaksi kutsutaan, ja kysy Juudan huoneessa sitä, joka Saulus Tarsilaiseksi kutsutaan; sillä katso, hän rukoilee. Ja hän (Ananias mielestäni) näki näyssä yhden miehen, nimeltä Ananias, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän sais näkönsä jälleen.
        Apostolien teot 9:10‭-‬12 FI1776
        http://bible.com/60/act.9.10-12.FI1776

        Ananias näki näyn, ei Saul. Uudessa käännöksessä tämä on käännetty siten että Saul näki. Tarkistin alkutekstin ja sain käsityksen, että Ananias on näkijä.


      • pöllöilleklaseja
        Pysysanassa kirjoitti:

        Mahdollista on, että Ananias käytti avainten valtaa eli synninpäästöä.

        Meidän tulee taas tarkasti lukea mitä tekstissä sanotaan. Kai sinä nyt olet sentään peruskoulun käynyt ja oppinut analysoimaan tekstejä.

        Gal 1:1
        Kysymys tekstiin, mitä Paavali sai Kristuksen ja Isän Jumalan kautta?

        Vastaus: Viran

        Minkä viran?

        Vastaus: Apostolin viran

        On harhaoppia, että Jumala antaa synnit anteeksi suoraan taivaasta. Lutherin mukaan Jumala antaa synnit anteeksi armonvälineitä käyttäen. Nämä armonvälineet on annettu seurakunnalle, ei papeille kuten paavilaiset opettavat. Usko annetaan ainoastaan Sanan armonvälineen kautta.

        Luther opettaa galatalaiskirjeen selityksessä, (jota sinäkin olet ennenkin täällä väärin tulkinnut) että tässä Paavali selittää kuinka hän sai apostolin viran Jumalalta. Niinhän tuossa myös lukee. Pysytään sanassa, eikä aleta keksiä omia niin kuin teillä esikoisilla on tapana.

        Luther jatkaa selittäen, että virkaan kutsuminen voi olla suoraa Jumalalta tai välillistä. Suoraan on kutsuttu mm Paavali ja profeetat ja tämä suora kutsu on välillistä suurempi. Timoteus taas kutsuttiin seurakunnan toimesta. Tämä seurakunnan toimesta tapahtuva virkaan kutsuminen on ihan yhtä pätevä, mutta suoraa Jumalalta tapahtuvaa voidaan pitää suurenpana. Aina kun Jumala kutsuu suoraan virkaan, hän vahvistaa kutsumisen Lutherin mukaan ulkoisella merkillä (ihmeellä).

        Toinen teksti Gal 1:11-12
        Mitä Kristus ilmoitti Paavalille?

        Vastaus: Evankeliumin

        Minkälaisen evankeliumin?

        Vastaus: Ei ihmisten mukaisen.

        no siinä nyt on peruskoulun käyneen Raamtunselitystä!

        ja tietenki ne teidän avaimennekin oli siinä kilisemässä.


      • Tarkkanavaan kirjoitti:

        Minun mielestäni Jumala näytti tekstin mukaan Ananiakselle näyn, kuinka hän menee Saulin luokse. Saul ei siis nähnyt mitään. Odotti vain rukoillen.

        Niin yksi opetuslapsi oli Damaskussa, Ananias nimeltä, jolle Herra sanoi näyssä: Ananias! Hän sanoi: Herra, tässä minä olen. Herra sanoi hänelle: nouse ja mene sille kadulle, joka Oikiaksi kutsutaan, ja kysy Juudan huoneessa sitä, joka Saulus Tarsilaiseksi kutsutaan; sillä katso, hän rukoilee. Ja hän (Ananias mielestäni) näki näyssä yhden miehen, nimeltä Ananias, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän sais näkönsä jälleen.
        Apostolien teot 9:10‭-‬12 FI1776
        http://bible.com/60/act.9.10-12.FI1776

        Ananias näki näyn, ei Saul. Uudessa käännöksessä tämä on käännetty siten että Saul näki. Tarkistin alkutekstin ja sain käsityksen, että Ananias on näkijä.

        Raamattu kertoo kolmesta eri näystä KUMMALLEKIN. . .
        -


    • Todistaa_pimeytensä

      Mutta sellaiset valheet, joita usein kuulemme es.lest. kateedereilta, että Saul olisi Ananiaan kautta jotakin saanut, voi unohtaa kokonaan. Nuin kirjoitetaan

      Näin kuolleen uskon todistajat pettävät itseään ja kanssa ihmisiä uskomaan valheita.

    • järjestys

      Viran hän sai suoraan korkeudesta. Synnit pyyhkiytyivä Jumalan järjestyksen mukaan vasta Ananiaan (välikappale) kautta

      • JokuJärjestys

        Näin on hän täytti Jeesuksen lähetyskäskyä saarnata syntein anteeksi antamusta, joka on yhtä voimallinen kuin itse Jeesus sen sanoisi. Nämä sivuun joutuneet haluavat vääristää pyhää sanaa pelastaakseen omaa nahkaansa nahkurin orrelta siinä onnistumatta kuitenkaan.


      • "järjestys"
        -
        Mitään syntiä ei Ananias antanut anteeksi. Sitä ei Raamattu todista
        uskokaa nyt hyvät ihmiset oikeaa sanaa , tuolla ylenpänä kerroin .
        -


      • IsabellaNeuvonen
        teuta01 kirjoitti:

        "järjestys"
        -
        Mitään syntiä ei Ananias antanut anteeksi. Sitä ei Raamattu todista
        uskokaa nyt hyvät ihmiset oikeaa sanaa , tuolla ylenpänä kerroin .
        -

        Teu pieni olet antanut puoskarien eksyttää ja uskomaan vihollisen valheita.
        Ananiaan kautta Saul sai syntinsä anteeksi ja hengellisen näkönsä takaisin. Damaskon tiellä hän sai huomata sen hengellisen sokeuden joka häntä oli vaivannut, tosin teillä se on vieläkin huomaamatta.


      • Mitävaihtoehtoja
        teuta01 kirjoitti:

        "järjestys"
        -
        Mitään syntiä ei Ananias antanut anteeksi. Sitä ei Raamattu todista
        uskokaa nyt hyvät ihmiset oikeaa sanaa , tuolla ylenpänä kerroin .
        -

        Kuka ne sitten julisti Saulille anteeksi raamatun mukaan? Kaikki mitä Kristus sanoi Saulille oli se että minä olen Jeesus jota sinä vainoat. Ei se ollut evankeliumia vaan lakia.


      • "järjestys"
        -
        Ei Raamattu todista sitä , miksi vänkäät ,, vai haluatko valheella
        paikata valhetta jota on pönkitetty Es/Lestoissa vaikka 144 v.
        -
        Se ei ole niin, Saulin synnit pestiin kasteessa pois, jos se olisi
        ollut sillä tavalla, siitä olisi kirjoitettu Raamatussa .
        -
        Me emme tiedä mitä JEESUS ja Saul keskusteli , ja kuinka kauan
        sitä ei kukaan voi todistaa, paitsi JEESUS ,
        -
        Minkälainen kirkkaus, se oli joka keskipäivällä, oli niin voimakas
        että kaatoi miehet (ainakin Saulin. ). he on voineet keskustella
        vaikka hetken tai kaksi kuka sen sanoi milloin miehet talutti
        Saulin kaupunkiin , Suorallekadulle. Juudaan taloon .
        -
        Jeesus ilmestyi molemmille 3 kertaa. Saulille ja Ananiaalle ,
        laskekaa siitä , tutkikaa sitä ja Saul sai näyssä miehen kuvan
        joka oli Ananiaan kuva .?.
        -


    • Kyllä meidän kaikkien pitäisi tunnustaa nöyrästi, että toimija tässäkin asiassa on Jumala! Hän käyttää ihmisiä sanansaattajina. Ananias on tarpeellinen kahdesta näkökulmasta ainakin. 1. Hän voi todistaa, että korskea Saulus on Jumalan nöyryyttämänä ja avuttomana. 2. Saulus tarvitsi Paavalina monessa kohdassa ihan lihasmuistia myöten sen, että häntä on kosketettu ei ainoastaan sisimpään vaan myös fyysisesti, että tapaus on totta ja armahdus on totta.

      • Saulus kohtasi JEESUKSEN puoliltapäivin , kun hän oli kaupungissa
        suoralla kadulla, hän alkoi Rukoukset . rukoili seuraavan pv. ja kolmannesta
        niin paljon ,kun ehti ennen Ananiaan tuloa . (ei kolme vuorokautta.)
        -
        Hänellä oli annettu Ananiaan kuva, sanoo Raamattu, Tämä mies tulee ja pistää
        kätensä sinun pään päälle ja antaa näkösi, ja sinut täytetään PH:llä hengellä.
        -
        Samalla kun ikäänkuin suomut putosi silmistä hän tunsi miehen jonka
        Herra Jeesus oli hänelle näyttänyt , vaikka mies oli sokeana.
        -
        Jumalalle on kaikki mahdollista, meille ei !
        -


      • teuta01 kirjoitti:

        Saulus kohtasi JEESUKSEN puoliltapäivin , kun hän oli kaupungissa
        suoralla kadulla, hän alkoi Rukoukset . rukoili seuraavan pv. ja kolmannesta
        niin paljon ,kun ehti ennen Ananiaan tuloa . (ei kolme vuorokautta.)
        -
        Hänellä oli annettu Ananiaan kuva, sanoo Raamattu, Tämä mies tulee ja pistää
        kätensä sinun pään päälle ja antaa näkösi, ja sinut täytetään PH:llä hengellä.
        -
        Samalla kun ikäänkuin suomut putosi silmistä hän tunsi miehen jonka
        Herra Jeesus oli hänelle näyttänyt , vaikka mies oli sokeana.
        -
        Jumalalle on kaikki mahdollista, meille ei !
        -

        Jeesus ei säädä uskoon tulemisen AIKAJÄRJESTYSTÄ. , sillä
        Joh, 3:5, järjestys on päinvastainen : kuin Mark. 16;16.
        -
        "Jos joku ei synny Vedestä ja Hengestä ( saa kastetta ja tule
        Pyhän Hengen vaikuttanaan uskoon), ei hän voi päästä sisälle
        Jumalan valtakuntaan," Ratkaisevaa ei ole näiden kahden
        aikajärjestys, vaan se, että henkilö on KASTETTU JA TULLUT
        USKOON , TULLUT USKOON JA KASTETTU, kumminpäin vain
        -


      • teutanjuttuihin
        teuta01 kirjoitti:

        Jeesus ei säädä uskoon tulemisen AIKAJÄRJESTYSTÄ. , sillä
        Joh, 3:5, järjestys on päinvastainen : kuin Mark. 16;16.
        -
        "Jos joku ei synny Vedestä ja Hengestä ( saa kastetta ja tule
        Pyhän Hengen vaikuttanaan uskoon), ei hän voi päästä sisälle
        Jumalan valtakuntaan," Ratkaisevaa ei ole näiden kahden
        aikajärjestys, vaan se, että henkilö on KASTETTU JA TULLUT
        USKOON , TULLUT USKOON JA KASTETTU, kumminpäin vain
        -

        Raamatussa ei kukaan ole koskaan tullut uskoon missään kasteessaan eikä ennen uudestisyntymistä ole mitään vanhan upotusmahdollisuutta.

        teutan jutut menee aina jotenkin mielikuvituksen puolelle ja omituiseen sotkuun ja solmuun.

        kuvaa ei "ANNETTU" VAAN NÄYSSÄ NÄYTETTIIN mies joka tulee ja rukoilee.

        kuvan antaminen on sitä kun menet ja annat paperikuvasi vaikkapa passin toimittajalle.
        äläkä taas sekoile "vedestä ja Hengestä" kun et tiedä sen enempä kuin kukaan mitä Jeesus vedellä siinä tarkoittaa!

        vai luuletko että Jeesuksella oli vesiämpäri siinä hetkessä jossa Hän huusi mm, "Joka janoaa, tulkoon ja juokoon"!


      • ainapitääoikoa
        teutanjuttuihin kirjoitti:

        Raamatussa ei kukaan ole koskaan tullut uskoon missään kasteessaan eikä ennen uudestisyntymistä ole mitään vanhan upotusmahdollisuutta.

        teutan jutut menee aina jotenkin mielikuvituksen puolelle ja omituiseen sotkuun ja solmuun.

        kuvaa ei "ANNETTU" VAAN NÄYSSÄ NÄYTETTIIN mies joka tulee ja rukoilee.

        kuvan antaminen on sitä kun menet ja annat paperikuvasi vaikkapa passin toimittajalle.
        äläkä taas sekoile "vedestä ja Hengestä" kun et tiedä sen enempä kuin kukaan mitä Jeesus vedellä siinä tarkoittaa!

        vai luuletko että Jeesuksella oli vesiämpäri siinä hetkessä jossa Hän huusi mm, "Joka janoaa, tulkoon ja juokoon"!

        Eikä ananias mitään näköä antanut, vaan saul sai näkönsä kun ananias rukoili, siinä on kyse kahdesta eri asiasta, ole teuta tarkkana kun näitä selittelet!


      • ainapitääoikoa kirjoitti:

        Eikä ananias mitään näköä antanut, vaan saul sai näkönsä kun ananias rukoili, siinä on kyse kahdesta eri asiasta, ole teuta tarkkana kun näitä selittelet!

        Tottakai pitää oikoa kun teuta kirjoittaa, mutta entäpä jos itse kirjoittaisit
        edes puolet siitä kun minä-joka olen mikä olen, en koeta olla parempi kuin
        kukaan teistä , mutta tehän olettekin jumalia ...
        -


      • teuta01 kirjoitti:

        Tottakai pitää oikoa kun teuta kirjoittaa, mutta entäpä jos itse kirjoittaisit
        edes puolet siitä kun minä-joka olen mikä olen, en koeta olla parempi kuin
        kukaan teistä , mutta tehän olettekin jumalia ...
        -

        Ei todella tullut mieleen, että Jumala nimitti itseään siten ...
        -


      • teutanjuttuihin kirjoitti:

        Raamatussa ei kukaan ole koskaan tullut uskoon missään kasteessaan eikä ennen uudestisyntymistä ole mitään vanhan upotusmahdollisuutta.

        teutan jutut menee aina jotenkin mielikuvituksen puolelle ja omituiseen sotkuun ja solmuun.

        kuvaa ei "ANNETTU" VAAN NÄYSSÄ NÄYTETTIIN mies joka tulee ja rukoilee.

        kuvan antaminen on sitä kun menet ja annat paperikuvasi vaikkapa passin toimittajalle.
        äläkä taas sekoile "vedestä ja Hengestä" kun et tiedä sen enempä kuin kukaan mitä Jeesus vedellä siinä tarkoittaa!

        vai luuletko että Jeesuksella oli vesiämpäri siinä hetkessä jossa Hän huusi mm, "Joka janoaa, tulkoon ja juokoon"!

        En minä peloissani ole ollut vastaamatta, vaan siksi että teillä
        olisi aikaa ollut tutkia Raamatuita, jos teillä on niitä.
        -
        1642 painos sanoo : 9:12. Ja hän näki näys yhden miehen /nimeltä
        Ananias/sisälle tulevan ja panevan kätens hänen päällens/ että
        hän sais näkönsä jälleen. (Tämä oli yhdessä ananiaan näyssä) ,.
        -
        Kun Ananias, ei vielä tehnyt mitään, ilmestyi Jeesus ja sanoi :
        Mene : Sillä hän on minulle valittu ase.
        -
        joko olette lukeneet ; Apt . kohdat jotka saitte ylhäällä.
        -


      • teuta01 kirjoitti:

        En minä peloissani ole ollut vastaamatta, vaan siksi että teillä
        olisi aikaa ollut tutkia Raamatuita, jos teillä on niitä.
        -
        1642 painos sanoo : 9:12. Ja hän näki näys yhden miehen /nimeltä
        Ananias/sisälle tulevan ja panevan kätens hänen päällens/ että
        hän sais näkönsä jälleen. (Tämä oli yhdessä ananiaan näyssä) ,.
        -
        Kun Ananias, ei vielä tehnyt mitään, ilmestyi Jeesus ja sanoi :
        Mene : Sillä hän on minulle valittu ase.
        -
        joko olette lukeneet ; Apt . kohdat jotka saitte ylhäällä.
        -

        Tuo ei ollut Ananiaan näky ,vaan Saulin ..
        -


    • merkillisetoppikieroutum

      Minkä ihmeen takia te olette osa niin yksinkertaisia pöllöjä että yritätte saada kaiken Raamatussa palvelemaan omia harhaisia opinkappaleitanne!!??

      Kuten tuokin että Ananias muka antoi synnit anteeksi Saulille ja Ananias antoi nkönsä takaisin jne.... Ananias ei tehnyt kumpaakaan vaan Jeesus teki kaiken.

      Jumalan palvelija Ananias vain totteli käskyä jonka sai siihen tarpeeseen , ei siitä mitään oppia pidä tehdä että jokaisen uskoontulon on oltava samalainen, eikö tämän nyt esikoululainenkin tajua.

    • Kirjakääröt

      Luuk.17:21. Biblia (1776). Ei myös heidän pidä sanoman: katso tässä, katso siellä; sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne.

      • valoataaspimeään

        Niin eli kun se on ihmisen sydämessä ja se sydän sattuu olemaan ihmiosjoukossa vaikkakassajonossa, silloin se on siinä heidän keskellänsä.

        Jumalan valtakunnan rajoja ei kynällä eikä -laisuuksilla rajata, eli turhaan kuvittelet että nyt Biblia kertoo kuinka se on veeäljouko se Jumalan valtakunta, ei kerro!


      • valoataaspimeään kirjoitti:

        Niin eli kun se on ihmisen sydämessä ja se sydän sattuu olemaan ihmiosjoukossa vaikkakassajonossa, silloin se on siinä heidän keskellänsä.

        Jumalan valtakunnan rajoja ei kynällä eikä -laisuuksilla rajata, eli turhaan kuvittelet että nyt Biblia kertoo kuinka se on veeäljouko se Jumalan valtakunta, ei kerro!

        Ei kerrokkaan VL:llä on väärä oivallus !
        -
        Biblia sen kertoo mutta ei noin.
        -


      • Luukas. 17:20-21. ja selitystä.
        -
        JUMALAN VALTAKUNTA ,joka oli tulossa , oli hengellinen armonvaltakunta ,
        joka on uskovissa sisäisesti uskon ja Pyhän Hengen sydämmessä asumisen
        kautta , ja joka ilmenee seurakuntana maan päällä. "Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä".
        -
        Kun uskoa vailla olevien joukossa on uskovia, on oikein sanoa näille epäus-
        koisille : " Jumalan valtakunta on teidän keskellänne".
        -


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      147
      2068
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      116
      1602
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      95
      1407
    4. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      94
      1380
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1302
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1141
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      49
      1111
    8. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      205
      1096
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1057
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      241
      899
    Aihe